Muziek / Algemeen / Online muziek kopen
zoeken in:
0
geplaatst: 8 augustus 2012, 11:57 uur
Vreemd, naats de lokale cd winkel gebruik ik eigenlijk altijd bol.com en de voornaamste reden is dat zij in ieder geval bij mij echt altijd volgens schema geleverd hebben.
Bij je bestelstatus kun je precies zien waar de bestelling is.
Gisteren weer 4 cd's binnen gekregen die zondagavond besteld zijn.
Wel moet je dan weer (helaas) > 20,- uitgeven om verzendkosten te besparen.
Bij je bestelstatus kun je precies zien waar de bestelling is.
Gisteren weer 4 cd's binnen gekregen die zondagavond besteld zijn.
Wel moet je dan weer (helaas) > 20,- uitgeven om verzendkosten te besparen.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 8 augustus 2012, 12:02 uur
Ik heb ook al sinds maart of april een bestelling open staan bij Grooves-inc. Al een aantal keer gemaild. Ik kreeg nml. geen enkele mail over vertragingen en cd's die wel verzonden waren. Ze zeggen dat ze hun best doen 'm te regelen, maar na een aantal maanden reken ik er niet meer op. Ik snap niet dat ze niet gewoon cancelen.
Inmiddels is de creditcard ook verlopen en ik ga de nieuwe daar niet opgeven. Als ze 'm toch nog krijgen, mogen ze op mij gaan wachten.
Velvet vind ik overigens veel te duur.
Inmiddels is de creditcard ook verlopen en ik ga de nieuwe daar niet opgeven. Als ze 'm toch nog krijgen, mogen ze op mij gaan wachten.
Velvet vind ik overigens veel te duur.
0
geplaatst: 18 augustus 2012, 11:05 uur
stoepkrijt schreef:
Mijn bestelling bij bol.com is inmiddels geplaatst. Hopelijk met meer succes dan bij de FRS
Ik ben net terug van een midweekje Berlijn en daar ben ik in meerdere winkels het betreffende album tegengekomen, in de 'limited edition' uitvoering, die dus helemaal niet zo gelimiteerd lijkt te zijn. Afijn, ik heb hem natuurlijk niet aangeschaft, want bij thuiskomst zou hij al op me liggen te wachten. Niet dus...Mijn bestelling bij bol.com is inmiddels geplaatst. Hopelijk met meer succes dan bij de FRS
Ik heb een email gehad met de mededeling dat hij vertraagd is en dat het product uiterlijk 23 augustus verstuurd zal worden. Mooie belofte natuurlijk, maar ik geloof er ondertussen helemaal niks meer van.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 18 augustus 2012, 12:02 uur
Stijn_Slayer schreef:
Ik heb ook al sinds maart of april een bestelling open staan bij Grooves-inc. Al een aantal keer gemaild. Ik kreeg nml. geen enkele mail over vertragingen en cd's die wel verzonden waren. Ze zeggen dat ze hun best doen 'm te regelen, maar na een aantal maanden reken ik er niet meer op. Ik snap niet dat ze niet gewoon cancelen.
De show gaat door: kreeg later een mail dat de bestelling geannuleerd is. Ik vroeg ze of het klopt dat het geld pas wordt afgeschreven als de cd verzonden wordt. Dat klopt, zeiden ze.
Kreeg ik twee dagen daarna een mail dat m'n bestelling verzonden kon worden, maar dat ze 't geld niet van de creditcard konden afschrijven. Dus ik mailen of 'ie er nou wel of niet is: niet, 'someone mixed things up' en of ik Paypal heb of 'store credit' wil. Allebei niet, maar het zou toch nog niet eens afgeschreven zijn? Als ze zitten te slapen ga ik ze dat ook niet vertellen, dus ik vertel ze dat alle creditcardgegevens hetzelfde zijn gebleven en alleen de verloopdatum is veranderd. Krijg ik nog een mailtje terug of ik ze de creditcardgegevens wil verstrekken.

