Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #2
zoeken in:
0
Onweerwolf
geplaatst: 1 mei 2023, 15:54 uur
Kramer schreef:
Nederlandse regionale omroepen komen met eigen variant van Songfestival | Muziek | NU.nl
Nederlandse regionale omroepen komen met eigen variant van Songfestival | Muziek | NU.nl
Ik hoop dat het wat wordt.

0
geplaatst: 1 mei 2023, 19:53 uur
2015:
4 Zweden: Måns Zelmerlöw - Heroes +1
3 Rusland: Polina Gagarina - A Million Voices
Deadline: maandag 1 mei, 20:00 uur
4 Zweden: Måns Zelmerlöw - Heroes +1
3 Rusland: Polina Gagarina - A Million Voices
Deadline: maandag 1 mei, 20:00 uur
0
geplaatst: 1 mei 2023, 20:11 uur
2016:
vs.
------
2016:
1 Oekraïne: Jamala - 1944 +1
0 Australië: Dami Im - Sound Of Silence
Deadline: dinsdag 2 mei, 20:00 uur
Makkelijke keuze, wat mij betreft. Oekraïne is muzikaal gezien een heel stuk interessanter. Zet dat tegenover de vrij schreeuwerige ballad waar de Australiërs mee kwamen opzetten.
vs.
------
2016:
1 Oekraïne: Jamala - 1944 +1
0 Australië: Dami Im - Sound Of Silence
Makkelijke keuze, wat mij betreft. Oekraïne is muzikaal gezien een heel stuk interessanter. Zet dat tegenover de vrij schreeuwerige ballad waar de Australiërs mee kwamen opzetten.
0
geplaatst: 1 mei 2023, 20:33 uur
2016:
1 Oekraïne: Jamala - 1944
1 Australië: Dami Im - Sound Of Silence +1
Groot zwak voor Australië dit jaar. Had mij betreft wel mogen winnen
1 Oekraïne: Jamala - 1944
1 Australië: Dami Im - Sound Of Silence +1
Groot zwak voor Australië dit jaar. Had mij betreft wel mogen winnen
0
geplaatst: 1 mei 2023, 23:04 uur
2016:
2 Oekraïne: Jamala - 1944 +1
1 Australië: Dami Im - Sound Of Silence
Ik heb met allebei niet veel, maar Jamala is interessanter.
2 Oekraïne: Jamala - 1944 +1
Ik heb met allebei niet veel, maar Jamala is interessanter.
0
Onweerwolf
geplaatst: 1 mei 2023, 23:31 uur
2016:
3 Oekraïne: Jamala - 1944 +2
Topinzending voor Oekraïne, de Australische is redelijk.
3 Oekraïne: Jamala - 1944 +2
Topinzending voor Oekraïne, de Australische is redelijk.
0
geplaatst: 2 mei 2023, 00:05 uur
2016:
4 Oekraïne: Jamala - 1944 1
Eens met Onweerwolf. Als Dami Im gewonnen had was dat een serieuze teleurstelling geweest.
Hoor behoorlijk veel enthousiaste berichten over de slaging van veel landen. Waaronder inderdaad Nederland. Finland moet ook heel erg geweldig zijn. (en gaat wat omhoog in de odds, van 17 naar 21 procent). Zou het dan toch?
4 Oekraïne: Jamala - 1944 1
Eens met Onweerwolf. Als Dami Im gewonnen had was dat een serieuze teleurstelling geweest.
Hoor behoorlijk veel enthousiaste berichten over de slaging van veel landen. Waaronder inderdaad Nederland. Finland moet ook heel erg geweldig zijn. (en gaat wat omhoog in de odds, van 17 naar 21 procent). Zou het dan toch?
0
geplaatst: 2 mei 2023, 07:19 uur
2016:
5 Oekraïne: Jamala - 1944 1
5 Oekraïne: Jamala - 1944 1
0
geplaatst: 2 mei 2023, 09:23 uur
starbright boy schreef:
Finland moet ook heel erg geweldig zijn. (en gaat wat omhoog in de odds, van 17 naar 21 procent). Zou het dan toch?
Finland moet ook heel erg geweldig zijn. (en gaat wat omhoog in de odds, van 17 naar 21 procent). Zou het dan toch?
Finland nu snippets gezien en het ziet er gelikter uit dan tijdens de nationale finale met prachtig lichtwerk ook.
Nederland nu prima (ik blijf de zang ielig vinden), maar alle landen die halve finale zagen er goed uit dus dan profiteert Nederland daar niet meer van. Ik verwacht momenteel 11e of 12e plaats, dus net niet.
