Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
2
geplaatst: 11 mei 2022, 13:26 uur
Geen Toeval:
Als hoeveelste werd Nederland bekend gemaakt?
2013: 10e
2014: 9e
2015: we haalden de finale niet
2016: 2e
2017: 9e
2018:10e
2019: 2e
2020: Geen ESF
2021: Geen Halve finale nodig ivm winst
2022: 10e
Als hoeveelste werd Nederland bekend gemaakt?
2013: 10e
2014: 9e
2015: we haalden de finale niet
2016: 2e
2017: 9e
2018:10e
2019: 2e
2020: Geen ESF
2021: Geen Halve finale nodig ivm winst
2022: 10e
0
geplaatst: 11 mei 2022, 15:09 uur
Ik ga de uitslag van gisteren gokken
1. Oekraine (nummer 1 publiek, 2 jury)
2. Griekenland (derde publiek, winst jury)
3. Armenië (Vierde publiek, vierde jury))
4. Noorwegen (tweede publiek, 15e jury)
5. Nederland (zesde publiek, vijfde jury)
6. Moldavie (vijfde publiek, elfde jury)
7. IJsland (tiende publiek, zesde jury)
8. Portugal (12e publiek, derde jury)
9. Zwitserland (11e publiek, zevende jury)
10. Litouwen (9e publiek, 10e jury)
11. Albanië (7e publiek, 16e jury)
12. Letland (8e publiek, 14e jury)
13. Denemarken (15e publiek, 8e jury)
14. Slovenië (13e publiek, 9e jury)
15. Oostenrijk (14e publiek, 17e jury)
16. Bulgarije (16e publiek, 13e jury)
17. Kroatië (17e publiek, 12e jury)
0
geplaatst: 11 mei 2022, 15:58 uur
Even Italie in de volledigheid. Lijkt dat, zover ik kan horen, BLANCO er compleet naast zit. En in de samenzang stukjes Mahmood omlaag trekt. Mag toch hopen dat t zaterdag een stuk beter is want dit is in de samenzang echt niet te doen.
0
geplaatst: 11 mei 2022, 18:21 uur
Zonde, want tijdens San Remo was het juist heel fraai. Maar ja dat was organisch met een orkest en dat is sowieso mijn probleem de laatste jaren op het Songfestival: het klopt telkens niet echt. Een tape en alleen zang live en sinds vorig jaar zelfs de achtergrondzang al niet meer live.
Het is wel zo dat de heren net uit een tour kwamen. Maar het valt velen wel op dat het ze allemaal niet zo boeit of zo.
Zo gaat Italië absoluut niet nog een keer winnen.
Het is wel zo dat de heren net uit een tour kwamen. Maar het valt velen wel op dat het ze allemaal niet zo boeit of zo.
0
geplaatst: 11 mei 2022, 18:33 uur
aERodynamIC schreef:
Zonde, want tijdens San Remo was het juist heel fraai. Maar ja dat was organisch met een orkest en dat is sowieso mijn probleem de laatste jaren op het Songfestival: het klopt telkens niet echt. Een tape en alleen zang live en sinds vorig jaar zelfs de achtergrondzang al niet meer live.
Klopt inderdaad. Tijdens San Remo was het stukken meer in orde.
Kan zijn dat ze oververmoeid zijn of dat ze, iig in het geval van Mahmood, überhaupt niet lekker in het sfeertje zitten. De eerdere deelname van Mahmood is natuurlijk vrij recent. De ervaring is niet meer uniek en als ie zo herkenbaar is, en je bent oververmoeid, dan kun je idd minder gedreven overkomen.
Laten we hopen dat ze gewoon hun energie sparen voor zaterdag daar dan het enige optreden plaatsvind dat écht telt voor ze en voor hun ranking.
Iig wel goed voor een S10 lijkt me. Om 1 van de topfavorieten alvast weg te kunnen strepen.
