MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #3

zoeken in:
Onweerwolf
Porcupine Head schreef:
(quote)
Estland.

Oh nice, Ook een favvie, die deed het opvallend goed bij de jury. Positief voor de toekomst want dan komen er weer originelere inzendingen.

Tommy Cash werd derde met zijn Espresso Macchiato. Joost was vorig jaar nog populairder dan Tommy nu was.

Die zou misschien wel eens top 3 hebben kunnen halen, of zou het met het deelnemersveld van vorig jaar niet haalbaar zijn geweest???

Estland was hier favoriet, mooi 3e ☕️
Oostenrijk is een mooie winnaar.

Finland elfde. Niet in de top 10, Dat had ik onmogelijk geacht.

Chameleon Day schreef:
Wie was 1 ook al weer?….iemand?

Een soort Francis van Broekhuizen, maar dan gezongen door een man.

JJ steelt wel de van het publiek, had ook mijn voorkeur!

Een editie om snel te vergeten

Onweerwolf
starbright boy schreef:
Finland elfde. Niet in de top 10, Dat had ik onmogelijk geacht.

Verbaast mij dan weer niet, ik heb Finland hoger in mijn voorspelling maar dat is puur op basis van peer pressure.

ESC kan Israel beter tijdelijk uitsluiten vind ik.

Dit zijn overduidelijk louter politieke stemmen.

als Israel al bijna wint met de 5e beste ballad van de dag dan gaan ze wel eens winnen komende jaren… en wat dan?

aERodynamIC schreef:
Tommy Cash werd derde met zijn Espresso Macchiato. Joost was vorig jaar nog populairder dan Tommy nu was.

Die zou misschien wel eens top 3 hebben kunnen halen, of zou het met het deelnemersveld van vorig jaar niet haalbaar zijn geweest???

Ik dacht de hele tijd dat Joost slecht zou scoren bij de jury. In elk geval niet goed genoeg. Maar door Estland dit jaar twijfel ik daar aan. Ik denk dat we het podium hadden kunnen halen.

Alvast welterusten, allen. Was weer een feest in het topic. Blij met de winst voor JJ. Komt ook erg sympathiek over.

Onweerwolf
FinisTerra schreef:
ESC kan Israel beter tijdelijk uitsluiten vind ik.

Dat vindt iedere fan, maar ja, ze baseren zich op het beleid van andere internationale organisaties aangaande controversiële landen.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Dat vindt iedere fan, maar ja, ze baseren zich op het beleid van andere internationale organisaties aangaande controversiële landen.
Meedoen onder neutrale vlag?

FinisTerra schreef:
Dit zijn overduidelijk louter politieke stemmen.

Ik vind Israël oprecht het mooiste liedje van de avond. Ik denk ook dat de politieke stemmen juist in het nadeel van het lied hebben gewerkt

1. Oostenrijk
2. Israel
3. Estland
4 Zweden
5 Italie
6 Griekenland
7 Frankrijk
8 Albanie
9 Oekraine
10 Zwitserland
11 Finland
12 Nederland
13 Letland
14 Polen
15 Duitsland
16 Litouwen
17 Malta
18 Noorwegen
19 UK
20 Armenie
21 Portugal
22 Luxemburg
23 Denemarken
24 Spanje
25 IJsland
26 San Marino

Griekenland op 6 is ook echt een daverende verrassing.

Sponsoring van Moroccanoil zal ook niet helpen om die keuze te durven maken

Onweerwolf
Ja, maar Griekenland was gewoon heel goed gedaan, zonder bijzonder te zijn.

Niet dat ik het per se slechte nummers vond maar kan iemand verklaren waarom er zoveel publieksstemmen richting Polen en Albanië gingen? Dat zag toch echt niemand aankomen?

Wel leuk dat die bookmakers er in veel gevallen dus flink naast zitten. Anders zou het wel erg voorspelbaar worden.

Justus18 schreef:
(quote)

Ik vind Israël oprecht het mooiste liedje van de avond. Ik denk ook dat de politieke stemmen juist in het nadeel van het lied hebben gewerkt

Dat kan niet. In elk geval niet bij het publiek. Je kunt namelijk niet tegen een nummer stemmen. En vorig jaar hebben aantoonbaar een hoop mensen op Israel gestemd die het songfestival intens haten. Puur als statement. Dat zal dit jaar niet anders zijn geweest.

catdog schreef:
Niet dat ik het per se slechte nummers vond maar kan iemand verklaren waarom er zoveel publieksstemmen richting Polen en Albanië gingen? Dat zag toch echt niemand aankomen?

Albanië was toch zeer terecht. Blijkbaar was de jury doof.

Onweerwolf
catdog schreef:

Polen = diaspora en Albanië = kwaliteit. Denk ik,

catdog schreef:

Albanie is een enorme fan favorite. En Polen doet wat veel mensen leuk vinden en hebben een actieve diaspora. Vond ze geen van tweeën verrassend. Albanie al helemaal niet,

catdog schreef:

Nou....

Djarune schreef:
Kijkend naar de views op Youtube. Momenteel vrijwel alle landen tussen de 50k en 150k. Estland heeft 250k te pakken, maar dat is nog niets want Polen heeft nu al meer dan een half miljoen views. Dat zag ik niet aan komen. Heeft ook een behoorlijke diaspora en doen dus echt mee om de knikkers zaterdag.

Alez ze, Vlaams Belang heeft zich nog ne keer laten horen in de Belgische televoting. Bende pipo's.

Soit. Blij dat Oostenrijk gewonnen is, hoewel ik zelf Albanië het hoogste had zitten.

Onweerwolf
Mijn laatste voorspelling, tussen haakjes de werkelijke uitslag. Aardig gedaan dit keer al was mijn eerdere voorspelling vandaag voorafgaand aan de finale nog een stuk beter.

01. (01) Oostenrijk
02. (04) Zweden
03. (10) Zwitserland
04. (11) Finland
05. (08) Albanië
06. (07) Frankrijk
07. (05) Italië
08. (09) Oekraïne
09. (02) Israël
10. (16) Litouwen

11. (12) Nederland
12. (06) Griekenland
13. (22) Luxemburg
14. (17) Malta
15. (13) Letland
16. (03) Estland
17. (20) Armenië
18. (25) IJsland
19. (24) Spanje
20. (23) Denemarken

21. (14) Polen
22. (18) Noorwegen
23. (21) Portugal
24. (19) Verenigd Koninkrijk
25. (26) San Marino
26. (15) Duitsland

Nummer laatst heeft 27 punten. Het meeste sinds 2018.

Nederland is derde geworden dinsdag en Oekraine eerste (Albanie tweede).

Israel was donderdag de winnaar en Oostenrijk werd toen vijfde. Belgie 14e.

aERodynamIC schreef:

Volgend jaar Tommy en Joost (weer) samen misschien?

Gast
geplaatst: vandaag om 11:01 uur

geplaatst: vandaag om 11:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.