menu

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
avatar van Teunnis
aERodynamIC schreef:
(quote)

Hier nog eentje. Zijn we toch dat ene land dat er elk jaar bij zit en waarvan iedereen gaat zeggen: huh, dat kan toch niet.

Ik dacht vooraf dat het kat in het bakkie was en nu wordt het billen knijpen ben ik bang.

Jurystemmen zijn toch op basis van een eerdere repetitie? Hopen dat het daar wat krachtiger was.

avatar van aERodynamIC
herman schreef:
dus weet niet of de manier waarop het in beeld is gebracht hetzelfde is als in de finale?

Exact hetzelfde...

avatar van starbright boy
Bij Armenie denk ik altijd Hey Ho

avatar van starbright boy
Zou Armenie de laatste startplek hebben omdat het decor zo ingewikkeld is?

avatar van aERodynamIC
Teunnis schreef:
(quote)

Jurystemmen zijn toch op basis van een eerdere repetitie? Hopen dat het daar wat krachtiger was.

Klopt. Maar dan moet ze denk ik echt heel hoog gaan scoren bij de jury's, want of de televoter warm gaat lopen voor S10 betwijfel ik nu toch wel.

Ik kreeg appjes van mensen die het allemaal voor het eerst zien en horen en die vroegen of ze moest huilen en of dat zo hoort. Ze vonden het allemaal matig. Wat gaat de gemiddelde stemmer in Europa dan anders horen denk ik dan.

Ik hoop dat ik ernaast zit, want ik gun het haar enorm en het nummer is goed. Zeker bij Matthijs maakte het live enorme indruk op mij.

avatar van Poeha
Armenië heeft de zus van de Lumineers ingehuurd?
Toch wel goed genoeg om door te gaan.

avatar van jasper1991
Nederland haalt het wel. De meerderheid gaat door. De bookies gaven ons 98% de laatste keer dat ik keek.

avatar van kaj_666
starbright boy schreef:
Bij Armenie denk ik altijd Hey Ho
Ik ook. Maar ondanks dat/mede daardoor vind ik het wel een leuk liedje!

avatar van Slowgaze
starbright boy schreef:
Bij Armenie denk ik altijd Hey Ho

O ja, nu je het zegt. Ik moet zelf ook erg denken aan 'Wolves' en vooral 'Back To You' van Selena Gomez.

avatar van starbright boy
Armenie gaat ook met gemak door, Sterke staging.

avatar van Teunnis
Terug naar de 90’s en zoals het daarbij hoort met een valse zangeres.

Op momenten is dit heerlijke partymuziek, maar die momenten zijn veel te schaars, helaas. De fout die ze maken is dat ze hier een echt liedje van hebben proberen te maken. Ze hadden wat meer Harlecore moeten luisteren.

Het enthousiasme na afloop levert nog wat bonuspunten op.

6,2

1. Oekraïne
2. Moldavië
3. Nederland
4. Litouwen
5. Denemarken
6. Portugal
7. Slovenië
8. Oostenrijk
9. Kroatië
10. Zwitserland
11. Letland
12. Bulgarije
13. Albanië

avatar van Teunnis
aERodynamIC schreef:
(quote)

Klopt. Maar dan moet ze denk ik echt heel hoog gaan scoren bij de jury's, want of de televoter warm gaat lopen voor S10 betwijfel ik nu toch wel.

Ik kreeg appjes van mensen die het allemaal voor het eerst zien en horen en die vroegen of ze moest huilen en of dat zo hoort. Ze vonden het allemaal matig. Wat gaat de gemiddelde stemmer in Europa dan anders horen denk ik dan.

Ik hoop dat ik ernaast zit, want ik gun het haar enorm en het nummer is goed. Zeker bij Matthijs maakte het live enorme indruk op mij.

Ja, als ik dit zo zie (en ik ben hier waarschijnlijk de enige voor wie dit de eerste indruk was), dan verwacht ik geen top-10 vanavond in de televote. Maar jurypunten zal toch wel (net) genoeg opleveren, dunkt me.

avatar van Ataloona
Normaliter ben ik wel wat positiever, maar ik werd eigenlijk alleen warm van Oekraïne, Nederland en Moldavië. Die drie door aub!

avatar van catdog
Gek om te lezen dat S10 niet bij iedereen hier binnen leek te komen. Geluidssysteem stond hier lekker hard en het kwam meer binnen dan ooit te voren. Keken jullie via de tablet ofzo?

avatar van Teunnis
catdog schreef:
Gek om te lezen dat S10 niet bij iedereen hier binnen leek te komen. Geluidssysteem stond hier lekker hard en het kwam meer binnen dan ooit te voren. Keken jullie via de tablet ofzo?

Vrij dikke geluidsinstallatie hier, maar ik kan me vinden in het eerder gelezen woord “dof”. Al ligt dat naar mijn eerste indruk eerder aan de zang en het liedje.

avatar van aERodynamIC
Goed, tegenvallers voor mij:

Albanië, Nederland en Zwitserland (was geen favoriet van me, maar had betere zang verwacht).

Meevallers en nu (nog) leuker:

Litouwen, Moldavië en Armenië

Ik denk dat Moldavië hoog gaat scoren waar niemand dat vooraf verwacht had en dat Nederland het land is dat negatief gaat verrassen dan vooraf verwacht (nog wel door, maar minder overtuigend).

Gaat Oekraïne winnen? Nog steeds zeer grote kans denk ik.

avatar van NewYorkCityLight
Even mijn oren spoelen met Say Na Na Na van Serhat. Wat viel dit tegen zeg. Oekraïne mag van mij als enige door.

avatar van aERodynamIC
catdog schreef:
Gek om te lezen dat S10 niet bij iedereen hier binnen leek te komen. Geluidssysteem stond hier lekker hard en het kwam meer binnen dan ooit te voren. Keken jullie via de tablet ofzo?