Ik zet dan echt vraagtekens bij het gezonde verstand en het leesvermogen van de mensen van de klantenservice. Ben verder best tevreden over Grooves-inc en m'n moeder (haar creditcard) maakt uiteindelijk €12,- winst, maar bij elk nieuwe mailtje van ze val ik bijna van m'n stoel...
Zo, dat lucht op.

0
geplaatst: 26 augustus 2012, 08:35 uur
kaztor schreef:
Inderdaad, en bovendien verdien je dat extra geld terug.
Ik zou het er niet bij laten zitten, dat is WOW HD's verantwoording (wat een naam...
)
Na een hoop gehannes met m'n 'verdwenen' profiel op die site ben ik er klaar mee.
(quote)
Inderdaad, en bovendien verdien je dat extra geld terug.
Ik zou het er niet bij laten zitten, dat is WOW HD's verantwoording (wat een naam...
)Na een hoop gehannes met m'n 'verdwenen' profiel op die site ben ik er klaar mee.
Ik bestel al jaren bij wowhd (voorheen cdwow) en dat werkt eigenlijk altijd perfect. Tegenwoordig zijn ze ook veel sneller met leveren. Veel nieuwe cd's zijn rond de 10 euro en er zijn geen verzendkosten. Scheelt vaak toch tussen de 5 en 10 euro per cd. Enig probleem wat ik wel eens heb gehad is wanneer je iets terug wil sturen, dat is bijna ondoenlijk. Je moet het zelf betalen, je mag niet aangetekend sturen en dus zie je je geld niet terug. Maar dat is me in al die jaren 1x gebeurd, dat is me het risico wel waard als je ziet hoeveel geld ik uitgespaard heb vanwege de goedkope cd's. Verder heb ik eigenlijk bij geen enkele onlinewinkel problemen gehad. Ik heb wel gemerkt dat het loont om prijzen te vergelijken bij diverse winkels want die kunnen nogal eens verschillen, met name bij muziek DVD's en bluray. Over het algemeen kun je wel stellen dat FRS en BOL het duurst zijn met cd's.
0
Raffael1977
geplaatst: 28 augustus 2012, 11:15 uur
Voor mij buiten US winkels om HDWOW toch wel het meeste aanbod heeft tegen de meest beste prijzen.
Het enige wat wel jammer is bij hun is dat ik wel eens albums gekocht heb en bij de ene winkel 2 disc uitvoering is met bijvoorbeeld instrumentals maar dan bij hun juist niet.
Voor de rest is HDWOW voor cd's een top zaak.
Het enige wat wel jammer is bij hun is dat ik wel eens albums gekocht heb en bij de ene winkel 2 disc uitvoering is met bijvoorbeeld instrumentals maar dan bij hun juist niet.
Voor de rest is HDWOW voor cd's een top zaak.
0
geplaatst: 28 augustus 2012, 13:01 uur
Raffael1977 schreef:
Dan geven ze het niet juist aan op hun website. Als consument moet je exact je keuze kunnen maken op basis van de gegeven informatie. Er moet dus gewoon bij staan welke versie je koopt en ook hoeveel CD's DVD's etc de uitgave bevat.
0
geplaatst: 30 augustus 2012, 15:44 uur
Ik ben het eens met ROE: bij WOW HD is dat soms best een beetje puzzelen. De informatie op hun website is niet altijd even duidelijk, ook al omdat ze geen EAC-nummers vermelden. Veel andere websites doen dat wel en met dat nummer (zeg maar een soort ISBN-nummer, maar dan voor CD's) kun je er via Google of Discogs vaak wel achterkomen welke versie het betreft.
Ik heb dat bij WOW HD ook meerdere keren aan de hand gehad en er ook wel eens e-mailtjes aan gewaagd richting hun klantenservice. Maar helaas, omdat die medewerkers kennelijk niet in de buurt van de magazijnen zitten (gezien hun aanpak ook wel weer te begrijpen) kunnen ze daar geen extra informatie over geven.
