MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #3

zoeken in:
Dit was het?
Ik ben eindelijk bijgelezen en wat rest is een zwart gat?

Onweerwolf
Poeha schreef:
Dit was het?
Ik ben eindelijk bijgelezen en wat rest is een zwart gat?

Dit hebben wij elk jaar. Post-ESC-depression.

Die begon op tijd dit jaar trouwens.

dix schreef:
(quote)

Drie dagen lang dus voor, tijdens en na: Confit de Canard. Dat kan met zuurkool of met witte bonen maar is ook heerlijk met een pasta eronder. En het makkelijke is dat je het van te voren al kunt bereiden.

Ik ben vegetariër, heb je ook een alternatief? Bovendien heb ik een zwak voor eendjes

Ik heb gisteren niet gekeken, willen kijken, niet meer kunnen kijken, wel vanochtend stukjes. Zwitserland voor mij terechte winnaar.
Benieuwd hoe de zaak rond Joost gaat aflopen, hoop dat het in zijn voordeel afloopt, dan is er toch ergens iets van een morele winnaar over. Zoals vaker wrong place, wrong time daar in die catacomben. De gevoeligheid voor artiesten met camera’s die onverwacht opduiken is bekend, omgekeerd is de gevoeligheid voor onheuse bejegening, wat dan ook, behoorlijk toegenomen, elke wijzende vinger kan er een teveel zijn. Door de hoogspanning dit jaar stond direct alles meteen op tilt, er was geen manoeuvreer ruimte over, geen begrip of mededogen. Je moet op eieren kunnen lopen, en als je dat niet goed kan… En vraag me daarbij af of Joost voldoende werd afgeschermd daar in die lange gangen. Er had direct iemand tussen moeten springen om een directe confrontatie te voorkomen. Achteraf gelul… Misschien ook toch weer de zaak onderschat ergens in de entourage rond Joost.

Kramer schreef:
(quote)
Dit was hem in elk geval niet
Zullen we er anders even ruzie over maken, dan wordt er tenminste nog popcorn verkocht!

Speciaal voor Chameleon Day: Wat eten we vandaag? - MusicMeter.nl.

Appie is inmiddels weer terug op TikTok. Denk dat de content voor zichzelf spreekt;

TikTok - Make Your Day - vm.tiktok.com

Breken kan Nemo wel. Codes, trofeeën én vingers! Harten ook blijkbaar, of eerder veroveren, want het is opvallend hoe zachtaardig lief die persoon is, ook tijdens onbewaakte momenten.

Volgens Aftonbladet zou Joost zich "zeer agressief" gedragen hebben en heeft hij een camera stukgeslagen Just a moment... - telegraaf.nl

Lees verschillende berichten dat Portugal ook dreigt met een formeel protest richting de EBU. Portugal was deel van de “crisis-besprekingen” gisteravond.
Hier meer info:

https://x.com/tiagoserracunha/status/1789653174443257965?s=46&t=YOdbKJlDv_FalFkVzm8Zbg

SanderT schreef:
Volgens Aftonbladet zou Joost zich "zeer agressief" gedragen hebben en heeft hij een camera stukgeslagen Just a moment... - telegraaf.nl
Als wat in dit artikel wordt geschreven waar is, dan zou de EBU weleens volledig in zijn recht kunnen staan wat betreft de diskwalificatie. Een camera stukslaan gaat wel heel ver. Dan zou ik me de reactie van de vrouw heel goed kunnen voorstellen.

Porcupine Head schreef:
(quote)
Als wat in dit artikel wordt geschreven waar is, dan zou de EBU weleens volledig in zijn recht kunnen staan wat betreft de diskwalificatie. Een camera stukslaan gaat wel heel ver. Dan zou ik me de reactie van de vrouw heel goed kunnen voorstellen.

Zeker. De waarheid zowel eens heel anders kunnen zijn dan de waarheid die wij willen horen…

Porcupine Head schreef:
(quote)

Nou heb ik weer mijn twijfels over de zogenaamde betrouwbaarheid van de bron van Aftonbladet. Tot op heden ging het over een cameravrouw die wilde filmen en aangifte heeft gedaan van bedreiging. Nu gaat het over een fotografe wiens fotocamera is vernield. Dan zou je toch eerder aangifte doen van vernieling ipv bedreiging?

Nogmaals, het zou waar kunnen zijn, maar ik hecht er net zo weinig waarde aan als het gespeculeer van Geert hier, eerder vandaag.

