Muziek / Algemeen / Eurovisie Songfestival #3
zoeken in:
1
geplaatst: 27 mei 2025, 23:11 uur
starbright boy schreef:
Overigens: Als ik de baas zou zijn van Eurovisie
Overigens: Als ik de baas zou zijn van Eurovisie
O ja, door jou heb ik blijkbaar dit liedje in mijn hoofd:
3
Onweerwolf
geplaatst: 28 juni 2025, 12:59 uur
FINALLY! 
Nu hopen dat we iemand krijgen die wel sociaal is, daadwerkelijk om het festival geeft en een driecijferig iq heeft.
Ik draag Starbright Boy voor.

Nu hopen dat we iemand krijgen die wel sociaal is, daadwerkelijk om het festival geeft en een driecijferig iq heeft.
Ik draag Starbright Boy voor.
0
geplaatst: 28 juni 2025, 17:15 uur
Die voelt de bui al hangen dat ie Israël moet gaan uitsluiten straks 
Ach, na het Joost debacle en alle andere shit mag ie met een luide boeh vertrekken wat mij betreft.

Ach, na het Joost debacle en alle andere shit mag ie met een luide boeh vertrekken wat mij betreft.
2
geplaatst: 10 juli 2025, 23:07 uur
Verdient veel meer views, alleen al voor de flinke research die hier in is gestoken. Ik werd er blij van.
1
geplaatst: 27 juli 2025, 17:10 uur
Leuk filmpje. Krijgt mijn waardering juist voor de mooie editing. Voor dit soort tijdrovend onderzoek gebruikt men tegenwoordig AI.
5
geplaatst: 11 september 2025, 23:34 uur
Het lijkt mij geheel terecht plegers van genocide uit te sluiten. Niet eens mijn woorden maar de bevindingen van professionals.
Ook de UEFA moet Israël per direct uitsluiten van voetbal wedstrijden. Er is geen excuus.
Ook de UEFA moet Israël per direct uitsluiten van voetbal wedstrijden. Er is geen excuus.
3
geplaatst: 12 september 2025, 08:04 uur
Ik mag toch hopen dat Nederland zich bij die 4 landen aansluit.
4
geplaatst: 12 september 2025, 11:43 uur
Porcupine Head schreef:
Vier landen dreigen met wegblijven van Songfestival 2026 als Israël deelneemt -nos.nl
Vier landen dreigen met wegblijven van Songfestival 2026 als Israël deelneemt -nos.nl
Dan kun je wel nagaan dat het budget voor stemmersbeïnvloeding dit jaar verdubbeld wordt, minstens. Ik heb het hier vaker gezegd, maar ik snap niet dat ze in Israël niet het besef hebben dat ze misschien beter een tijdje kunnen wegblijven van het Songfestival totdat - ik noem maar iets - er vrede is gesloten. De deelname aan het Songfestival is een ordinair component geworden van een propagandaoorlog waarvan Israël zelf nog niet snapt dat ze die heel hard aan het verliezen zijn.
5
geplaatst: 12 september 2025, 12:19 uur
motel matches schreef:
Bij dezen. Klik!
1
geplaatst: 12 september 2025, 12:56 uur
Slowgaze schreef:
Ik heb het hier vaker gezegd, maar ik snap niet dat ze in Israël niet het besef hebben dat ze misschien beter een tijdje kunnen wegblijven van het Songfestival totdat - ik noem maar iets - er vrede is gesloten.
Ik heb het hier vaker gezegd, maar ik snap niet dat ze in Israël niet het besef hebben dat ze misschien beter een tijdje kunnen wegblijven van het Songfestival totdat - ik noem maar iets - er vrede is gesloten.
Dat zou het mooiste zijn idd.
Dat de TROS zich aansluit bij het uitsluiten van Israël op het ESF vind ik wel weer ongekend treurig.
1
geplaatst: 12 september 2025, 13:21 uur
Toch wel een dapper gedurfd statement van deze omroep om nu dit besluit te nemen, en komen met sterke argumenten hiervoor nml. de al eerder geconstateerde inmenging vanuit de Israëlische politiek (stemcampagne) en aantasting persvrijheid in Gaza en de vele slachtoffers waaronder journalisten.
https://www.nu.nl/songfestival/6368795/nederland-doet-niet-mee-aan-eurovisie-songfestival-als-israel-mag-deelnemen.html
Het is wel heel jammer dat het zo moet gaan.
https://www.nu.nl/songfestival/6368795/nederland-doet-niet-mee-aan-eurovisie-songfestival-als-israel-mag-deelnemen.html
Het is wel heel jammer dat het zo moet gaan.
