MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:

aERodynamIC schreef:
Hoe kan het dan dat juist mensen op een site waar nogal snobs zitten (ja, me too) het dan wel goed vinden??!!
Het nummer heeft iets heel catchy's. Één keer luisteren en het nestelt zich in je geheugen. Daar komt een fijne zomerse vibe bij waar ik altijd goed op ga. Dat is het ook wel. Een fijn liedje heeft soms niet meer nodig dan dat. Misschien scheelt het dat ik de clips niet kijk? En je moet natuurlijk van het stemgeluid van een artiest houden. De Poolse stem bijvoorbeeld ligt mij helemaal niet, terwijl ik die van Roemenië prima kan hebben.

België spreekt me niet aan. Dertien in een dozijn, daar win je de strijd niet mee.

Nederland - 8,0
Roemenië - 8,0
Oekraïne - 7,5
Georgië - 7,0
Denemarken - 7,0
Estland - 7,0
Kroatië - 7,0
San Marino - 7,0
Cyprus - 7,0
Zwitserland - 7,0
Spanje - 7,0
IJsland - 7,0
Albanië - 7,0
Noord-Macedonië - 7,0
Montenegro - 6,5
Griekenland - 6,5
Finland - 6,5
Moldavië - 6,5
Armenië - 6,5
Duitsland - 6,5
Oostenrijk - 6,0
Australië - 6,0
Litouwen - 6,0
Israël - 6,0
Italië - 6,0
Portugal - 5,5
België - 5,5
Frankrijk - 5,0
Slovenië - 5,0
Malta - 5,0
Ierland - 4,5
Servië - 4,5
Engeland - 3,5
Polen - 3,5
Noorwegen - 3,0
Azerbeidzjan - 3,0
Bulgarije - 2,0
Letland - 1,0

Zweden is na Ierland het best scorende land op het Songfestival. Misschien wel het best scorende, omdat Ierland het al jaren niet goed meer doet en de Zweden het goed blijven doen.

Maar die ene winst minder dan? Nou die kan er dit jaar misschien wel komen. Het land stapt eens af van de automatische fabriekspop waar steeds meer mensen genoeg van beginnen te krijgen. En zie: Cornelia Jakobs staat hoog bij de bookmakers en scoort als een tierelier in polls en bij fanclubs.

Terecht? Ik vind van wel. Geen toeters en bellen deze keer, maar een pakkend lied wat rauw gezongen wordt (soms zelfs op het randje, maar niet op een irriterende manier). Voor mij hoeft Zweden niet te winnen, want dat hebben ze al vaak genoeg gedaan (laat Nederland maar die gelijkmaker met Zweden gaan maken dit jaar), maar als ik eerlijk ben moet ik toegeven dat ik het qua nummer niet erg zou vinden. Ook ik ga voor de bijl bij dit nummer.

Gaan we volgend jaar naar Zweden? Ik deze zomervakantie sowieso, en laat ik vorig jaar nu net naar Italië gegaan zijn toen dat land won. Een voorteken?!

Grootste succes voor Zweden? Zweden is een van de meest succesvolle landen op het Eurovisiesongfestival. Van de 60 inzendingen eindigden er 41 bij de beste tien. Zesmaal wist Zweden het songfestival te winnen, slechts één keer minder dan recordhouder Ierland, dat zeven maal won. Maar iedereen kent deze natuurlijk wel.

