Muziek / Algemeen / Last.fm (Audioscrobbler)
zoeken in:
0
geplaatst: 25 maart 2008, 10:01 uur
Bij mij is het gewoon goed... 't is alleen merkbaar bij mij most played tracks...
0
geplaatst: 15 april 2008, 00:12 uur
Heb sinds kort weer Winamp, maar ben totaal vergeten hoe ik de koppeling naar Last.fm maak, heb al een beetje door dit topic gebrowst, maar kom er niet achter.
Herinner me zoiets
WinAmp -> Options -> Preferences -> Plug-ins -> Media library ->
maar dat werkt blijkbaar niet meer zo.
Kan iemand helpen?
Herinner me zoiets
WinAmp -> Options -> Preferences -> Plug-ins -> Media library ->
maar dat werkt blijkbaar niet meer zo.
Kan iemand helpen?
0
geplaatst: 15 april 2008, 01:24 uur
Het is tegenwoordig veel makkelijker. 
Je kan hier bij Last.FM de last.fm software downloaden en daarmee scrobblen. Die software installeert dan de plug-in van Winamp voor je (en evt. ook van Windows Media Player, Foobar, iTunes, ed., mocht je daar behoefte aan hebben).
Succes!

Je kan hier bij Last.FM de last.fm software downloaden en daarmee scrobblen. Die software installeert dan de plug-in van Winamp voor je (en evt. ook van Windows Media Player, Foobar, iTunes, ed., mocht je daar behoefte aan hebben).
Succes!
0
sxesven
geplaatst: 19 april 2008, 09:44 uur
Last.fm | Temporarily Offline
Due to issues beyond our control we have lost all power to our datacenter. Unfortunately Last.fm will be offline until further notice.
Please bear with us as we scramble to catch exploding DC/AC inverters... stay tuned, we'll be restoring regular service as soon as possible. Thanks for your patience.
In the meantime, check out our blog for updates on the situation.
Due to issues beyond our control we have lost all power to our datacenter. Unfortunately Last.fm will be offline until further notice.
Please bear with us as we scramble to catch exploding DC/AC inverters... stay tuned, we'll be restoring regular service as soon as possible. Thanks for your patience.
In the meantime, check out our blog for updates on the situation.

0
geplaatst: 19 april 2008, 12:56 uur
Ik wordt vrij lastig van die last fm.
Vorige week had ik Hawkwind en Jane een keer of 50 gedraait en daar was niks van terug te vinden bij mijn weekly charts(wel bij mijn just listened op de moment dat ik het afspeelde).
Wat ben je met een programma dat je muziek bijhoudt, als het dat niet naar behoren doet.
En nu weer die powerproblemen.
Ik zit er nog niet lang bij, gebeurt zoiets dikwijls?
Vorige week had ik Hawkwind en Jane een keer of 50 gedraait en daar was niks van terug te vinden bij mijn weekly charts(wel bij mijn just listened op de moment dat ik het afspeelde).
Wat ben je met een programma dat je muziek bijhoudt, als het dat niet naar behoren doet.
En nu weer die powerproblemen.
Ik zit er nog niet lang bij, gebeurt zoiets dikwijls?
0
geplaatst: 19 april 2008, 13:03 uur
Het powerprobleem is sinds erbij ben (2006) niet voor gekomen.
Ervaring leert dat tracks niet altijd meteen worden toegevoegd, echter, meestal gebeurt dat later wel. Het is niet te zeggen wanneer dat precies gebeurt.
Ervaring leert dat tracks niet altijd meteen worden toegevoegd, echter, meestal gebeurt dat later wel. Het is niet te zeggen wanneer dat precies gebeurt.
0
geplaatst: 19 april 2008, 13:04 uur
Kan een weekje duren. Ik zit 4 jaar op Last.FM en dit soort problemen had ik nog niet eerder gezien. Maar goed, welke problemen er ook waren, het kwam altijd wel goed.
0
geplaatst: 19 april 2008, 13:05 uur
Last.fm is sowieso de laatste tijd super laat met het genereren van tracks. Hij staat nog steeds op 13 April als laatst gegenereerde nummers...
0
geplaatst: 19 april 2008, 13:14 uur
Bij mij komt ie nu steevast elke maandag met de nieuwe charts en daarbij worden ook de stats geupdate. Ik vind het wel best zo, het hoeft van mij echt niet continu te worden ververst. Ik betaal er ook niet voor, dus ik ben allang blij dat het zo werkt.
0
geplaatst: 19 april 2008, 14:59 uur
Ik hoop ook dat hij het er dan later bij toevoegd.
Bij mij ververst hij ook elke maandag, maar de laatste maandag dus niet volledig.
Ik hou van statistieken dus ik vind het vrij belangrijk dat het juist is. Een heel sociaal persoon ben ik ook al niet dus daarvoor ben ik er ook niet bij.
Ik zal wel even aanzien, het kan natuurlijk zijn dat dat powerprobleem er iets mee te maken had.
Als er dikwijls iets aan scheelde zouden er natuurlijk niet zoveel personen ingeschreven zijn.
Het is en blijft natuurlijk een heel knap ding.
Bij mij ververst hij ook elke maandag, maar de laatste maandag dus niet volledig.
Ik hou van statistieken dus ik vind het vrij belangrijk dat het juist is. Een heel sociaal persoon ben ik ook al niet dus daarvoor ben ik er ook niet bij.
Ik zal wel even aanzien, het kan natuurlijk zijn dat dat powerprobleem er iets mee te maken had.
Als er dikwijls iets aan scheelde zouden er natuurlijk niet zoveel personen ingeschreven zijn.
Het is en blijft natuurlijk een heel knap ding.
0
geplaatst: 19 april 2008, 16:18 uur
Bij mij werkt ie nog niet.
Maar niet alles is nog opgelost zag ik.
Van de week had ik ook een paar keer een spam protection melding. Dat had te maken met de datum van je computer. Maar die stond goed.
Meer mensen hadden hier last van zag ik op het forum.
Vaak is mijn weekly albums niet helemaal compleet. Die van vorige week ontbrak er helemaal veel.
Dan staat er bij mijn weekly artist bv. 15x een artiest, en bij de album chart maar 5x, terwijl ik dan maar 1 album heb geluisterd van die artiest.
Maar niet alles is nog opgelost zag ik.Van de week had ik ook een paar keer een spam protection melding. Dat had te maken met de datum van je computer. Maar die stond goed.
Meer mensen hadden hier last van zag ik op het forum.
Vaak is mijn weekly albums niet helemaal compleet. Die van vorige week ontbrak er helemaal veel.
Dan staat er bij mijn weekly artist bv. 15x een artiest, en bij de album chart maar 5x, terwijl ik dan maar 1 album heb geluisterd van die artiest.
0
geplaatst: 24 april 2008, 15:40 uur
Vraagje: Als ik mijn Ipod Nano aansluit voor het eerst, dan krijg ik van Last.fm automatisch een melding met de vraag of ik wil dat alle nummers van de Ipod worden gescrobbled. Hij komt dan hier onder te staan:

Nu mijn echte vraag dus: Hoe krijg ik mijn Ipod Touch, waarvan ik niet automatisch een melding heb gekregen, in dit bovenstaande lijstje? Anders: Hoe moet ik mijn Touch (of sowieso een iPod) toevoegen aan mijn scrobbler?
Alvast bedankt voor reactie !

Nu mijn echte vraag dus: Hoe krijg ik mijn Ipod Touch, waarvan ik niet automatisch een melding heb gekregen, in dit bovenstaande lijstje? Anders: Hoe moet ik mijn Touch (of sowieso een iPod) toevoegen aan mijn scrobbler?
Alvast bedankt voor reactie !

0
geplaatst: 27 april 2008, 20:33 uur
Zo daar zijn ze lekker snel mee. Op 25 Jun 2006 heb ik mijn stats gereset en nu al klopt de tracks played teller weer. Van 50.000+ tracks naar 28,345.
Amateurs.
Amateurs.
0
geplaatst: 24 juni 2008, 22:42 uur
Ook leuk, ben Neil Young & Crazy Horse aan het luisteren en dan krijg je dit:
Neil Young & Crazy Horse – Cowgirl In The Sand just listened
Bobby Notkoff – Running Dry (Requiem for the Rockets) 23 minutes ago
Neil Young & Crazy Horse – Losing End (When You're On) 27 minutes ago
Neil Young & Crazy Horse – Down By The River 36 minutes ago
Neil Young & Crazy Horse – Round & Round (It Won't Be Long) 42 minutes ago
Neil Young & Crazy Horse – Everybody Knows This Is Nowhere 44 minutes ago
Neil Young & Crazy Horse – Cinnamon Girl 47 minutes ago
Hoe komt Bobby Notkoff daar nu weer tussen !!??
0
geplaatst: 25 juni 2008, 16:31 uur
pjh1967 schreef:
Ik heb dat eens aan de hand gehad met een album van David Bowie.
Bij mijn Windows Media Player stond bij meewerkende artiest Brian Eno; David Bowie en dus nam de scrobler Brian Eno.
Dus heb ik meewerkende artiest verandert in enkel David Bowie en probleem opgelost.
Misschien is dat bij jou hetzelfde.
0
geplaatst: 1 juli 2008, 02:31 uur
Ik kreeg vandaag een mailtje van Last.fm dat er weer een verandering aan zit te komen. Dit is alvast een voorproefje. Het ziet er aardig gelikt uit. Een kwestie van wennen waarschijnlijk.
0
geplaatst: 1 juli 2008, 09:18 uur
"Sorry, the Last.fm Beta site is currently only accessible by subscribers."

Zou je een screenshot kunnen maken? Ben wel benieuwd.

Zou je een screenshot kunnen maken? Ben wel benieuwd.