Over mijn geluidsinstallatie en vrij luid

avatar van herman
Gestemd op IJsland, Portugal en Oekraïne.

avatar van catdog
NewYorkCityLight schreef:
Even mijn oren spoelen met Say Na Na Na van Serhat. Wat viel dit tegen zeg. Oekraïne mag van mij als enige door.


Leuk hoor dat Duncan won maar Serhat was robbed

avatar van Teunnis
IJsland voel ik niet hetzelfde enthousiasme als ik bij andere hier lees. Vond het echt dood- en doodsaai. Inderdaad een hele matige variant op First Aid Kit, die meestal al heel hee erg saai zijn.

5,2

1. Oekraïne
2. Moldavië
3. Nederland
4. Litouwen
5. Denemarken
6. Portugal
7. Slovenië
8. Oostenrijk
9. Kroatië
10. Zwitserland
11. IJsland
12. Letland
13. Bulgarije
14. Albanië

avatar van kaj_666
Jongens, de enige reden waarom Benny Benassi ooit bekend is geworden is toch vanwege die schaarsgeklede dames en hun drilboren? Wat komt ie hier dan doen als die dames thuis zitten?

avatar van musicborst
Stien vond ik erg tegenvallen. Live zingen is toch een vak apart...

avatar van Teunnis
Griekenland begon goed, maar toen het groots werd aangezet stortte het nummer als een pudding in elkaar. Om vervolgens weer enigszins hersteld te worden en daarna weer in elkaar te storten.

5,4

1. Oekraïne
2. Moldavië
3. Nederland
4. Litouwen
5. Denemarken
6. Portugal
7. Slovenië
8. Oostenrijk
9. Kroatië
10. Griekenland
11. Zwitserland
12. IJsland
13. Letland
14. Bulgarije
15. Albanië

avatar van Slowgaze
Jaaaa, Eiffel 65! Heb me niet meer zo nostalgisch gevoeld sinds ik vandaag was wezen bowlen met de collega's en het computersysteem echt nog de animaties had van uit de tijd dat ik nog naar kinderfeestjes ging. Maar ik dwaal af.

avatar van starbright boy
Makkelijk door:
Oekraine
Moldavië
Griekenland
Noorwegen
Armenie

Net wel:
Litouwen
Slovenië
Nederland
Denemarken
Ijsland

Net niet:
Albanie
Zwitserland
Portugal
Oostenrijk

Koffers:
Letland
Bulgarije
Kroatie

Vind het bovengemiddeld moeilijk en weet de middelste categorieën die nogal groot zijn niet zeker.

avatar van herman
Zwitserland niet, dat zal Jan Smit leuk vinden.

avatar van laxus11
Nederland gaat echt wel gemakkelijk door. Ik vond het optreden juist erg mooi eb emotioneel

avatar van AstroStart
Mijn ranking:
1. Nederland (8,8) - Niet geheel verrassend. Vind het een erg mooi nummer en S10 een toffe artiest. Fijn dat er gekozen is voor een Nederlandstalig nummer. Staging viel tegen (bij het programma van Matthijs laatst was het veel beter met die lasers), maar bijzonder breekbaar einde.
2. Oekraïne (7,5) - Go_A-vibes. Toffe crossover van hiphop en folk (zoals Shum dat was tussen folk en techno). Sympathieke band.
3. Portugal (7,4) - Fraai nummer, mooi klein, goed gezongen.
4. Litouwen (7,3) - Echt een klassiek nummer. Beetje Frans zuchtmeisje. Sensueel. Sowieso pluspunten als in de eigen taal wordt gezongen. Ja, dit is in de roos (maar gaat helaas niet door denk ik...)
5. Griekenland (6,7) - Spannend? Nee, maar wel een sterke Eurovision-inzending. Gaat gewoon in de top 5 eindigen zaterdag.
6. IJsland (6,7) - Noodzakelijk rustpunt. Ja, niet verkeerd dit.
7. Slovenië (6,7) - Ook een sympathiek bandje, komt leuk over op tv zo rond die discobal. Het spettert niet nee, maar dit hoort zeker in de finale thuis.
8. Letland (6,5) - Matige zang, maar toffe stijl. Meer funk op Eurovision.
9. Bulgarije (6) - Cliche jaren 80 rock, maar wel met een erg sterke zanger.
10. Kroatië (5,8) - Standaard, valt een beetje weg
11. Armenië (5,7) - Niets aan de hand nummer
12. Denemarken (5,5) - Ook echt ene oor in andere oor uit, versnelling wel aardig op het eind
13. Noorwegen (5,3) - Gewoon niet veel aan
14. Albanië (4,7) - Vals, vreselijk ordinair, nee niks. Waarom staat dit niet laatste in deze top 17? Waarschijnlijk omdat referentiekader nog ontbrak in het begin.
15. Oostenrijk (4,7) - Slecht gezongen, andere zangeres en het had in mijn top 10 gestaan
16. Moldavië (4,5) - Ik kan de snollebollekes niet aan
17. Zwitserland (4,5) - Vreselijk cliche... Redelijke zang nog, maar daar is alles mee gezegd.

avatar van catdog
Oostenrijk. Knettervals, maar hoop toch dat ze doorgaan. Leuke eye candy die LUM!X. Het oog wilt ook wat zaterdag (al hebben we daar gelukkig al Mahmood staan)

Gast
geplaatst: vandaag om 13:02 uur

geplaatst: vandaag om 13:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.