MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Online muziek kopen

zoeken in:
gaucho schreef:
Ik doe het momenteel maar even wat rustiger aan. Dan kan ik ook eens echt goed gaan zitten voor al die aangeschafte CD's. Want er waren periodes dat het stapeltje 'nog te beluisteren' een verontrustende hoogte bereikte.

Grappig want hier geldt exact hetzelfde. Eerst maar eens genieten van alle nieuwe muziek. Al schijnt ook de Engelse Pond toch weer steeds verder onder druk te komen.

sq
Ik had een tijdje niet gekeken op dit topic. Maar bedankt voor terzake reacties van trebremmit, Philipstown en Gaucho (Stargard ). Verder ben ik me maar al te bewust van de koersen als Running On Empty terecht opmerkt (ik koop tegenwoordig al bij de Franse Amazon ).
In de zomer maar eens proberen dan..

Ik bestelde ook wel eens cd's bij cduniverse.com maar aangezien de euro gedaald is is dat ook geen optie meer want de verzendkosten zijn nogal hoog.
Dvd's bestel ik nog wel in de V.S omdat sommige hier gewoon niet te krijgen zijn.

Ik koop de laatste tijd regelmatig cd's bij Amazon.co.uk, weet iemand hoe het zit met de invoerkosten?

Shangri-la schreef:
Ik koop de laatste tijd regelmatig cd's bij Amazon.co.uk, weet iemand hoe het zit met de invoerkosten?

Die zijn er niet omdat de UK binnen de Europese Unie valt. Je kunt dus zoveel bestellen als je creditcard toelaat.

Dus NIET bij Amazon.com !! Daar kun je bij te grote bestellingen dus wel flink belast worden voor invoerrechten. Tip: Amazon.de (Duitsland dus ook Europese Unie) heeft soms ook leuke dingen.

Running On Empty schreef:
Tip: Amazon.de (Duitsland dus ook Europese Unie) heeft soms ook leuke dingen.

Wel erg hoge (€ 6) verzendkosten.

Aha, ik ga me daar dan maar eens flink uitleven. Bedankt

L_T_B schreef:
Re: Amazon.de: Wel erg hoge (€ 6) verzendkosten.

Maar gratis (naar Nederland) als je voor meer dan 20 euro bestelt. Ik heb het al een paar keer gedaan, al valt het me wel op dat veel CD's bij Amazon.de flink duurder zijn dan bij co.uk. of bij com.

Onlangs hadden ze een aanbieding waarin veel CD's uit de WEA-catalogus (Prince, Talking Heads, REM, Chicago etc.) voor 4,99 per stuk geprijsd waren. Bestel er vijf en je krijgt ze zonder verzendkosten in huis. Inmiddels zijn al die CD's weer € 6,99, maar dit soort aanbiedingen hebben ze regelmatig.

Ja Amazon.co.uk en dan met name ook de marketplace is helemaal super.

Inderdaad, die marketplace is inderdaad ongelooflijk. Soms zie je er cd's tussen staan van 0,01 Pond, dan betaal je eigenlijk alleen verzendkosten.

Let er wel op dat sommige Marketplace aanbieders in de USA zitten! Dus vanwege de import en ook de soms hogere posttarieven bij met name DVD's en boeken. CD's is veelal geen probleem.

O mooi dat je dat zegt dan zal ik mijn ogen goed open houden.

In het CD-wow topic.

musician schreef:
Ik wilde zeggen, van de week heb ik nieuwe cd's gekocht van Phil Collins en Robert Plant en ik heb gewoon weer eens gekozen voor de ouderwetse platenzaak.

Vroeger wilde cdwow of de Mediamarkt een cd als die van Phil Collins de eerste weken nog wel eens voor een tientje aanbieden. Die tijden lijken vervlogen.

Iets duurder, maar op Amazon ook maar € 11,12 (inclusief verzendkosten).

Let er wel op dat sommige Marketplace aanbieders in de USA zitten! Dus vanwege de import en ook de soms hogere posttarieven bij met name DVD's en boeken. CD's is veelal geen probleem.

