MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Last.fm (Audioscrobbler)

zoeken in:
Onweerwolf
Oh top, daar kan ik wel mee uit de voeten.

Onweerwolf
Bam! Meteen die $5 dollar neergelegd. Werkt als een malle.

Heb hem ook gekocht. Klein bedrag voor een mooie toevoeging aan Last.fm. Zeker handig als je veel vinyl draait.

Klein vraagje: hoe vind je vrienden tegenwoordig op LastFM? Ben er een tijdje uit geweest en de eerste hit op Google gaf mij ook geen duidelijkheid... ben te lui om verder te zoeken

De site is down for everyone....

E-Clect-Eddy schreef:
De site is down for everyone....

Wilde het net melden. Server totaal niet bereikbaar. Not the first and definitely not the Last time Scrobblen lukt nog wel overigens.

probleem met DNS aldus mijn browser... ze weten even niet meer waar de servers van Last.fm staan.

Ik heb weer verbinding.

Vraagje: ik gebruik de Scrobbler van LastFM op mijn Mac. Bij albums iTunes-bibliotheek staan er meerdere artiesten genoteerd onder het label 'Artiest'. Bij de 'Album Artiest' staat de hoofdartiest vermeldt.

Bijvoorbeeld:
'Nummer' - I'm the One
'Artiest' - DJ Khaled, Justin Bieber, Quavo, Chance the Rapper & Lil' Wayne
'Album Artiest' - DJ Khaled

Probleem is dat LastFM de data van 'Artiest' overneemt, dus die hele waslijst, i.p.v. de album artiest. Zijn er meer mensen met dit probleem of weet iemand een oplossing?

Silky & Smooth weet niet of dit een probleem van de scrobbler is.

Als ik dat nummer luister via Spotify dan wordt die gewoon correct overgenomen. Nu zijn dat twee verschillen, Spotify en een andere scrobbler speciaal voor Spotify. Vaak gaat het goed maar af en toe niet. Hangt ook af hoe de data is ingevoerd in de Spotify bibliotheek. Geen idee wie dat doet, en wie en of dat gecontroleerd wordt. Soms worden gastartiesten dan aangemerkt als de hoofdartiest, verkeerd dus. Maar als gebruiker kan ik niet zien dat het verkeerd staat op Spotify dat zie je pas bij het beluisteren van het nummer op Last.fm. Ik vermoed dat bij 'album artiest' dan niet de hoofdact staat maar de lijst met alle participanten.

Ik kan me voorstellen dat een vergelijkbaar probleem optreed op een Mac met iTunes en de scrobbler die speciaal voor Mac/iTunes is geschreven.

Klopt, dat denk ik ook. Toch zou een kleine update wel fijn zijn. Al is het alleen maar de mogelijkheid om de artiest te selecteren.

Deze manier van werken in iTunes is namelijk erg fijn en overzichtelijk. Zeker als je veel hip-hop luistert met al die gastartiesten.

Silky & Smooth schreef:
Vraagje: ik gebruik de Scrobbler van LastFM op mijn Mac. Bij albums iTunes-bibliotheek staan er meerdere artiesten genoteerd onder het label 'Artiest'. Bij de 'Album Artiest' staat de hoofdartiest vermeldt.

Bijvoorbeeld:
'Nummer' - I'm the One
'Artiest' - DJ Khaled, Justin Bieber, Quavo, Chance the Rapper & Lil' Wayne
'Album Artiest' - DJ Khaled

Probleem is dat LastFM de data van 'Artiest' overneemt, dus die hele waslijst, i.p.v. de album artiest. Zijn er meer mensen met dit probleem of weet iemand een oplossing?

Zat een aantal jaar terug met hetzelfde probleem. Ik heb dan besloten om de gastartiesten op te nemen in de titel, dus 'Titel (feat. gastartiest X, gastartiest Y, etc.).

Dat had ik ook altijd, maar op een gegeven moment ben dat ik dat gaan veranderen vanwege enorme titels. iTunes geeft het op deze manier ook netjes weer, waardoor mijn bibliotheek er een stuk opgeruimder uitziet. Dat verkies ik dan toch boven een opgeruimd LastFM-account

Onweerwolf
Weet iemand hoe ik met mijn last.fm account permanent ingelogd kan blijven op Universal Scrobbler? Elke keer twee zinloze clicks moeten doen om gebruik te kunnen maken van software is waardeloos.

