MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Last.fm (Audioscrobbler)

zoeken in:
Heeft-ie bij mij ook een tijdje gedaan paar weken terug, maar nu gelukkig weer back to normal

Eergisteren nog gebruik gemaakt van de oude versie van Universal Scrobbler maar die is sinds vandaag niet meer online.

Alleen nog maar de 'nieuwe' versie waarbij je moet inloggen en slecht 20 scrobbles gratis kunt toevoegen (per dag).

Magick1
Gretz schreef:
Met dank aan een ijverige programmeur worden de tracks die op StuBru gedraaid worden weer op Last.fm gescrobbeld! https://www.last.fm/user/Studio-Brussel

Met universalscrobbler of scrobblealong is het dus nu ook weer mogelijk om deze airplay mee te nemen op je account.

Hier is intussen ook al een einde aan gekomen.

Boy oh boy, zit ik zo dan ook in de zes cijfers?
http://oi66.tinypic.com/2j13awy.jpg

En de site ligt er (voor mij althans) weer eens uit. Kan niet zo 1, 2, 3 achterhalen wat er aan de hand is, maar de site laden lukt niet momenteel. Scrobblen gaat nog wel.

Op Firefox kan ik er niet op komen, via Google Chrome wel. Vreemd...

Met Opera kan ik de site gewoon openen... is Chromium based browser.

Don Cappuccino schreef:
Op Firefox kan ik er niet op komen, via Google Chrome wel. Vreemd...

Het was al vrij snel weer verholpen - inderdaad alleen in Firefox.

Finally! Last.FM is eindelijk op het niveau dat ik het weer een beetje actief aan het gebruiken ben. Ziet er tot nu toe goed en degelijk uit met een paar leuke nieuwe dingetjes.

Magick1 schreef:
Voor de lijstjesfreaks die aan last.fm geen genoeg hebben:

ZERO - Magick1 Charts - zerocharts.com.br

Sinds gisteren uit de lucht?
Zou zonde zijn, keek de laatste weken vaker naar deze statistieken dan die van LastFm.

Ligt Last.fm er bij jullie nu ook uit?

Er waren volgens mij inderdaad problemen met de site waarschijnlijk ddos aanval oid

Ik had eerst Simple Last.fm Scrobbler, maar die vertikt het nogal vaak de laatste tijd. Iemand misschien een tip? Weet jij een betere scrobbler? Android graag. Bij voorbaat dank.

Alicia schreef:
Ik had eerst Simple Last.fm Scrobbler, maar die vertikt het nogal vaak de laatste tijd. Iemand misschien een tip? Weet jij een betere scrobbler? Android graag. Bij voorbaat dank.

Gewoon de officiële app? Die zou na de laatste grote update uitstekend moeten werken.

Dank je, Gretz. Ik heb officiële app ooit gehad en vond het toen matig. Maar als de app nu beter werkt, ga ik 'm zeker weer proberen!

Wat ik eigenlijk wel irritant vind is de toevoegingen aan nummers, waardoor sommige nummers meerdere keren in je charts staan. Fictief voorbeeld:

Blue Monday
Blue Monday - 2015 Remastered Version
Blue Monday - 2013 Remastered Version
Blue Monday - 2009 Remastered Version

Liefst zou ik dat alle nummers zonder toevoeging in mijn charts zouden verschijnen (mits het echt een andere versie betreft, zoals een remix of liveversie).

Is daar al iets op bedacht?

Onweerwolf
Je files allemaal hetzelfde taggen.

ik zal het doorgeven aan Spotify.

Onweerwolf
herman schreef:
ik zal het doorgeven aan Spotify.

Ah, Spotify. Ja, dat is het nadeel van het gebruiken van een dergelijk programma ipv eentje die je eigen files afspeelt.

herman schreef:
Wat ik eigenlijk wel irritant vind is de toevoegingen aan nummers, waardoor sommige nummers meerdere keren in je charts staan. Fictief voorbeeld:

Blue Monday
Blue Monday - 2015 Remastered Version
Blue Monday - 2013 Remastered Version
Blue Monday - 2009 Remastered Version

Liefst zou ik dat alle nummers zonder toevoeging in mijn charts zouden verschijnen (mits het echt een andere versie betreft, zoals een remix of liveversie).

Is daar al iets op bedacht?

Volgens mij kun je met deze extensie voor Chrome handmatig je Spotify tags aanpassen. Is alleen wel veel gedoe omdat telkens bij elke track te doen.

Ah, dat is wellicht wel interessant. Maar eigenlijk zou last.fm daar zelf iets op moeten bedenken...

Ligt aan spotify denk ik en niet aan lastfm.
Ik scrobble via Deezer en daar staan die extensies er ook achter, maar in Last.fm worden ze zonder weergegeven.
Voor mij een groot pluspunt en eigenlijk de belangrijkste reden om Deezer te gebruiken.

Hebben nog meer mensen last dat vanuit Spotify niet alles tracks worden gescrobbled? Zo heb ik nu regelmatig dat als ik een album luister bijvoorbeeld maar de helft wordt gescrobbled...

Nop, geen last van, nooit gehad bij gebruik van de desktop versie op Windows (diverse versie's).

Hmm raar, geen idee ook waar het aan ligt.

Is er trouwens nog een alternatief voor Universal Scrobbler? Aangezien die niet meer werkt voor mij.

Ik heb alle scrobbelaars voor android nu geprobeerd. Voor mij werken ze slecht tot matig, ook die van Last.fm zelf.
Ik heb nu Scroball voor Android. Deze app scrobbelt echt alles, dus even wat weg halen in de settings. Anders scrobbelt ie de geluiden van oproepbeheer t/m youtube en zelfs netflix. Ik gebruik geen desktop scrobbelaars meer, omdat ik nagenoeg alle muziek stream via (Spotify) of via (netwerk) of vanaf de opslag in de smartphone.

De scribbles op mijn apple-apparaten werken altijd, op mijn Packard Bell-laptop echter af en toe niet.

Handige app voor diegenen die hun scrobbles graag zoveel mogelijk accuraat houden
ShazamScrobbler – Scrobble vinyl, radios, movies to Last.fm

Vet irritant, als ik via Spotify afspeel op de TV pakt Last.fm de scrobbles niet mee. Ook mensen last van?

jordidj1 schreef:
Vet irritant, als ik via Spotify afspeel op de TV pakt Last.fm de scrobbles niet mee. Ook mensen last van?

Spotify scrobbelt enkel vanaf de desktop app en enkel de dingen die daadwerkelijk vanaf daar wordt afgespeeld.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:45 uur

geplaatst: vandaag om 21:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.