Daar is dan weer een foefje voor: vergelijk de aanbieders op . com en op co.uk. Marketplace tarieven voor verzending van 1 cd/dvd/lp (ja. ja) zijn GBP 1,79 en vanuit de US $ 6.89. Boeken zijn erg duur vanut de US (ik meen 13$) en vanuit de UK GBP 3,95 - van de week een aantal tweedehands hardcovers ontvangen - goede boeken, voor ca 6 euro per stuk - koop je hier nog niet eens de paperback voor.

Gek genoeg vind je soms die US-aanbieders ook op co.uk - en dan gelden dus de goedkope Britse verzendkosten (ook al komt het uit de US) - ik bestel regelmatig bij moviemars (us) via amazon.co.uk. Geen extra kosten voor invoer (is brievenbuspost).

Mjuman schreef:

Gek genoeg vind je soms die US-aanbieders ook op co.uk - en dan gelden dus de goedkope Britse verzendkosten (ook al komt het uit de US) - ik bestel regelmatig bij moviemars (us) via amazon.co.uk. Geen extra kosten voor invoer (is brievenbuspost).

Helemaal correct. Als Amerikaanse aanbieders ook op co.uk adverteren dan kun je het beste daar bij ze kopen, dat scheelt heel veel porto.

En met die 10% korting betaal je nog te veel vrees ik....

Normaalgesproken wel inderdaad.

Maar deze cd kost € 7,50 (- 10%) bij FRS-online. Goedkoper kan ik 'm in ieder geval niet vinden.

Naar aanleiding van een PM van kaztor, die vroeg waar ik CD's kon vinden die goedkoper zijn dan bij CD Wow, heb ik op een rijtje gezet waar ik het laatste half jaar online gewinkeld heb. Ik zet het hier ook maar neer, wellicht heeft iemand er nog wat aan.

"Tot voor een half jaar geleden ofzo was CD Wow in vrijwel alle gevallen de goedkoopste. Dat is niet meer zo, en dus zoek ik op het web naar goedkopere alternatieven. Die zijn te vinden, maar je moet er soms wel wat tijd in steken. Per gewenste titel ga ik gewoon op zoek en in de praktijk pluk ik nu overal wat vandaan. Al gaat dat wel vaak met een credit card, dus als je die niet hebt, wordt het lastiger.

Ik moet erbij zeggen: het hangt er een beetje vanaf wat je zoekt. Mijn muzikale interesse ligt vooral bij ouder materiaal, met name uit de jaren zestig, zeventig en tachtig. Bij nieuwe titels liggen dit soort zaken misschien anders.

Wat voorbeelden van mijn recente aankopen:

* Play.com is over het algemeen redelijk voordelig (geen verzendkosten, maar je hebt wel een creditcard nodig). Ze hebben ook 'third party sellers', dus verkopers die via Play.com verkopen (bij de prijsopgave klikken op 'also available new and used'). Ik bestel vooral regelmatig bij Rarewaves en LookAtMusic - betrouwbaar, altijd nieuwe, gesealde CD's en spotgoedkoop.

* Ook bij Amazon.co uk. maak ik gebruik van third party sellers ('available from these sellers'), al vind ik dat ze zich zelfs met 1,79 GBP aan verzendkosten per CD al een beetje uit de markt prijzen. Vooral interessant voor CD's die voor niet meer dan 3 tot 5 pond worden aangeboden.

* Ik heb de laatste weken ook veel gebruik gemaakt van een bijzondere aanbieding van Amazon.de (die over het algemeen niet bepaald de goedkoopste is). CD's van 6,97 euro (en alleen die) zijn per drie te bestellen voor 15 euro. Wanneer je meer dan 20 euro bestelt, betaal j bij Amazon.de bovendien geen verzendkosten. Het heeft me al een heleboel oude progressive rock CD's (Moody Blues, Styx, Barclay James Harvest, Camel) voor 5 euro per stuk opgeleverd.

EDIT - deze actie is inmiddels verlopen, al houden ze hem om de zoveel maanden.

