Muziek / Algemeen / Last.fm (Audioscrobbler)
zoeken in:
0
geplaatst: 15 juni 2018, 22:12 uur
Die nieuwe manier om via Spotify te scrobbelen heeft nog een ander groot voordeel: als je cast naar een chrome/audiocast worden je scrobbles wel gewoon naar last.fm gestuurd, in tegenstelling tot voorheen. Dat was voor mij wel een positieve ontwikkeling.
0
geplaatst: 22 september 2018, 11:49 uur
Yeah, de scrobbling now functie is weer actief.
Op voorwaarde dat je je moet aanmelden als subscriber (€3,- per maand).
Dat dan weer wel...
Dat dan weer wel...
0
geplaatst: 22 september 2018, 22:22 uur
Outlaw104 schreef:
Dat dan weer wel...
Dat dan weer wel...
Populaire, gewilde feature terug? Dan dokken maar. Zullen nog wel meer volgen. Het is de enige manier waarop ze nog iemand aan het betalen krijgen. Mij niet gezien.
1
geplaatst: 22 september 2018, 23:04 uur
Je kunt zien wie van je volgers/friends/mensen-die-jij-volgt aan het scrobblen zijn en ook wat ze aan het beluisteren zijn.
1
geplaatst: 23 september 2018, 10:39 uur
Er staat bij het nummer wat je op dat moment aan het scrobblen bent ook een "Scrobbling now" link voor een schermvullend achtergrond met album afbeelding. Leuk voor in de huiskamer op je smart tv.
http://i64.tinypic.com/2e3vq8p.jpg
http://i64.tinypic.com/2e3vq8p.jpg
2
geplaatst: 23 september 2018, 10:46 uur
Outlaw104 schreef:
Er staat bij het nummer wat je op dat moment aan het scrobblen bent ook een "Scrobble now" link voor een schermvullend achtergrond met album afbeelding. Leuk voor in de huiskamer op je smart tv.
Er staat bij het nummer wat je op dat moment aan het scrobblen bent ook een "Scrobble now" link voor een schermvullend achtergrond met album afbeelding. Leuk voor in de huiskamer op je smart tv.
Behalve als je naar oude Carcass-albums luistert.

1
geplaatst: 12 november 2018, 00:09 uur
0
geplaatst: 12 november 2018, 16:15 uur
Poles Apart schreef:
Je kunt zien wie van je volgers/friends/mensen-die-jij-volgt aan het scrobblen zijn en ook wat ze aan het beluisteren zijn.
Deze functie biedt Spotify al gratis aan. Erg leuk inderdaad om te zien wat anderen aan het luisteren zijn.
War is trouwens het verschil tussen ‘aan het scrobblen’ en ‘aan het beluisteren’?
0
geplaatst: 12 november 2018, 16:24 uur
Arrie schreef:
War is trouwens het verschil tussen ‘aan het scrobblen’ en ‘aan het beluisteren’?
(quote)
Dat is er niet
Komt uiteraard op hetzelfde neer 
0
geplaatst: 12 november 2018, 16:28 uur
Oh ik las het zelf verkeerd. Je hebt het eerst over ‘wie’ en daarna over ‘wat’.
0
geplaatst: 13 november 2018, 09:51 uur
Sinds gisteren weer wat scrobble probleempjes, scrobbles worden wel in de cache opgeslagen maar niet verwerkt op de site. Schijn opeens ook een stuk of 60 meer artiesten in m'n library te hebben dan een week geleden? Liggen ze weer aan de site te sleutelen?
0
geplaatst: 13 november 2018, 10:33 uur
Ehm, maar klopt het dan dat scrobbles momenteel niet helemaal goed worden opgeslagen? Sorry, geen tijd om het hele bericht door te spitten.
0
geplaatst: 13 november 2018, 11:07 uur
Misschien is dit dan voor jou van toepassing, sj0n88:
"If you notice any slowness in your library, charts or scrobblegraphs not loading - do let us know. "
"If you notice any slowness in your library, charts or scrobblegraphs not loading - do let us know. "
0
geplaatst: 13 november 2018, 11:42 uur
sj0n88 schreef:
Ehm, maar klopt het dan dat scrobbles momenteel niet helemaal goed worden opgeslagen? Sorry, geen tijd om het hele bericht door te spitten.
Er is een backlog van scrobbles n.a.v. de introductie van de nieuwe database. Probleem zal snel opgelost zijn volgens Last.fm. Je kunt testen of je al gebruikmaakt van de nieuwe database door uit te loggen en je profiel te bekijken in de browser zonder weer in te loggen. Werkt voor mij, de voorheen ontbrekende recente scrobbles worden weergegeven.

