MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Last.fm (Audioscrobbler)

zoeken in:
Poles Apart schreef:
De site is weer een beetje van slag zo lijkt het vanavond. Scrobbles die verdwijnen, dan weer te voorschijn komen, totaal aantal scrobbles dat niet klopt etc. etc. Zijn ze weer aan het sleutelen geslagen?

Ligt volgens de support aan een datacentra waar problemen zijn, niet specifiek aan Last.fm.

Hij Scrobbelt bij mij ook al de hele dag niet. Maar ze komen er wellicht later nog wel bij.

johan de witt de problemen van gisteren zijn nog niet opgelost, maar als je (herhaaldelijk) een page-refresh doet (F5 of CTRL+F5) dan zie je af en toe je scrobbles verschijnen. Het is een visueel probleem.

Weer problemen met de scrobbler. Al ruim een uur nu. Ze staan allemaal op cached, dat weer wel...

Renoir schreef:
Weer problemen met de scrobbler. Al ruim een uur nu. Ze staan allemaal op cached, dat weer wel...

Ik zie gewoon mijn scrobbles op LFM, is misschien net opgelost?

E-Clect-Eddy schreef:
(quote)

Ik zie gewoon mijn scrobbles op LFM, is misschien net opgelost?

Bij mij nog niet. Zie ook hier: Nothing scrobbles since a hour... | Last.fm Support Community - getsatisfaction.com

Ah... yep, ik heb hezelfde maar pas sinds ongeveer 30 minuten. Is begonnen in een pause tussen albums vandaar dat het leek dat het niet speelde voor mij.

Dat wordt waarschijnlijk dan pas morgenmiddag dat het opgelost zal zijn, is weekend hè

E-Clect-Eddy schreef:
(quote)

Dat wordt waarschijnlijk dan pas morgenmiddag dat het opgelost zal zijn, is weekend hè

Laten we hopen van niet. In de ICT is het toch nooit weekend?

Renoir schreef:
(quote)

Laten we hopen van niet. In de ICT is het toch nooit weekend?

In de ICT is het wel degelijk weekend voor personeel op het kantoor, maar in data-centra en hubs etc zal het inderdaad business as usual zijn.

ICT heeft ook weekend als het bedrijf ook geen centen daarvoor over heeft. Maar als er iets fout gaat dan kijken ze je wel raar aan als het niet opgelost is op maandagochtend..

Dan moeten we maar hopen op wat alerte mensen in het datacentrum, E-Clect-Eddy!

Het gaat bij mij nu al weer een klein uurtje goed!

Wederom heeft de site kuren zo lijkt het... Scrobbelen verloopt niet helemaal vlekkeloos momenteel.

Inderdaad. En voor de tweede keer vandaag! Het lukt mij zelfs niet op iets te posten bij Community Support. De eerdere storing was overigens wel na een half uurtje verholpen.

Ik scrobble de laatste tijd enkel nog via Spotify en UniversalScrobbler, waarmee je de Audioscrobbler zelf netjes kan omzeilen. Geen klachten over.

Het is weer zover: de scrobbles komen weer niet door

Het begint een zielig verhaal te worden, zo langzamerhand.

Er zijn nog een paar andere zaken die niet werken, maar kan zijn dat ze een volgende verandering aan het voorbereiden zijn waardoor de boel even in het slot wordt gegooid.

Hij doet het weer.

hmmm... er lijken weer scrobble-problemen te zijn.

Zag net dat Last.fm notificaties voor shouts/replies/berichten heeft ingebouwd, die je kunt zien als je op je avatar klikt rechtsboven. Op zich een vooruitgang met hoe het eerst was op de nieuwe Last.fm, maar zou nog liever zien dat de mailtjes gewoon weer terugkomen.

Uhm... Gretz er kunnen toch gewoon mailtjes verstuurd worden? http://www.last.fm/inbox

E-Clect-Eddy schreef:
Uhm... Gretz er kunnen toch gewoon mailtjes verstuurd worden? http://www.last.fm/inbox

Nee, ik bedoel dat je op de oude Last.fm kon instellen dat je mailnotificaties kreeg wanneer iemand je een vriendschapsverzoek stuurde (of de jouwe accepteerde). En wanneer iemand je een shout of een pm stuurde. Ik mis dat.

Gretz schreef:
Nee, ik bedoel dat je op de oude Last.fm kon instellen dat je mailnotificaties kreeg wanneer iemand je een vriendschapsverzoek stuurde (of de jouwe accepteerde). En wanneer iemand je een shout of een pm stuurde. Ik mis dat.

Aah andere koek,

Ik veronderstel dat dit terugkomt op het moment dat je users kunt blokken, en verwijderen van je volgers. Ik heb er op het forum vragen / verzoeken over gezien. Dus zal wel op diverse verlanglijstjes staan.

E-Clect-Eddy schreef:
(quote)

Aah andere koek,

Ik veronderstel dat dit terugkomt op het moment dat je users kunt blokken, en verwijderen van je volgers. Ik heb er op het forum vragen / verzoeken over gezien. Dus zal wel op diverse verlanglijstjes staan.

Die ignore/block mogelijkheid bestaat er nog altijd hoor. Settings / privacy / ignore list.

Welk forum wordt nu gebruikt voor vragen / verzoeken?

Ik stelde Last.fm nog wel eens een vraag via twitter en kreeg daar tot vorige zomer meestal antwoord op. Maar sindsdien gebruiken ze Twitter helemaal niet meer om gebruikers te woord te staan.

Gretz Last.fm Support Community - getsatisfaction.com is the place to be... voor support, maar ook discussie's zoals op een forum.

E-Clect-Eddy schreef:
Gretz Last.fm Support Community - getsatisfaction.com is the place to be... voor support, maar ook discussie's zoals op een forum.

Thanks, binnenkort daar nog maar even wat suggesties posten dan.

Zou graag zien dat Last.fm het mogelijk maakt voor users om nummers die verkeerd getagd zijn te mergen met andere nummers. Anders zal ik tot in lengte van dagen bij artiesten zoals The Smiths een verzameling nummers op m'n profiel hebben met 'remastered version' of iets dergelijks waar ik echt niet blij mee ben. En spotify gaat dit sowieso niet oplossen omdat de tag 'remastered version' blijkbaar ook bij andere muziekdiensten/-winkels aanwezig is, en dus door de artiest is bepaald.

AstroStart is je scrobbler toevallig kapot? In spotify heel eenvoudig weer aan te zetten (voorkeuren / sociaal / last.fm).

Gretz schreef:
AstroStart is je scrobbler toevallig kapot? In spotify heel eenvoudig weer aan te zetten (voorkeuren / sociaal / last.fm).

Nee hoor! Ik check dagelijks of 'ie werkt (Last.fm is heilig voor me :-p)
Zit je wel op mijn goede profiel?

http://www.last.fm/user/timkraaijvanger
is mijn profiel (zelfde username als Spotify)

Gretz, ik zie het, jij zit op 'astrostart'. Ben in 2015 gewisseld van account. Gebruik het astrostart-account alleen als archief van 2006-2015, want vond het wel prettig om met een schone lei te beginnen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:37 uur

geplaatst: vandaag om 22:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.