MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
Vond het al met al een redelijk deprimerende halve finale met al die midtemponummers. Albanië had tenminste nog oostblokdance inclusief huidskleurige netpanty. Wie heeft overigens ooit die gruwel bedacht? Maar ik dwaal alweer af.

Makkelijk door:
Oekraine
Moldavië
Griekenland
Noorwegen
Armenie

Net wel:
Litouwen
Slovenië
Nederland
Portugal
IJsland

Net niet:
Albanië
Zwitserland
Denemarken
Oostenrijk

Koffers:

Bulgarije
Kroatië

Opvallend tijdens de recap: veel applaus voor Nederland en nog net wat meer voor Moldavië.

Wat zaten jullie nou allemaal te zeuren op Noorwegen. Dit is gewoon een sterk liedje met een sterke productie. En de tekst is helemaal niet zo irritant aanwezig als bij Ylvis.

Wel erg kut als de TikTok-dansjes dit gaan doen laten winnen. Nee, doe mij dan maar anti-oorlogsentiment.

7,4

1. Oekraïne
2. Moldavië
3. Noorwegen
4. Nederland
5. Litouwen
6. Denemarken
7. Portugal
8. Slovenië
9. Oostenrijk
10. Kroatië
11. Griekenland
12. Zwitserland
13. IJsland
14. Letland
15. Bulgarije
16. Albanië

Wat een mooi meisje is die leadzangeres (of nou ja ze was het meest in beeld) van Portugal

Armenië was best aardig, maar wel erg nietszeggend. Die was echt volledig weggevallen als het in de eerste helft zat. Nu tegen het einde, viel dat nog mee.

6,0

1. Oekraïne
2. Moldavië
3. Noorwegen
4. Nederland
5. Litouwen
6. Denemarken
7. Portugal
8. Slovenië
9. Oostenrijk
10. Armenië
11. Kroatië
12. Griekenland
13. Zwitserland
14. IJsland
15. Letland
16. Bulgarije
17. Albanië

Mooi liedje dit, zonde dat hij nooit de kans heeft gehad om daadwerkelijk mee te doen

kaj_666 schreef:
Mooi liedje dit, zonde dat hij nooit de kans heeft gehad om daadwerkelijk mee te doen

Dit was een sterke inzending in 2020 geweest ja, maar Italië is altijd wel sterk.

Giorgio Moroder!!!

Beste van de avond

Deze staging had dan niet gemogen met de zes personen-regel. Nummer was top 5 geweest in 2020.

Diodato: de winnaar van vanavond. Oh wacht....

Ik heb Denemarken op 4 staan op basis van de clips, maar dat nummer wordt met de keer vervelender. Moldavië viel me juist positief mee. Albanië kwam ook wel lekker binnen, zij het wat rommelig. Oostenrijk is lekker, alleen vind ik het vreselijk om zo'n DJ zo prominent in beeld te zien. Bulgarije biedt een goed oubollig rocknummer.

Gestemd op Litouwen. Qualifying chance is nu 45%. Ze heeft de stem harder nodig dan Oekraïne.

Makkelijk door:
Oekraïne
Griekenland
Nederland
Moldavië

Net wel:
Litouwen
Bulgarije
Portugal
IJsland
Armenië
Noorwegen

Net niet:
Letland
Zwitserland
Kroatië
Slovenië
Oostenrijk

Koffers:
Denemarken
Albanië

De show van Benny Bennassi is met stip nummer 2 van vanavond (achter Oekraïne).

Eurovisie is begonnen in 2019 voor als je het nog niet wist. Herinneringen, dan wil ik ook oud.

Persoonlijke voorkeur:

1. Moldavië +
2. Nederland +
3. Oekraïne +
4. Denemarken
5. IJsland +
6. Armenië +
7. Noorwegen +
8. Portugal +
9. Bulgarije
10. Zwitserland +

11. Litouwen +
12. Letland
13. Slovenië
14. Griekenland +
15. Kroatië
16. Oostenrijk
17. Albanië

+ door naar de finale

En ja, u zag het goed in een flits. Nederland was vorig jaar laatste op het Junior eurovisiesongfestival, Met een kleurloos liedje.

Frankrijk en Italie zijn beide leuk, al vielen de repetities van Italie bepaald niet mee. Blanco is de knapste deelnemer van het hele festival dit jaar vind ik.

Hmm, is dit een van de favorieten?? Op basis van die halve minuut die ik net hoorde vind ik dat euh.. raar

Oeh Italië: mijn favoriet: komt ook al niet over live....

aERodynamIC schreef:
Diodato: de winnaar van vanavond. Oh wacht....

Zo he, gaaf optreden. Sterk lied, sterke performance. Waarom deed dit destijds niet mee?

Teunnis schreef:
(quote)

Zo he, gaaf optreden. Sterk lied, sterke performance. Waarom deed dit destijds niet mee?

2020... geen Songfestival.

Teunnis schreef:
(quote)

2020

Teunnis schreef:
(quote)

Er was iets met een virus, weet het ook niet meer precies..

Zo...dat Italië valt me zwaar tegen.

Zwitserland door

Gelukkig, ik dacht al dat ik gek was qua Italië. Frankrijk daarentegen briljant.

Meteen een verrassing

IJsland en Zwitserland, al twee verrassingen... Oei...

JAAAA Litouwen!!! Gelukkig Ook een verrassing

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:38 uur

geplaatst: vandaag om 17:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.