menu

Muziek / Algemeen / Last.fm (Audioscrobbler)

zoeken in:
Jemig, een miljoen. Ik had laatst 200.000 en vond dat al veel haha.

Outlaw104 schreef:
Mijl(joen)paal
(afbeelding)

Nice! Jij hebt wel 24/7 een playlist op shuffle staan als ik het goed heb, toch?

24/7? Waarom?

Arrie schreef:
24/7? Waarom?

https://www.last.fm/user/RW104/listening-report/week

Bekijk zijn Listening Clock maar eens, die "luistert" 24h op 24h 7 dagen op 7. Ieder zijn eigen ding natuurlijk, vind het enkel wat vreemd dat het enkel om het getalletje te doen is en niet om het luisteren en ontdekken van muziek zelf.

Bij mij klopt het niet meer omdat ik telkens dubbele scrobbles heb (schijnt een bug te zijn die wel te omzeilen is, maar dat vind ik zo omslachtig). In het begin vond ik het belangrijk dat het klopte, nu boeit het me niet meer. Hierdoor heb ik ook wel een erg hoog aantal, maar dat klopt dus niet.

Mijn scrobbles heb ik voor >99% ook daadwerkelijk gehoord en voor >97% daarvan was ik ook bij bewustzijn. Ik ga nu richting de 250.000 in bijna 14 jaar scrobblen.

Jazzthieve schreef:
(quote)

https://www.last.fm/user/RW104/listening-report/week

Bekijk zijn Listening Clock maar eens, die "luistert" 24h op 24h 7 dagen op 7. Ieder zijn eigen ding natuurlijk, vind het enkel wat vreemd dat het enkel om het getalletje te doen is en niet om het luisteren en ontdekken van muziek zelf.

Dat snap ik. Mijn vraag was vooral: waarom zou je altijd muziek draaien? En zet ie het dan gewoon regelmatig op mute ofzo? (niet dat jij dat weet, maar dat vraag ik me af)

Ik zie dat ie zelfs zeven dagen en drie uur aan muziek weet te draaien in een week tijd. Knap.

Onweerwolf schreef:
Mijn scrobbles heb ik voor >99% ook daadwerkelijk gehoord en voor >97% daarvan was ik ook bij bewustzijn.

Same. Vrijwel alles dat ik gescobbled heb, heb ik ook wel echt naar geluisterd.

Onweerwolf schreef:
Mijn scrobbles heb ik voor >99% ook daadwerkelijk gehoord en voor >97% daarvan was ik ook bij bewustzijn. Ik ga nu richting de 250.000 in bijna 14 jaar scrobblen.

Same, behalve dan dat ik in bijna 15 jaar scrobblen richting de 300,000 ga. Ik moet er niet aan denken dat er 's nachts ook nog de hele tijd een apparaat ergens aan zou staan, maar ik heb ook wel eens iemand gelezen voor wie muziek de vervanging van stilte was geworden (die dus altijd muziek aan had staan).

Dim
aERodynamIC schreef:
Bij mij klopt het niet meer omdat ik telkens dubbele scrobbles heb (schijnt een bug te zijn die wel te omzeilen is, maar dat vind ik zo omslachtig). In het begin vond ik het belangrijk dat het klopte, nu boeit het me niet meer. Hierdoor heb ik ook wel een erg hoog aantal, maar dat klopt dus niet.

Ja, die dubbele scrobbels is een herkenbaar verhaal. Heb ik ook als ik via I-pad of telefoon luister. Niet als ik via PC luister. Maar dat vind ik veel beter dan dat nummers niet gescrobbeld worden, zoals in het begin toen ik net m'n HEOS-installatie had.
Ik ben dan wel weer zo'n freak dat ik de dubbele scrobbels uit m'n statistieken haal.

Dim schreef:
Ik ben dan wel weer zo'n freak dat ik de dubbele scrobbels uit m'n statistieken haal.

Zou ik vroeger ook gedaan hebben. Nu laat ik het maar zo.

Ik verwijder dubbele scrobbles zo veel mogelijk.

Wilde dit jaar weer eens beginnen met scrobbelen. Weet ook weer waarom ik destijds gestopt ben. Open iTunes, open last.fm, speel muziek af en Last.fm herkent natuurlijk niet dat iTunes aan het afspelen is. Last.fm opnieuw geïnstalleerd, iTunes plugin meermaals geïnstalleerd, niets werkt.

Klik me ook een ongeluk op 'Open iTunes' in de last.fm app, maar gebeurt niets. Ergerlijke software...

chevy93 kan uit dit verhaal niet opmaken hoe je iTunes gebruikt maar misschien heb je iets aan mijn ervaringen.

Gebruik geen iTunes maar sommige problemen staan los van het programma waarmee je luistert.

Als ik Google op Last.fm en iTunes kom ik bij deze pagina uit.
https://www.last.fm/about/trackmymusic
Opmerkelijk is dat iTunes slecht één maal wordt genoemd bij de Last.fm Desktop Scrobbler (maar niet bij de Legacy app: verouderde versie) > er is een heel reeks aan knoppen op die pagina (PC / Mac Android iOS Youtube Spotify Google Play Music Tidal Deezer SoundCloud Mixcloud Sonos Hype Machine 8tracks Bandcamp Pandora) maar iTunes staat er dus niet tussen... lijkt me geen toeval.