0
geplaatst: 13 november 2018, 11:58 uur
Poles Apart uitloggen om te zien of je de nieuwe database gebruikt? Hoe zie je dat dan? uitgelogd de oude database en ingelogd de nieuwe (of vice versa)?
Ik zie geen verschil op mijn profiel pagina... of is het ergens anders zichtbaar?
Ik zie geen verschil op mijn profiel pagina... of is het ergens anders zichtbaar?
1
geplaatst: 13 november 2018, 12:30 uur
Voor mij werkt het gewoon weer als vanouds nu, ook zonder uit te loggen of een incognito venster te openen. E-Clect-Eddy, jouw profiel is ook overgezet, heb net effe je profielpagina in een incognito venster bekeken en je scrobbles staan er allemaal op. Gewoon afwachten nu, dan is het zo weer verholpen.
0
geplaatst: 13 november 2018, 16:56 uur
Thanks allemaal. Tof dat ze eindelijk weer een beetje aan het doorontwikkelen zijn.
0
geplaatst: 7 december 2018, 15:40 uur
De laatste week hebben ze bijna elke dag weer veel last van vertragingen bij het registreren van scrobbles en nu lijken sommige zelfs niet geregistreerd te worden.
0
geplaatst: 9 december 2018, 18:47 uur
Creëert een mooi overzicht van je luistersessies door de tijd heen (minus je vinyluurtjes) Inmiddels mijn Roon en Tidal accounts gekoppeld en een aantal Mume leden gezien op Last.fm. Erg grappig en een leuke manier om te documenteren.
2
geplaatst: 14 december 2018, 13:47 uur
De lay-out die de subscribers alvast even mogen 'uittesten' vind ik echt lelijk en onhandig. Wie heeft er bedacht artiest - titel minder logisch is dan titel - artiest? Dat slaat toch helemaal nergens op. De laatste schrijfwijze is net alsof je tekst van rechts naar links leest, erg irritant.
https://i.imgur.com/Z8m1a41.jpg
https://i.imgur.com/Z8m1a41.jpg
0
geplaatst: 14 december 2018, 13:55 uur
Er zijn genoeg mensen die 'titel - artiest' logischer vinden. Is helemaal niet zo ongewoon.
0
geplaatst: 14 december 2018, 15:36 uur
Vanuit hiërarchisch / wiskundig standpunt is 'artiest' - 'titel' logischer.
Nog beter: 'artiest' - 'album' - 'titel'
'titels' zijn een deelverzameling van 'album' en 'album' is weer een deelverzameling van 'artiest'
van mij mag de huidige schrijfwijze / notatie op Last.fm blijven. Zo zit het ook in je bibliotheek opgebouwd.
Nog beter: 'artiest' - 'album' - 'titel'
'titels' zijn een deelverzameling van 'album' en 'album' is weer een deelverzameling van 'artiest'
van mij mag de huidige schrijfwijze / notatie op Last.fm blijven. Zo zit het ook in je bibliotheek opgebouwd.
0
geplaatst: 14 december 2018, 15:37 uur
Gretz schreef:
De lay-out die de subscribers alvast even mogen 'uittesten' vind ik echt lelijk en onhandig. Wie heeft er bedacht artiest - titel minder logisch is dan titel - artiest? Dat slaat toch helemaal nergens op. De laatste schrijfwijze is net alsof je tekst van rechts naar links leest, erg irritant.
(afbeelding)
Gebruik jij Spotify, Geert? De lay-out die de subscribers alvast even mogen 'uittesten' vind ik echt lelijk en onhandig. Wie heeft er bedacht artiest - titel minder logisch is dan titel - artiest? Dat slaat toch helemaal nergens op. De laatste schrijfwijze is net alsof je tekst van rechts naar links leest, erg irritant.
(afbeelding)

0
geplaatst: 14 december 2018, 15:45 uur
Evengoed ben ik allerminst fan van hun layout. Als iTunes/Apple Music even goedkoop zou zijn en dezelfde mogelijkheden zou bieden qua playlists delen + sociaal netwerk zou ik er morgen weg zijn. Spotify is allerminst perfect. Blijf het ook belachelijk vinden dat je er niet eens statistieken terug kunt vinden over hoe vaak je naar nummer x/album x hebt geluisterd. En wat het laatste moment van afspelen was. Zou niet zo moeilijk in moeten bouwen zijn toch? iTunes doet dat al +15 jaar.
0
geplaatst: 16 januari 2019, 15:27 uur
Gefeliciteerd! Ik mocht onlangs pas mijn 100.000e scrobble vieren. Ik baal nog steeds dat ik Last.fm pas in 2014 heb gekoppeld aan mijn Spotify-account.
* denotes required fields.