MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
Ik ben zooooooo blij met de bijdrage van Noorwegen!!!!! #iconisch!

Emile93 schreef:
Ik ben zooooooo blij met de bijdrage van Noorwegen!!!!! #iconisch!

Serieus? Zo plat als wat. Efendi die ineens beter Engels spreekt en zeer energiek

Absoluut leuk, niet voor niets waardeer ik het ook, Maar 'zoooo blij' gaat me wat ver. Het is en blijft een plat Eurovisie ding (en ik hou d'r van als het er niet te veel zijn).

Tsjechië wordt hoog aangeslagen, stijgt gelijk naar de tweede plaats in de Eurovision board app en gaat hard bij de bookmakers (Noorwegen ook trouwens). Dat verwondert me wel.

Misschien, ik vind het werkelijk een heerlijk nummertje. Alessandra heeft een hele goede staging en heeft veel charisma. Goede stem ook. Ik ben echt fan hoor! Plat of niet

Ik vind dit soort mega-aanstekelijke epische dancestampers met knallend refrein ook om te smullen. Ik doe sowieso niet mee met het frame plat vs. diepgaand, en heb al helemaal geen 'guilty pleasures'.

Ondertussen is San Remo ook weer van start gegaan. Daar deed Marco Mengoni die we nog kennen van L'Essenziale uit 2013 goede zaken als winnaar van de eerste ronde. Lekker nummer, typisch Italiaans.

Heerlijk dat San Remo weer gestart is, mij valt het nummer van Madame erg op, die mag zo naar de finale.

En ik hoop stiekem op een nieuw album, haar debuut staat nog steeds op 5* hier. Heerlijk album.

Ik vind Marco Mengoni schitterend (Madame) heeft een duet met hem op zijn laatste album, maar ik hoop ook meer op Madame, net even wat anders voor Italië. Marco is toch weer een standaard Italiaanse ballade en ik heb net als musicfriek een enorm zwak voor Madame.

Fingers crossed.

Dat orkest blijft toch zalig altijd.

Vanavond 7 finales: Estland (waar Duncan in de jury zit, overigens heeft Mia Nicolai een nummer geschreven voor de voorronde in Moldavië en Duncan zat ook in de Belgische jury...opvallend), Roemenië, Denemarken, Letland, Kroatië, Italië en Malta.

Madame voor Italië zou ik leuk vinden, maar toegeven, Marco is wel erg sterk. Ik zou mijn geld daar wel op inzetten en hij zou naar mijn eerste plaats gaan mocht ie inderdaad winnen.

De eerste van deze super Saturday is bekend. Wouter 'Arcade' Hardy doet nu voor de derde keer mee (1e met Duncan, 3e met Gjon's Tears). Nu dan 2e worden Wouter? Nederland, Zwisterland en deze is voor Estland. Doet me denken aan Kovacs, die ik graag eens zie gaan.

En nummer 2 van vanavond is Reiley voor Denemarken:

En Letland is nummer 3 (de studioversie kan ik beter hebben dan de liveversie):

1. Estland
2. Noorwegen
3. Spanje
4. Slovenië
5. België
6. Oekraïne
7. Albanië
8. Denemarken
9. Letland
10. Tsjechië
11. Ierland

En door.....

Roemenië stuurt Theodor Andrei. Nog even aan je act werken knul!

Denk je dat Roemenië een foute act heeft?! Kroatië weet pas echt op te vallen, tja de jury's doen niet mee in de halve finales dus het kan weer

Terug naar de kermis-acts. Dit is echt heel erg fout! Iedereen kan weer roepen hoe infantiel het Eurovisie is..... en dit is voor mij toch een soort guilty pleasure (sorry, kan het niet helpen, ik hoef ze alleen niet te zien, maar het nummer blijft gelijk hangen ondanks alle chaos). Maar waar moet ik het plaatsen? Wil ik dit wel op het festival?

En... zou dit niet politiek bedoeld zijn richting Rusland??? Daar willen we toch niet aan? Toch?

Malta dan ook nog (Italië zal wel diep in de nacht bekend worden en ik verwacht gewoon Marco Mengoni):

Lekker funky feestje!

1. Estland
2. Noorwegen
3. Spanje
4. Malta
5. Slovenië
6. België
7. Oekraïne
8. Albanië
9. Denemarken
10. Letland
11. Tsjechië
12. Ierland

En zoals verwacht maakt Marco Mengoni de verwachtingen waar. Hij keert na 10 jaar (L'Essenziale) terug met Due Vite.

Hiermee verstevigt het land z'n positie als mijn favoriete Songfestivalland, ook al is dit wel een redelijk gewone, typische Italiaanse ballad.

1. Italië
2. Noorwegen
3. Estland
4. Spanje
5. Malta
6. Slovenië
7. België
8. Oekraïne
9. Albanië
10. Denemarken
11. Letland
12. Tsjechië
13. Kroatië
14. Ierland
15. Roemenië

1. Noorwegen
2. Estland
3. Italië
---hieronder vind ik de kwaliteit stukken minder---
4. Denemarken
5. Slovenië
6. Roemenië
7. België
8. Malta
9. Letland
10. Oekraïne

11. Albanië
12. Spanje (het is echt goed live hoor, maar te veel gemekker voor mij)
13. Tsjechië
14. Ierland
15. Kroatië (W-T-F is dit hahaha)

Emile93 schreef:
Kroatië (W-T-F is dit hahaha)

Ik vraag me af of we dit ook echt gaan zien straks op het Eurovisie podium. Tot nu toe wordt de band nog niet officieel aangekondigd op de Eurovision site.