Als je niet zeker bent over welke uitgave wordt aangeboden, zou ik je daarom ook niet aanraden om 'twijfelgevallen' bij WOW HD te bestellen. Dan liever iets meer zekerheid, tenzij de prijs zoveel lager is dat je de gok wel wilt nemen. Maar dat is bij WOW HD niet zo vaak meer het geval. Bovendien maken ze op hun site ook geen onderscheid tussen EU of US persingen en exotische releases uit Zuid-Amerika of Azië en dat vind ik ook een minpunt.
Overigens hebben veel andere aanbieders (Play,com met name) hier ook last van, en vaak levert een mailtje ook dan geen resultaat op. Ere wie ere toekomt: alleen bij Grooves.-Inc kon de klantenservice mij specifieke informatie geven over een bepaalde release.
Ik lees dat Stijn het een beetje met hen aan de stok heeft, maar mijn ervaringen met Grooves-Inc - ook met hun klantenservice - zijn al jaren erg positief. Het is momenteel het bedrijf waar ik na Amazon het meeste bestel. Ik vind ze prijstechnisch erg goed en qua service ben ik ook niet ontevreden. Ook ik heb soms wel eens meerdere maanden op een lastig te verkrijgen CD moeten wachten, maar soms levert dat toch nog resultaat op. Ik meen me wel te herinneren dat er tussendoor weinig of geen updates waren over de stand van zaken en dat ik daar zelf naar heb moeten informeren. Dat is dan inderdaad weer niet zo sterk.
Ik heb dat bij WOW HD ook meerdere keren aan de hand gehad en er ook wel eens e-mailtjes aan gewaagd richting hun klantenservice. Maar helaas, omdat die medewerkers kennelijk niet in de buurt van de magazijnen zitten (gezien hun aanpak ook wel weer te begrijpen) kunnen ze daar geen extra informatie over geven.
Als je niet zeker bent over welke uitgave wordt aangeboden, zou ik je daarom ook niet aanraden om 'twijfelgevallen' bij WOW HD te bestellen. Dan liever iets meer zekerheid, tenzij de prijs zoveel lager is dat je de gok wel wilt nemen. Maar dat is bij WOW HD niet zo vaak meer het geval. Bovendien maken ze op hun site ook geen onderscheid tussen EU of US persingen en exotische releases uit Zuid-Amerika of Azië en dat vind ik ook een minpunt.
Overigens hebben veel andere aanbieders (Play,com met name) hier ook last van, en vaak levert een mailtje ook dan geen resultaat op. Ere wie ere toekomt: alleen bij Grooves.-Inc kon de klantenservice mij specifieke informatie geven over een bepaalde release.
Ik lees dat Stijn het een beetje met hen aan de stok heeft, maar mijn ervaringen met Grooves-Inc - ook met hun klantenservice - zijn al jaren erg positief. Het is momenteel het bedrijf waar ik na Amazon het meeste bestel. Ik vind ze prijstechnisch erg goed en qua service ben ik ook niet ontevreden. Ook ik heb soms wel eens meerdere maanden op een lastig te verkrijgen CD moeten wachten, maar soms levert dat toch nog resultaat op. Ik meen me wel te herinneren dat er tussendoor weinig of geen updates waren over de stand van zaken en dat ik daar zelf naar heb moeten informeren. Dat is dan inderdaad weer niet zo sterk.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 30 augustus 2012, 17:44 uur
Uiteindelijk is de sage met €11,69 winst afgesloten. Bleek dat ze niet terug konden boeken naar een nieuwe creditcard; moest ik een IBAN en BIC-nummer doorgeven. Was even puzzelen, want ik heb dat nog nooit gebruikt, maar het is gelukt. Ik vraag me dan alleen af waarom ze niet in twee mailtjes tot die conclusie kwamen i.p.v. een stuk of acht. Lijkt me wel handig als men bij de klantenservice goed oplet en weet wat wel en niet kan m.b.t. betalingen.
