Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #3
zoeken in:
0
geplaatst: 12 mei 2024, 14:11 uur
Dat is natuurlijk zo. Maar sowieso is er altijd politie bij grote evenementen.
3
geplaatst: 12 mei 2024, 14:11 uur
Zou je je mening niet zo willen opdringen alsjeblieft?
De politie erbij halen leidt natuurlijk niet automatisch tot escalatie. Uiteraard niet. Genoeg zaken waarbij hun interventie wel succes heeft. Maar je kunt niet ontkennen dat betrokkenheid van de politie ook een averechts effect kan bewerkstelligen. Dat dingen van kwaad tot erger worden, omdat de aangeklaagde het volkomen belachelijk vindt dat de ander naar de politie is gestapt.
Ik kan daarnaast ook genoeg voorbeelden geven van de escalerende rol van de politie bij confrontaties tussen ⚽️supporters of demonstranten. Maar daar is dit topic niet voor. Ik wilde alleen aangeven dat het veel te kort door de bocht is om te denken dat het inschakelen van de politie altijd de oplossing is voor het probleem. Nee, er zijn ook situaties waarbij tussenbeide komen van de politie de boel verergert. Helaas
0
geplaatst: 12 mei 2024, 14:12 uur
starbright boy schreef:
Dit keer dus meer dan normaal.
6
geplaatst: 12 mei 2024, 14:13 uur
starbright boy schreef:
Sterker nog: Bij grote evenementen is het heel gewoon dat er permanent politie ter plekke is. Zelfs in tijden zonder conflict in Israel. Misschien hoorde een agent rumoer en stapte hij uit zijn kantoortje. Ook dat weten we niet.
Sterker nog: Bij grote evenementen is het heel gewoon dat er permanent politie ter plekke is. Zelfs in tijden zonder conflict in Israel. Misschien hoorde een agent rumoer en stapte hij uit zijn kantoortje. Ook dat weten we niet.
Precies... de politie is daar natuurlijk gewoon ruim aanwezig. Het is niet zo dat de veldwachter op zijn fiets een rondje door de stad maakte en ineens werd aangeklampt door een medwerker van EBU omdat er een blauwe vogel een wat overspannen indruk maakte.
0
Onweerwolf
geplaatst: 12 mei 2024, 14:15 uur
Gretz schreef:
De politie erbij halen leidt natuurlijk niet automatisch tot escalatie. Uiteraard niet. Genoeg zaken waarbij hun interventie wel succes heet. Maar je kunt niet ontkennen dat betrokkenheid van de politie ook een averechts effect kan bewerkstelligen. Dat dingen van kwaad tot erger worden, omdat de aangeklaagde het volkomen belachelijk vindt dat de ander naar de politie is gestapt.
Ik kan nu ook genoeg voorbeelden geven van de escalerende rol van de politie bij confrontaties tussen ⚽️supporters of demonstranten. Maar daar is dit topic niet voor. Ik wilde alleen aangeven dat het veel te kort door de bocht is om te denken dat het inschakelen van de politie altijd de oplossing is voor het probleem. Nee, er zijn ook situaties waarbij tussenbeide komen van de politie de boel verergert. Helaas
(quote)
De politie erbij halen leidt natuurlijk niet automatisch tot escalatie. Uiteraard niet. Genoeg zaken waarbij hun interventie wel succes heet. Maar je kunt niet ontkennen dat betrokkenheid van de politie ook een averechts effect kan bewerkstelligen. Dat dingen van kwaad tot erger worden, omdat de aangeklaagde het volkomen belachelijk vindt dat de ander naar de politie is gestapt.
Ik kan nu ook genoeg voorbeelden geven van de escalerende rol van de politie bij confrontaties tussen ⚽️supporters of demonstranten. Maar daar is dit topic niet voor. Ik wilde alleen aangeven dat het veel te kort door de bocht is om te denken dat het inschakelen van de politie altijd de oplossing is voor het probleem. Nee, er zijn ook situaties waarbij tussenbeide komen van de politie de boel verergert. Helaas
Ik kan hier niets mee, Gretz. Onbegrijpelijk standpunt van je.
0
geplaatst: 12 mei 2024, 14:18 uur