Porcupine Head schreef:
(quote)
Ik zal maar even erbij zeggen dat dit alleen geldt als wat is geschreven waar is, al is het maar zodat ik zelf met mijn eigen mening consistent blijf. We zullen de komende dagen wel meer te weten komen, denk ik.

Lijkt me sterk dat als er duidelijk bewijs is dat Joost apparatuur heeft vernield dat de AvroTros zo stellig is in hun berichtgeving en ook dreigt met vervolgstappen richting de EBU. En wat Titmeister zegt. Ik vind de tegenreactie vaag blijven. Dit had ook eerder gecommuniceerd kunnen worden mocht dit zo zijn.

Maar het kan. Want iemand diskwalificeren lijkt me niet een stap die je zomaar neemt. Hoe dan ook:

https://media4.giphy.com/media/6pJNYBYSMFod2/giphy.gif?cid=6c09b952ouhde5p9zb7fkhznaturk3uyi4hj0zgcyawisjq4&ep=v1_gifs_search&rid=giphy.gif&ct=g

Ik ben overigens ook niet bekend met de legal terms maar valt het vernielen van apparatuur dan niet onder “physical altercation”? Iets dat juist ontkent werd? Of is die term enkel gericht richting daadwerkelijk fysiek contact met personen?

Column van Sander Schimmelpenninck over Joostgate
Joost Klein en zijn entourage hebben simpelweg het hoofd niet koel kunnen houden

We zitten in de ‘finaleweek’ van de formatie, maar er waren dit weekend belangrijker zaken dan het landsbestuur. Caroline van der Plas, die als mayonaise de ranzig-rechtse huzarensalade bij elkaar moet houden, mengde zich dan ook gretig in de controverse rondom het Eurovisie Songfestival. De nationale inzending, die het lef had om open grenzen te bezingen, beviel de agronationalist maar niks: haar stem ging naar Israël. ‘Willen de mensen het songfestival politiek maken? Dan maken we het politiek!’, aldus dreigde de voormalige medewerkster van Meat & Meal, Vleesmagazine en Pig Business.

Dat gezegd hebbende, progressieve vrienden, is de diskwalificatie van Joost Klein in Malmö toch echt niet de schuld van de BBB, PVV of voor mijn part de VVD. Over die diskwalificatie wordt nog volop gespeculeerd, en het kan best dat de ‘dreigende beweging’ waarvan Klein beschuldigd wordt weinig voorstelde, zoals de Nederlandse delegatie beweert. Het voorval lijkt vooral de stok waar de organisatie, met een Israëlisch bedrijf als hoofdsponsor, naar zocht. De verbanning van Klein lijkt een optelsom, en die begrijp ik nog ook.

Over de auteur
Sander Schimmelpenninck is journalist, ondernemer en columnist van de Volkskrant. Eerder was hij hoofdredacteur van Quote. Columnisten hebben de vrijheid hun mening te geven en hoeven zich niet te houden aan de journalistieke regels voor objectiviteit. Lees hier de richtlijnen van de Volkskrant.

Klein gedroeg zich immers vrij idioot: tijdens een persconferentie verstopte hij zijn hoofd in de Nederlandse vlag en gaf geïrriteerd antwoord op volstrekt normale vragen. Iemand vroeg of zijn liedje ons allemaal kan verbinden, waarop Klein smakgeluiden maakte en naar de organisatie verwees: ‘Vraag dat maar aan de EBU.’ Het contrast met de even verderop zittende Israëlische zangeres kon niet groter zijn: de pas 20-jarige Eden Golan gaf professioneel en in vloeiend Engels haar antwoorden.

Een sleutelmoment kwam na een kritische vraag aan Golan: bracht zij met haar aanwezigheid de veiligheid van de andere deelnemers niet in gevaar? Haar begeleider sprak bevoogdend dat ze daar geen antwoord op hoefde te geven, waarop Klein zich er opeens mee bemoeide. ‘Waarom niet?’, riep hij. Golan, die onder immense druk moet hebben gestaan, liet zich niet kennen en gaf ‘gewoon’ antwoord, en nog een prima antwoord ook.

