MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Last.fm (Audioscrobbler)

zoeken in:
Ik zie gewoon tags staan op de artiestenpagina's.

VladTheImpaler schreef:
Ik zie gewoon tags staan op de artiestenpagina's.

Het probleem doet zich niet voor bij alle artiesten / albums / nummers, plus het is enigszins willekeurig (random) dat is dus het vervelende. Want soms lijkt dus iets OK maar is het dus niet, je merkt het pas als je edits doet en page refreshs. Soms verdwijnen je tags of worden ze zelfs onzichtbaar in de editor pagina, pas als je dan saved, laat het systeem zien wat er toegevoegd of verwijdert is, maar laat dat dus vervolgens niet altijd zien. Last.fm heeft het probleem al erkend, maar ik merk dat het zich steeds meer verbreidt en dus onwerkbaar wordt.

Ga na de pagina van Earth, Wind & Fire op Last.fm of naar Kool & The Gang als je daar tags hebt dan zou je die moeten zien op die pagina. Bij mij zijn ze verdwenen, dus niet alleen onzichtbaar, maar echt verdwenen.

Een ander voorbeeld: The Pioneers hier zijn maar enkele van mijn tags zichtbaar. Een variatie dus van het bug.

Domme vraag misschien maar hebben ze alle groepen opgeheven sinds de grote verandering? Volgens mij had musicmeter ook een groep op last.fm, maar ik kan het nergens meer vinden.

trebremmit schreef:
Domme vraag misschien maar hebben ze alle groepen opgeheven sinds de grote verandering? Volgens mij had musicmeter ook een groep op last.fm, maar ik kan het nergens meer vinden.

Ja, helaas wel. Heb er eens naar gevraagd of ze op enig moment terug zouden keren in een nieuwe update, maar kreeg daar geen eenduidig antwoord op. Jammer wel want er waren nog genoeg groepen waar voldoende leven in zat. Nu is het sociale aspect van last.fm zo goed als verdwenen.

Ongelooflijk zeg, zaten wel leuke groepen tussen waar je wel aardige tips kon opdoen.
En ik kan nog steeds niet zien wat mijn vrienden draaien op mijn eigen pagina, dat was op de oude versie altijd leuk om even te kijken.
Waar slaat het ook op om een site zo lang in beta te houden, wat een prutsers zeg.

trebremmit schreef:

En ik kan nog steeds niet zien wat mijn vrienden draaien op mijn eigen pagina, dat was op de oude versie altijd leuk om even te kijken.

Ook stom dat dit verdwenen is. Je kunt trouwens nog wel via de last.fm scrobbler zien wat je vrienden draaien. Wat ik vooral fijn vond is dat je eenmaal op een artiestenpagina (bijvoorbeeld van een mijn onbekende artiest) direct met een klik kon zien welke vrienden er al bekend mee waren en hoeveel plays ze hadden. Die mogelijkheid bestaat ook niet meer. En daarnaast kun je bij een event ook niet meer zien wie er allemaal nog meer heen gaan. Zonde want dit was een waardevolle toevoeging voor het sociale netwerk wat Last.fm ooit probeerde te zijn.

trebremmit schreef:
Waar slaat het ook op om een site zo lang in beta te houden, wat een prutsers zeg.

Tsja, niemand begrijpt het meer geloof ik. Denk dat ze de 1 jaar in beta-versie wel gaan halen op deze manier.

Geen idee waar het probleem ligt maar sinds een dag of 5 komt alles wat ik op m'n telefoon beluister niet meer in m'n last.fm statistieken terecht. Zullen wellicht meer apps voor zijn, maar ik gebruik zelf "Simple Last.fm Scrobbler". Nog meer mensen problemen met dit programma? En tips voor soortgelijke programma's die het nog wel doen?

GrafGantz afgelopen donderdag was er een update dus mogelijk dat er toen ook iets aangepast waardoor de api van "Simple Last.fm Scrobbler" niet meer functioneert, maar in de releasenotes staat er niets over een dergelijke aanpassing.

Ik gebruik de standaard app van LFM. Zover ik weet doet die het nog, heb het de laatste dagen na de update nog niet gebruikt

Laatste keer dat het heeft gewerkt was dinsdagavond. Weet niet meer of ik op woensdag nog iets op m'n telefoon heb gespeeld, zo niet dan zou het inderdaad met de update kunnen samenhangen.

Magick1
Ze mogen wel de achtergrond afbeelding van het meest afgespeelde nummer op je profielpagina eens beter uitlijnen. Zo mag ik nu al enkele weken kijken op de kale kop van Cee-Lo Green

En nu zijn alle events weer weg

aERodynamIC schreef:
En nu zijn alle events weer weg

Volgens mij al sinds vrijdagavond, maar bovendien mis ik bijna 1300 scrobbles... en de site is ook nog eens enorm traag. Morgen is het gelukkig weer maandag en hopelijk komen er dan oplossingen hiervoor.

Die hele scrobbler werkt niet meer. Continue foutmeldingen.

Je moet connecten met Last.fm en dan doe je dat krijg je yes, allow access en vervolgens lukt het wel of niet, maar werken doet het totaal niet meer.

M.a.w. geen scrobbler meer en dat al sinds gisterenavond.

Geen problemen met de scrobbler hier... Maar vind de hele kwaliteit en functionaliteit van lastfm behoorlijk tekort schieten sinds de overgang naar de nieuwe site.