Ik snap het betoog wel (zeker bij voetbalstadions), maar lijkt me in deze situatie (voor wat we ervan lijken te weten) verwaarloosbaar.
1
geplaatst: 12 mei 2024, 14:18 uur
Echt waar Onweerwolf? Ik heb het helaas in mijn (wat ruim genomen, het was niet echt dichtbij) omgeving ook gezien dat de politie in bepaalde gevallen de boel flink heeft verergerd. Dat heeft bij mij wel een klap gegeven in het vertrouwen in de politie. Maar dan heb ik het specifiek over Nederland. En niet over Zweden, en nog minder over de huidige situatie.
0
Onweerwolf
geplaatst: 12 mei 2024, 14:20 uur
Ja, er kan wel van alles gebeuren in theorie maar dat heeft toch niets met deze zaak te maken?
Ik vind in ieder dat het hebben van een handhavingsapparaat ontzettend belangrijk is en essentieel voor het functioneren van een rechtsstaat.
Ik vind in ieder dat het hebben van een handhavingsapparaat ontzettend belangrijk is en essentieel voor het functioneren van een rechtsstaat.
1
geplaatst: 12 mei 2024, 14:22 uur
Onweerwolf schreef:
Ja, er kan wel van alles gebeuren in theorie maar dat heeft toch niets met deze zaak te maken?
Dat zal ik zeker niet ontkennen en ik denk Gretz evenmin.
0
Onweerwolf
geplaatst: 12 mei 2024, 14:26 uur
Ik snap het punt niet hoor. Er is geen enkele reden om te denken dat er iets is geëscaleerd in deze zaak, met of zonder politie, dus waarom betogen dat in theorie aanwezigheid van politie kan escaleren? En buiten dat; in gevallen waarin aanwezigheid van politie escaleert komt dat dan vanuit de politie of omdat betrokkenen tegen de aanwezigheid van politie protesteren?
0
geplaatst: 12 mei 2024, 14:26 uur
Dat zijn we het eens, ik kan ook niets met jouw standpunt in deze
Fair enough.Vanuit mijn werk heb ik in ieder geval de ervaring dat het in vroegtijdig stadium inschakelen van de politie of BOA's bij aanvaringen/conflicten tussen twee mensen niet altijd bijdraagt aan een oplossing. Niet per se omdat de politie verkeerde beslissingen neemt, maar wel omdat de bereidheid van beide partijen om de kwestie als volwassen mensen uit te spreken (op te lossen) drastisch kan afnemen* wanneer de politie eenmaal betrokken is. Er ontstaat nog meer onbegrip en loopt soms juist veel erger uit de hand na interventie van de politie. En uiteindelijk vechten mensen een wissewasje dan voor de rechtbank uit, of zijn er al slachtoffers gevallen.
En ja, er zijn talloze voorbeelden bekend van situaties waarbij het met demonstranten of supporters uit de hand loopt omdat de politie niet deëscalerend optreed, maar precies het tegenovergestelde doet.
*Iets anders geformuleerd, ik ken de cijfers niet dus spreek me er minder stellig over uit dan eerder
0
geplaatst: 12 mei 2024, 14:27 uur
Onweerwolf schreef:
En buiten dat; in gevallen waarin aanwezigheid van politie escaleert komt dat dan vanuit de politie of omdat betrokkenen tegen de aanwezigheid van politie protesteren?
En buiten dat; in gevallen waarin aanwezigheid van politie escaleert komt dat dan vanuit de politie of omdat betrokkenen tegen de aanwezigheid van politie protesteren?
Ik ken voorbeelden van beide gevallen.
2
geplaatst: 12 mei 2024, 14:29 uur
Onweerwolf schreef:
Dat is het ook, en het kritisch analyseren van hun optreden / functioneren is net zo belangrijk.
0
Onweerwolf
geplaatst: 12 mei 2024, 14:30 uur
Gretz schreef:
maar wel omdat de bereidheid van beide partijen om de kwestie als volwassen mensen uit te spreken (op te lossen) drastisch afneemt wanneer de politie eenmaal betrokken is.
maar wel omdat de bereidheid van beide partijen om de kwestie als volwassen mensen uit te spreken (op te lossen) drastisch afneemt wanneer de politie eenmaal betrokken is.
Dat we dat even duidelijk hebben dan.