Finland tegenover Zweden? Ik ga steeds meer geloven dat Finland grotere kans op winst maakt dan de bookmakers nu doen geloven. Ja, Zweden heeft de beste kaarten in handen (want jury), maar ik voel gewoon een stunt van Finland aankomen (de dansers uit de box zijn geniaal en misschien leuker dan het tosti-ijzer van Loreen) en straks enorme teleurstelling in Zweden. Hetzelfde gevoel wat ik indertijd met Lordi, Marija en Salvador had en uitkwam.
Azerbeidzjan doet het ineens een stuk beter bij mij. Eenvoudig maar komt toch wel aan of zo.
0
geplaatst: 2 mei 2023, 20:16 uur
2017:
vs.
------
2017:
0 Portugal: Salvador Sobral - Amar Pelos Dois
1 Bulgarije: Kristian Kostov - Beautiful Mess +1
Deadline: woensdag 3 mei, 20:00 uur
Twee waanzinnig goeie inzendingen. Salvador zingt een klein en oprecht liedje en doet dat op een schitterende manier. Tegen vrijwel elk ander nummer uit dat jaar had deze mijn voorkeur gekregen. Maar dat is bij mij buiten die andere schitterende inzending van Bulgarije gerekend. Beautiful Mess is gelikter en poppier dan Amar Pelos Dois, maar Kristian heeft een fantastische stem en het nummer zit zeer goed in elkaar. In dit rustige liedje schuilt een grote kracht en die komt hier ontzettend mooi naar voren. Portugal was fantastisch, maar ik heb een grote zwak voor de Bulgaarse inzending en daarom krijgt deze ook mijn stem. Desondanks verwacht ik hier in de minderheid te zijn.
vs.
------
2017:
0 Portugal: Salvador Sobral - Amar Pelos Dois
1 Bulgarije: Kristian Kostov - Beautiful Mess +1
Twee waanzinnig goeie inzendingen. Salvador zingt een klein en oprecht liedje en doet dat op een schitterende manier. Tegen vrijwel elk ander nummer uit dat jaar had deze mijn voorkeur gekregen. Maar dat is bij mij buiten die andere schitterende inzending van Bulgarije gerekend. Beautiful Mess is gelikter en poppier dan Amar Pelos Dois, maar Kristian heeft een fantastische stem en het nummer zit zeer goed in elkaar. In dit rustige liedje schuilt een grote kracht en die komt hier ontzettend mooi naar voren. Portugal was fantastisch, maar ik heb een grote zwak voor de Bulgaarse inzending en daarom krijgt deze ook mijn stem. Desondanks verwacht ik hier in de minderheid te zijn.
0
geplaatst: 2 mei 2023, 20:17 uur
2017:
1 Portugal: Salvador Sobral - Amar Pelos Dois +1
1 Bulgarije: Kristian Kostov - Beautiful Mess
Allebei geweldig, maar ik heb slechts twee keer een sms-je gestuurd voor een nummer en Salvador was de eerste (Måneskin de tweede).
1 Portugal: Salvador Sobral - Amar Pelos Dois +1
Allebei geweldig, maar ik heb slechts twee keer een sms-je gestuurd voor een nummer en Salvador was de eerste (Måneskin de tweede).
0
geplaatst: 2 mei 2023, 20:38 uur
2017:
2 Portugal: Salvador Sobral - Amar Pelos Dois +1
Beide erg sterk maar Salvador heeft wel een van de mooiste ESF liedjes ooit
2 Portugal: Salvador Sobral - Amar Pelos Dois +1
Beide erg sterk maar Salvador heeft wel een van de mooiste ESF liedjes ooit
0
Onweerwolf
geplaatst: 2 mei 2023, 21:20 uur
2017:
2 Portugal: Salvador Sobral - Amar Pelos Dois
2 Bulgarije: Kristian Kostov - Beautiful Mess
Zwakke winnaar, vervelende artiest. Enorm slecht jaar ook. Het slechtste sinds 2002. België was goed, Italië en Zweden waren okay, maar het enige echt toffe nummer kwam, inderdaad, uit Bulgarije.
2 Bulgarije: Kristian Kostov - Beautiful Mess
Zwakke winnaar, vervelende artiest. Enorm slecht jaar ook. Het slechtste sinds 2002. België was goed, Italië en Zweden waren okay, maar het enige echt toffe nummer kwam, inderdaad, uit Bulgarije.
1
geplaatst: 2 mei 2023, 22:06 uur
En wat blijkt? Ze kunnen wel degelijk zingen 
Prima Måneskin cover.

Prima Måneskin cover.
0
geplaatst: 2 mei 2023, 22:58 uur
2017:
3 Bulgarije: Kristian Kostov - Beautiful Mess +1
Mijn favoriet dat jaar was België (Blanche - City Lights). Vind ik nog steeds een schitterend nummer en werd 4e. Hoewel de inzending van Portugal sfeer heeft en mooi is gezongen heb ik een stuk meer met de inzending van Bulgarije. Dat is een pop track van hoog niveau.
