MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2

zoeken in:
Australië: beetje Duran Duran met een grunt halverwege Ik vind dit leuk.

1. Australië
2. Italië
3. Noorwegen
4. Frankrijk
5. Spanje
6. Estland
7. Kroatië
8. Malta
9. Tsjechië
10. Slovenië

11. België
12. Litouwen
13. Oekraïne
14. Albanië
15. Denemarken
16. Letland
17. Roemenië
18. Ierland

De grote favoriet heeft het waargemaakt. Zal het dit jaar dan gaan tussen Oekraïne, Zweden (als Loreen wint) en Finland?

1. Finland
2. Australië
3. Italië
4. Noorwegen
5. Frankrijk
6. Spanje
7. Estland
8. Kroatië
9. Malta
10. Tsjechië

11. België
12. Slovenië
13. Litouwen
14. Oekraïne
15. Albanië
16. Denemarken
17. Letland
18. Roemenië
19. Ierland

Zweden nu op 1 bij de bookmakers door de deelname van Loreen:

Ze moet nog wel zien te winnen natuurlijk, daar was ik de vorige keer van overtuigd en toen won ze dus gewoon niet.

San Marino:

1. Finland
2. Australië
3. Italië
4. Noorwegen
5. Frankrijk
6. Spanje
7. Estland
8. Kroatië
9. Malta
10. Tsjechië

11. België
12. Slovenië
13. Litouwen
14. Oekraïne
15. Albanië
16. Denemarken
17. Letland
18. Roemenië
19. Ierland
20. San Marino

Polen:

1. Finland
2. Australië
3. Italië
4. Noorwegen
5. Frankrijk
6. Spanje
7. Estland
8. Kroatië
9. Malta
10. Tsjechië

11. België
12. Slovenië
13. Litouwen
14. Oekraïne
15. Albanië
16. Denemarken
17. Letland
18. Roemenië
19. Ierland
20. San Marino

21. Polen

Kom er maar in: Nederland....

Ik vind het erg saai en het doet me niet heel veel. Ik vind die twee ook gewoon niet leuk. Gelukkig is er dit jaar sowieso niet veel leuks bij

1. Finland
2. Australië
3. Italië
4. Noorwegen
5. Frankrijk
6. Spanje
7. Estland
8. Kroatië
9. Tsjechië
10. Malta

11. Nederland
12. België
13. Slovenië
14. Litouwen
15. Oekraïne
16. Albanië
17. Denemarken
18. Letland
19. Roemenië
20. Ierland

21. San Marino
22. Polen

Ik heb wel een zwak voor de Nederlandse inzending, maar dat komt denk ik vooral doordat melodische, sfeervolle nummers zoals deze me vaak heel goed liggen. Je hoort hier heel duidelijk de hand van Duncan Laurence in, zeker bij de Arcade-achtige uithalen van Dion en Mia. Verder moet ik heel erg denken aan een andere Nederlandse band: HAEVN. De gelijkenissen met nummers zoals Finding Out More en Where The Heart Is (van eerdergenoemde band) zijn best wel treffend, naar mijn bescheiden mening.

Ik kan dit dus op zich wel waarderen, maar desondanks vrees ik dat Nederland hier toch een beetje afgezaagd begint over te komen. Weer wordt er een muzikaal kalm nummer ingezonden en ik denk dat Europa daar toch wel klaar mee is op dit moment. Soms moet je weten wanneer het genoeg is geweest en ik denk dat dat besef nog niet is ingedaald bij de Nederlandse inzendingscommissie. Daarnaast gaat deze inzending vermoedelijk ook nog eens overkomen als een grijze muis bij het grote publiek en op het ESF is dat dodelijk, zeker als je weet dat in de halve finales alleen televoting gaat tellen. Ik denk dat het erg moeilijk gaat worden voor ons om de finale te halen en dat is erg jammer.

Porcupine Head schreef:
Ik kan dit dus wel waarderen, maar desondanks vrees ik dat Nederland hier toch een beetje afgezaagd begint over te komen. Weer wordt er een muzikaal kalm nummer ingezonden en ik denk dat Europa daar toch wel klaar mee is op dit moment. Soms moet je weten wanneer het genoeg is geweest en ik denk dat dat besef nog niet is ingedaald bij de Nederlandse inzendingscommissie. Zeker als je weet dat in de halve finales alleen televoting gaat tellen. Ik denk dat het erg moeilijk gaat worden voor ons om de finale te halen en dat is erg jammer.