Verder geen echt grote problemen met ze gehad.
Verder geen echt grote problemen met ze gehad.
0
geplaatst: 31 augustus 2012, 16:24 uur
stoepkrijt schreef:
Mijn bestelling bij bol.com is inmiddels geplaatst. Hopelijk met meer succes dan bij de FRS
Stelletje oplichters!!!Mijn bestelling bij bol.com is inmiddels geplaatst. Hopelijk met meer succes dan bij de FRS
Vandaag kreeg ik dan eindelijk een pakketje binnen met het album waar ik al zo lang op wacht. Ik maak hem open en wat komt eruit? Een jewelcase! Terwijl ik de limited edition digipakuitgave had besteld. Hoe kan dit? Wel, het zit zo:
Toen ik hem bestelde, stonden er twee edities van dit album op bol.com. Een standaardversie en de limited edition. Ik heb de limited edition besteld, waarbij vermeld stond dat het om een digipak ging. Ik heb het EAN-nummer zelfs nog gecontroleerd met wat andere sites om er zeker van te zijn dat dit de goede versie was.
Na een flinke tijd wachten bleek dat dit product niet geleverd kon worden. Hij was niet meer op voorrraad en hoe lang het zou gaan duren wisten ze niet. Gisteren kreeg ik echter ineens mail dat hij verstuurd was en vandaag lag hij dus op de mat. Nu staat op hun site enkel nog de standaardeditie en niet de limited edition. En in mijn bestelstatus staat nu ineens óók de standaardeditie! Dat stelletje smiechten heeft dus gewoon mijn bestelling veranderd.
Kortom: Omdat de limited edition niet meer leverbaar was heeft bol.com maar besloten om iedereen de standaardversie toe te sturen. En dan maar hopen dat er weinig mensen zijn die het in de gaten hebben en die erover durven te klagen. Artikel ga ik zometeen retour sturen.
0
geplaatst: 31 augustus 2012, 16:28 uur
Het zit je niet mee stoepkrijt. Begint een behoorlijke soap te worden. 
Belachelijk dat ze zelf maar besluiten een andere cd / versie op te sturen. Ik heb 't ook wel eens gehad, bij zavvi, toen ik erover klaagde kreeg ik m'n geld terug en mocht ik de (verkeerde) cd-versie houden. Ik denk niet dat Bol dat ook doet, maar wie weet.

Belachelijk dat ze zelf maar besluiten een andere cd / versie op te sturen. Ik heb 't ook wel eens gehad, bij zavvi, toen ik erover klaagde kreeg ik m'n geld terug en mocht ik de (verkeerde) cd-versie houden. Ik denk niet dat Bol dat ook doet, maar wie weet.
0
geplaatst: 31 augustus 2012, 16:30 uur
Nee, daar reken ik maar niet op. Hopelijk kan ik mijn geld terugkrijgen, op meer reken ik voorlopig niet.
0
geplaatst: 31 augustus 2012, 16:36 uur
Ik had dat laatst met CDwow..
Ik bestelde Zeitgeist van de Smashing Pumpkins met wat alternatieve tracks die hier niet (meer) te verkrijgen is. En ik kreeg precies dezelfde versie binnen die ik hier in de kast heb staan, terwijl het op de site vermeld stond.
Paar klikken later hadden ze de pagina veranderd en bleek het dus een heel andere CD te zijn.
Erg slordig. Geen geld terug.
Ik bestelde Zeitgeist van de Smashing Pumpkins met wat alternatieve tracks die hier niet (meer) te verkrijgen is. En ik kreeg precies dezelfde versie binnen die ik hier in de kast heb staan, terwijl het op de site vermeld stond.
Paar klikken later hadden ze de pagina veranderd en bleek het dus een heel andere CD te zijn.