1
geplaatst: 11 mei 2022, 19:18 uur
catdog schreef:
Iig wel goed voor een S10 lijkt me. Om 1 van de topfavorieten alvast weg te kunnen strepen.
Ik zei hier thuis zonet exact hetzelfde

Gisteren overtuigde S10 me niet, vandaag via YouTube opnieuw bekeken en ik weet niet hoe het kwam, maar nu deed ze dat wel. Het geluid leek wat anders via YouTube of zo
Laten we hopen dat ze heel positief gaat verrassen.
Vanmiddag moesten veel landen opnieuw omdat er wederom problemen waren. Zweden had daar al geeneens zin meer in. Als dat ook zo waardeloos gaat weer een concurrent minder.
0
geplaatst: 11 mei 2022, 19:19 uur
Eerlijkheidshalve vond ik toch ook wel een beetje dat Soldi al minder magie voor me had op het songfestival dan in San Remo of de studioversie. En dat komt vaker voor met Italie. 2017 is nog zo'n voorbeeld. Al gaat het dit jaar verder dan dat.
Heeft toch ook te maken dat in Italie San Remo niet de voorselectie is maar een doel op zich en het songfestival een beetje een toetje. Zonder orkest. Dat zorgt voor bijna altijd hele sterke inzendingen die al veel meters gemaakt hebben voor het festival, maar ook voor een vergelijk van gekken zoals wij.
Heeft toch ook te maken dat in Italie San Remo niet de voorselectie is maar een doel op zich en het songfestival een beetje een toetje. Zonder orkest. Dat zorgt voor bijna altijd hele sterke inzendingen die al veel meters gemaakt hebben voor het festival, maar ook voor een vergelijk van gekken zoals wij.
0
geplaatst: 11 mei 2022, 19:25 uur
Viel me bij de reactiefilmpjes op dat veel eurovisiebubbelmensen verbaasd waren over met name Zwitserland en IJsland maar niemand kon zich een finale zonder S10 voorstellen (en daarmee zitten we op het niveau van Griekenland zeg maar, daar was dat ook bij). Albanie blijkt de bubbelfavoriet die eruit lag en daar had ook bijna niemand op gerekend ondanks dat ik het optreden niet zo goed vond.
Nederland is erg goed in organiseren. Dat is in Italie toch duidelijk problematischer. Ik vond de uitzendingen van ons ook echt beter in alle opzichten. Camera, presentatie en geluid.
Nederland is erg goed in organiseren. Dat is in Italie toch duidelijk problematischer. Ik vond de uitzendingen van ons ook echt beter in alle opzichten. Camera, presentatie en geluid.
0
geplaatst: 11 mei 2022, 19:41 uur
Gokje morgen:
Vrijwel zeker door:
Zweden
Polen
Australie
Estland
Servie
Finland
Door als ze zuiver zingt:
Tsjechie
Net door:
Belgie
Cyprus
Roemenie
Als Tsjechie niet zuiver gaat deze door:
Azerbeidzjan
Net niet:
San Marino
Ierland
Georgie
Montenegro
Kansloos:
Malta
Noord-Macedonie
Israel
Vrijwel zeker door:
Zweden
Polen
Australie
Estland
Servie
Finland
Door als ze zuiver zingt:
Tsjechie
Net door:
Belgie
Cyprus
Roemenie
Als Tsjechie niet zuiver gaat deze door:
Azerbeidzjan
Net niet:
San Marino
Ierland
Georgie
Montenegro
Kansloos:
Malta
Noord-Macedonie
Israel
0
geplaatst: 11 mei 2022, 19:53 uur
Ik blijf even solo aan het woord maar ik hoor net dat de nieuwe single van Maneskin (Supermodel, ze spelen het zaterdag) geschreven is door de Zweedse hitmaker Max Martin. Hmmm.
0
geplaatst: 11 mei 2022, 20:02 uur
starbright boy schreef:
Lijkt mij een aardig goede gok. Ik denk alleen niet dat Zwitersland van het publiek meer punten kreeg dan Oostenrijk.