Ha, ik vraag me al een tijd hetzelfde af.

Onweerwolf
Ik heb het een paar weken geleden ook al geprobeerd op de last.fm pagina van OnDistantShores, maar vooralsnog geen gehoor.

Onweerwolf schreef:
Weet iemand hoe ik met mijn last.fm account permanent ingelogd kan blijven op Universal Scrobbler? Elke keer twee zinloze clicks moeten doen om gebruik te kunnen maken van software is waardeloos.

Ja, een tijdje terug hoefde je niet elke keer opnieuw in te loggen. Blijkbaar is het met een update ontstaan en heeft hij de oplossing zelf ook nog niet gevonden.

Onweerwolf
Ah, schept in ieder geval perspectief. Thnx.

Poa
Een tijd terug Scrøbble in elkaar gezet omdat ik het wat flauw vond dat je voor Universal Scrobbler moet betalen na 20 scrobbles, misschien heeft iemand er wat aan.

Poa schreef:
Een tijd terug Scrøbble in elkaar gezet omdat ik het wat flauw vond dat je voor Universal Scrobbler moet betalen na 20 scrobbles, misschien heeft iemand er wat aan.

Nice, altijd handig om een optie achter de hand te hebben als Universal Scrobbler niet werkt. Zou het evt. ook mogelijk om een functie in te bouwen dat je de timestamp kunt aanpassen?

Poa
Goeie, dat kan ik wel toevoegen ja. Wil ook nog een optie bouwen om albums te kunnen zoeken en in 1x te scrobblen

Magick1
Voor de lijstjesfreaks die aan last.fm geen genoeg hebben:

ZERO - Magick1 Charts - zerocharts.com.br

Dat is een coole tip magick1

Zeker. Duurt ff om 13 jaar ( ) last.fm geschiedenis te importeren, maar dan heb je ook wat!

Heerlijke site ja die een veel beter overzicht geeft van bepaalde statistieken dan last.fm ooit gedaan heeft. Dank Magick1 voor het tippen!

Heb ook maar even mijn gegevens getransfereerd, inderdaad best wel geinige statistiekjes van de Braziliaanse vrinden. Ik moest wel erg lachen toen deze uitslag er bij mij uit bleek te rollen, ik begin toch een beetje enge fanboyvormen aan te nemen.

2266 plays in amper 3,5 maand is inderdaad wel indrukwekkend 123poetertjes. Dat is me zelfs niet gelukt bij Eefje. Ik denk dat we wel kunnen stellen dat je Jerry's grootste fanboy op deze planeet bent.

Gretz schreef:
2266 plays in amper 3,5 maand is inderdaad wel indrukwekkend 123poetertjes. Dat is me zelfs niet gelukt bij Eefje. Ik denk dat we wel kunnen stellen dat je Jerry's grootste fanboy op deze planeet bent.
Hehe, dat zou best kunnen. Met name deze oude lievshows (typo maar zo klopt ie eigenlijk beter) tikken behoorlijk aan voor de stats. En ja, ik ben zo'n waus die alle tracks van zo'n opname ook los scrobbelt.

123poetertjes schreef:
(quote)
Hehe, dat zou best kunnen. Met name deze oude lievshows (typo maar zo klopt ie eigenlijk beter) tikken behoorlijk aan voor de stats. En ja, ik ben zo'n waus die alle tracks van zo'n opname ook los scrobbelt.

Hehe, ik scrobble ook vrijwel alle (live) opnames die ik op YouTube bekijk. Zoveel moeite is dat ook niet met UniversalScrobbler. Enkel de optredens waar ik fysiek bij ben scrobble ik niet, dat gaat me net te ver.

Ik was net aan het zoeken naar concerten van haar en zag dat ze vorig jaar al in Amsterdam heeft opgetreden, als voorprogramma van Vanessa Carlton. ? Denk dat ze komend jaar al wel een kleine Europese tour gaat doen; gaat behoorlijk hard met haar.

Bij mij scrobbelt ie alles dubbel. Op het forum denken ze dat het komt door de nieuwe iTunes update. Zou kunnen, irritant is het wel.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:43 uur

geplaatst: vandaag om 09:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.