Erg slordig. Geen geld terug.
0
geplaatst: 31 augustus 2012, 16:58 uur
Misschien zijn ze in dit draadje al genoemd, maar ik heb geen trek om al die 22 pagina's door te spitten...mijn tips voor online winkels:
1. Dusty Groove America (www.dustygroove.com)
Vooral interessant voor de liefhebber van funk, soul en aanverwante stijlen...hier kan je je helemaal blut kopen aan geweldige titels die in Nederland gewoon niet verkrijgbaar zijn.
2. CD Baby (www.cdbaby.com)
Heeft een gigantische verzameling muziek in alle mogelijke stijlen, die door muzikanten in eigen beheer of door kleine labels is uitgebracht en die je nooit in een Nederlandse winkel zal tegenkomen.
1. Dusty Groove America (www.dustygroove.com)
Vooral interessant voor de liefhebber van funk, soul en aanverwante stijlen...hier kan je je helemaal blut kopen aan geweldige titels die in Nederland gewoon niet verkrijgbaar zijn.
Heeft een gigantische verzameling muziek in alle mogelijke stijlen, die door muzikanten in eigen beheer of door kleine labels is uitgebracht en die je nooit in een Nederlandse winkel zal tegenkomen.
0
geplaatst: 31 augustus 2012, 17:34 uur
rhythmfreak schreef:
Dat is zeker waar maar tegelijkertijd is dat ook een van de redenen dat ik er weinig koop.
Als dezelfde cd ook bij een Amazon te koop is dan is dat al snel voordeliger en kan ik er veel makkelijker meer cd's bij vinden om de verzendkosten te drukken. Bij CDBaby werkt dat laatste sowieso lastig vanwege de inklaringskosten en daarnaast vind ik het er vaak lastig om er muziek te vinden die ik zoek (en dat ligt niet alleen aan de wat beperkte site).
Het wordt dus eigenlijk pas interessant als de cd's nergens anders te krijgen zijn.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 31 augustus 2012, 17:42 uur
stoepkrijt schreef:
Hopelijk kan ik mijn geld terugkrijgen, op meer reken ik voorlopig niet.
Hopelijk kan ik mijn geld terugkrijgen, op meer reken ik voorlopig niet.
Denk 't wel. Veel winkels staan retourneren binnen 7 of 14 dagen sowieso toe. En anders heb je altijd het mailtje van de oorspronkelijke bestelling als bewijs dat je iets anders besteld had.
Het is wel heel erg slordig. Je zou verwachten dat ze eerst een mailtje sturen om te vragen of je uberhaupt de normale versie wel wil.
0
geplaatst: 31 augustus 2012, 19:14 uur
Brunniepoo schreef:
Dat is zeker waar maar tegelijkertijd is dat ook een van de redenen dat ik er weinig koop.
Als dezelfde cd ook bij een Amazon te koop is dan is dat al snel voordeliger en kan ik er veel makkelijker meer cd's bij vinden om de verzendkosten te drukken. Bij CDBaby werkt dat laatste sowieso lastig vanwege de inklaringskosten en daarnaast vind ik het er vaak lastig om er muziek te vinden die ik zoek (en dat ligt niet alleen aan de wat beperkte site).
Het wordt dus eigenlijk pas interessant als de cd's nergens anders te krijgen zijn.
(quote)
Daar zit wat in.
Ik koop er eigenlijk alleen Afrikaanse muziek die ik inderdaad nergens anders kan vinden.
Ik bestel er hooguit 2 keer per jaar, en dan vind ik genoeg om een bestelling van meerdere cd's te plaatsen.
Het is me maar één keer gebeurd dat er inklaringskosten bovenop kwamen (dat viel wel even tegen, ja), blijkbaar doen ze dat steekproefsgewijs of zo.