Mijn top 40:

1. Nederland
2. Italië
3. Polen
4. Zweden
5. Frankrijk
6. IJsland
7. Estland
8. Roemenië
9. Georgië
10. Oekraïne

11. Spanje
12. Albanië
13. Portugal
14. Servië
15. Moldavië
16. Kroatië
17. Montenegro
18. Australië
19. Litouwen
20. San Marino

21. Griekenland
22. Zwitserland
23. Verenigd Koninkrijk
24. Cyprus
25. Armenië
26. België
27. Finland
28. Denemarken
29. Oostenrijk
30. Malta

31. Bulgarije
32. Noorwegen
33. Azerbeidzjan
34. Israël
35. Ierland
36. Noord-Macedonië
37. Duitsland
38. Slovenië
39. Letland

Montenegro
Ik noemde Polen al weinig succesvol maar Montenegro is waarschijnlijk het minst succesvolle land dat dit jaar meedoet. Dat doen ze niet altijd. Want het land is relatief arm. Ik noemde een ander nummer al dreinerig maar dit nummer heeft het nog sterker. Een wat zeurderige melodie en een productie die niet zo goed is. Ik vrees dat het de finale niet haalt, maar ze hebben weleens slechtere inzendingen gehad (het zesdeklasmusicalnummer gezongen door muziekschoolzangers uit 2019 bijvoorbeeld)

België
Hier heb ik het al eerder over gehad maar dit lijkt de omgekeerde weg van 2019, dat was best een goed nummer met een zanger die het niet waar kon maken. Nu hebben we een goede zanger, maar het liedje werkt niet voor me. Dit is een juryinzending die problemen gaat krijgen met steun van het publiek.

Zweden
Zoals aero zegt lijkt er een beetje sprake van een ommekeer bij Zweden. Er valt wat voor te zeggen dat al bij vorig jaar te leggen. Dat was ook veel minder een geplastificeerd popliedje. Alleen was dat liedje zo matig dat ik twijfelde aan de finale. Die werd wel gewoon gehaald. Zweden haalde de middenmoot, voor veel landen een succes maar niet iets waar ze daar tevreden mee zijn. Dit jaar is het liedje veel beter en zelfs een aardige groeier. De kansrijkste Zweedse inzending sinds Heroes en voor mij de beste sinds op zijn minst mijn guilty pleasure You. En om Ierland te straffen voor hun luiheid zou ik Zweden bijna de winst gunnen.

1. Nederland
2. Servië
3. Australië
4. Albanië
5. Frankrijk
6. Oekraine
7. Italie
8. Zweden
9. IJsland
10. Oostenrijk

11. Georgie
12. Moldavië
13. Roemenië
14. Noorwegen
15. Estland
16. Portugal
17. Spanje
18. Slovenie
19. Polen
20. Verenigd Koninkrijk

21. San Marino
22. Armenië
23. Griekenland
24. Litouwen
25. België
26. Zwitserland
27. Cyprus
28. Montenegro
29. Duitsland
30. Israel

31. Noord-Macedonië
32. Kroatië
33. Denemarken
34. Finland
35. Azerbeidzjan
36. Malta
37. Letland
38. Bulgarije
39. Ierland

Morgen komt de cd uit. Dat gaat dan toch weer een andere luisterbelevenis worden. Benieuwd of dat invloed gaat hebben op de volgorde in mijn lijst.

Dat Zweden oppermachtig is op het songfestival bewijzen ze met dit nummer maar weer eens. De melodie is prachtig en de zangeres heeft een heerlijk randje op haar stem, maar het meest van al kan ik de kleine variaties in het refrein waarderen die de boel constant spannend en interessant houden. Het spant er bij mij echt om welke op de eerste plek komt dit jaar, Zweden of Nederland. Chauvinisme wint het - voorlopig.

1. Nederland
2. Zweden *****
3. Denemarken
4. Portugal
5. Servië
6. Griekenland
7. Oekraïne
8. Finland
9. Albanië
10. IJsland

11. Kroatië
12. Zwitserland
13. Bulgarije
14. Malta
15. Oostenrijk
16. Spanje
17. Noord-Macedonië
18. Roemenië
19. Georgië
20. Frankrijk

21. Verenigd Koninkrijk
22. Letland
23. Cyprus
24. San Marino
25. Noorwegen
26. Duitsland
27. Armenië
28. Estland
29. Italië
30. Litouwen

31. Ierland
32. België
33. Montenegro
34. Polen
35. Slovenië
36. Moldavië
37. Australië
38. Israël
39. Azerbeidzjan

Zweden:

Alleen Ierland mag meer overwinningen tellen, maar voor mijn gevoel was de laatste tien jaar ofzo meer sprake van een tweestrijd tussen Zweden en Italië, waarbij de laatste eigenlijk aan de winnende hand is. Dit jaar gaat mijn voorkeur duidelijk naar de Zweden. Deze inzending is wat minder typisch de gelikte (vaak prima geslaagde) pop die het land de laatste jaren bood, maar ik vind het wel een meeslepend nummer dat authentiek, een beetje rauw en met gevoel is gezongen.

1. Finland
2. Georgië
3. Oekraïne
4. Denemarken
5. Frankrijk
6. Bulgarije
7. Zweden
8. Roemenië
9. Engeland
10. Oostenrijk

11. Polen
12. Nederland
13. Portugal
14. Letland
15. Moldavië
16. Malta
17. Armenië
18. San Marino
19. Kroatië
20. Montenegro

21. Litouwen
22. Slovenië
23. Spanje
24. Cyprus
25. Noorwegen
26. Estland
27. Ierland
28. Duitsland
29. Griekenland
30. Zwitserland

31. België
32. IJsland
33. Noord-Macedonië
34. Servië
35. Albanië
36. Italië
37. Australië
38. Israël
39. Azerbeidzjan

De Tsjechen waren er dit jaar vroeg bij jen het nummer Lights Off stond er gelijk goed op bij mij.

Nadeel van die vroege releases is dat je het op een gegeven moment wel gehoord hebt en dat is een beetje het geval.

Het is een goed nummer, modern en ik ben benieuwd hoe dit het gaat doen, daar veel mensen dit de avond zelf pas voor het eerst horen. Ik begreep dat de zangeres het live nog wel eens lastig heeft, dus we gaan het meemaken. In elk geval is dit het laatste land van de twee voorrondes en een avond afsluiten is meestal wel gunstig.

Grootste succes voor Tsjechië? Sinds 2007 doen ze mee en met niet al te veel succes. In 2018 werd voor de eerste en enige keer de top 10 gehaald: een 6e plaats voor Lie to Me.

En daarmee kan de top 40 vol gemaakt worden. Uiteraard is dit allemaal op basis van studioversies en videoclips. Op de avonden zelf verandert er vaak nog wel wat.

1. Nederland
2. Italië
3. Polen
4. Zweden
5. Frankrijk
6. IJsland
7. Estland
8. Roemenië
9. Georgië
10. Oekraïne

11. Spanje
12. Albanië
13. Portugal
14. Servië
15. Moldavië
16. Kroatië
17. San Marino
18. Montenegro
19. Australië
20. Tsjechië

21. Litouwen
22. Finland
23. Griekenland
24. Zwitserland
25. Verenigd Koninkrijk
26. Cyprus
27. Armenië
28. België
29. Denemarken
30. Oostenrijk

31. Malta
32. Bulgarije
33. Noorwegen
34. Azerbeidzjan
35. Israël
36. Ierland
37. Noord-Macedonië
38. Duitsland
39. Slovenië
40. Letland

Nu de cd hard op staat stijgt Finland wat plaatsen.

Een voorzichtige voorspelling van de top 10, gebaseerd op meerdere factoren (reacties, bookmakers, polls):

1. Zweden
2. Italië
3. Oekraïne
4. Verenigd Koninkrijk
5. Nederland
6. Spanje
7. Polen
8. Noorwegen
9. Frankrijk
10. Estland

Tsjechië:
Een beetje een zusje van het nummer van Oostenrijk voor mij. Maar zij gaan voor een platte 90's sound. Dit voelt minder retro en wat minder plat. Overeenkomst is dat beide zangeressen live vocaal wankel lijken, Verschil is dat dit meer een jurypleaser kan blijken als ze vocaal wel standhoud, terwijl ik denk dat ze hun neus ophalen voor die 90's throwback van Oostenrijk. Maar ik beleef meer lol met Oostenrijk om eerlijk te zijn.