Joost Klein en zijn entourage – het leken mij eerder leuke, creatieve gasten – hebben simpelweg het hoofd niet koel kunnen houden. Ze zijn bezweken onder de druk van het evenement én het anti-Israëlsentiment in hun socialemediabubbel, die van Klein een veroordeling van Israël eiste. Dat resulteerde in het lamlendige gedrag tijdens de persconferentie, waarin een weifelend statement te ontwaren viel. Puberaal en gespeend van enige klasse, zoals Nederlanders zich in den vreemde nu eenmaal manifesteren. ‘Dit is typisch Joost. Misschien vinden we hem daarom wel zo leuk’, wist commentator Richard van de Crommert.

Maar wat Nederlanders leuk vinden, vindt vrijwel niemand buiten Nederland leuk. Consequent verwarren wij brutaliteit met assertiviteit of zelfs humor; we zijn lomp en luidruchtig, maar zien dat zelf als normaal. Sterker nog, buiten onze eigen landsgrenzen zijn we ronduit koloniaal: zíj passen zich maar aan óns aan. We maken onszelf wijs dat onze horkerigheid tenminste écht is, en de omgangsvormen van anderen nep en klachten over ons gedrag aanstellerij. En dus doet het halve land nu verontwaardigd over Kleins uitsluiting: aan ons ligt het nooit.

Partij kiezen kan ook in stilte. En als je dan toch een statement wil maken, kan dat een stuk creatiever en met klasse. Of denkt men in Nederland werkelijk dat Klein de enige deelnemer was die worstelde met de druk en de onrust over de deelname van Israël? Het vrolijke nummer van Joost Klein wist het land te verbinden en politieke kleur te overstijgen. Helaas bleek dat ook te gelden voor het Nederlandse gebrek aan beschaving.

catdog schreef:
...“physical altercation”?...
Physical houdt in dat er lichamelijk 'contact' is geweest (zoals je zelf later ook aangaf), voor zover mijn parate kennis Engels reikt, en ik heb het ook maar even opgezocht; Physical Altercation Law and Legal Definition | USLegal, Inc. - definitions.uslegal.com.

Vernieling van spullen is echt iets anders.

Is dit dan eindelijk mijn enigszins zinvolle bijdrage...?

Niet om het nieuws te bagatelliseren maar ik lees nu ook dat het een aardige roddelkrant is. Maw de Zweedse equivalent van The Sun. Ik neem het nog ff met een korreltje zout tot er meer nieuws komt.

Nog meer leesvoer bij het AD:

Incident met cameravrouw was niet eerste akkefietje: EBU zou Joost al eerder hebben berispt - ad.nl

Laatste deel:
Die zaterdag, een week voor de finale, bekritiseerde hij al openlijk de EBU, de organisatie die hem uiteindelijk van het festival zou verbannen. Het ging over het lekken van foto’s en filmpjes van de repetities, iets dat Klein als artiest zelf wil bepalen. ,,Ik betwijfel of de motivatie van de EBU achter het delen van die filmpjes goed is, of hun morele kompas wel helemaal klopt. Dat gezegd hebbende leg ik me er bij neer. Ik doe mee aan een wedstrijd en daar gelden regels.”

Sneren
Dat laatste voornemen kon hij niet in de praktijk brengen. Hij deelde ook later in de week nog sneren uit naar de EBU en het incident met de cameravrouw op donderdagavond was niet het eerste. Al op vrijdag sijpelde door dat de EBU Joost Klein eerder al zou hebben berispt voor een akkefietje achter de schermen.

Een officiële bevestiging daarvan bleef uit, maar Cornald Maas refereerde er zaterdagmiddag in bedekte termen aan toen hij vanuit het hotel naar de Malmö Arena vertrok. Het betrof dezelfde cameravrouw, die werkte voor de organisatie. ,,Joost is meerdere keren lastiggevallen door deze dame, er is een week geleden ook al een moment geweest, daar is een beetje gedoe over geweest. Joost heeft toen aangegeven dat hij het niet wilde, toch gebeurde het weer en daarna nog een keer.” Donderdag leidde het tot een incident dat zelfs de politie bezig zou houden. Maas: ,,Ik was er niet bij, maar voor zover ik weet heeft Joost met zijn hand haar telefoon naar beneden geduwd, meer stelde het niet voor.”

De irritatie met de medewerkster van de organisatie stond echter niet op zichzelf. Ook op andere momenten zagen Eurovisievolgers een wat kriegelige Klein. Op de dag van de tweede halve finale, toen de spanning en de druk flink waren opgebouwd, reageerde de Nederlandse deelnemer voor het eerst narrig naar enkele journalisten, bijvoorbeeld wanneer gevraagd werd naar waar die ‘maanlanding’ (quote van creative director Gover Meit) nou zat in zijn act. Klein had zich daarvoor al een week moeten verantwoorden voor de onbegrepen blauwe vogel in zijn act en was bij de bookmakers ook nog eens vanaf de derde plek weggezakt naar de zevende.