2
geplaatst: 12 september 2025, 13:23 uur
Joy4ever schreef:
Dat de TROS zich aansluit bij het uitsluiten van Israël op het ESF vind ik wel weer ongekend treurig.
Het is toch alleen al te rechtvaardigen door hoe vreselijk die (door de regering gesteunde) delegatie zich gedroeg, vooral op de laatste editie?(quote)
0
geplaatst: 12 september 2025, 13:42 uur
Nice, hopen dat ik nu volgend jaar weer kan kijken zonder mee te werken aan de legitimering van een staat die met leuke dansjes zijn misdaden tegen de menselijkheid probeert te verhullen.
5
geplaatst: 12 september 2025, 15:47 uur
Positieve verrassing dat "wij' ons bij de eerdere landen aansluiten. Slovenië en IJsland maken niet zo'n grote vuist. Wij en Ierland al meer, maar zeker Spanje is heel belangrijk. Er gaan al een tijd geruchten dat met name vanuit Duitsland er veel verzet is tegen het uitsluiten van Israel en dat Duitsland heeft gedreigd dan juist af te halen. Als dat waar is, is het belangrijk dat Spanje als big five land aan deze kant staat. Blijkbaar is er weinig vertrouwen dat de EBU beslist om Israel uit te sluiten. Er gaan niet zomaar ineens een hoop landen openbaar, Dat is om de druk flink te verhogen. Opvallend is dat op verschillende internationale plekken waar ik keek vrijwel niemand Israel nog zie verdedigen. Dat was ten tijde van het ESF wel anders. Ik heb eerlijk gezegd de indruk dat de fans die ook in deze tijd aan het festival denken vrij eensgezind zijn.
Israel trekt zich niet zelf terug omdat ze het festival zien als een onderdeel van de propagandaoorlog met budget van één miljoen om stemmen te trekken door een campagne tot advertenties op Times Square aan toe. Dat is meer dan alle landen voor hun hele inzending hebben uitgegeven voor zover ik weet.. Dat budget trok Israel voor het begin van de Gaza-oorlog niet uit om hun deelname te promoten. Als het tot een uitsluiting komt zal de Israelische regering het ongetwijfeld erop gooien dat het festival pro-Hamas en antisemitisch is geworden, maar dat nemen we maar ter kennisgeving aan. Het land uitsluiten gaat hoop ik gebeuren en krijgt hopelijk ook nog een vervolg met duidelijke regels over campagnes voeren.
Israel trekt zich niet zelf terug omdat ze het festival zien als een onderdeel van de propagandaoorlog met budget van één miljoen om stemmen te trekken door een campagne tot advertenties op Times Square aan toe. Dat is meer dan alle landen voor hun hele inzending hebben uitgegeven voor zover ik weet.. Dat budget trok Israel voor het begin van de Gaza-oorlog niet uit om hun deelname te promoten. Als het tot een uitsluiting komt zal de Israelische regering het ongetwijfeld erop gooien dat het festival pro-Hamas en antisemitisch is geworden, maar dat nemen we maar ter kennisgeving aan. Het land uitsluiten gaat hoop ik gebeuren en krijgt hopelijk ook nog een vervolg met duidelijke regels over campagnes voeren.
0
Sting
geplaatst: 12 september 2025, 16:23 uur
Jemig ....in en in triest ; een "Songfestival" als 'wapen'....
0
geplaatst: 12 september 2025, 16:47 uur
starbright boy schreef:
Blijkbaar is er weinig vertrouwen dat de EBU beslist om Israel uit te sluiten.
Blijkbaar is er weinig vertrouwen dat de EBU beslist om Israel uit te sluiten.
Ik krijg eerder de indruk dat dit besluit al genomen werd maar nog gecommuniceerd moet worden. Anders kan ik deze onverwachte stap van NL maar moeilijk verklaren. Joost mag het weten

1
geplaatst: 12 september 2025, 18:00 uur
Joy4ever schreef:
Want?
Als er een sprankje hoop was dat zaken zich enigszins zouden verbeteren, zou er een stimulans kunnen zitten in een andere houding.
Maar uithongeren, deportatie, uitmoorden, vermoorden van journalisten, hulpverleners, ambulancepersoneel, tienduizenden kinderen.
Er zijn op een bepaald moment toch wel grenzen van het fatsoen overtreden, zal ik het zo voorzichtig uitdrukken.
Minister Moes (BBB) sprak zijn teleurstelling uit. Hij vond dat het Songfestival toch in het leven was geroepen om te "verbinden".
Vergeet dan niet dat Moes dezelfde man is die heeft gezegd dat regenboogvlaggen even erg zijn als nazivlaggen.