Eerst was het 'altijd maar country' en nu inderdaad 'weer zo'n kalm nummer'.

Er doen 15 landen mee en 10 gaan door. Je zou zeggen dat het moet lukken. Maar in de finale? Die eeuwige 11e plaats lijkt me niet te doen.

Ik heb hetzelfde wat ik met Snap van Rosa Linn had: beetje nikszeggend. Niet slecht, niet goed. En ze werd 20e. Wat er daarna gebeurde... ehm... ja dan moet ik uiteraard erkennen dat dat heel bijzonder was.

Maar dit nummer valt echt in het niet bij inzendingen van Zweden (ervan uitgaand dat Loreen gaat, en zelfs die heeft een niet heel sterk nummer wat niet best gezongen is), Finland of zelfs Kroatië (waar de televoters echt wel voor gaan hoor).

Je zegt het treffend: je moet weten wanneer het genoeg is. Kan me niet voorstellen dat dit het beste was waar ze uit konden kiezen.

Maar goed: over The Common Linnets was ik in het begin ook niet enthousiast en dat werd later wel anders.

Oei, de nederlandse inzending is erg slap en gewoontjes.

Ik denk dat jullie het nummer onderschatten, maar dan ga ik puur af op de reacties op Youtube en de bookmakers: Odds Eurovision Song Contest 2023 - eurovisionworld.com

Ik heb geen klik met het nummer.Wellicht komt at nog wel. Wat betreft onze kansen: de halve finales zijn publieksstemmen en dit is een jurynummer. Als in: heel erg. Als we de halve finale overleven (en daar durf ik vooralsnog geen gif op in te nemen) dan gaan we op vooral jurystemmen de middenmoot wel in. Ik zie (weer) geen grote publieksscore voor me.

Poek schreef:
Ik denk dat jullie het nummer onderschatten, maar dan ga ik puur af op de reacties op Youtube en de bookmakers: Odds Eurovision Song Contest 2023 - eurovisionworld.com

De reacties op YouTube zijn over het algemeen prima. Een paar van die bloggers waar onweerwolf zo niet-fan van is zijn minder lyrisch (waar ze dat de voorgaande jaren wel waren) en in de odds zijn we al gezakt van 9 naar 11. Dat is dus niet echt positief, want het zou moeten stijgen na bekendmaking.

Op een ander forum waar grote fans zitten is de sfeer ook minder positief, en die mensen neem ik vrij serieus elk jaar.

Aan de andere kant: mijn partner riep gelijk dat het een mooi nummer is (en die heeft niet heel veel met het Songfestival verder). Mijn favoriet Finland was maar niks. Dus tja....

Ik val starbright boy bij: dit is een jurynummer en die doen niet mee.

Daarbij zitten we in de sterkere halve finale met Zweden, Finland, Kroatië (let op: dit gaan mensen grappig vinden), Noorwegen, Tsjechië. Zwitserland lijkt ook en sterk nummer te gaan sturen. Dan heb je nog een Azerbeidzjan dat altijd wel doorgaat, Moldavië. En wat gaat Portugal doen? Israël? Ik durf er ook geen gif op in te nemen, tenzij ze ons gaan verrassen met de staging. En laten we eerlijk zijn: dat was maar één keer echt heel goed: bij The Common Linnets (en die hadden dat ook nodig voor het nummer). Normaal niet de meest sterke kant van Nederland.

Cyprus: beetje categorie Nederland. Degelijk popnummer (hallo Believer van Imagine Dragons) maar valt niet op. Zit wel in dezelfde halve finale.

1. Finland
2. Australië
3. Italië
4. Noorwegen
5. Frankrijk
6. Spanje
7. Estland
8. Kroatië
9. Tsjechië
10. Malta

11. Nederland
12. België
13. Slovenië
14. Litouwen
15. Oekraïne
16. Cyprus
17. Albanië
18. Denemarken
19. Letland
20. Roemenië

21. Ierland
22. San Marino
23. Polen

Ik vind het eerlijk gezegd best een prettig nummer, de Nederlandse inzending. Het is niet dat ik er een adrenalinestoot van krijg, zoals bij Noorwegen, maar saai vind ik het ook zeker niet. Gewoon aangenaam om naar te luisteren. Het zou me niet verbazen als het langs de meeste kijkers heen gaat en de finale niet haalt, maar van een tiende plek zou ik ook niet opkijken.