0
geplaatst: 31 augustus 2012, 19:16 uur
hangt ook van de grootte van je pakket af. Als het pakketpost wordt dan ben je volgens mij altijd de sigaar, briefpost kan er vrij gemakkelijk doorheen.
Leuke van CDBaby is wel dat ze ook zonder jewelcases verzenden als je dat aangeeft en dat scheelt zowel in de kosten als in de grootte.
Leuke van CDBaby is wel dat ze ook zonder jewelcases verzenden als je dat aangeeft en dat scheelt zowel in de kosten als in de grootte.
0
geplaatst: 31 augustus 2012, 19:21 uur
Nu je het zegt, ik geloof dat het inderdaad om pakketpost ging.
Meestal passen mijn bestellingen wel door de brievenbus.
Meestal passen mijn bestellingen wel door de brievenbus.
0
geplaatst: 19 september 2012, 12:07 uur
Nog even geduld voor Amazon.nl en zeker voor wat muziek betreft:
Amazon.nl komt nog voor de feestdagen online - nrc.nl
Een beetje een domper al zal het er uiteindelijk wel van komen.
Amazon.nl komt nog voor de feestdagen online - nrc.nl
Een beetje een domper al zal het er uiteindelijk wel van komen.
0
geplaatst: 19 september 2012, 13:14 uur
Ik had het ook al gelezen en benieuwd wat het gaat worden met de cd's, uiteraard.
Vooral ook met betrekking tot Nederlandse artiesten, daar kun je eigenlijk meestal alleen maar duur voor terecht bij o.a. Bol.com.
Maar als ik mijn dvd's e.a. er ook kan gaan bestellen, prima.
Interessant om te kijken of de prijzen voor de cd's die dan via de Nederlandse Amazon worden verkocht net zo duur (of goedkoop) zijn als de Engelse tak van Amazon.
Vooral ook met betrekking tot Nederlandse artiesten, daar kun je eigenlijk meestal alleen maar duur voor terecht bij o.a. Bol.com.
Maar als ik mijn dvd's e.a. er ook kan gaan bestellen, prima.
Interessant om te kijken of de prijzen voor de cd's die dan via de Nederlandse Amazon worden verkocht net zo duur (of goedkoop) zijn als de Engelse tak van Amazon.
0
geplaatst: 19 september 2012, 13:39 uur
musician schreef:
Zou bijna willen zeggen: "wat denk je er zelf van?"
Ik weet het al, voor nwe albums:
Hint:
1. ga naar Amazon.co.uk en kijk wat de laatste cd van Get Well Soon daar kost
2. Doe hetzelfde bij Amazon.de
Oja 2ehands liggen de verzendkosten bij .de op 3 euro - UK 1.82 GBP
Ergo conclusio

0
geplaatst: 19 september 2012, 14:10 uur
Mjuman schreef:
Jij blijft maar denken dat ik werkelijk een glazen bol heb

9 pond voor Get Well Soon in Engeland, 18 euro voor hetzelfde album in Duitsland, is de somber makende conclusie.
Wat zou de lol daarvan zijn, zo'n prijsverschil? Amazon is er toch zelf ook niet mee geholpen als iedereen in Engeland blijft bestellen?
Ik kijk overigens nooit op de Duitse Amazon. Soms kom ik wel eens in Duitsland terecht als ik iets niet bij Amazon zelf bestel maar een enkele bestelling doe via een goedkoper aangesloten toeleveringsbedrijf van de Engelse Amazon. Zeer pünktliche toestuurders die Duitsers, zal ik overigens direkt erkennen.
Maar met dit soort prijzen komt de Nederlandse Amazon in de buurt van Bol.com en dan wordt het niet interessant er iets te bestellen.
0
geplaatst: 19 september 2012, 14:24 uur
musician schreef:
Wat zou de lol daarvan zijn, zo'n prijsverschil? Amazon is er toch zelf ook niet mee geholpen als iedereen in Engeland blijft bestellen?