1. Nederland
2. Servië
3. Australië
4. Albanië
5. Frankrijk
6. Oekraine
7. Italie
8. Zweden
9. IJsland
10. Oostenrijk

11. Georgie
12. Moldavië
13. Roemenië
14. Noorwegen
15. Tsjechië
16. Estland
17. Portugal
18. Spanje
19. Slovenie
20. Polen

21. Verenigd Koninkrijk
22. San Marino
23. Armenië
24. Griekenland
25. Litouwen
26. België
27. Zwitserland
28. Cyprus
29. Montenegro
30. Duitsland

31. Israel
32. Noord-Macedonië
33. Kroatië
34. Denemarken
35. Finland
36. Azerbeidzjan
37. Malta
38. Letland
39. Bulgarije
40. Ierland

Voor mijn gevoel een wat minder jaar dan 2019 en 2021 in elk geval, maar het verschil is minder groot dan mijn eerste indruk. Vooral meer aardig leuke nummers en minder uitschieters dan zeker in 2019.

Er kan nog veel geschoven worden natuurlijk.

Doe ik ook een eerste voorspelling:
1. Oekraine
2. Zweden
3. Polen
4. Nederland
5. Italië
6. Frankrijk
7. Estland
8. Noorwegen
9. Spanje
10. Servië
Een goed big 5 jaar. UK eindigt ergens tussen 11-15. Alleen Duitsland is bottom 5. De polls overschatten ook Griekenland, Zwitserland en Portugal en ze onderschatten Estland (als de staging uit de verf komt) en Frankrijk. Roemenie en IJsland staan nu op uitschakelen maar halen beide de finale ruim. Publieksvote gaat naar Oekraine, met Noorwegen op 2 en Zweden op 3. Zweden wint bij de jury, met Oekraine op 2 en Italie op 3. Nederland haalt bij beide de top 5.

Ik was Noorwegen vergeten, maar die haalt de top 10 wel denk ik, dus even aangepast. En daarmee schat ik de VK hoger in dan jij starbright boy en geef ik Servië minder kans. Verder dezelfde landen in de top 10.

Het zal gaan tussen Zweden, Italië en Oekraïne denk ik. Ik zie eigenlijk geen ander land winnen ook al is Nederland wel een dark horse als je het mij vraagt (een goede of slechte staging gaat het verschil maken, iets wat bij Italië, Oekraïne en Zweden een minder grote rol zal gaan spelen).

Momenteel heeft S10 griep, beter nu dan in die week

Tsjechië:

Aardige dancepop. Opvallende tekst, blijft wel hangen. Ik houd ook wel van de vocalen. Toch is het ook wat dertien-in-een-dozijn-achtig. Haalt het dan ook lang niet bij Oostenrijk, die ik hierboven genoemd zie worden. Niettemin zeker niet slecht.

Intussen Italië even herbeluisterd en gecheckt of ik iets verkeerd heb gehoord, gezien die lofzang die het nummer in dit topic krijgt. Welnu, ik blijf bij mijn oordeel. Als dit slaapmiddel er met de winst vandoor gaat op 14 mei, eet ik mijn spreekwoordelijke schoen op.

1. Finland
2. Georgië
3. Oekraïne
4. Denemarken
5. Frankrijk
6. Bulgarije
7. Zweden
8. Roemenië
9. Engeland
10. Oostenrijk

11. Polen
12. Nederland
13. Portugal
14. Letland
15. Moldavië
16. Malta
17. Armenië
18. San Marino
19. Kroatië
20. Montenegro

21. Litouwen
22. Slovenië
23. Spanje
24. Cyprus
25. Noorwegen
26. Estland
27. Ierland
28. Tsjechië
29. Duitsland
30. Griekenland

31. Zwitserland
32. België
33. IJsland
34. Noord-Macedonië
35. Servië
36. Albanië
37. Italië
38. Australië
39. Israël
40. Azerbeidzjan

Ik vind de nieuwe, ingekorte versie van Brividi niet zo lekker beginnen met dat acapella stuk en dan die muziek die er ingedraaid wordt. Beetje vreemde start en doet het nummer geen goed.

