menu

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
geplaatst:
Spanje is een favoriet onder fanatieke eurovisiefans. De uk heeft volgens bijna iedereen de beste inzending in jaren. Duitsland heeft dat niet.

geplaatst:
Duitsland is het enige big five land dat de top 20 niet gaat halen.

geplaatst:
Onderschat de kracht van een leuk, fris, jong gezicht niet. Ik zie potentie in Duitsland maar ken het lied niet goed genoeg.

geplaatst:
Nee, Duitsland eindigt weer ergens onderaan.

geplaatst:
Zoveel twijfel hier bij België ja?

Vond het zelf best goed, maar kende het liedje ook al dus geen eerlijke vergelijking.

12 Zweden
10 Servië
8 Polen
7 Tsjechië
6 België
5 Estland
4 Australië
3 San Marino
2 Finland
1 Roemenië

Maar denk geen San Marino en Roemenië en wel Azer en Malta ofzo. Georgië mag ook wel door, maar schat de kans zeer klein.

geplaatst:
Spanje héél leuk. UK wel goed, maar verbaasd over de hoge bookies rating. Duitsland niets.

geplaatst:
Yo, België heeft het gehaald!

geplaatst:
Aha, toch België. Leuk.

geplaatst:
België: wat leuk!!!!! Niet verwacht.

geplaatst:
Polen was te verwachten.

geplaatst:
Yes, Roemenië!

geplaatst:
Jaaaaaaaa!!! Roemenië.

geplaatst:
Helaas, geen San Marino.

geplaatst:
Deze avond was makkelijker: 9/10 San Marino werd België (en dat is gegund).

geplaatst:
9/10 weer, net als dinsdag. Ik moet eens gaan gokken op die dingen.

Geen San Marino en wel Azer. Kan ik mee leven.

geplaatst:
8 uit 10. Het paar dat ik fout had, ga ik niet missen in de finale.

geplaatst:
Blij met Roemenië en Tsjechië! België vind ik geen zak aan, maar leuk voor de zuiderburen.

geplaatst:
Pff, eurovisie pest mij. Dinsdag het land waar ik vandaan kom als tiende. Vandaag mijn favoriet.

Ik had negen uit tien goed. San Marino is niet door en Belgie wel (ik denk een juryding). Ik had Georgie graag gehad maar dat zat er nooit in , ben blij dat Roemenie de finale heeft gehaald,

geplaatst:
Grootste jammer: Georgië (maar verwacht).

Onverwacht maar gegund: België

Grote blij: Roemenië door

Zeer grote blij: Israël niet

Dat laatste kan ik uitleggen: deze meneer was echt stront- en strontvervelend overal. Irriteerde iedereen doorlopend, was handtastelijk en onuitstaanbaar. Wees blij dat jullie alleen dit optreden hebben gezien

geplaatst:
aERodynamIC schreef:
Grote blij: Roemenië door

geplaatst:
aERodynamIC schreef:

Dat laatste kan ik uitleggen: deze meneer was echt stront- en strontvervelend overal. Irriteerde iedereen doorlopend, was handtastelijk en onuitstaanbaar. Wees blij dat jullie alleen dit optreden hebben gezien

Het verbaast me niet als ik hem vanavond bezig zag.

geplaatst:

In feite de grote verrassing, want die deed het nergens goed. Geen enkele fanpoll en ook niet bij de bookmakers (stijf onderaan telkens).

geplaatst:
9/10. Vind het vooral leuk dat Roemenië door is. Die stond bijna onderaan bij de bookmakers

geplaatst:
Tweede halve finale niet kunnen kijken vanwege een personeelsfeestje (ga m morgen tijdens t werken wel even kijken/inhalen) maar leuk om te zien dat België door is. De studioversie die ik recent had beluisterd vond ik al best aardig en t lijkt me een leuke gast, dus t zijn ze gegund!

geplaatst:
Roemenië was voor mij de Moldavië uit de tweede halve finale. Wat een aanstekelijk, fun nummer.
Ook zeer content met de sterke afvaardiging uit Tsjechië. Gedateerd? Het zal wel, maar het klinkt geweldig.

