Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
0
geplaatst: 10 mei 2022, 21:53 uur
Van Portugal weet ik nog niet wat ik ervan vind, mooi of saai. IJsland dat een beetje in dezelfde hoek zit vind ik beter in elk geval.
0
geplaatst: 10 mei 2022, 21:54 uur
Portugal is er weer eentje in de categorie 'wat leuk, weer een nummer in de eigen taal, of nee, wacht'.
0
geplaatst: 10 mei 2022, 21:55 uur
Hmm, dit vind ik wel mooi - al weet ik niet of het echt blijft hangen.
0
O, er zit daadwerkelijk Portugees in dit nummer. Maar het is nauwelijks te onderscheiden van het Engels. Ergens ook best knap.
1
JAAAA!!! OEKRAÏNE πΊπ¦ πΊπ¦ πΊπ¦
Weer een heerlijk etnisch folkliedje. Nu niet gemengd met rave, maar met hiphop. Ik ben hier (natuurlijk) niet net zo enthousiast over als over Go_A, maar het is wel weer heel gaaf.
Die bas en die fluit: heerlijke combi. Komt zeker in mijn top-10 ESC en waarschijnlijk wel top-5
8,8
1. Oekraïne
2. Litouwen
3. Slovenië
4. Zwitserland
5. Letland
6. Albanië
Weer een heerlijk etnisch folkliedje. Nu niet gemengd met rave, maar met hiphop. Ik ben hier (natuurlijk) niet net zo enthousiast over als over Go_A, maar het is wel weer heel gaaf.
Die bas en die fluit: heerlijke combi. Komt zeker in mijn top-10 ESC en waarschijnlijk wel top-5
8,8
1. Oekraïne
2. Litouwen
3. Slovenië
4. Zwitserland
5. Letland
6. Albanië
1
geplaatst: 10 mei 2022, 21:56 uur
Poek schreef:
Meestal vind ik Portugal kut, dit niet, dus dat valt mee.
Meestal vind ik Portugal kut, dit niet, dus dat valt mee.
Hahaha ik wilde iets soortgelijks zeggen, maar jij verwoordt het een stuk eloquenter
0
geplaatst: 10 mei 2022, 21:57 uur
Portugal en Fado. Normaal doet het me niets, maar dit is net even anders, beter dan eerder. Zeker stemvast, verder wat saaiig. Er moeten toch 10 nummers naar de finale.
0
geplaatst: 10 mei 2022, 21:58 uur
Als je denkt dat Portugal forgettable is heb je Kroatie nog niet gehoord. Doorsnee. Niet goed en niet slecht. Niet bijzonder, niet spannend en niet boeiend. En geen hond stemt hierop denk ik.
edit: En dan heb je interpratieve dansers, jippie.
edit: En dan heb je interpratieve dansers, jippie.
0
geplaatst: 10 mei 2022, 22:00 uur
Het refrein van Kroatië doet me denken aan I'm in love with an alien.
0
Kroatië heeft een aardige stem, maar jammer van het nummer. Nietszeggend.
0
Ze mag Taytay's veters nog niet strikken, maar ik vind het geen vervelend nummer. Maar denk dat starbright boy wel gelijk heeft dat het niet echt beklijft
0
geplaatst: 10 mei 2022, 22:01 uur
Jezelf Intelligent Music Project noemen en dan hiermee komen
Of is dit satire? Bulgarije is een concurrent voor Albanië. Nou, vooruit, die gitaarsolo was lekker kort dus ik zet ze boven Albanië.
3,4
1. Oekraïne
2. Litouwen
3. Slovenië
4. Zwitserland
5. Letland
6. Bulgarije
7. Albanië
Of is dit satire? Bulgarije is een concurrent voor Albanië. Nou, vooruit, die gitaarsolo was lekker kort dus ik zet ze boven Albanië.3,4
1. Oekraïne
2. Litouwen
3. Slovenië
4. Zwitserland
5. Letland
6. Bulgarije
7. Albanië
0
geplaatst: 10 mei 2022, 22:03 uur
Zoals meestal vind ik Denemarken knap kut, maar vaak doen ze het beter dan ik dan verwacht.
0
geplaatst: 10 mei 2022, 22:05 uur
Denemarken heeft toch vaak uptempo nummers?
Edit: ah, komt het toch nog goed. Finale moet er toch in zitten. Een beest achter het drumstel.
Edit: ah, komt het toch nog goed. Finale moet er toch in zitten. Een beest achter het drumstel.