En wie halen de finale? Een gokje.

1e halve finale:

1. Albanië: Ronela Hajati – Sekret*
2. Letland: Citi zēni – Eat Your Salad*
3. Litouwen: Monika Liu – Sentimentai
4. Zwitserland: Marius Bear – Boys Do Cry
5. Slovenië: LPS – Disko
6. Oekraïne: Kalush Orchestra – Stefania*
7. Bulgarije: Intelligent Music Project – Intention
8. Nederland: S10 – De Diepte*
9. Moldavië: Zdob şi Zdub & Fraţii Advahov – Trenuleţul*

10. Portugal: Maro – Saudade, saudade
11. Kroatië: Mia Dimšić -Guilty Pleasure
12. Denemarken: Reddi – The Show
13. Oostenrijk: LUM!X & Pia Maria – Halo*
14. IJsland: Sigga, Beta og Elín – Með hækkandi sól*
15. Griekenland: Amanda Tenfjord – Die Together*
16. Noorwegen: Subwoolfer – Give That Wolf A Banana*
17. Armenië: Rosa-Linn – Snap*

2e halve finale:

1. Finland: The Rasmus – Jezebel*
2. Israël: Michael Ben David – I.M
3. Servië: Konstrakta – In corpore sano*
4. Azerbeidzjan: Nadir Rüstəmli – Fade To Black*

5. Georgië: Circus Mircus _ Lock Me In
6. Malta: Emma Muscat – I Am What I Am*
7. San Marino: Achille Lauro – Stripper
8. Australië: Sheldon Riley – Not The Same*
9. Cyprus: Andromache – Ela*
10. Ierland: Brooke Scrullion – That’s Rich
11. Noord-Macedonië: Andrea – Circles
12. Estland: Stefan – Hope*
13. Roemenië: WRS – Llamame*
14. Polen: Ochman – River*

15. Montenegro: Vladana – Breathe
16. België: Jérémie Makiese – Miss You
17. Zweden: Cornelia Jakobs – Hold Me Closer*
18. Tsjechië: We Are Domi – Lights Off

Leuke bijdrages! S10 origineel gefilmd met Joep Beving, een cover van Arcade door de Griekse dame, maar vooral de Australische Sheldon wist me te overdonderen met zijn cover van de Zweedse Cornelia.

Episode 1 hier:

Aam de ene kant vind ik dit een beetje een niemendalletje maar aan de andere kant vind ik where are you nnnoooowwww poedoeloep bliep bliep. Dus ja da's een uitgemaakte zaak.

1. Nederland
2. Zweden
3. Denemarken
4. Portugal
5. Servië
6. Griekenland
7. Oekraïne
8. Finland
9. Albanië
10. IJsland

11. Tsjechië ****
12. Kroatië
13. Zwitserland
14. Bulgarije
15. Malta
16. Oostenrijk
17. Spanje
18. Noord-Macedonië
19. Roemenië
20. Georgië

21. Frankrijk
22. Verenigd Koninkrijk
23. Letland
24. Cyprus
25. San Marino
26. Noorwegen
27. Duitsland
28. Armenië
29. Estland
30. Italië

31. Litouwen
32 Ierland
33. België
34. Montenegro
35. Polen
36. Slovenië
37. Moldavië
38. Australië
39. Israël
40. Azerbeidzjan

Als ik kijk waar onze 12-10-8 punten nu naar uit zouden gaan (en op eigen land mag niet gestemd worden)

starbright boy:

12 Servië
10 Australië
08 Albanië

jasper1991:

12 Finland
10 Georgië
08 Oekraïne

Karl:

12 Zweden
10 Denemarken
08 Portugal

aERo:

12 Italië
10 Polen
08 Zweden

Conclusie: we hebben allemaal een compleet andere top 3 en alleen Zweden weet daaraan te ontsnappen

Over Nederland zijn we wel behoorlijk eensgezind.