Eveneens mooi dat Ennio Morricone ook door is.

geplaatst:
De volgorde van de finale. Nederland krijgt een prima plek na de eerste helft loten. Wel net voor Oekraine. Roemenie heeft de gehate tweede startplek. Vind ook de combi Zweden-Australie-UK-Polen opvallend. Estland mag sluiten. Dat zie ik wel voor me.
1. Tsjechië
2. Roemenië
3. Portugal
4. Finland
5. Zwitserland
6. Frankrijk
7. Noorwegen
8. Armenië
9. Italie
10. Spanje
11. Nederland
12. Oekraine
13. Duitsland
14. Litouwen
15. Azerbeidzjan
16. België
17.Griekenland
18. IJsland
19. Moldavië
20. Zweden
21. Australië
22. Verenigd Koninkrijk
23. Polen
24. Servië
25. Estland

geplaatst:
Hmmmm, het blokje Italië, Spanje, Nederland en Oekraïne vind ik ook een opvallende. Vier waarschijnlijke top 10 klanten vlak na elkaar. Dat betekent ook dat S10 weer een rustpunt gaat vormen tussen twee uptempo nummers.

Verder denk ik, als ik zo naar de startposities kijk, dat Roemenië, Litouwen, België en IJsland zich mogen gaan opmaken voor een lage notering. In het geval van IJsland komt dat doordat dit super rustige nummer is geloot na een power ballad en vervolgens uit het water worden geblazen door de energieke folk van Moldavië. De overige drie hebben allemaal anonieme startplekken die het gros zich niet meer gaat herinneren op de avond zelve.

geplaatst:
Servië plek 24. Publieksfavoriet? Gisteren ook al als laatste afgeroepen...

geplaatst:
starbright boy schreef:
De volgorde van de finale. Nederland krijgt een prima plek na de eerste helft loten. Wel net voor Oekraine. Roemenie heeft de gehate tweede startplek. Vind ook de combi Zweden-Australie-UK-Polen opvallend. Estland mag sluiten. Dat zie ik wel voor me.
10. Spanje
11. Nederland
12. Oekraine
Ik vind dit een hele ongelukkige loting tbh. Tussen twee favorieten in moet je je wel onderscheiden.

Ik voorzie onverwacht nog kansen voor IJsland. Niet om te winnen maar wel om hoog te eindigen. Het camerawerk is vrij sterk en het nummer staat als een huis, al moeten ze het vooral van de juryvotes hebben.

geplaatst:
Gisteren wat minder gefocust gekeken, maar wel veel meer genoten*. Niveau was best hoog. In de breedte een stuk beter dan dinsdag. Zweden vond ik echt geweldig. Ik hou ook van haar stemgeluid. Ik was eerst wel voorstander van winst voor Oekraïne - omdat ik het nummer geweldig vind - maar nu hoop ik toch nog iets meer op winst voor Zweden. Vooral om ze te belonen en te stimuleren om weer wat eigenzinniger te worden.

1. Zweden 8,5
2. Georgië 7,9
3. Ierland 7,4
4. Tsjechië 7,3
5. Servië 7,3
6. Autralië 6,9
7. Polen 6,7
8. Azerbaidjan 6,4
9. Roemenië 6,2
10. België 6,1
11. Montenegro 6,0
12. Israel 5,8
13. Noord-Macedonië 5,8
14. Estland 5,8
15. San Marino 5,4
16. Cyprus 5,0
17. Malta 4,4
18. Finland 4,2

Ter vergelijking, de cijfers van dinsdag:

1. Oekraïne 8,8
2. Moldavië 7,5
3. Noorwegen 7,4
4. Nederland 7,3
5. Litouwen 7,2
6. Denemarken 7,1
7. Portugal 7,1
8. Oostenrijk 6,2
9. Slovenië 6,1
10. Armenië 6,0
11. Kroatië 5,5
12. Griekenland 5,4
13. Zwitserland 5,2
14. IJsland 5,2
15. Letland 5,0
16. Bulgarije 3,4
17. Albanië 3,2

De korte stukjes van de Big Five maken me vooral enthousiast over Spanje. Frankrijk zou ook wel wat kunnen hebben.

* Maar heel wat minder genoten van de uitslag. Al was het te verwachten dat Georgië en Ierland niet door zouden gaan.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:10 uur

geplaatst: vandaag om 20:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.