Ik denk dat het eigenlijk wel meevalt met het aantal Nederlanders dat op regelmatige basis daadwerkelijk iets bij de Engelse (of welke andere "vestiging" dan ook) bestelt. Veel mensen vinden het veel prettiger om gewoon bij Bol te bestellen, iets helemaal uit het buitenland halen is natuurlijk ook een beetje eng. Ik verwacht dan ook dat de voornaamste strategie van Amazon in Nederland wordt om iets onder de prijzen van de Nederlandse aanbieders te gaan zitten.
0
geplaatst: 19 september 2012, 14:44 uur
Het enige waar je rekening mee moet houden als (vaste) Amzazon.co.uk-klant is dat het koekjesmonster er ongetwijfeld continu voor zorgt dat je geattendeerd wordt op het feit dat je nu gemakkelijk en snel bij Amazon.nl kunt bestellen. Daartoe kunnen ze je echter niet dwingen.
Net zo min als ze je kunnen verplichten om US 2ehands via .com te kopen - daar zijn de verzendkosten hoger.
Voor Duitse boeken heb ik .de bezocht - daar geldt al heel lang gratis verzenden vanaf een bepaald bedrag.
@Musician: de klassieke marketing leert dat obv geografische verschillen ook prijsverschillen kunnen worden gehanteerd - als de markten voldoende af te schermen zijn. Geïmporteerde goederen zijn altijd beduidend duurder dan in het land van oorsprong. de consument betaalt dan voor het gemak (het overbruggen van het geografisch verschil), de service en evt aanvullende diensten. Internet zorgt ervoor dat het belang daarvan verkleint - in hoeverre is afhankelijk van de individuele perceptie. Graf heeft dan ook in meerdere opzichten gelijk
.
Net zo min als ze je kunnen verplichten om US 2ehands via .com te kopen - daar zijn de verzendkosten hoger.
Voor Duitse boeken heb ik .de bezocht - daar geldt al heel lang gratis verzenden vanaf een bepaald bedrag.
@Musician: de klassieke marketing leert dat obv geografische verschillen ook prijsverschillen kunnen worden gehanteerd - als de markten voldoende af te schermen zijn. Geïmporteerde goederen zijn altijd beduidend duurder dan in het land van oorsprong. de consument betaalt dan voor het gemak (het overbruggen van het geografisch verschil), de service en evt aanvullende diensten. Internet zorgt ervoor dat het belang daarvan verkleint - in hoeverre is afhankelijk van de individuele perceptie. Graf heeft dan ook in meerdere opzichten gelijk
.
0
geplaatst: 19 september 2012, 14:51 uur
Ze zijn ook in onderhandeling met PostNL voor de verzending, ik weet niet of ik daar nu zo blij mee moet zijn.
0
geplaatst: 19 september 2012, 15:44 uur
Ik heb al jaren geen enkele klacht over Amazon.co.uk. Alles wordt buitengewoon keurig afgehandeld. Als je met de kopers garantie iets vooruit besteld en het is 0,02 goedkoper geworden, krijg je 20 mails met daarin uitleg en hoe e.e.a is verrekend. Is het duurder geworden, hou je de eerste prijs die was aangeboden.
Eén keer heb ik een dusdanige klacht neergelegd (waar Amazon niets aan kon doen) over de geluidskwaliteit van een cd dat ik hem niet eens hoefde terug te sturen en direct het geld terug kreeg.
De cd's worden snel en kosteloos toegezonden (ik zit meestal boven 25 pond) en als het wat langer duurt omdat ze ze eerst bij elkaar zetten om te verzenden, ben je er van op de hoogte. Per cd krijg je bericht dat ze verstuurd zijn. Uitgebreide excuses bij enige vertraging en het aanbod om de koop ongedaan te maken. Er zit een uitgebreid netwerk aan Amazon vast waar je soms elders een goedkopere of een 2e hands cd kunt bestellen.