De daling is wel echt ingezet. We zijn nu 15e bij de bookmakers. Nog niet zo dramatisch als de Belgen, die vijfde van onder staan.

Nog lang niet alles gehoord, maar ik lijk een van de weinigen te zijn die een zwak heeft voor Denemarken. Weer. En dat terwijl Denemarken jaren een van mijn minst favoriete landen was. Juist ook in jaren dat ze het vrij goed deden.

starbright boy schreef:
De daling is wel echt ingezet. We zijn nu 15e bij de bookmakers. Nog niet zo dramatisch als de Belgen, die vijfde van onder staan.

Natuurlijk kun je zeggen dat het 'maar de bookmakers zijn', maar inmiddels weten we wel beter. Het zegt heel veel.

Al de vermaledijde vloggers zeggen ook allemaal hetzelfde: prima radiovriendelijk nummer, maar meer niet, het mist wat. En daardoor zal niemand bereid zijn de telefoon te pakken wat nu zonder jury meer dan ooit nodig is.

Ervan uitgaande dat Loreen erbij zit en dan Finland: allemaal in dezelfde tweede helft als Nederland. Met zo'n nummer ingeklemd tussen zulke giganten herinnert niemand zich dat nog vrees ik.

Ik zie het best somber in eerlijk gezegd. Vijftien landen, tien gaan door, maar de kans is best groot dat Nederland weer eens de finale gaat missen. Geen schande na jaren er elke keer bij te zitten, maar wel pijnlijk daar notabene Duncan Laurence achter de knoppen zit.

Mocht het zo zijn dan hoop ik dat de selectiecommissie het zich gaat aantrekken en beseft dat we niet elke keer met sombere, slow songs moeten komen. Tijd om echt eens iets anders te gaan proberen dan.
Ze zijn blijven hangen aan hun eigen succes en dat zou dit jaar wel eens tegen kunnen gaan werken. Europa heeft momenteel behoefte aan wat vrolijkheid en gekkigheid, dat zie je aan de inzendingen tot nu toe.

Zoals het er nu uitziet gaat Zweden net als Ierland zeven overwinningen scoren en is Loreen na Johnny Logan (ook Ierland) de tweede artiest die twee gaat winnen. Of Finland moet Loreen dwars gaan zitten, wat ik niet uitgesloten acht, of Zweden doet Loreen weer tekort net als vorige keer en dan zien we haa rniet terug, maar dat scenario zie ik niet gebeuren. Zweden zou wel achterlijk zijn om dit weg te gooien.

Ik wil graag fan zijn van dit nummer, maar ik heb Duncan betere nummers horen maken. Jammer.

Het jaar van de rockbands. Duitsland heeft gekozen:

Live mwoah, studio-versie wel prima (zijn stem doet soms aan Patrick Wolf denken).

1. Finland
2. Australië
3. Italië
4. Noorwegen
5. Frankrijk
6. Spanje
7. Estland
8. Kroatië
9. Tsjechië
10. Malta

11. Nederland
12. Duitsland
13. België
14. Slovenië
15. Litouwen
16. Oekraïne
17. Cyprus
18. Albanië
19. Denemarken
20. Letland

21. Roemenië
22. Ierland
23. San Marino
24. Polen

Ja heeft inderdaad wel iets van Patje.

Poek schreef:
Ja heeft inderdaad wel iets van Patje.

Die klankkleur is hetzelfde hè. Jammer dat het nummer te veel tegelijk wil zijn: wave, pop en metal. Maar ook dit zie ik het niet eens beroerd doen. Enige nadeel is dat we nu veel meer van dit soort dingen hebben.

Nederland valt onderhand op met een slow song.

starbright boy schreef:

Nog lang niet alles gehoord, maar ik lijk een van de weinigen te zijn die een zwak heeft voor Denemarken. Weer. En dat terwijl Denemarken jaren een van mijn minst favoriete landen was. Juist ook in jaren dat ze het vrij goed deden.
Nee, ik vind Denemarken ook een van de betere. Sterk nummer met goede zang en slimme autotune.

aERodynamIC schreef:
(quote)

Die klankkleur is hetzelfde hè. Jammer dat het nummer te veel tegelijk wil zijn: wave, pop en metal. Maar ook dit zie ik het niet eens beroerd doen. Enige nadeel is dat we nu veel meer van dit soort dingen hebben.

Nederland valt onderhand op met een slow song.
Duitsland heeft best een aardig nummer, maar er moet nog wat aan geschaafd worden voor het uiteindelijke optreden qua zang (voor zover mogelijk) en staging/camerawerk.