* Verder is eBay soms een optie (hier is een PayPal-account onmisbaar). En verder is het gewoon zoeken naar aanbiedingen. Ik heb in mijn Favorieten alle gangbare aanbieders opgeslagen (Bol, Cosmox, CDWow, Platomania, Kroese, Amazon, etc.) en dan ga ik per gewenste CD gewoon het rijtje langs. Bol heeft bijvoorbeeld die 3 voor 20 euro actie, dat is goed te doen, zeker als je online de codes opzoekt waarmee je geen verzendkosten hoeft te betalen.

* Voor CD's die vrijwel alleen in de VS verkrijgbaar zijn (en dat overkomt mij nogal eens met mijn voorkeur voor minder bekende Amerikaanse pop en rock) zijn moviemars.com en deepdiscount.com aanraders. Overwegend laag geprijsd en beperkte verzendkosten, maar alleen aan te raden bij 'speciale import'.

* Maar mijn meest spectaculaire ontdekking van de laatste tijd is toch wel de website grooves-inc.com, een Duitse leverancier die met vrijwel alle titels die ik zoek een paar euro onder de gangbare prijs zit. Ook hier geldt: geen verzendkosten als je voor meer dan 20 euro bestelt. Ik heb hier het laatste half jaar veel besteld. Zeer betrouwbaar, goed verpakt en goede communicatie. Heb 1x een artikel niet geleverd gekregen, waarna ze hem probleemloos opnieuw opstuurden.

En CD Wow blijft op mijn lijstje staan, daar niet van. Maar als ik vergelijk, liggen hun prijzen momenteel hoger dan elders. Dat maakt helaas de spoeling wel een stuk dunner als je geen credit card en/of PayPal accound hebt.

Stijn_Slayer
Ik ga dat grooves-inc.com maar eens bekijken.

Edit: zo op het eerste gezicht erg goed. Ik denk dat ik maar eens een 'testbestelling' ga plaatsen.

@Graucho - dit is een mooi begin voor Herman die een overzicht van webshops zou maken.

Terecht maak je de opmerking dat het sterk van je muzieksoort afhangt waar je het goedkoopst uit bent. Ik bestel veel via Amazon.co.uk; ik koop dan ook geen 60s en 70s - bij mijlaatste aankopen van 0,01 GBP zaten bijv. Blur (Parklife), de eerste Gorillaz en Roni Size/Reprazent; incl verzending 1, 80 GBP per stuk, oftewel nog geen 2,25.

Nwe albums: even zoeken en vergelijken.

Ik zocht een zevental losse nummers voor op de iPod. Bleken allemaal te koop als download voor ongeveer 1 Euro per nummer. Echter via Amazon UK Marketplace kon ik de nummers bij diverse aanbieders ook op CD single aanschaffen vanaf maar liefst Euro 0,01 tot Euro 0,75. Wel enkele verzendkosten van ongeveer Euro 1,50 per single maar toch hiervoor gekozen. Geweldig dat Marketplace.

Heb deze week bij CD-WOW een DVD van Old Crow Medinice Show besteld, scheelt toch alweer 10 euro met Bol.com.

Op TakeRoot stond ook LuckyDice mail order, heb ik ook tegen een schappelijk prijsjes wat CD's gekocht (waren vaak goedkoper dan de stand van de artiesten zelf...)

harm1985 schreef:
Op TakeRoot stond ook LuckyDice mail order, heb ik ook tegen een schappelijk prijsjes wat CD's gekocht (waren vaak goedkoper dan de stand van de artiesten zelf...)

Die (LuckyDice) staan bij veel americanaconcerten. Hun koopjesbak neem ik altijd wel even door. Vriendelijke mensen ook.

CHIEP (crew)
Ik zocht een zevental losse nummers voor op de iPod. Bleken allemaal te koop als download voor ongeveer 1 Euro per nummer. Echter via Amazon UK Marketplace kon ik de nummers bij diverse aanbieders ook op CD single aanschaffen vanaf maar liefst Euro 0,01 tot Euro 0,75. Wel enkele verzendkosten van ongeveer Euro 1,50 per single maar toch hiervoor gekozen. Geweldig dat Marketplace.
Ik doe allicht iets verkeerd, maar bij alle items die ik al heb proberen te bestellen, verschijnt er altijd dat er niet naar België wordt verzonden . Kan ik bij een verkoper zien naar waar hij wel/niet verzendt? Die info vind ik namelijk niet meteen terug.