Zelf gebruik ik vooral de Legacy app op Windows 10 want daar heb ik het minst vaak problemen mee, of beter gezegd: zelden problemen.

Werkt Last.fm app wel met (een) andere mediaspeler(s)?

Last.fm werkt prima met Spotify. Maar ik moet zeggen werkte, want Spotify werkt al een tijdje met de geïntegreerde versie.

Last.fm met iTunes werkte (en dan heb ik het over zo'n 1½ jaar terug) ook, maar nu dus niet meer (bij mij dan).

Ik gebruik overigens 'gewoon' de (Windows) desktopversie van last.fm en de desktopversie van iTunes.

Van die Windows desktopversie zijn er dus twee versie's de huidige met MSI installer, degene waar ik op Windows 10 problemen ervaar. En dus die 'oude' (Legacy) versie met EXE installer. Die werkt voor mij altijd, echter de bijbehorende plugins zijn sinds 2015 niet meer bijgewerkt. iTunes is sindsdien wel bijgewerkt en daar zou een probleem in kunnen zitten.

Een andere hoek waar mogelijk problemen vandaan zouden komen is een mismatch x64 / x32. Zover ik weet is Last.fm software type x32 en als je zoals ik een x64 OS hebt dan kan dat 'vloeken'. Besturingssystemen komen in de 'smaakjes' x32 (veroudert maar nog veel gebruikt) en x64 (nieuwer en zo goed als de standaard). x32 software kan wel op een x64 OS draaien maar andersom niet.

Misschien is je iTunes x64 en je Last.fm scrobbler x32 en dat het daarom niet werkt of vise versa?

Hoop dat je dit nog kan volgen en nog iets herkend wat voor jou van toepassing kan zijn.

Ook de combinatie Last.fm / Spotify is niet bug-vrij. Onlangs was er nog een probleem met nummers die minder dan een minuut lang zijn dubbel werden geregistreerd op Last.fm. Die problemen waren en niet eerder met de 'oude' methode, had daar eigenlijk nauwelijks problemen mee.

Alle software is feitelijk beta, of anders gezegd 'a work in progress' want 'the world is in constant flux'

Alles wat je kunt doen is bug rapporteren en de omstandigheden beschrijven waaronder die voorkomen en dan wachten op een oplossing dan wel 'workaround'.

Er bestaat ook een aparte scrobbler voor iTunes, werkt prima, ook naast de desktop-versie.

E-Clect-Eddy schreef:
Van die Windows desktopversie zijn er dus twee versie's de huidige met MSI installer, degene waar ik op Windows 10 problemen ervaar. En dus die 'oude' (Legacy) versie met EXE installer. Die werkt voor mij altijd, echter de bijbehorende plugins zijn sinds 2015 niet meer bijgewerkt. iTunes is sindsdien wel bijgewerkt en daar zou een probleem in kunnen zitten.
Zal eens kijken naar die Legacy-versie, maar daar stond bij dat die niet meer ondersteund werd, dus leek mij dat de 'reguliere' versie het gewoon zou doen. Zeker met een veelgebruikt programma als iTunes.

Misschien is je iTunes x64 en je Last.fm scrobbler x32 en dat het daarom niet werkt of vise versa?
Zou kunnen, maar er is bij mijn weten nergens een mogelijkheid om aan te geven dat ik last.fm in x32 wil. En ik ga niet speciaal iTunes x32 downloaden om te scrobbelen.

Oké, blijkbaar was het probleem dus andersom. Ik had blijkbaar juist de (.exe-)legacy-versie gedownload en niet de nieuwe (.msi-)versie. Nu dus wel en het werkt (weer) prima.

Zo zie je maar weer dat je niet te snel moet oordelen over software die niet werkt.

IT-ervaring leert dat een probleem vaak 'zit' tussen het beeldscherm en de leuning van de stoel.

Ligt de database van Last.fm er bij jullie nu ook uit? De website zegt: 'You haven't listened to any music yet!'?

Hopelijk geen MySpace-tafarelen, anders ga ik m'n leven lang huilen ???

https://pbs.twimg.com/media/D2nTyzVWoAAC7dT.jpg

De website heeft weer kuren... Kan geen shouts plaatsen, stemmen op foto's en niemand schijnt iets gescrobbeld te hebben??

Edit: Gretz, zie je bericht nu pas.

yeah, een algemeen probleem.

Gelukkig alleen een tijdelijk probleem. Dit wordt net bevestigd door HQ
https://i.imgur.com/T9QpmWn_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Is Last.fm ook weer down bij jullie? Tenminste, dat de scrobbles niet meer weergeven worden?

Edit: was maar een korte storing

Gebeuren wel regelmatig deze korte storingen de laatste tijd.

Ja, deze week de tweede of derde keer dat dit probleem zich voordoet.

En wederom problemen met de scrobbleweergave op de site.

Deze week al twee of drie keer meegemaakt...

Ze komen nu met een vertraging binnen... waarschijnlijk een probleem met de submit-server

...en vanavond opnieuw (kortstondig)

Gast
geplaatst: vandaag om 03:18 uur

geplaatst: vandaag om 03:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.