MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Last.fm (Audioscrobbler)

zoeken in:
Nu ik die tags weer kan vinden zie ik meteen alle typo's die ik maakte.... opschonen EN corrigeren.

Wel al 100 acts kunnen 'wegstrepen' uit de tag-groep Under 2000 listeners de andere helft morgen maar controleren, RSI spreiding etc

grappig, ik kende My Baby toen ze nog onder dat aantal luisteraars zaten.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Dat vond ik altijd zo irritant, van die gasten die bands als 'seen live' gingen taggen.

Is enkel voor mijn eigen overzicht. Dan kan ik makkelijk nazoeken wanneer ik een band waar het eerst live te zien.

E-Clect-Eddy schreef:
Nu ik die tags weer kan vinden zie ik meteen alle typo's die ik maakte.... opschonen EN corrigeren.

Wel al 100 acts kunnen 'wegstrepen' uit de tag-groep Under 2000 listeners de andere helft morgen maar controleren, RSI spreiding etc

grappig, ik kende My Baby toen ze nog onder dat aantal luisteraars zaten.

Goed bezig Eddy. Het tagsysteem gaf Last.fm toch wel een eigen smoel. Door middel van specifieke tags kon je in het verleden ook mooie ontdekkingen doen op de Last.fm radio.

Is UniversalScrobbler bij jullie ook kapot?

Gretz schreef:

de site is up and running. zowel oude als nieuwe site

E-Clect-Eddy schreef:
(quote)

de site is up and running. zowel oude als nieuwe site

Nee, we kunnen niet meer inloggen op onze premium account. En de ontwikkelaar reageert al dagen niet meer. Ziet er niet best uit dus.
Zou wel flink balen zijn als UVS niet meer te gebruiken is, zijn m'n scrobbles ineens weer een stuk minder volledig.

Dan is er voor mij ook geen plezier meer in.

Gretz schreef:
(quote)

Nee, we kunnen niet meer inloggen op onze premium account. En de ontwikkelaar reageert al dagen niet meer. Ziet er niet best uit dus.
Zou wel flink balen zijn als UVS niet meer te gebruiken is, zijn m'n scrobbles ineens weer een stuk minder volledig.

Ik zou toch maar eens opnieuw proberen om contact te nemen, want als ik de site benader dan ben ik ingelogd met jouw account...
http://oi65.tinypic.com/vsf9fl.jpg

Magick1
Dit is inderdaad al een weekje aan de gang, je lijkt onder iemand anders naam ingelogd.

De site zelf echter werkt echter zoals het moet, je kan scrobblen op je eigen profiel. Die andere persoon krijgt je scrobbles niet.

Ik gebruik de nieuwe site niet, alleen de oude om af en toe mijn scrobbles van NPR streams toe te voegen. Die werkt prima voor toevoegen en meer dan dat heb ik niet nodig.

Magick1
Voor mij zou het ook boeken toe zijn, mocht de nieuwe US niet werken. Ik denk dat 70 procent van mijn scrobbles komen van de functie Scrobble Manually in Bulk. Een functie die de oude site niet heeft.

Gretz schreef:

Ik heb ooit gedoneerd voor US en dan krijg je wat extra features, zoals een nummer meteen bv. 12 keer kunnen scrobblen. Dat laatste werkte bij mij gisteren niet, verder niets vreemds tegen gekomen. Ik gebruik wel enkel de nieuwe US.

IllumSphere schreef:
(quote)

Ik zou toch maar eens opnieuw proberen om contact te nemen, want als ik de site benader dan ben ik ingelogd met jouw account...
(afbeelding)

Haha ja, ik was vanochtend dus ook al 'ingelogd' op het account van een bekende. Dat is dan waarschijnlijk de vorige user die heeft proberen in te loggen? Maar met dat account kun je niet scrobblen.

De oude website werkt gelukkig nog wel. http://universalscrobbler.invitationstation.org

Bij mij werkt de betaalde US ook gewoon weer naar behoren. Bij jullie ook?

Gisteren een kleine maar fijne sprint (update) bij Last.fm.

Je kunt nu zien wie er allemaal naar een optreden gaat (en/of geïnteresseerd is)

Bij de aanmaak van een optreden wordt nu weer, zoals groeah, gecheckt of het er al niet staat

Ik luister een groot deel van mijn muziek met deezer via chromecast audio. Deezer streamt muziek keurig naar lastfm, echter nummers via chromecast gespeeld worden niet gescrobbeld. Iemand hier een oplossing voor?
Alle muziek die via de chromecast gaat, wordt overigens niet gescrobbeld (lokaal, spotify, etc).

ElroHirtje schreef:
Ik luister een groot deel van mijn muziek met deezer via chromecast audio. Deezer streamt muziek keurig naar lastfm, echter nummers via chromecast gespeeld worden niet gescrobbeld. Iemand hier een oplossing voor?
Alle muziek die via de chromecast gaat, wordt overigens niet gescrobbeld (lokaal, spotify, etc).

Als je even Googled dan schijnt dit waarschijnlijk opgelost te worden met Simple Last.fm Scrobbler

E-Clect-Eddy schreef:
(quote)

Als je even Googled dan schijnt dit waarschijnlijk opgelost te worden met Simple Last.fm Scrobbler

Ik zou willen dat het zo simpel was. Dat is dus niet zo. De meest voor de hand liggende mogelijkheden heb ik wel onderzocht.
Een of andere Erik heeft een oplossing ontwikkeld. Zover ik weet is dit de enige werkende, maar ik ben geen techneut en kom er niet uit met zijn oplossing : lastcast

Maar wellicht iemand anders wel.... of is er nog een andere workaround die ik niet ken.