3 Bulgarije: Kristian Kostov - Beautiful Mess +1
Mijn favoriet dat jaar was België (Blanche - City Lights). Vind ik nog steeds een schitterend nummer en werd 4e. Hoewel de inzending van Portugal sfeer heeft en mooi is gezongen heb ik een stuk meer met de inzending van Bulgarije. Dat is een pop track van hoog niveau.
0
geplaatst: 2 mei 2023, 23:45 uur
2017:
4 Bulgarije: Kristian Kostov - Beautiful Mess +1
Een fantastische, verdiende top 2, maar vandaag kies ik voor Kristian Kostov. Dat nummer heb ik de laatste jaren vaker uit mezelf opgezet. Zeer fijn nummer en belachelijk goed gezongen door zo'n jong iemand.
4 Bulgarije: Kristian Kostov - Beautiful Mess +1
Een fantastische, verdiende top 2, maar vandaag kies ik voor Kristian Kostov. Dat nummer heb ik de laatste jaren vaker uit mezelf opgezet. Zeer fijn nummer en belachelijk goed gezongen door zo'n jong iemand.
2
Onweerwolf
geplaatst: 3 mei 2023, 14:52 uur
Waar De Speld leuk en origineel is is Nieuwspaal vooral geforceerde niet-grappige namaak.
0
geplaatst: 3 mei 2023, 17:08 uur
Tof, ik begin eindelijk weer wat positiever te raken over de kansen volgende week. Laten we hopen dat ze 't gewoon nailen. Ik was niet de grootste fan van hoe ze overkwamen in de media die eerste periode, maar na alle recente heisa gun ik het ze nu onwijs. Laten we hopen dat alles samenkomt volgende week en dan kan het nauwelijks nog misgaan. Comeback van het jaar.

1
geplaatst: 3 mei 2023, 19:16 uur
Onweerwolf schreef:
Waar De Speld leuk en origineel is is Nieuwspaal vooral geforceerde niet-grappige namaak.
Ik vind de grappen over die twee sowieso erg oudbakken en niet origineel meer momenteel. We zijn weer verder inmiddels. Al die sites en programma's die zich daar nu nog steeds mee bezig houden mogen eens flink in de spiegel kijken over hun eigen gedrag. Verzin eens wat nieuws zou ik zeggen.
catdog schreef:
Tof, ik begin eindelijk weer wat positiever te raken over de kansen volgende week. Laten we hopen dat ze 't gewoon nailen. Ik was niet de grootste fan van hoe ze overkwamen in de media die eerste periode, maar na alle recente heisa gun ik het ze nu onwijs.
Tof, ik begin eindelijk weer wat positiever te raken over de kansen volgende week. Laten we hopen dat ze 't gewoon nailen. Ik was niet de grootste fan van hoe ze overkwamen in de media die eerste periode, maar na alle recente heisa gun ik het ze nu onwijs.
Ik vond ze absoluut niet leuk. Mia vind ik nog steeds zeer onprettig overkomen. Begreep dat ze een pest-verleden heeft, daar had haar uitspraak over Nederland ook mee te maken, maar dat kwam nu heel ongelukkig over. En als ik dan zie hoe mensen letterlijk alles uit de kast halen om dit duo door het slijk te halen (met zeer persoonlijke opmerkingen) dan kan ik nu alleen maar hopen op een hele grote dikke middelvinger. Nailen die handel ja.
Veel kritiek was terecht, en ik snap niet waarom ze zo naar voren werden gebracht en ik snap totaal niet dat zelfs Duncan ze nooit samen live had horen zingen. Dat blijft toch echt de grap van het jaar.
Maar het is nu eenmaal zo, ze zijn hard onderuit gegaan en nu door. Ze laten zich nu ook anders zien en als ze het redelijk voor het voetlicht brengen ben ik al blij (ik vind de nieuwe manier van zingen nog steeds pieperig en bangig, maar zolang ze niet meer uit de bocht vliegen...).
Op die Måneskin cover zingen ze goed (is het volledig live?).
0
geplaatst: 3 mei 2023, 19:27 uur
2017:
3 Portugal: Salvador Sobral - Amar Pelos Dois +1
4 Bulgarije: Kristian Kostov - Beautiful Mess
Geweldige winnaar, die speech na afloop had dan weer niet gehoeven.
3 Portugal: Salvador Sobral - Amar Pelos Dois +1
4 Bulgarije: Kristian Kostov - Beautiful Mess
Geweldige winnaar, die speech na afloop had dan weer niet gehoeven.