0
geplaatst: 12 mei 2024, 14:30 uur
Inderdaad, het kan beide kanten op werken. Het is allemaal niet zo zwart-wit.
Anyway, we zullen het er over eens zijn dat het buitengewoon jammer is dat Joostgate dusdanig ver moest komen dat er uiteindelijk een officiële aanklacht bij de politie kwam te liggen. In een ideale wereld zijn conflicten al opgelost voordat het zover heeft moeten komen.
0
geplaatst: 12 mei 2024, 14:33 uur
Nee, dat is dus geen algemeen feit. Ik kan er ook geen percentages aan ophangen hoe vaak dat gebeurt. Het is een mogelijkheid.
Er zullen vast ook ruziënde mensen zijn met meer verstand die wel de juiste beslissingen nemen nadat de politie interfereerde.
0
Onweerwolf
geplaatst: 12 mei 2024, 14:34 uur
Gretz schreef:
Anyway, we zullen het er over eens zijn dat het buitengewoon jammer is dat Joostgate dusdanig ver moest komen dat er uiteindelijk een officiële aanklacht bij de politie kwam te liggen. In een ideale wereld zijn conflicten al opgelost voordat het zover heeft moeten komen.
Dat kun je pas beoordelen als je de feiten kent. Jij weet niet in hoeverre deze cameravrouw slachtoffer is van een strafbaar feit.
Het lijkt er op dat het meevalt maar dat hoeft dus niet zo te zijn. Daar moet je dan ook niet aan voorbij gaan.
2
geplaatst: 12 mei 2024, 14:35 uur
Onweerwolf schreef:
Dat kun je pas beoordelen als je de feiten kent. Jij weet niet in hoeverre deze cameravrouw slachtoffer is van een strafbaar feit.
Het lijkt er op dat het meevalt maar dat hoeft dus niet zo te zijn. Daar moet je dan ook niet aan voorbij gaan.
(quote)
True. Daarom ga ik nu (14:34) een poging doen om dit topic, Joostgate en het ESF even te laten rusten. Genoeg gezegd en gelezen. Ik meld me wel weer als er nieuws is (of als ik me dusdanig verveel en per se nog op iemand wil reageren
) Hoog tijd voor de een na belangrijkste bijzaak van het leven
⚽️⚽️⚽️
0
geplaatst: 12 mei 2024, 14:39 uur
Gretz schreef:
True. Daarom ga ik nu (14:34) een poging doen om dit topic, Joostgate en het ESF even te laten rusten. Genoeg gezegd en gelezen. Ik meld me wel weer als er nieuws is (of als ik me dusdanig verveel en per se nog op iemand wil reageren
)
Hoog tijd voor de een na belangrijkste bijzaak van het leven
⚽️⚽️⚽️
(quote)
) Hoog tijd voor de een na belangrijkste bijzaak van het leven
⚽️⚽️⚽️ PSV EINDHOVEN ZUL JE BEDOELEN HOOP IK?

