MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
kaj_666 schreef:
(quote)

Er was iets met een virus, weet het ook niet meer precies..

Oh ja, lol.

Gaan er alleen maar rustige liedjes door?

De plekjes raken op.

Oekraïne, Moldavië, Nederland?

Spannend

Nederland wordt inderdaad vaak als laatste genoemd (of niet...)

Phew!

Jezus, waarom moeten wij nu altijd bij de laatst genoemden zitten?

Jammer van Denemarken, had haar liever gezien dan Griekenland.

Pfoe.. Toch wel even spannend hoor

Door (met erachter de live odds qualifying):
Armenië (89%)
Zwitserland (31%)
Iceland (34%)
Litouwen (46%)
Portugal (91%)
Noorwegen (93%)
Griekenland (93%)
Oekraine (93%)
Moldavie (88%)
Nederland (93%)

Verrassend niet door (ondanks hoge odds):
Albanie (65%)
Oostenrijk (55%)
Letland (50%)

Jammer van Letland... (en Bulgarije, maar zat erin)

Naast Nederland blij met Ijsland en mindere mate het smaakvolle prettig ouderwetse Litouwen. Verdiend door.

Deze uitkomst biedt perspectief voor Roemenië donderdag. Het zal leuk zijn als die ook door gaan.

Blij met IJsland en Portugal door. En toch ook wel Nederland, al kon ik me niet voorstellen dat 1 van die andere 8 landen die nog over waren erboven zou eindigen.

Blij met Litouwen en Moldavië. En toch ook wel Nederland. Al had ik de teleurstelling bij Jan Smit wel willen horen.

starbright boy schreef:
Makkelijk door:
Oekraine
Moldavië
Griekenland
Noorwegen
Armenie

Net wel:
Litouwen
Slovenië
Nederland
Denemarken
Ijsland

Net niet:
Albanie
Zwitserland
Portugal
Oostenrijk

Koffers:
Letland
Bulgarije
Kroatie

Vind het bovengemiddeld moeilijk en weet de middelste categorieën die nogal groot zijn niet zeker.

Slovenie en Denemarken zijn niet door. Portugal (ik dacht teveel rust) en Zwisterland (toch echt het minste nummer dat door is) wel. 8 uit 10.

Mijn top 10:

1. Nederland (maar nu wat meer door chauvinisme en omdat ik het gewoon het mooiste nummer vind dit jaar)
2. IJsland
3. Oekraïne
4. Litouwen
5. Moldavie
6. Albanië
7. Griekenland
8. Portugal
9. Armenië
10. Denemarken

Alleen Albanië niet door, dus ik kan wel tevreden zijn. Moet wel zeggen dat het na Griekenland wel een beetje klaar is wat mij betreft (ik moet onvoldoendes in de top 10 zetten).

Djarune schreef:
Deze uitkomst biedt perspectief voor Roemenië donderdag. Het zal leuk zijn als die ook door gaan.

Oh wat hoop ik dat toch!!!! Hola, mi bebé-bé!

Het is inmiddels zo vaak gebeurd dat we als negende of tiende genoemd worden. Echt achter de schermen zitten ze zich bij EBU rot te lachen denk ik.

starbright boy schreef:
Het is inmiddels zo vaak gebeurd dat we als negende of tiende genoemd worden. Echt achter de schermen zitten ze zich bij EBU rot te lachen denk ik.

Ze heet natuurlijk ook wel S10...

aERodynamIC schreef:
Oeh Italië: mijn favoriet: komt ook al niet over live....

Dat klonk inderdaad niet best...

2004, 2013, 2014, 2016, 2017, 2018, 2019, 2022: Geplaatst
2005, 2006, 2007, 2007, 2009, 2010, 2011, 2012, 2015: Eruit
2021: Finale vanwege winst

10 jaar geleden misten voor de achtste keer achter elkaar de finale. In de jaren daarna waren we altijd finalist op Trijntje na.
Om duidelijk te maken hoe groot de ommekeer was.