Dan weten we weer precies uit welke hoek de wind waait en vooral ook waarom het dringend tijd wordt dat er actie wordt ondernomen.
Misschien een alternatief songfestival voor de landen die inmiddels afgehaakt zijn en de landen die nog gaan afhaken? Het hoeft voor mij geen einde te zijn van het instituut als zodanig.
1
geplaatst: 12 september 2025, 19:05 uur
Er is al een alternatief songfestival: DPG Media Privacy Gate - volkskrant.nl
Met naast Rusland o.a. de VS en Cuba. Dan kan Israël daar ook wel.
Met naast Rusland o.a. de VS en Cuba. Dan kan Israël daar ook wel.
2
geplaatst: 13 september 2025, 11:21 uur
vivalamusica schreef:
Toch wel een dapper gedurfd statement van deze omroep om nu dit besluit te nemen, en komen met sterke argumenten hiervoor nml. de al eerder geconstateerde inmenging vanuit de Israëlische politiek (stemcampagne) en aantasting persvrijheid in Gaza en de vele slachtoffers waaronder journalisten.
Behalve die stemcampagne is er sprake van nog wel veel meer onwenselijke inmenging, met name ook in de Nederlandse politiek. Ik neem aan dat dat ook meespeelt in dit besluit.
vivalamusica schreef:
Ik ben niet snel meer verbaasd over hoe verongelijkt veel Israëliërs zich gedragen als het om (alles rondom) deze oorlog gaat, maar van de reactie van de Israëlische ambassadeur viel mijn mond wel even open, en dan vooral het deel vanaf 'of aan':
Dit soort symbolische acties dragen niets bij aan het stoppen van Hamas-terroristen of aan het verbeteren van het lot van Palestijnen.
Wat een aanleiding om je als Israëliër opeens te bekommeren om de Palestijnen. Weet je wat misschien helpt om het lot van de Palestijnen te verbeteren? Druk op je regering zetten om daadwerkelijk over vrede te onderhandelen, in plaats van de oorlog eindeloos door te laten gaan.
Joy4ever schreef:
Wat is er treurig aan? Uit de hierboven geciteerde reactie van de Israëlische ambassadeur blijkt maar weer eens dat het vanuit die hoek altijd de schuld van de ander is. Het ontbreekt Israël blijkbaar aan het gezonde verstand om gewoon een tijdje niet mee te doen met het Songfestival en als ze zelf niet willen stoppen, dan is het prima om er druk achter te zetten. Dan zal er wel weer geklaag komen over Hamas, China en Soedan, maar de laatste keer dat ik het checkte deden die alle drie niet mee aan het Songfestival.
3
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 14 september 2025, 08:53 uur
De bezem erdoor gehaald, i.v.m. een politieke off topic discussie.
0
geplaatst: 14 september 2025, 11:39 uur
Stel dat Arcade 5 miljoen keer per week gestreamed wordt (de teller staat nu op 1.425.., stel dat je per 1 milj. streams 4000 euro kan vangen (?), dan kom je aan een bedrag van €20.000 per week (bruto te verdelen over rechthebbenden).
6
geplaatst: 16 september 2025, 12:13 uur
Wat is eigenlijk jouw top tien van songfestivalnummers, musician?
3
geplaatst: 16 september 2025, 18:24 uur
01 Power to all our friends - Cliff Richard
02 Beg steal or borrow - New Seekers
03 Congratulations - Cliff Richard
04 Apres toi - Vicky Leandros
05 Ik zie een ster - Mouth and MacNeal
06 Waterloo - Abba
07 Tu te reconatras - Anne Marie David
08 Eres tu - Mocedades
09 Dinge dong - Teach in
10 Un deux trois - Catherine Ferry
Na de jaren '70 en begin jaren '80 geen hoogtepunten meer.
Ik heb nog wekelijks een mooie top 50 (al zeg ik het zelf)

MuMeAfrekening 2025 (persoonlijke hitlijsten) - MusicMeter.nl
4
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 17 september 2025, 20:47 uur
Nogmaals berichten naar aanleiding van een politieke discussie verwijderd
8
geplaatst: 18 september 2025, 19:26 uur
De metersites zijn ooit opgericht omdat andere fora kapotgingen aan politieke discussies. Daarom bestaat die regel hier. Dat heeft niets te maken met wegzwijgen, en ja: tot op zekere hoogte kun je het Songfestival ook vanuit die kant bespreken. Maar eindeloos doordrammen en zelfs Kirk/Kimmel erbij halen helpt niemand vooruit.
* denotes required fields.