menu

Muziek / Algemeen / Last.fm (Audioscrobbler)

zoeken in:
Het lijkt erop dat de website vanavond een kleine make-over gehad heeft? Titels van nummers worden nu voor de artiest naam weergegeven bijv. Meer veranderingen op komst? Zou graag de oude, alfabetisch gerangschikte, library terug zien.

Website design update rolling out today | Last.fm Support Community

Ik behoor blijkbaar niet tot de uitverkorenen.

Ik ook niet, maar van mij hoeven de titels ook niet voor de artiest te staan.

ik nog geen veranderingen ook niet als ik de profielpagina van Poles Apart bezoek op Last.fm

en voor mij hoeven de titels ook niet voor de artiest te staan

"You might see the new designs disappear briefly over the next couple of days while we make some changes"

E-Clect-Eddy schreef:
ik nog geen veranderingen ook niet als ik de profielpagina van Poles Apart bezoek op Last.fm

en voor mij hoeven de titels ook niet voor de artiest te staan

"You might see the new designs disappear briefly over the next couple of days while we make some changes"

Artiest eerst en dan titel ziet er grafisch gezien wat mij betreft ook beter uit.

Via telefoon (Firefox) zie ook ik geen veranderingen op m'n eigen profielpagina, via laptop (ook Firefox) wel. Artiestenpagina ziet er heel anders uit bijv., met een grotere foto. Even wennen dit. Zie niet direct de meerwaarde in van deze wijzigingen.

Dan lijkt het erop dat mobiele gebruikers tot de eerste testers behoren.

Misschien dat op een klein(er) scherm zoals een mobiel gebruikers liever eerst de titel van een nummer willen weten en dan pas de artiest (omdat je dit misschien al weet of kan raden).

Is er ook een nieuwe versie van app voor de mobiel uitgebracht? Ik heb het zo snel niet gelezen in het overzicht van aanstaande wijzigingen.

E-Clect-Eddy schreef:

Is er ook een nieuwe versie van app voor de mobiel uitgebracht? Ik heb het zo snel niet gelezen in het overzicht van aanstaande wijzigingen.

Nope.

Het nieuwe webdesign is er nu voor iedereen. Dat is even wennen. nummer + artiest ipv artiest + nummer

Wel mooi dat er meer kleur overal te vinden is, met name dat rozig/rode valt op plus grotere hoezen

E-Clect-Eddy schreef:
Dat is even wennen. nummer + artiest ipv artiest + nummer

Grafisch gezien vind ik dit maar niks. Vrij nutteloze aanpassing. Er zijn andere dingen die ik liever terug zou zien.

Scrobbles worden momenteel voor veel users niet weergegeven op de website. Wel in cache opgeslagen. Het lijkt erop dat ze weer aan de site aan het sleutelen zijn...

Geen last van gehad vandaag.... is dit niet gewoon de volgende groep gebruikers die de vernieuwde site krijgen. Ik meen te herinneren dat gezegd werd dat dit in etappes werd/wordt uitgerold.

Inmiddels verholpen. Ik had de nieuwe versie al. Denk dat ze blijven tweaken van tijd tot tijd...

De obscure sites hebben Last FM ontdekt. Tegenwoordig steeds vaker privé berichtjes van 'geile vrouwen' die je naar een vaag nummer loodsen.

Ook deze site ontkomt er nu helaas niet aan.

Same here, ja. Beetje jammer die assumption of sexuality.

Universal Scrobbler heeft een nieuwe update uitgevoerd waardoor we zowaar niet elke keer meer opnieuw hoeven in te loggen
(none) (none) - universalscrobbler.com

Gretz schreef:
Universal Scrobbler heeft een nieuwe update uitgevoerd waardoor we zowaar niet elke keer meer opnieuw hoeven in te loggen

WTF? Echt?? Eindelijk!

Yes

Gretz schreef:

Kun je ook vertellen hoe dit werkt want ik blijf iig niet ingelogd.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Kun je ook vertellen hoe dit werkt want ik blijf iig niet ingelogd.

Ah, het werkt enkel in dezelfde browsersessie. Bij opnieuw opstarten moet je alsnog weer inloggen

Is het niet gewoon een tracking-cookie waar Universal scrobbler gebruik van maakt?

(heb het zelf niet getest, want ik gebruik het niet meer zo vaak)

Edit:

even vlug getest. is geen tracking-cookie van US. is gewoon een plug-in voor Last.fm inderdaad binnen dezelfde sessie.

Misschien kennen jullie ze al lang, maar om lp's en cd's die je luistert ook gemakkelijk te scrobbelen gebruik ik de apps:
- Vinyl scrobbler
- Open Scrobbler

Is helemaal gratis ipv universal scrobbler

Ik ben eigenlijk ook nog op zoek naar een app die automatisch nummers scrobbelt die je met shazam of een vergelijk programma opzoekt. Iemand suggesties?

bonothecat schreef:
Misschien kennen jullie ze al lang, maar om lp's en cd's die je luistert ook gemakkelijk te scrobbelen gebruik ik de apps:
- Vinyl scrobbler
- Open Scrobbler

Maar kunnen deze programma's ook playlists/textfiles scrobblen?

Gretz schreef:
Ik ben eigenlijk ook nog op zoek naar een app die automatisch nummers scrobbelt die je met shazam of een vergelijk programma opzoekt. Iemand suggesties?

Ik gebruik ook nog pano scrobbler. Daar kun je scrobbelen met je microfoon. Beetje Shazam idee, de database eronder is minder uitgebreid dan shazam.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Maar kunnen deze programma's ook playlists/textfiles scrobblen?

Denk het niet.

bonothecat schreef:
- Vinyl scrobbler
- Open Scrobbler

Top! Die kende ik nog niet. Ik vind Universal Scrobbler sinds het betaald is geworden een verschrikking (vreselijk traag en zeer slecht doorzoekbare databases) dus heb nooit overwegen ervoor te betalen. Hopelijk biedt dit een acceptabel alternatief.

Last.fm bij jullie ook kapot?

Vandaag niet, gisteren wel.

Als je Last.fm pro bent heb je nu de mogelijkheid om je username aan te passen!

Als ik Onweerwolf was zou ik het wel weten https://www.last.fm/user/Onweerwolf

Gast
geplaatst: vandaag om 01:35 uur

geplaatst: vandaag om 01:35 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.