Zijn wat puberaal ogende gedrag bij de persconferentie na de halve finale - toen ‘het incident’ al had plaatsgevonden, was eveneens opvallend. Hij roffelde op de tafel, verborg zichzelf onder een vlag, kamde opzichtig zijn haar, zakte diep onderuit in zijn stoel en bemoeide zich met een vraag die aan zijn Israëlische collega was gesteld.

Het wekte allemaal wrevel op bij de EBU, die de eigenzinnige Europapa-zanger de deur wees toen er eenmaal een stok was om mee te slaan. Het leidde tot een diplomatieke omroeprel met Klein als lijdend voorwerp, maar belangrijker dan de afloop van de ruzie tussen enerzijds AvroTros en de NPO en de EBU aan de andere kant is het antwoord op de vraag hoe groot de schade is bij Joost Klein. Een onbeduidend, maar hoopgevend detail: tijdens de finale liet hij voor het eerst van zichzelf horen. Klein deelde een filmpje met waggelende hondjes. Typisch Joost. Gelukkig, hij is er nog.

Gretz schreef:
Column van Sander Schimmelpenninck over Joostgate
Joost Klein en zijn entourage hebben simpelweg het hoofd niet koel kunnen houden

We zitten in de ‘finaleweek’ van de formatie, maar er waren dit weekend belangrijker zaken dan het landsbestuur. Caroline van der Plas, die als mayonaise de ranzig-rechtse huzarensalade bij elkaar moet houden, mengde zich dan ook gretig in de controverse rondom het Eurovisie Songfestival. De nationale inzending, die het lef had om open grenzen te bezingen, beviel de agronationalist maar niks: haar stem ging naar Israël. ‘Willen de mensen het songfestival politiek maken? Dan maken we het politiek!’, aldus dreigde de voormalige medewerkster van Meat & Meal, Vleesmagazine en Pig Business.

Dat gezegd hebbende, progressieve vrienden, is de diskwalificatie van Joost Klein in Malmö toch echt niet de schuld van de BBB, PVV of voor mijn part de VVD. Over die diskwalificatie wordt nog volop gespeculeerd, en het kan best dat de ‘dreigende beweging’ waarvan Klein beschuldigd wordt weinig voorstelde, zoals de Nederlandse delegatie beweert. Het voorval lijkt vooral de stok waar de organisatie, met een Israëlisch bedrijf als hoofdsponsor, naar zocht. De verbanning van Klein lijkt een optelsom, en die begrijp ik nog ook.

Over de auteur
Sander Schimmelpenninck is journalist, ondernemer en columnist van de Volkskrant. Eerder was hij hoofdredacteur van Quote. Columnisten hebben de vrijheid hun mening te geven en hoeven zich niet te houden aan de journalistieke regels voor objectiviteit. Lees hier de richtlijnen van de Volkskrant.

Klein gedroeg zich immers vrij idioot: tijdens een persconferentie verstopte hij zijn hoofd in de Nederlandse vlag en gaf geïrriteerd antwoord op volstrekt normale vragen. Iemand vroeg of zijn liedje ons allemaal kan verbinden, waarop Klein smakgeluiden maakte en naar de organisatie verwees: ‘Vraag dat maar aan de EBU.’ Het contrast met de even verderop zittende Israëlische zangeres kon niet groter zijn: de pas 20-jarige Eden Golan gaf professioneel en in vloeiend Engels haar antwoorden.

Een sleutelmoment kwam na een kritische vraag aan Golan: bracht zij met haar aanwezigheid de veiligheid van de andere deelnemers niet in gevaar? Haar begeleider sprak bevoogdend dat ze daar geen antwoord op hoefde te geven, waarop Klein zich er opeens mee bemoeide. ‘Waarom niet?’, riep hij. Golan, die onder immense druk moet hebben gestaan, liet zich niet kennen en gaf ‘gewoon’ antwoord, en nog een prima antwoord ook.

