Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
0
geplaatst: 10 mei 2022, 22:12 uur
"Kwalitatief niet heel sterk", maar toch hoop ik dat ze de finale halen.
0
geplaatst: 10 mei 2022, 22:13 uur
Nederland viel me behoorlijk tegen (en ik ben fan, maar moet erkennen dat het op mij niet overkwam).
IJsland
IJsland

0
geplaatst: 10 mei 2022, 22:14 uur
Ataloona schreef:
Country O*GYNE?
Country O*GYNE?
Wil je die tuttenbellen hier niet mee vergelijken. IJsland zoveel mooier.
0
geplaatst: 10 mei 2022, 22:15 uur
IJsland, die rechtse komt rechtstreeks uit De Luizenmoeder.
Geen verkeerd nummer. Mag wel naar de finale.
Geen verkeerd nummer. Mag wel naar de finale.
0
geplaatst: 10 mei 2022, 22:16 uur
Tot nu toe mag Oekraïne er met de winst vandoor gaan. Ik vind het niveau toch wel erg laag.
0
IJsland bevalt me eigenlijk best prima, ook al heb ik normaliter echt een hekel aan dit soort bakfietsmoederfolk.
1
Ik kan het woord saudade bijna niet meer aanhoren. Nja, alleen nog als Cesária Evora of João de Sousa het zingt.
Desalniettemin is dit een aardig liedje. Een beetje a la S10 een mooi gevoelig liedje, maar ook muzikaal wel saai. Wat minpunten voor de duolingo, en dus net onder S10 en Litouwen.
7,1
1. Oekraïne
2. Moldavië
3. Nederland
4. Litouwen
5. Portugal
6. Slovenië
7. Zwitserland
8. Letland
9. Bulgarije
10. Albanië
Desalniettemin is dit een aardig liedje. Een beetje a la S10 een mooi gevoelig liedje, maar ook muzikaal wel saai. Wat minpunten voor de duolingo, en dus net onder S10 en Litouwen.
7,1
1. Oekraïne
2. Moldavië
3. Nederland
4. Litouwen
5. Portugal
6. Slovenië
7. Zwitserland
8. Letland
9. Bulgarije
10. Albanië
0
geplaatst: 10 mei 2022, 22:17 uur
Griekenland wordt beschouwd als een geheide top 10 klant zaterdag. Ik vind het wat dreinerig en het begin interessanter dan de rest. Maar het gaat gemakkelijk door, heel gemakkelijk.
0
geplaatst: 10 mei 2022, 22:18 uur
starbright boy schreef:
Griekenland wordt beschouwd als een geheide top 10 klant zaterdag. Ik vind het wat dreinerig en het begin interessanter dan de rest. Maar het gaat gemakkelijk door, heel gemakkelijk.
De Billie Eillish vocale bas effecten doen het goed tegenwoordig. Jammer dat het ontaardt in een ietwat simpele ballad. Dreinerig is het juiste woord.
0
geplaatst: 10 mei 2022, 22:19 uur
Slowgaze schreef:
Taylor Swift van de Aldi. Ik vind het supervet, uiteraard.
Taylor Swift van de Aldi. Ik vind het supervet, uiteraard.
Lol. Ik hoor er alleen weinig Taylor Swift in. Waar is de geniale songwriting?
Het tweede deel van het nummer deed me besluiten dat ik het toch echt saai vind.
5,5
1. Oekraïne
2. Moldavië
3. Nederland
4. Litouwen
5. Portugal
6. Slovenië
7. Kroatië
8. Zwitserland
9. Letland
10. Bulgarije
11. Albanië
0
geplaatst: 10 mei 2022, 22:20 uur
Griekenland doet me weinig, maar denk ook wel dat ze de finale haalt. Oei dat laatste deel was too much.
0
geplaatst: 10 mei 2022, 22:20 uur
Het duurde een half nummer voor ik door had dat de Griekse in het Engels zong... 

0
geplaatst: 10 mei 2022, 22:21 uur
De staging van Griekenland miste ik een beetje bij Nederland. Had meer in gezeten bij S10
0
geplaatst: 10 mei 2022, 22:21 uur
Teunnis schreef:
Het gebrek aan geniale songwriting: eens. Maar 'Willow' heeft overduidelijk onder het kopieerapparaat gelegen.
0
geplaatst: 10 mei 2022, 22:22 uur
Noorwegen gaat de finale halen omdat ze eerste drie worden bij het publiek. Dit is een tiktoknummer. Jury vind dit niks maar kan niet voorkomen dat dit de top 10 haalt zaterdag.
0
geplaatst: 10 mei 2022, 22:23 uur
Denemarken hoor ik dan weer veel meer Taylor Swift in dan bij Kroatië. Alleen jammer dat de zangeres geen stem én geen uitstraling heeft. Daar lost van een best sterk nummer.
7,1
1. Oekraïne
2. Moldavië
3. Nederland
4. Litouwen
5. Denemarken
6. Portugal
7. Slovenië
8. Kroatië
9. Zwitserland
10. Letland
11. Bulgarije
12. Albanië
7,1
1. Oekraïne
2. Moldavië
3. Nederland
4. Litouwen
5. Denemarken
6. Portugal
7. Slovenië
8. Kroatië
9. Zwitserland
10. Letland
11. Bulgarije
12. Albanië
0
geplaatst: 10 mei 2022, 22:23 uur
starbright boy schreef:
Laat ik het maar hardop zeggen: Ik twijfel of we doorgaan.
Ik vrees er ook voor.
Voor het eerst dat ik een halve finale kijk, dus weet niet of de manier waarop het in beeld is gebracht hetzelfde is als in de finale? Juist de beeldvoering was bij Nederlandse deelnemers erg sterk de laatste jaren, dat viel me hier vies tegen. Nog los van het doffe geluid.
De manier waarop Portugal in beeld werd gebracht in het begin, had ook goed bij S10 gepast.
0
geplaatst: 10 mei 2022, 22:24 uur
starbright boy schreef:
Hier nog eentje. Zijn we toch dat ene land dat er elk jaar bij zit en waarvan iedereen gaat zeggen: huh, dat kan toch niet.
Ik dacht vooraf dat het kat in het bakkie was en nu wordt het billen knijpen ben ik bang.
0
geplaatst: 10 mei 2022, 22:24 uur
starbright boy schreef:
Noorwegen gaat de finale halen omdat ze eerste drie worden bij het publiek. Dit is een tiktoknummer. Jury vind dit niks maar kan niet voorkomen dat dit de top 10 haalt zaterdag.
Het lijdt wel aan hetzelfde euvel als de meeste tiktokhits: 3 minuten is veel te lang om het leuk te houden

6
geplaatst: 10 mei 2022, 22:25 uur
Slowgaze schreef:
Aan de choreografie te zien kent Noorwegen zijn klassiekers
Aan de choreografie te zien kent Noorwegen zijn klassiekers
Klopt.
https://pbs.twimg.com/media/FSbFhCUXsAETiIn?format=jpg&name=large
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.