MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
Overigens was dat lied van Bosnië veel nadrukkelijker een lied over de oorlog toen. Eigenlijk een stuk politieker nog.

Oekraine zou ook zonder de oorlog gemakkelijk de top 5 hebben gehaald. Ik denk dat de situatie het nu naar de winst duwt.

Oekraïne stuurt weer een leuk nummer. By far de beste tot nu toe. Het blijft toch een top Eurovisie land.

La Tribu de Dana gevoel krijg ik hiervan.

Maar de belangrijkste vraag: is dat nu neef It die gedekt is door Bob Marley?

Ik vond het fluitje in Shum wel toffer dan dit, maar het is by far het beste nummer tot nu toe

Pinkpopklapveehoedje?

Oei, opnieuw echt een hele zwakke zanger. En het nummer is volgens mij bij elkaar gejat.

Het nummer ontwikkelt zich nog relatief redelijk. De sax solo vind ik nog best geinig zelfs. Maar het blijft goedkope meuk van een derderangs act. Het gedrag van de groene man stoort me.

5,0

1. Letland
2. Albanië

Bulgarije komt met oubollige hardrock in een vrij slap nummer dat we maar een keer gaan zien. Ik denk de slechtste Bulgaarse inzending ooit.

Hé, The Darkness bestaat nog steeds! O, wacht.

Slowgaze schreef:
Hé, The Darkness bestaat nog steeds! O, wacht.

Die hebben een veel betere zanger.

Qua aankleding en sympathie van de artiest is dit sowieso al een hele vooruitgang. Sterker nog, ook muzikaal bevalt me dit enorm.

Mooie zanglijntjes, goede stem. Misschien wat saaiig op momenten.

7,2

1. Litouwen
2. Letland
3. Albanië

Dit is trouwens de eerste keer dat ik de nummers hoor, uitgezonderd Oekraïne, waarvan ik speciaal de nationale uitzending heb teruggekeken.

En dus ja, ik heb S10 nog niet gehoord. Ik weet ook niet hoe ik dat voor elkaar gekregen heb.

Wel continu meegelezen in dit topic.

Dit is overigens de top 17 van deze halve finale op basis van de ratings van aERodynamIC, Arrie, Djarune, Onweerwolf, jasper1991, Karl, Edgar18, starbright boy en mijzelf.

1. Nederland 148
2. Oekraïne 128
3. IJsland 114
4. Albanië 114
5. Portugal 101
6. Denemarken 88
7. Oostenrijk 86
8. Griekenland 82
9. Kroatië 79
10. Moldavië 77
11. Armenië 67
12. Noorwegen 63
13. Litouwen 63
14. Zwitserland 53
15. Slovenië 46
16. Bulgarije 45
17. Letland 28

Poek schreef:
Die hebben een veel betere zanger.

Vooral met beter haar. Ik ruik het gebruik aan shampo vanaf hier.

Was het maar The Darkness (die echt nog bestaan trouwens), maar die zijn wel wat beter.

Is dit au sérieux?

Krijg nog altijd een ontzettende Twarres-vibe van dat begin.

Dat geprojecteerde gebroken hart op zijn gezicht toont wat er mis is: sentiment ligt er meters dik bovenop. Al is het zeker niet extreem slecht.

5,2

1. Litouwen
2. Zwitserland
3. Letland
4. Albanië

Wat klinkt dit geluid matig zeg, staat de gitarist nog bij de buren ofzo?

Ik vind de muziek wat dof klinken, voor m'n gevoel klinkt de studioversie helderder

Volgens mij huilde S10 bijna tegen het einde.

Dat was niet best...

Zeker weten, net nog gehoord. Dit klonk wel heel dof.

Zdob sdi Zbub, daar was Jan Smit de 1e keer vernietigend over. Ik hoop dat hij zich nu ook weer groen en geel ergert.

Moldavie wordt onderschat, ik sluit niet uit dat het zaterdag linkerrijtje gaat worden, met name op publieksstemmen.

Prima liedje van Slovenië - volgens mij leveren die bijna altijd we kwaliteit - een beetje jammer van de zwakke zanger. Maar storen is de zanger voor mij niet, dus blijft er vooral een lekker liedje over. Ook weer geen hoogvlieger, hoor.

6,1

1. Litouwen
2. Slovenië
3. Zwitserland
4. Letland
5. Albanië

Moldavië

Dit (het lied) doet me vreemd genoeg denken aan Nth Degree van Morningwood.

Wel een lekker contrastje met S10 dit

Audio klonk live bij Matthijs wel beter, niettemin een mooie performance met emotie van S10.

Moldavië is helemaal waus. Lekker man.

Heb ik nu een ernstige koortsaanval gekregen of is dit echt de inzending van Moldavië?

Behalve NL had ik nog niets gezien, of gehoord.

Albanië viel me zwaar tegen. Letland is niet veel beter. wel een leuk deuntje, maar de zang...
Litouwen profiteert van de vorige twee. Wel prima nummer. Zwitserland vind ik niet eens tegenvallen. Klein beetje raspy stem. Slovenië lekker nummer maar zwakke stem.
Bulgarije aardig rocknummer, maar zwakke zang.
Oekraïne is inderdaad de betere van het stel.
S10 goed nummer, maar niet overal even zuiver? Of ligt het aan mij of toch aan de akoestiek van de zaal? Dof geluid.

Moldavië je moet er van houden, maar super fun nummer. Graag naar de finale.

Moldavië is stiekem toch wel leuk…

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:24 uur

geplaatst: vandaag om 00:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.