Moldavië stuurt een oud-kandidaat:

En IJsland:

Servië:

1. Finland
2. Australië
3. Italië
4. Noorwegen
5. Frankrijk
6. Spanje
7. Estland
8. Duitsland
9. Kroatië
10. Tsjechië

11. Nederland
12. Servië
13. Moldavië
14. Malta
15. België
16. IJsland
17. Slovenië
18. Litouwen
19. Oekraïne
20. Cyprus

21. Albanië
22. Denemarken
23. Letland
24. Roemenië
25. Ierland
26. San Marino
27. Polen

Haha, Duitsland. Me like!

Joy4ever schreef:
Haha, Duitsland. Me like!

Het hele album is leuk. Hier gruwen de Songfestival fans van en dan is het alleen maar leuker

Zwitserland:

1. Finland
2. Australië
3. Italië
4. Noorwegen
5. Spanje
6. Frankrijk
7. Estland
8. Duitsland
9. Kroatië
10. Tsjechië

11. Nederland
12. Servië
13. Moldavië
14. Zwitserland
15. Malta
16. België
17. IJsland
18. Slovenië
19. Litouwen
20. Oekraïne

21. Cyprus
22. Albanië
23. Denemarken
24. Letland
25. Roemenië
26. Ierland
27. San Marino
28. Polen

Nederland zakt inmiddels steeds verder weg bij de bookmakers (nu 17e plaats waar we eerst nog in de top 10 stonden).

Onweerwolf
De Nederlandse inzending is inderdaad wel vrij saai. Het is ook een beetje armoedig om onze winnaar uit te melken door het nummer door hem te laten schrijven en daar dan wat random zangtalent bij te zoeken. En wat er is bijgezocht is een beetje tweederangs ofzo. Slecht is het niet maar spannend of spontaan is het ook niet.

Vooralsnog ben ik wel fan van Estland, Tsjechië & Duitsland.

Daarachter breekt Finland wat bij me door en vind ik Australië, Oekraïne, Polen en Spanje ook leuk. Maar het moet allemaal nog meer rijpen. Zwitserland vond ik als opzichtige Duncan-kloon ook wel aardig. En Noorwegen is helemaal opzichtig en dat is ook wel leuk.

Malta vind ik echt extreem kut trouwens.

Oostenrijk:

Israel:

1. Finland
2. Australië
3. Noorwegen
4. Spanje
5. Italië
6. Frankrijk
7. Estland
8. Duitsland
9. Oostenrijk
10. Tsjechië

11. Nederland
12. Israël
13. Servië
14. Moldavië
15. Zwitserland
16. Kroatië
17. Malta
18. België
19. IJsland
20. Slovenië

21. Oekraïne
22. Denemarken
23. Litouwen
24. Cyprus
25. Albanië
26. Letland
27. Roemenië
28. Ierland
29. San Marino
30. Polen

Nog 7 landen te gaan: Armenië, Azerbeidzjan, Georgië, Griekenland, Portugal, Zweden en Verenigd Koninkrijk.

Verenigd Koninkrijk:

En twee revamps (in beide gevallen pakt dat positief uit):

Oekraïne:

Ierland:

1. Finland
2. Australië
3. Noorwegen
4. Spanje
5. Italië
6. Frankrijk
7. Estland
8. Duitsland
9. Oostenrijk
10. Verenigd Koninkrijk

11. Tsjechië
12. Nederland
13. Servië
14. Moldavië
15. Zwitserland
16. Oekraïne
17. Israël
18. Kroatië
19. Malta
20. België

21. IJsland
22. Slovenië
23. Denemarken
24. Ierland
25. Litouwen
26. Cyprus
27. Albanië
28. Letland
29. Roemenië
30. San Marino

31. Polen

Nog 6 landen te gaan: Armenië, Azerbeidzjan, Georgië, Griekenland, Portugal en Zweden (maar we kunnen wel uitgaan van Loreen denk ik zo).

Dus toch geen Birdy voor het VK.

En ook vandaag zakt NL weer wat verder weg bij de bookmakers.

Het gaat spannend worden of het finale is dit jaar. Zo niet dan mag de selectie commissie gaan beseffen dat je niet kunt blijven teren op hetzelfde succes. Dan geen depressieve 'kwaliteitspop'. Dan graag even wat anders als het kan.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:59 uur

geplaatst: vandaag om 03:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.