Je moet letten op de woorden International of Domestic Delivery. Een enkele keer zie ik dat ook over het hoofd en dan krijg ik ook een melding 'niet mogelijk' maar het staat er altijd bij waarheen verzending mogelijk is.

Je moet letten op de woorden International of Domestic Delivery. Een enkele keer zie ik dat ook over het hoofd en dan krijg ik ook een melding 'niet mogelijk' maar het staat er altijd bij waarheen verzending mogelijk is.

Precies - ik heb dat ook wel eens, als ik te snel wil bestellen (met name bij de bovenste); in het overzicht van vendors moet je altijd letten op de vermelding: International Delivery. Ooit om die reden een mooie dubbelaar van Dead Can Dance misgelopen (een collector's item).

Met name in de UK zijn er nogal wat lieden die de rest van de wereld als ontwikkelingslanden zien met ondeugdelijke betalingssystemen (en dat terwijl ik 2 jaar geleden nog iemand daar een check heb zien uitschrijven - met alle bijbehorende sores - voor een bedrag van 30 GBP of zo; how about 'achterlijke betalingssystemen'?).

Leuk nieuws: Amazon.co.uk biedt gratis verzenden aan naar Nederland, als je tenminste voor meer dan 25 pond (= zo'n 29 euro) euro tegelijk bestelt.

Amazon.co.uk Help: Super Saver Delivery to European destinations

Vind ik nog altijd een behoorlijk bedrag, want de meeste Duitse aanbieders die ik ken, leveren gratis vanaf 20 euro. Maar het is toch mooi meegenomen. 'Koopjes' bij Amazon.co.uk konden in het verleden door de VAT en de verzendkosten toch nog aardig oplopen.

Dit geldt uiteraard alleen voor items die rechtstreeks door Amazon worden geleverd, niet voor 'third party sellers'.

25 GBP lijkt meer dan het is - als je drie nieuwe cd's in één keer bestelt, zit je al op dat bedrag (= ca 28 euro) en dan heb je nog een prijsvoordeel van ca 18 euro tov de NL retailprijzen - NB: ik heb het dan over gloednieuwe albums zoals bijv. de laatste Antony; zijn album 6 mnd oud (of ouder) kan het wel de moeite lonen bijv. bij Plato te kijken, ivm verlaging van prijzen. Overigens kan je natuurlijk ook boeken meebestellen en dan zit nog sneller op dat bedrag.

Het is droevig voor de retail, maar ik snap echt niet waarom ik 16 - 19 euro neer moet tellen voor een album dat ik zonder veel moeite voor 9 op de deurmat kan laten vallen. Onbegrijpelijk dat de platenmaatschappijen e-tailers een heel lage prijs berekenen (zodat we daar voor < 10 euro terechtkunnen) en re-tailers - via tussenhandel etc - een hoge, zodat we daar voor > 16 terecht kunnen. Bizar, zo ben je eigenlijk als platenmaatschappij verantwoordelijk voor het killen van de retailer.

Dat is prima nieuws. Ik heb meteen mijn eerste 2 Blue Ray Concert DVD's besteld (heerlijk om niet halverwege de DVD te hoeven wisselen) voor een prima prijs bij Amazon UK en dan ook nog eens zonder verzendkosten.

Hoe lang zou Bol.com nog doorgaan met die idiote Euro 1,95 steeds voor de verzending. Zou al lang gratis moeten zijn wat mij betreft.

Plato? Nee zelfs de aanbiedingen op de tafeltjes kunnen niet meer tegen Amazon UK of Amazon Marketplace op, echt niet. Alles gaat via de deurmat vanaf nu op een enkel jaarlijks bezoekje aan Amoeba na dan.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:36 uur

geplaatst: vandaag om 18:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.