De laatste weken lijkt het alsof de problemen vooral spelen wanneer de Last.fm team naar huis is voor de avond. Gisteren was dat ook al het geval, tussen 19:00 en 23:00 waren veel fout meldingen, en was het submitten van scrobbles nagenoeg onmogelijk en kwamen met uren vertraging binnen.

Maar gelukkig worden af en toe ook wat problemen opgelost. Vele misten loved tracks, de ene meer dan de ander, ik miste er meer dan 500 en ik mis nog steeds 1300 scrobbles maar kan niet op het oog zien waar ze zijn verdwenen.

Maar op dit moment lijkt het submitten van scrobbles weer te werken.

Ik ben er klaar mee. Bij mij doet ie al 24 uur niks. Ik geef het dit weekend nog en dan verwijder ik mijn account. Dit schiet niet op zo.

Bij mij werkt alles (weer) naar behoren. Zelfs al m'n loved tracks zijn terug.

aERodynamIC schreef:
Ik ben er klaar mee. Bij mij doet ie al 24 uur niks. Ik geef het dit weekend nog en dan verwijder ik mijn account. Dit schiet niet op zo.

Hou je account aan maar negeer het voor een paar maanden, met een beetje geluk hebben ze daar de boel weer redelijk normaal zo einde van de zomer. Bovendien ik vind Last.fm nog steeds de meest handig plek om met optredens/concerten overzicht te houden.

In het weekend gebeurd er meestal weinig aan oplossen van problemen, dus verwacht geen wonder.

Inmiddels aan de praat gekregen (denk geluk gehad te hebben want hoe vaak ik die handeling neit verricht heb...). Ik vind het vooral handig voor de concerten di eik heb staan ja. Verder minder spannend dan vroeger: geen leuke groepen meer en geen contacten met mensen vreemd genoeg.

Vaak werkt de scrobbler beter als ingebouwde plugin (bij bvb Spotify, Audacious, Clementine, etc) beter dan het Scrobbleprogramma zelf.

Ik heb er eigenlijk nooit problemen mee gehad terwijl ik dat wel doorlopend in mijn omgeving hoorde.

Op mijn mobiel moet ik vaak de app opstarten om de scrobbles verstuurd te krijgen maar dan kan liggen aan Android dat die eerste anders apps prioriteit geeft wanneer een internetverbinding tot stand is gekomen.

De luisterpaal heeft de laatste tijd meer problemen om authenticatie te krijgen, denk dat dit relateert aan het probleem dat jij had aERodynamIC, ook manuele toevoeging via Universal scrobbler voor gemiste scrobbles wilde gisteren met heel veel moeite lukken, eigen gewoon om het uur opnieuw proberen, aanhouder wint etc.

Ook geen problemen met de ingebouwde plugin alleen dat het vertraagd binnenkomt/verwerkt wordt door de systemen bij Last.fm

Er is een nummer van Dolly Parton dat ik wel vaak beluisterd heb (via Spotify) maar ik weet de titel niet meer. Is er een mogelijkheid dat via last.fm te achterhalen, anders dan ruim honderd pagina's met mijn meest beluiserde liedjes door te scrollen?

Poek schreef:
Er is een nummer van Dolly Parton dat ik wel vaak beluisterd heb (via Spotify) maar ik weet de titel niet meer. Is er een mogelijkheid dat via last.fm te achterhalen, anders dan ruim honderd pagina's met mijn meest beluiserde liedjes door te scrollen?

Als je naar de artiestenpagina gaat van de betreffende artiest dan zie je daar hoeveel scrobbles je hebt voor die artiest. Als je daar op klikt krijg je een overzicht van de albums en nummers die je het meest heb geluisterd van die artiest.

Poek schreef:

Ik gok op Travelin' Thru, klik!

Dank Arrie!

Dat klikken op your scrobbles bij de artiest werkt overigens niet bij mij.

Poek schreef:
Dank Arrie!

Dat klikken op your scrobbles bij de artiest werkt overigens niet bij mij.

Je Dolly scrobbles op Last.fm

Gretz schreef:
(quote)

Het eerste is als het goed is weer gefixt. Van dat laatste baal ik ook stevig, vond het juist onzettend handig om bij een minder bekende artiest even te checken hoe vaak mijn vrienden er al naar geluisterd hadden. Hopelijk komt die feature ook weer terug.

Ik werd vandaag getipt over een browser extensie "Friends Who Listen" voor Chrome, Opera en Firefox die precies dezelfde werkt. Last.fm zal deze functie uiteindelijk zelf ook weer beschikbaar stellen.

Daarnaast te horen gekregen dat er nog een hoop verbeteringen op komst zijn, waaronder de herintroductie van een aantal oude functies. Zo worden er op termijn nog extra sociale functies (waaronder de groepen) uitgerold. Het wordt dan ook weer mogelijk om bij een event te zien welke users er ook gaan/interesse hebben.

De site is weer een beetje van slag zo lijkt het vanavond. Scrobbles die verdwijnen, dan weer te voorschijn komen, totaal aantal scrobbles dat niet klopt etc. etc. Zijn ze weer aan het sleutelen geslagen?

Gast
geplaatst: vandaag om 03:13 uur

geplaatst: vandaag om 03:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.