Joost Klein en zijn entourage – het leken mij eerder leuke, creatieve gasten – hebben simpelweg het hoofd niet koel kunnen houden. Ze zijn bezweken onder de druk van het evenement én het anti-Israëlsentiment in hun socialemediabubbel, die van Klein een veroordeling van Israël eiste. Dat resulteerde in het lamlendige gedrag tijdens de persconferentie, waarin een weifelend statement te ontwaren viel. Puberaal en gespeend van enige klasse, zoals Nederlanders zich in den vreemde nu eenmaal manifesteren. ‘Dit is typisch Joost. Misschien vinden we hem daarom wel zo leuk’, wist commentator Richard van de Crommert.

Maar wat Nederlanders leuk vinden, vindt vrijwel niemand buiten Nederland leuk. Consequent verwarren wij brutaliteit met assertiviteit of zelfs humor; we zijn lomp en luidruchtig, maar zien dat zelf als normaal. Sterker nog, buiten onze eigen landsgrenzen zijn we ronduit koloniaal: zíj passen zich maar aan óns aan. We maken onszelf wijs dat onze horkerigheid tenminste écht is, en de omgangsvormen van anderen nep en klachten over ons gedrag aanstellerij. En dus doet het halve land nu verontwaardigd over Kleins uitsluiting: aan ons ligt het nooit.

Partij kiezen kan ook in stilte. En als je dan toch een statement wil maken, kan dat een stuk creatiever en met klasse. Of denkt men in Nederland werkelijk dat Klein de enige deelnemer was die worstelde met de druk en de onrust over de deelname van Israël? Het vrolijke nummer van Joost Klein wist het land te verbinden en politieke kleur te overstijgen. Helaas bleek dat ook te gelden voor het Nederlandse gebrek aan beschaving.

Bij het linken naar een stuk uit de Telegraaf vond je het gisteren nog nodig om te zeggen dat je hem eigenlijk nooit leest.
Bij een stuk uit de Volkskrant hoeft dat natuurlijk niet.
Zeker niet als de strekking is dat Nederlanders verschrikkelijk zijn.
En kijk eens hoe snel er op het hartje wordt geklikt.

Ik heb de afgelopen dagen genoten van alle berichten hier en al mijn vooroordelen bevestigd gezien.

Volgend jaar lees ik zeker weer mee.

Bedankt allemaal!

Bovenstaand reconstructie van het AD lezende denk ik dat harm1985 het wel eens bij het rechte eind zou kunnen hebben. Joost is gewoon net zolang uitgedaagd tot het moment dat de emmer voor hem overliep. Die fotograaf/cameravrouw is dan wel geen paparazzi, maar als zij hem eerder heeft 'lastiggevallen' (meerdere keren zelfs) en er daarna verzoeken zijn gedaan + vervolgens afspraken zijn gemaakt dan kan ik me voorstellen dat hij even de controle verloor toen die niet werden nagekomen.

harm1985 schreef:
Zo gaat het op een schoolplein ook. Iemand net zo lang treiteren tot die reageert, dat wordt gezien en die krijgt dan straf. Geen enkele ruimte voor dialoog.

De vrouw in kwestie, die net zo goed een man had kunnen zijn, was maar op één ding uit, spectaculaire TV, met beelden van een emotionele Joost die van het podium afkomt.

Tegelijkertijd vraag je je af of AVRO TROS het niet al eerder, of als dat gedaan is, fermer had moeten aankaarten.

Ach, je koopt er niks meer voor, maar Joost zal helaas alleen de morele winnaar blijven.

Ik vind harm's reactie anders ook behoorlijk kort door de bocht. Als de bazen van die camera-vrouw tegen haar hebben gezegd "gewoon blijven filmen" dan probeert zij ook maar haar werk te doen en je kan niet van haar verwachten dat ze haar baan op het spel gaat zetten omdat Joost ergens niet van gediend is. Het hele festival draait inderdaad om spectaculaire TV, je kan haar moeilijk kwalijk nemen dat ze daar naar op zoek is - het is haar werk.

Koenr schreef:
Ik vind harm's reactie anders ook behoorlijk kort door de bocht. Als de bazen van die camera-vrouw tegen haar hebben gezegd "gewoon blijven filmen" dan probeert zij ook maar haar werk te doen en je kan niet van haar verwachten dat ze haar baan op het spel gaat zetten omdat Joost ergens niet van gediend is. Het hele festival draait inderdaad om spectaculaire TV, je kan haar moeilijk kwalijk nemen dat ze daar naar op zoek is - het is haar werk.