Ik hoop van wel! Al ben er ik nog niet over uit of het geniaal of heel slecht is (of allebei).

Poek schreef:
Ik hoop van wel! Al ben er ik nog niet over uit of het geniaal of heel slecht is (of allebei).

Ik weet ook niet wat ik er mee aan moet. Ik vind het heel ongemakkelijk om naar te kijken, maar het nummer? Ergens vind ik dat wel heel erg leuk.

Volgens mij reageren heel veel mensen zoals de kerel uit dit filmpje. Dit gaat de finale wel halen hoor mensen. Denk aan Servië vorig jaar en dat was heel normaal vergelijken bij dit nummer.

Onweerwolf
Ik heb inmiddels ook alles weer gehoord. Het meeste moet nog rijpen voor ik er wat zinnigs over kan zeggen maar voorlopig steekt er eentje erg positief bovenuit en dat is Tsjechië. Wat een enorm lekker futurepop/etno nummer zeg dat heel dik doet denken aan de fantastische inzending van Servië van vorig jaar maar dan wat neurotischer ipv onderkoeld.

Verder vind ik Oekraïne ook nog steeds leuk en Spanje en Estland hebben ook zeker wat.

De inzending van Noorwegen dicht ik ook wel kansen toe; soort van Within Temptation goes Pirates of the Carribean maar dan veilig ingekleurd binnen de lijntjes. Superplat en zonder lange houdbaarheidsdatum maar wel zeer aanstekelijk en een oorwurm. Zou wel eens echt op het juiste moment kunnen pieken.

En de tractor uit Kroatië Onweerwolf? Het is natuurlijk vreselijk en ik kan het niet aanzien, maar als ik het hoor.... zo eentje die je niet leuk mag vinden van jezelf en het dan toch wel doen.

Ik zie dat nummer sowieso wel ver komen.

De winnaar hebben we denk ik nog niet gehoord, alhoewel ik Noorwegen van de bekende nummers op dit moment dan de meeste kansen toedicht.

Onweerwolf
De Kroatische inzending ging nogal langs me heen toen ik hem gisteren hoorde. Wellicht maakt 'ie volgende week meer indruk.

Onweerwolf schreef:
De Kroatische inzending ging nogal langs me heen toen ik hem gisteren hoorde. Wellicht maakt 'ie volgende week meer indruk.

Ben benieuwd in welke vorm dan

Ik weet nog steeds niet wat ik er van moet vinden. Denk dat dit wel eens heel ver zou kunnen komen.

Onweerwolf
Ik vind die reaction video's trouwens echt extreem vervelend. Het zal me echt een rotzorg wezen wat een of andere random aandachtshoer op Youtube van liedje X of Y vindt.

Onweerwolf schreef:
Ik vind die reaction video's trouwens echt extreem vervelend. Het zal me echt een rotzorg wezen wat een of andere random aandachtshoer op Youtube van liedje X of Y vindt.

Ik vond ze vroeger wel erg leuk, maar nu zijn het er zoveel dat het inderdaad vervelend is geworden.

Bij Wie Is De Mol? zie je dat nu ook. De één na de ander springt er bovenop.

Onweerwolf
Zoek je naar een beetje een fatsoenlijke upload van een studioversie om te rippen naar je bieb moet je je eerst door allerlei idioten heenwerken die denken dat hun mening zo belangrijk is dat ze hem moeten filmen.

Onweerwolf schreef:
Zoek je naar een beetje een fatsoenlijke upload van een studioversie om te rippen naar je bieb moet je je eerst door allerlei idioten heenwerken die denken dat hun mening zo belangrijk is dat ze hem moeten filmen.

Onweerwolf
Ik had hem al hoor en hij staat ook al gewoon in de bieb.

Ik bedoelde het meer in het algemeen.

tnf
Onweerwolf schreef:

Ze kunnen leuk zijn als hun mening een beetje inhoud heeft, en hier en daar een kritische noot, ipv dat het een verzameling hysterisch gegil en/of oneliners is. Helaas overheerst de laatste soort.

Dit weekend één toevoeging aan het deelnemersveld: Litouwen.

1. Italië
2. Noorwegen
3. Spanje
4. Estland
5. Kroatië
6. Malta
7. Tsjechië
8. Slovenië
9. België
10. Litouwen
11. Oekraïne
12. Albanië
13. Denemarken
14. Letland
15. Roemenië
16. Ierland

Frankrijk zorgt voor mijn nieuwe nummer 1!

1. Frankrijk
2. Italië
3. Noorwegen
4. Spanje
5. Estland
6. Kroatië
7. Malta
8. Tsjechië
9. Slovenië
10. België

11. Litouwen
12. Oekraïne
13. Albanië
14. Denemarken
15. Letland
16. Roemenië
17. Ierland

Onweerwolf
Ik zie dat Tsjechië met stip is gestegen bij je.

Onweerwolf schreef:
Ik zie dat Tsjechië met stip is gestegen bij je.

Klopt. Nog steeds geen grote favoriet, maar dat zegt nog meer over de rest vrees ik.

Van alle nu bekende nummers is er nog geen één waar ik fan van ben. De top 5 is prima, maar ik hoop toch echt dat die straks compleet vervangen gaat worden door andere landen want anders is het echt een heel mager jaar.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:26 uur

geplaatst: vandaag om 02:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.