Weer een kleine nieuwe jolige feature: Je kan nu dus een nummer als current obsession instellen ter vervanging van je Top Track. Da's best geinig. En eigenlijk ook best nutteloos, in elk geval voor mij daar mijn obsessie doorgaans vrij goed correspondeert met m'n meest gedraaide nummer over de laatste week.

Ja, er was gisteren weer een kleine update (sprint) doorgevoerd bij Last.fm

Inderdaad kan nu elke gebruiker een nummer als Current Obsession instellen, een paar weken lang konden alleen beschikbaar voor wie een abo heeft. Voor mij ook niet zo interessant...

verder: aanpassing aan de presentatie van de line-up (beperkte versie) met een link naar de volledige line-up. Ook zie je sneller / duidelijker bij events wie van je 'vrienden' ook gaan.

Ook nummer met rArE nAMen zouden worden (of zijn) aangepakt en er is een speciaal formulier waarbij voorbeelden van verkeerde titels van albums en nummers kunnen worden doorgegeven, die zullen dan in de komende weken bijgewerkt worden. (yOU wiLl seE LEsS of thiS vERY soOn)

aanpassing voor directe links naar nummer / album / artiest via 'de drie stippen' optie

en nog wat bugs die geplet zijn.

123poetertjes schreef:
Weer een kleine nieuwe jolige feature: Je kan nu dus een nummer als current obsession instellen ter vervanging van je Top Track. Da's best geinig. En eigenlijk ook best nutteloos, in elk geval voor mij daar mijn obsessie doorgaans vrij goed correspondeert met m'n meest gedraaide nummer over de laatste week.

Ik heb het eens getest. Maar is het ook mogelijk die 'current obsession', eens ingesteld, weer weg te doen?

JSPR_G schreef:
(quote)

Ik heb het eens getest. Maar is het ook mogelijk die 'current obsession', eens ingesteld, weer weg te doen?
Het lijkt erop dat het nummer een week blijft ingesteld en dan weer verdwijnt. Handmatig verwijderen is me nog niet gelukt, dus dat wordt geduld oefenen denk ik...

Met dank aan een ijverige programmeur worden de tracks die op StuBru gedraaid worden weer op Last.fm gescrobbeld! https://www.last.fm/user/Studio-Brussel

Met universalscrobbler of scrobblealong is het dus nu ook weer mogelijk om deze airplay mee te nemen op je account.

Onweerwolf
Werkt dat Universal Scrobbler een beetje?

Laatst wilde ik dat proberen door de last.fm van een vriend te scrobblen toen ik daar was maar er kwam een of ander vaag verhaal dat als ik meer dan 20 tracks wilde scrobblen ik moest gaan dokken.

Goede vraag van Onweerwolf. Iemand ervaringen met de betalende versie van Universal Scrobbler? Zit serieus te overwegen om er vijf dollar voor neer te leggen (komt sowieso goedkoper uit dan een dollar per maand), zeker nu de oude versie minder en minder goed lijkt te werken. Artiesten die niet laden, albums die niet laden, moet je refreshen en opnieuw beginnen, enzovoort. Zit sowieso aan meer dan twintig scrobbles per dag die ik daarmee zou willen doen.

Werkt prima. Ik gebruikte de gewone versie al jaren, dus vond een donatie wel eens op zijn plaats. Sindsdien ben ik ook de nieuwe versie gaan gebruiken, naar alle tevredenheid.

bennerd schreef:
Goede vraag van Onweerwolf. Iemand ervaringen met de betalende versie van Universal Scrobbler? Zit serieus te overwegen om er vijf dollar voor neer te leggen (komt sowieso goedkoper uit dan een dollar per maand), zeker nu de oude versie minder en minder goed lijkt te werken. Artiesten die niet laden, albums die niet laden, moet je refreshen en opnieuw beginnen, enzovoort. Zit sowieso aan meer dan twintig scrobbles per dag die ik daarmee zou willen doen.

Ik gebruik de premium versie al meer dan 2 jaar en ben er zeer tevreden over. In die tijd zijn er maar 1x serieuze problemen geweest waardoor de website een aantal dagen niet meer te gebruiken was (je kon niet meer inloggen toen). Uiteindelijk snel weer verholpen.

Als je regelmaat tracks of albums achteraf wilt scrobblen en het ook fijn vindt dat de timestamps kloppen is het die 5 dollar sowieso waard. Zolang Last.fm niets aan hun API verandert zou UVS nog in lengte van jaren moeten blijven kunnen werken.

Bedankt voor de feedback, heren. Dat wordt een aankoop.

Onweerwolf
Is het met US ook mogelijk om playlists te scrollen, dus bijvoorbeeld vanuit een .m3u bestand of een txt file oid?

Onweerwolf schreef:
Is het met US ook mogelijk om playlists te scrollen, dus bijvoorbeeld vanuit een .m3u bestand of een txt file oid?

Je kan in bulk scrobblen:

Here you can manually copy & paste a large list of track information to manually scrobble in bulk.

Information must be strictly in CSV structure, with each row in the format "{artist}", "{track}", "{album}", "{timestamp}", "{album artist}", "{duration}" (e.g. "Jeff Buckley", "Last Goodbye", "Grace", "2016-01-26 15:35:55", "Jeff Buckley", "275"). Only "artist" and "track" are mandatory. Duration should be in seconds. Do not include a header row.

Bulk scrobbles will be reverse timestamped according to duration, finishing with the current timestamp. If duration is not specified for a track, 3 minute track length is assumed.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:39 uur

geplaatst: vandaag om 23:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.