0
geplaatst: 12 mei 2022, 00:08 uur
Ik hoor zeer positieve geluiden over zowel Tsjechië en de staging van Azerbeidzjan en negatieve geluiden over The Rasmus en de staging van Belgie.
0
geplaatst: 12 mei 2022, 18:20 uur
Dit is mijn lijst op basis van smaak met de kandidaten vandaag
1. Servië
2. Australië
3. Zweden
4. Roemenië
5. Tsjechië
6. Georgie
7. Estland
8. San Marino
9. Polen
10. Belgie
11. Israel
12. Cyprus
13. Finland
14. Montenegro
15. Noord- Macedonië
16. Azerbeidzjan
17. Ierland
18. Malta
S10 stijgt voor het eerst in hele lange tijd een plekje in de odds en passeert Noorwegen en komt op acht terecht.
1. Servië
2. Australië
3. Zweden
4. Roemenië
5. Tsjechië
6. Georgie
7. Estland
8. San Marino
9. Polen
10. Belgie
11. Israel
12. Cyprus
13. Finland
14. Montenegro
15. Noord- Macedonië
16. Azerbeidzjan
17. Ierland
18. Malta
S10 stijgt voor het eerst in hele lange tijd een plekje in de odds en passeert Noorwegen en komt op acht terecht.
0
geplaatst: 12 mei 2022, 19:32 uur
starbright boy schreef:
En al weer achterhaald, want terug op 9.
Eigenlijk jammer dat we ons zo focussen op die odds. Dat was vroeger nooit zo erg.
Gokje op wat door gaat:
1. Zweden
2. Polen
3. Servië
4. Cyprus
5. Finland
6. Australië
7. Estland
8. Tsjechië
9. Roemenië
10. San Marino
Naar huis:
Israël
Ierland
Montenegro
België
Noord Macedonië
Georgië
Malta
Azerbeidzjan
0
geplaatst: 12 mei 2022, 21:10 uur
Er wordt begonnen met nostalgie uit Finland. De vorige keer dat ze dat probeerde met Darude in 2019 was het beschamende vertoning die laatste werd in de halve finale, Nu komen ze met The Rasmus.die zo'n 20 jaar terug hun grote hit hadden met In The Shadows. Ik had daar niks mee en nog steeds niet want ze klinken hetzelfde. Jezebel is ook een wat suffig nummer Maar ik denk dat ze de finale op publieksstemmen toch wel halen.
0
geplaatst: 12 mei 2022, 21:14 uur
Israel heeft een rommelig erg gay nummer. Niet erg goed en ik denk dat ze de finale gaan missen.
0
geplaatst: 12 mei 2022, 21:16 uur
Go Rasmus! Tegenstanders geïntimideerd kan ik me zo voorstellen.
0
geplaatst: 12 mei 2022, 21:18 uur
Sophisticated en gek. Omgrijpbaar en het leukste nummer van dit jaar is van Servie. Maar niet ieders kopje thee. Gaat wel makkelijker door dan Servie vaak doet.
0
geplaatst: 12 mei 2022, 21:21 uur
Geheel in contrast met hun vorige inzending, maar net zo leuk. Dat klappen is natuurlijk geniaal, want publiek doet natuurlijk mee. Favorietje hier
0
geplaatst: 12 mei 2022, 21:22 uur
AZerbeizjan komt met met een matige ballade die randje wel en niet kwalificatie hangt denk ik.
0
geplaatst: 12 mei 2022, 21:23 uur
En daar is kennelijk alweer het zoveelste gelikte popliedje van Azerbeidzjan. Next.
0
geplaatst: 12 mei 2022, 21:23 uur
Azerbaijan gaat voor de jury votes. Gaan ze ook wel krijgen, want het is spijtig genoeg leuker dan qualifier Zwitserland. Geen mooi nummer.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.