1
geplaatst: 10 mei 2022, 22:05 uur
Het is toch een beetje alsof de overbuurvrouw in 1995 een bandje wilde maar niet durfde en nu pas haar moed heeft verzameld.
0
geplaatst: 10 mei 2022, 22:06 uur
Denemarken lijkt ontzettend ergens op. Ik moet in elk geval aan 'Your Protector' van Fleet Foxes.
Overigens is Sidse Babbett Knudsen natuurlijk het hoogtepunt van de Deense cultuur.
Overigens is Sidse Babbett Knudsen natuurlijk het hoogtepunt van de Deense cultuur.
0
geplaatst: 10 mei 2022, 22:06 uur
Oeh, nu Nederland. Ben benieuwd!
Begint als een standaard moderne gevoelige ballad. Nog niet meteen enthousiast.
Oeh, dit valt toch wel tegen gezien de enthousiaste reacties van jullie. Muzikaal weinig boeiend voorlopig. En het is niet dat S10 me vocaal wegblaast.
Ben ik nou een zuurpruim of zijn jullie allemaal een beetje doorgeslagen chauvinistisch?
Het einde maakt wel redelijk wat goed, daar begint het nummer in zijn kracht te komen, met de piano en de brekende stem.
Al met al nog wel een (nipte) tweede plek voorlopig.
7,3
1. Oekraïne
2. Nederland
3. Litouwen
4. Slovenië
5. Zwitserland
6. Letland
7. Bulgarije
8. Albanië
Begint als een standaard moderne gevoelige ballad. Nog niet meteen enthousiast.
Oeh, dit valt toch wel tegen gezien de enthousiaste reacties van jullie. Muzikaal weinig boeiend voorlopig. En het is niet dat S10 me vocaal wegblaast.
Ben ik nou een zuurpruim of zijn jullie allemaal een beetje doorgeslagen chauvinistisch?
Het einde maakt wel redelijk wat goed, daar begint het nummer in zijn kracht te komen, met de piano en de brekende stem.
Al met al nog wel een (nipte) tweede plek voorlopig.
7,3
1. Oekraïne
2. Nederland
3. Litouwen
4. Slovenië
5. Zwitserland
6. Letland
7. Bulgarije
8. Albanië
0
geplaatst: 10 mei 2022, 22:07 uur
Teunnis schreef:
Zowel Albanië als Nederland waren in de studioversie een stuk beter.
0
geplaatst: 10 mei 2022, 22:10 uur
Haha Moldavië
Dit is zo hilarisch dat het meteen echt goed wordt. Eerst dat ik nog wat een mislukte skere Moldavische poging tot Beastie Boys. Maar toen de polka erbij kwam sloeg mijn humeur om en heb ik genoten.
Zijn gebrekkige Engels wordt ook ineens charmant. Ja, dit kan ik heel erg waarderen. Ik zal wel op de brandstapel worden gegooid, maar ik vond dit sterker dan Nederland.
7,5
1. Oekraïne
2. Moldavië
3. Nederland
4. Litouwen
5. Slovenië
6. Zwitserland
7. Letland
8. Bulgarije
9. Albanië
Dit is zo hilarisch dat het meteen echt goed wordt. Eerst dat ik nog wat een mislukte skere Moldavische poging tot Beastie Boys. Maar toen de polka erbij kwam sloeg mijn humeur om en heb ik genoten.Zijn gebrekkige Engels wordt ook ineens charmant. Ja, dit kan ik heel erg waarderen. Ik zal wel op de brandstapel worden gegooid, maar ik vond dit sterker dan Nederland.
7,5
1. Oekraïne
2. Moldavië
3. Nederland
4. Litouwen
5. Slovenië
6. Zwitserland
7. Letland
8. Bulgarije
9. Albanië
0
starbright boy schreef:
Oostenrijk zingt nogal vaak vals, maar is wel leuk nostalgisch.
Oostenrijk zingt nogal vaak vals, maar is wel leuk nostalgisch.
Gelukkig mag je bij Eurodance vals zingen.
0
Maar dit is wel heel erg slecht gezongen. Dan kan ik volgend jaar ook gaan.
2
geplaatst: 10 mei 2022, 22:11 uur
Oostenrijk is E-mail to Berlin, Part 2.
Lekker swingen, maar die zang, ai.
Lekker swingen, maar die zang, ai.
0
geplaatst: 10 mei 2022, 22:11 uur
Het is vrij slecht, maar ik vind het eigenlijk wel heel vermakelijk!
0
geplaatst: 10 mei 2022, 22:12 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.