Montenegro
De zoveelste ballad en inderdaad deze is behoorlijk Disney. Blijft totaal niet hangen. Jammer dat geen van de ballads een duet is. Met nog een mannenstem erbij en de climax tweestemmig had dit nummer beter uitgepakt.

België
Het begin is wel aardig. Klinkt zelfs een beetje James Bond. Helaas wordt het na de eerste uithaal een Justin Timberlake track. Zit ik niet op te wachten en met mij waarschijnlijk niemand. Wel jammer, want de beste man kan goed zingen en schijnbaar ook erg goed voetballen.

Zweden
Ze spelen altijd op safe, maar leveren wel constante kwaliteit af. Ben wel blij dat de tendens van lyrics en muziek iets minder truttig overkomt als een paar jaar geleden. Rauwe stem is op het randje. Is voor mij geen winnaar, maar gaat zeer waarschijnlijk podium eindigen en het kan winnen.

Tsjechië
Doet me denken aan een ‘00’s track van de Zweedse Robyn. Wel aardig, maar minder nostalgisch dan de 90’s track van Oostenrijk. Tsjechië gaat niet de finale halen en dat ligt niet door het liedje, maar aan de act en staging op het podium. Vrij saai en de zangeres zingt mega vals. Zoek de live performances op YouTube, want dan begrijp je wat ik bedoel. Gaat nooit meer op tijd goedkomen en dat kost ze 10 plaatsen in mijn lijst.

1. Nederland
2. Italië
3. Zweden
4. Albanië
5. Estland
6. Roemenië
7. IJsland
8. Servië
9. Oekraïne
10. Spanje
11. Cyprus
12. Armenië
13. Frankrijk
14. Oostenrijk
15. Australië
16. Portugal
17. Griekenland
18. San Marino
19. Georgië
20. Kroatië
21. Polen
22. België
23. Finland
24. Litouwen
25. Tsjechië
26. Malta
27. Verenigd Koninkrijk
28. Noord-Macedonië
29. Noorwegen
30. Moldavië
31. Azerbeidzjan
32. Montenegro
33. Duitsland
34. Zwitserland
35. Bulgarije
36. Ierland
37. Denemarken
38. Israël
39. Slovenië
40. Letland

Nederland - 8,0
Roemenië - 8,0
Oekraïne - 7,5
Georgië - 7,0
Denemarken - 7,0
Estland - 7,0
Kroatië - 7,0
San Marino - 7,0
Cyprus - 7,0
Zwitserland - 7,0
Spanje - 7,0
IJsland - 7,0
Albanië - 7,0
Noord-Macedonië - 7,0
Montenegro - 6,5
Griekenland - 6,5
Finland - 6,5
Moldavië - 6,5
Armenië - 6,5
Duitsland - 6,5
Oostenrijk - 6,0
Australië - 6,0
Litouwen - 6,0
Tsjechië - 6,0
Israël - 6,0
Italië - 6,0
Portugal - 5,5
Zweden - 5,5
België - 5,5
Frankrijk - 5,0
Slovenië - 5,0
Malta - 5,0
Ierland - 4,5
Servië - 4,5
Engeland - 3,5
Polen - 3,5
Noorwegen - 3,0
Azerbeidzjan - 3,0
Bulgarije - 2,0
Letland - 1,0

Het moet niet gekker worden: een kandidaat Sheldon Riley uit Australië) die een nummer van een mede-kandidaat (Cornelia Jakobs uit Zeden) covert. Maar hij doet het verdomde goed!

Zouden we in dit nummer het winnende nummer gehoord hebben? Top 3 voor Zweden lijkt me wel een zekerheid toch?!