True, maar ik vind ook dat de EBU daar ook hoort te zijn om de artiesten te beschermen en niet alleen het eigen personeel. En als een artiest meerdere malen aangeeft, en volgens berichten zelfs afspraken maakt, iets liever niet te willen (zeker niet na het moment op het podium voor miljoenen omtrent zijn ouders) dan mag daar best gehoor naar gegeven worden. Dan had zij best tegen haar bazen kunnen zeggen wat de situatie was en als de bazen dat alsnog weigeren ligt de verantwoordelijkheid bij hun, maar ik denk niet dat die situatie heeft plaatsgevonden.

Ik heb het dan ook specifiiek over de camera-vrouw, EBU heeft sowieso steken laten vallen en dit allesbehalve professioneel opgelost. Het gaat mij erom dat iedereen hier veel te snel is met oordelen over de intenties van een specifiek persoon (en het ongefundeerde 'treiteren' in dit geval).

Dat van die afspraken trek ik ernstig in twijfel, het lijkt er wmb steeds meer op dat avrotros de hele zaak nogal probeert te bagatelliseren en dat er aan hun verzoek gewoon geen gehoor is gegeven.

En zo makkelijk is het niet om 'maar even tegen je bazen te zeggen wat de situatie is', zeker bij zo'n grote organisatie, middenin een event. Het lijkt me best aannemelijk dat die helemaal geen zin hebben om allerlei uitzonderingen te maken voor afzonderlijke artiesten.

Koenr schreef:

En zo makkelijk is het niet om 'maar even tegen je bazen te zeggen wat de situatie is', zeker bij zo'n grote organisatie, middenin een event. Het lijkt me best aannemelijk dat die helemaal geen zin hebben om allerlei uitzonderingen te maken voor afzonderlijke artiesten.

Nee maar als er een situatie ontstaat waarbij er al meerdere dagen wat speelt en reuring is tussen jou en een artiest, blijf je dan stug doorfilmen of denk je op een gegeven moment: misschien moet hier wat mee gedaan worden.

Ik weet niet of jij ooit voor grote evenementen hebt gewerkt, maar er is doorgaans nogal een hiërarchie in wie dat soort beslissingen neemt, en dat is niet de camera-vrouw op de vloer. Joost zal ook heus niet de eerste zijn die klaagt over al die camera's in zijn gezicht, maar het hoort natuurlijk wel bij zo'n evenement.

dix
Leuk, die krantenartikelen. Er zit wel heel erg veel tussen 'stelde nagenoeg niets voor' en het vernielen van een camera.

Over die persconferentie is al het een en ander geanalyseerd en bovendien hebben we daar beeld van. Langzaam krijg ik het idee dat Joost op dat moment al een idee had van wat hem boven het hoofd hing. Die ongeïnteresseerde houding zag ik nergens eerder, wellicht was hij nog het minste verbaasd over z'n uitsluiting.

Ja, aan het einde van de dag zijn we allemaal mensen maar de wereld van de EBU was er duidelijk niet eentje zonder grenzen.

Koenr schreef:
Ik weet niet of jij ooit voor grote evenementen hebt gewerkt, maar er is doorgaans nogal een hiërarchie in wie dat soort beslissingen neemt, en dat is niet de camera-vrouw op de vloer. Joost zal ook heus niet de eerste zijn die klaagt over al die camera's in zijn gezicht, maar het hoort natuurlijk wel bij zo'n evenement.

Natuurlijk maar er is voor iedere werknemer een meldpunt. Wellicht dan niet “de bazen” maar wel iemand aan wie zij rapporteert en ik vraag me af of dat wel gebeurd is. Ze zijn daar voor de artiesten, niet voor hunzelf dus als een artiest al meerdere malen wat aangeeft dan ga je toch niet stug door met waar je mee bezig bent? Maar dan meld je toch aan jouw ledinggevende: “wat moet ik hiermee?”

Ja, en als die leidinggevende nou zegt "gewoon doorfilmen, niet zeuren", wat doe je dan? Je baan op het spel zetten voor iemand die je verder niet kent? Misschien voelde ze zich wel super ongemakkelijk bij zowel het gedrag van Joost als bij hoe haar leidinggevenden met de situatie omgingen, we weten het niet.

Als we Joost als onschuldig willen zien tot het tegendeel is bewezen, geldt hetzelfde toch gewoon voor die vrouw? Ik snap niet dat je met twee maten wil meten.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:17 uur

geplaatst: vandaag om 07:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.