Was helaas niet geweldig deze keer, zowel de performances alsook de Italiaanse show als geheel.

Portugal vind ik het mooiste liedje hebben, maar helaas was de zangeres deze halve finale wel erg zenuwachtig - zo'n close-up helpt dan ook niet, hopelijk is ze zaterdag iets meer op haar gemak. En S10 had gewoon de show van bij Matthijs moeten overnemen (met die rode kleur, dat gaf het lied iets krachtigs). Het liedje is zelf al breekbaar genoeg, het is niet nodig dat de staging dat ook nog eens benadrukt.

Vond zelf Moldavië verder sympathiek en Oekraïne goed. Had in mijn voorspelling alleen Denemarken en Albanië nog wel door verwacht (ten koste van Litouwen en IJsland).

Ik zag trouwens William Lee Adams van wiwibloggs op het NOS-journaal. Is wel duidelijk hoe groot die sites imiddels zijn in het Eurovisiewereldje. Ik ben net wat meer een ESCunited liefhebber, maar ook ik kijk best veel op de youtubekanalen.

In tegenstelling tot vorig jaar niet bekend met de nummers vooraf, afgezien van Nederland, België en Italië. Maar vond het vanavond enorm tegenvallen.

Waar ik vorig jaar toch meerdere nummers had die direct de playlist ingingen was het vanavond vooral erg saai. Ook de Italiaanse show vond ik een beetje mager.

Jammer. Hoop dat er in de tweede halve finale meer zit, al kan ik die niet live kijken. Ik wil een nieuwe Shum of Mata Hari.

Italië blijft favoriet want Mahmood maar dat live voorstukje beloofde niet veel goeds. Oei.

Jamai 2021: Oekraïne vind ik niets
Jamai 2022: Oekraïne vond ik vorig jaar zeer sterk.

Wat een irritante nabeschouwing zoals van ouds.

S10 loot zaterdag eerste helft.

Ik denk niet dat de tweede halve finale sterker wordt, maar als Italië beter wordt hebben de grote 5 wel een prima jaar (op Duitsland na, het is niet ondenkbaar dat de andere vier de top 10 gaan halen). Maar het is geen geweldig jaar dit jaar. Minder dan '21 en zeker minder dan '19 (dat niet alleen omdat we wonnen ver boven gemiddeld was).

In de tweede halve finale zitten dingen als Ierland, Malta en Noord Macedonie, alledrie echt drek. Maar ook Servie, mijn favoriete inzending van dit jaar, zit in die halve finale. Daar komt ook de andere danceplaat die vals gaat langs met Tsjechie en is The Rasmus de nostalgie-act maar daar vond ik nooit iets aan.

12 Oekraine
10 Noorwegen
8 Moldavie
7 Litouwen
6 Nederland
5 Portugal
4 Ijsland
3 Greece
2 Armenie
1 Letland

Was mijn top gisteren. Enkel Letland fout dus en Zwitserland (onbegrijpelijk) wel door. Vond het maar een matige halve finale. Alles onder Portugal was me eigenlijk eender…

Vond Nederland wat twijfelend openen om dan wel sterk af te sluiten. Kan zeker nog groeien hier.

Frankrijk leek overigens heel tof in dat kort stukje. Kan wel eens een favorietje worden hier. Italië vond ik ook wel meevallen in tegenstelling tot de reacties hier, maar ik ken de studioversie dan ook niet.

Ierland gaat het beter doen als verwacht, tenzij ze knettervals zingt a la Albanië. Staging schijnt dik in orde te zijn.

Mijn verwachting

**Door naar de finale**
Zweden
Servië
Polen
Australië
Cyprus
Finland

**Net wel door**
België
Ierland
Azerbaijan (wordt net als Zwitserland de jury voter van de avond)
Roemenië (hoop dat het publiek dit oppikt)

**Net niet door**
San Marino
Malta
Tsjechië

**Koffers**
Montenegro
Noord-Macedonië
Georgië
Israël

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:08 uur

geplaatst: vandaag om 21:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.