Als ik zou moeten gokken op de zekerste top 3 is dat Zweden. Ik denk dat Oekraine wint, maar toch zit daar meer speling in wat voor uitslagen ik me kan voorstellen. Bij Zweden kan ik me haast niet lager dan top 3 indenken.

Doe ik ook een gokje:

1e halve finale:

1. Albanië: Ronela Hajati – Sekret
6. Oekraïne: Kalush Orchestra – Stefania
8. Nederland: S10 – De Diepte
9. Moldavië: Zdob şi Zdub & Fraţii Advahov – Trenuleţul
13. Oostenrijk: LUM!X & Pia Maria – Halo
14. IJsland: Sigga, Beta og Elín – Með hækkandi sól
15. Griekenland: Amanda Tenfjord – Die Together
16. Noorwegen: Subwoolfer – Give That Wolf A Banana
17. Armenië: Rosa-Linn – Snap

2e halve finale:

1. Finland: The Rasmus – Jezebel
3. Servië: Konstrakta – In corpore sano
8. Australië: Sheldon Riley – Not The Same
9. Cyprus: Andromache – Ela
12. Estland: Stefan – Hope
13. Roemenië: WRS – Llamame
14. Polen: Ochman – River
17. Zweden: Cornelia Jakobs – Hold Me Closer
18. Tsjechië: We Are Domi – Lights Off

Litouwen en Belgie glippen er net door (Litouwen door publiek, Belgie door jury), maar eindigen in de onderste regionen in de finale.

Twijfelde aan de twee dancenummers (Tsjechie/Oostenrijk) en toen dacht ik ineens aan Estland 2019 die knettervals ruim de finale haalde.

Dan doe ik ook een gokje. Bijna hetzelfde als hierboven, maar bij beide halve finales een ander land.

1e halve finale:

1. Albanië: Ronela Hajati – Sekret
6. Oekraïne: Kalush Orchestra – Stefania
8. Nederland: S10 – De Diepte
10. Portugal: Maro - Saudade, saudade
13. Oostenrijk: LUM!X & Pia Maria – Halo
14. IJsland: Sigga, Beta og Elín – Með hækkandi sól
15. Griekenland: Amanda Tenfjord – Die Together
16. Noorwegen: Subwoolfer – Give That Wolf A Banana
17. Armenië: Rosa-Linn – Snap

2e halve finale:

1. Finland: The Rasmus – Jezebel
3. Servië: Konstrakta – In corpore sano
8. Australië: Sheldon Riley – Not The Same
9. Cyprus: Andromache – Ela
12. Estland: Stefan – Hope
13. Roemenië: WRS – Llamame
14. Polen: Ochman – River
15. Montenegro: Vladana – Breathe
17. Zweden: Cornelia Jakobs – Hold Me Closer

...en nu? Hoe ziet de voorlopige officiële MuMe eurovisiesongfestival 2022 Top 40 eruit?

Karl schreef:
...en nu? Hoe ziet de voorlopige officiële MuMe eurovisiesongfestival 2022 Top 40 eruit?

Kijkend naar de diverse polls zien we dat zoals verwacht Italië en Zweden het heel goed doen. Maar ook Spanje gaat als een speer. Nederland haalt telkens zo'n beetje de vierde plek, dus ook dat is niet verkeerd.

Cyprus stijgt bij mij in de lijst. Andromache kan werkelijk prachtig zingen. Zeker het stukje wat begint op 2:30. Alleen de nagels kosten punten..

Ik heb Spanje in mijn top voorspeld maar ik sluit het ook zeker niet uit dat dit een fan favorite is die het veel minder gaat doen dan iedereen verwacht.

starbright boy schreef:
Ik heb Spanje in mijn top voorspeld maar ik sluit het ook zeker niet uit dat dit een fan favorite is die het veel minder gaat doen dan iedereen verwacht.

Denk ik doorlopend. De Malta of Cyprus van vorig jaar.

Ik denk dat Spanje het daadwerkelijk goed gaat doen. Erg strakke stageperformance.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:09 uur

geplaatst: vandaag om 19:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.