0
geplaatst: 3 mei 2023, 20:08 uur
2018:
vs.
------
2018:
0 Israel: Netta - Toy
1 Cyprus: Eleni Foureira - Fuego +1
Deadline: donderdag 4 mei, 20:00 uur
Lang gaf ik de voorkeur aan Israël, mede dankzij het goede optreden tijdens het festival zelf, maar Toy is bij mij inmiddels weggezakt. Iets teveel elementen die me inmiddels op de zenuwen werken. Fuego begaat daarentegen de omgekeerde weg bij mij. Ik had er lang niks mee, maar nu vind ik dit veel beter dan de uiteindelijke winnaar. Een vurig popnummer met een hoge aanstekelijkheidswaarde. Zodra je hem hoort, blijft het een tijdje in je kop hangen. Het heeft even geduurd, maar het kwartje is dan toch gevallen.
vs.
------
2018:
1 Cyprus: Eleni Foureira - Fuego +1
Lang gaf ik de voorkeur aan Israël, mede dankzij het goede optreden tijdens het festival zelf, maar Toy is bij mij inmiddels weggezakt. Iets teveel elementen die me inmiddels op de zenuwen werken. Fuego begaat daarentegen de omgekeerde weg bij mij. Ik had er lang niks mee, maar nu vind ik dit veel beter dan de uiteindelijke winnaar. Een vurig popnummer met een hoge aanstekelijkheidswaarde. Zodra je hem hoort, blijft het een tijdje in je kop hangen. Het heeft even geduurd, maar het kwartje is dan toch gevallen.
0
geplaatst: 3 mei 2023, 21:47 uur
Ik heb hetzelfde. Ik was toen voor Israel, maar vind nu Fuego leuker en het is een invloedrijker en iconischer optreden gebleken.
2018:
2 Cyprus: Eleni Foureira - Fuego 1
2018:
2 Cyprus: Eleni Foureira - Fuego 1
0
geplaatst: 3 mei 2023, 21:52 uur
2018:
3 Cyprus: Eleni Foureira - Fuego +1
Israel vind ik erg vervelend. Fuega is ook bij mij gegroeid, echt een knaller.
3 Cyprus: Eleni Foureira - Fuego +1
Israel vind ik erg vervelend. Fuega is ook bij mij gegroeid, echt een knaller.
0
geplaatst: 3 mei 2023, 22:15 uur
2018:
4 Cyprus: Eleni Foureira - Fuego +1
Wat grappig. Ik vond Toy toen ook leuker dan dat gehups van Cyprus waar de gay community bijkans van de bank af gleed (wat hebben die fans toch telkens met bops van wulpse tantes?!), maar inmiddels vind ik Fuego toch ook echt leuker dan Toy.
Wat zonde toch dat we Cyprus hun eerste overwinning niet hebben bezorgd. Berouw komt na de zonde.
Italië had trouwens dat jaar al moeten winnen
4 Cyprus: Eleni Foureira - Fuego +1
Wat grappig. Ik vond Toy toen ook leuker dan dat gehups van Cyprus waar de gay community bijkans van de bank af gleed (wat hebben die fans toch telkens met bops van wulpse tantes?!), maar inmiddels vind ik Fuego toch ook echt leuker dan Toy.
Wat zonde toch dat we Cyprus hun eerste overwinning niet hebben bezorgd. Berouw komt na de zonde.
Italië had trouwens dat jaar al moeten winnen

0
geplaatst: 3 mei 2023, 22:33 uur
De 2e rehearsals. Moet zeggen dat Nederland er niet slecht uitspringt (blijkbaar zingen er zoals gebruikelijk weer aardig wat tegen het randje, zelfs Loreen). Finale betwijfel ik nog steeds na Tsjechië en Finland erachteraan. De backings nemen zo te horen de boel behoorlijk over, maar dat is prima verder.
0
geplaatst: 3 mei 2023, 22:51 uur
2018:
5 Cyprus: Eleni Foureira - Fuego +1
Toy vind ik vreselijk en had nooit mogen winnen. Fuego is wel prima maar ook geen nummer 2 in mijn ogen.
Duitsland had mogen winnen dat jaar overigens
5 Cyprus: Eleni Foureira - Fuego +1
Toy vind ik vreselijk en had nooit mogen winnen. Fuego is wel prima maar ook geen nummer 2 in mijn ogen.
Duitsland had mogen winnen dat jaar overigens
0
geplaatst: 4 mei 2023, 09:42 uur
6 Cyprus: Eleni Foureira - Fuego +1
Ik vond Fuego destijds al leuker en daar blijf ik bij
6 Cyprus: Eleni Foureira - Fuego +1
Ik vond Fuego destijds al leuker en daar blijf ik bij

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.