Verzending levert altijd keurige pakketjes op. De mooiste knop is de "buy with 1-click" optie. Hoewel mevrouw musician, die met enige regelmaat de creditcardafschriften bekijkt, het daar minder mee eens zal zijn.
En dat allemaal voor over het algemeen de laagste prijzen die je kunt vinden.
Dat iemand in Nederland dáár watervrees voor kan krijgen is mij een compleet raadsel, ik vind Engeland hieromtrent een klein Walhalla. Uitgebreide overzichten met komende releases, dagelijks de meest verkochte albums op een rijtje.
Dus het is dit, wil ik de Nederlandse Amazon.nl alvast meegeven, of anders niets
Eén keer heb ik een dusdanige klacht neergelegd (waar Amazon niets aan kon doen) over de geluidskwaliteit van een cd dat ik hem niet eens hoefde terug te sturen en direct het geld terug kreeg.
De cd's worden snel en kosteloos toegezonden (ik zit meestal boven 25 pond) en als het wat langer duurt omdat ze ze eerst bij elkaar zetten om te verzenden, ben je er van op de hoogte. Per cd krijg je bericht dat ze verstuurd zijn. Uitgebreide excuses bij enige vertraging en het aanbod om de koop ongedaan te maken. Er zit een uitgebreid netwerk aan Amazon vast waar je soms elders een goedkopere of een 2e hands cd kunt bestellen.
Verzending levert altijd keurige pakketjes op. De mooiste knop is de "buy with 1-click" optie. Hoewel mevrouw musician, die met enige regelmaat de creditcardafschriften bekijkt, het daar minder mee eens zal zijn.
En dat allemaal voor over het algemeen de laagste prijzen die je kunt vinden.
Dat iemand in Nederland dáár watervrees voor kan krijgen is mij een compleet raadsel, ik vind Engeland hieromtrent een klein Walhalla. Uitgebreide overzichten met komende releases, dagelijks de meest verkochte albums op een rijtje.
Dus het is dit, wil ik de Nederlandse Amazon.nl alvast meegeven, of anders niets

0
Stijn_Slayer
geplaatst: 19 september 2012, 16:14 uur
De jongeling is lui en wil alles snel snel (--> Bol.com) en de oudere weet niet goed hoe het Internet werkt (''internetbankieren is wel gevaarlijk, hoor'') en dan moet 't ook nog eens via creditcard betaald worden en uit het buitenland komen (--> Bol.com)
0
geplaatst: 19 september 2012, 16:51 uur
Yup, precies wat Stijn zegt. Ik heb ouders die het liefst alles in een echte winkel met echt geld kopen, de incidentele keer dat ze iets online kopen is dat bij Bol.com. En nu zijn mijn ouders weliswaar op leeftijd (64 en 66) maar onder collega's hier op het werk ervaar ik eigenlijk dezelfde trend (20-45).
0
geplaatst: 19 september 2012, 17:20 uur
GrafGantz schreef:
Yup, precies wat Stijn zegt. Ik heb ouders die het liefst alles in een echte winkel met echt geld kopen, de incidentele keer dat ze iets online kopen is dat bij Bol.com. En nu zijn mijn ouders weliswaar op leeftijd (64 en 66) maar onder collega's hier op het werk ervaar ik eigenlijk dezelfde trend (20-45).
En wat zijn dan de gedragskenmerken die users zoals Graf, RoE, Gaucho en ikzelve, allen klant van e-tailers, gemeenschappelijk hebben?
Overigens is het ook een van de meest opvallende zaken uit de begintijd van de e-commerce, 1996 - opa vertelt van vroeger - dat naar schatting zo'n 40 - 50% de order annuleerde op het moment dat men op de Pay-button moest drukken, en cc-gegevens moest verstrekken; en dat terwijl, o tempora, o mores diezelfde gegevens probleemloos werden verstrekt bij telefonische boeking van tickets bijv. Eng, indeed, dat internet

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.