2
geplaatst: 12 mei 2024, 14:40 uur
Graag spoilertags gebruiken Juul, want de mods hebben een betere antenne voor illegale posts over de mooiste sport ter wereld dan over verboden politieke zaken. Ik zou niet willen dat de botte bezem alsnog langskomt

10
Casartelli (moderator)
geplaatst: 12 mei 2024, 15:18 uur
Beste allen,
Het waren een paar turbulente dagen ronde de ESF-finale en dat had ook zijn weerslag op dit topic. Hier en daar liepen de emoties op en in enkele gevallen zijn er ook misbruikmeldingen ingediend. In de grote berichtenstroom vonden wij het zelfreinigend vermogen van het forum ruim voldoende. Alsnog naar de letter van de regels op de misbruikmeldingen acteren achten we dan ook niet echt zinvol.
Voor het vervolg zijn de forumregels wel gewoon onverkort van kracht: geen politieke discussie (tenzij direct van toepassing op de muziek), geen persoonlijke aanvallen en geen andere zaken die tegen het gezond verstand in brede zin ingaan. Dank!
Het waren een paar turbulente dagen ronde de ESF-finale en dat had ook zijn weerslag op dit topic. Hier en daar liepen de emoties op en in enkele gevallen zijn er ook misbruikmeldingen ingediend. In de grote berichtenstroom vonden wij het zelfreinigend vermogen van het forum ruim voldoende. Alsnog naar de letter van de regels op de misbruikmeldingen acteren achten we dan ook niet echt zinvol.
Voor het vervolg zijn de forumregels wel gewoon onverkort van kracht: geen politieke discussie (tenzij direct van toepassing op de muziek), geen persoonlijke aanvallen en geen andere zaken die tegen het gezond verstand in brede zin ingaan. Dank!
2
geplaatst: 12 mei 2024, 15:19 uur
Zitten jullie hier nu nog? Mooi weer mensen, Songfestival is voorbij. Ergens in april gaan we weer nieuwe inzendingen bespreken. Gezellig. Doe mee. Tot dan. 

4
geplaatst: 12 mei 2024, 15:23 uur
Wat zou ik toch graag een enigszins zinvolle bijdrage leveren aan dit topic... maar ik kan niks bedenken! 

1
geplaatst: 12 mei 2024, 15:25 uur
ZAP! schreef:
Wat zou ik toch graag een enigszins zinvolle bijdrage leveren aan dit topic... maar ik kan niks bedenken!
Zalig zijn de onwetenden. Ben best jaloers.
3
geplaatst: 12 mei 2024, 16:00 uur
"Het gaat best wel oké met Joost", vervolgt Van de Nieuwenhuijzen. Klein is in de nacht van zaterdag op zondag zelfs naar een officiële afterparty van het Songfestival gegaan. "Joost is een knappe en sterke persoonlijkheid. Zo staat hij daarin en zo gaat hij ermee om."
(Bron: nu.nl)
Geef hem groot gelijk. Hoe je het wendt of keert, hij is toch de baas van deze editie van het ESF. En over 50 jaar kent iedereen hem nog. Die Zwitserse gast niet. Eeuwige roem…
(Bron: nu.nl)
Geef hem groot gelijk. Hoe je het wendt of keert, hij is toch de baas van deze editie van het ESF. En over 50 jaar kent iedereen hem nog. Die Zwitserse gast niet. Eeuwige roem…

0
geplaatst: 12 mei 2024, 16:04 uur
ZAP! schreef:
Iets in de zin van: wat is het betere junk-eten voor tijdens het ESF?

0
geplaatst: 12 mei 2024, 16:04 uur
ZAP! schreef:
Dit was hem in elk geval niet Wat zou ik toch graag een enigszins zinvolle bijdrage leveren aan dit topic... maar ik kan niks bedenken!

1
geplaatst: 12 mei 2024, 16:42 uur
Drie dagen lang dus voor, tijdens en na: Confit de Canard. Dat kan met zuurkool of met witte bonen maar is ook heerlijk met een pasta eronder. En het makkelijke is dat je het vooraf kunt bereiden.
* denotes required fields.