0
geplaatst: 1 juli 2008, 10:45 uur
L_T_B schreef:
Ik kreeg vandaag een mailtje van Last.fm dat er weer een verandering aan zit te komen. Dit is alvast een voorproefje. Het ziet er aardig gelikt uit. Een kwestie van wennen waarschijnlijk.
Dat mailtje kreeg ik ook. Het is wel wennen, maar ik vind het toch eigenlijk wel erg mooi.Ik kreeg vandaag een mailtje van Last.fm dat er weer een verandering aan zit te komen. Dit is alvast een voorproefje. Het ziet er aardig gelikt uit. Een kwestie van wennen waarschijnlijk.
Last.fm schreef:
What's this all about?
Three main concepts driving the UI and feature development for this next-generation Last.fm are: play music, share music, and add music. We've focused on making these three things easier for everyone to enjoy, even your mum. You've probably noticed the robust new player at the top of every page—hopefully no more digging around for play buttons and radio stations, and music pages are re-positioned for sharing that music with a friend, or saving it to your library.
What's the library all about? It's a way for you to see all the music in your profile. Dig through every artist, album and track you've ever played, save things there to check out later and categorise your music with tags. It's pretty fun looking at your friends' music now too. I can now see what's in Felix's (not-scrobbling-yet) vinyl collection, or what music my kid sister likes—even though she doesn't have her own computer or iPod. Your library is the home for all your music, whether you scrobble it or add it manually. It's also the basis for all of your personalised recommendations on Last.fm.
There's some other fun bits, like real-time charts, activity feeds and podcasts, but mostly what we've been working on is a fresh start, a new foundation for a Last.fm that can hold all our ideas and yours. If things look a little bare or basic in places, that's why
we need your feedback before we build up the rest of the site and put on finishing touches.
What's this all about?
Three main concepts driving the UI and feature development for this next-generation Last.fm are: play music, share music, and add music. We've focused on making these three things easier for everyone to enjoy, even your mum. You've probably noticed the robust new player at the top of every page—hopefully no more digging around for play buttons and radio stations, and music pages are re-positioned for sharing that music with a friend, or saving it to your library.
What's the library all about? It's a way for you to see all the music in your profile. Dig through every artist, album and track you've ever played, save things there to check out later and categorise your music with tags. It's pretty fun looking at your friends' music now too. I can now see what's in Felix's (not-scrobbling-yet) vinyl collection, or what music my kid sister likes—even though she doesn't have her own computer or iPod. Your library is the home for all your music, whether you scrobble it or add it manually. It's also the basis for all of your personalised recommendations on Last.fm.
There's some other fun bits, like real-time charts, activity feeds and podcasts, but mostly what we've been working on is a fresh start, a new foundation for a Last.fm that can hold all our ideas and yours. If things look a little bare or basic in places, that's why
we need your feedback before we build up the rest of the site and put on finishing touches.
0
sxesven
geplaatst: 1 juli 2008, 12:51 uur
Hmm, ik kan er nog niet enthousiast over zijn. Beetje chaotisch wegens veel te veel modules bij elkaar geflikkerd (die player hoeft er van mij echt niet bij, noch die library, en die shoutbox hoeft echt niet zoveel ruimte in te nemen), terwijl de toplijsten (welke ik persoonlijk het belangrijkst vind) het verdomhoekje worden ingedrukt. Nog maar een top 10 voor artiesten en songs, terwijl ik de 50 zelf toch echt het liefst zie. Maar goed, misschien ook even wennen enzo. De Activity Feed vind ik dan wel weer een mooie toevoeging aangezien je zo ook je shouts kunt volgen.
0
geplaatst: 17 juli 2008, 19:02 uur
Nieuwe site is nu voor iedereen beschikbaar.
Het is natuurlijk wennen, waar alles staat. Ik ben benieuwd of het een verbetering is.
Het is natuurlijk wennen, waar alles staat. Ik ben benieuwd of het een verbetering is.
0
Sietse
geplaatst: 17 juli 2008, 19:07 uur
Ik zit er nu al ruim 1 maand naar te kijken maar kan er nog steeds niet aan wennen. Sommige dingen vind ik wel tof, maar andere echt totaal niet handig. En vooral het vele wit stoor ik me aan.
Ook hou ik nog eens van kleine icoontjes en niet van al die grote dingen.
Ook hou ik nog eens van kleine icoontjes en niet van al die grote dingen.
0
geplaatst: 17 juli 2008, 19:14 uur
Last.fm ligt bij mij momenteel helemaal plat dus kan de nieuwe versie niet zien, maar als het hetzelfde is als de beta dan zal dat wel jammer zijn. Want die was echt behoorlijk ruk. Zowel grafisch als functioneel.
0
geplaatst: 17 juli 2008, 19:14 uur
Sietse schreef:
Ik zit er nu al ruim 1 maand naar te kijken maar kan er nog steeds niet aan wennen.
Ik zit er nu al ruim 1 maand naar te kijken maar kan er nog steeds niet aan wennen.
Geldt voor mij ook, ik ben er ook nog steeds niet aan gewend.
0
geplaatst: 17 juli 2008, 20:03 uur
Ik vind het er wel gelikt uitzien.. alleen TRAAG! Of is dat nu vanavond alleen?
0
geplaatst: 17 juli 2008, 20:21 uur
HiLL schreef:
alleen TRAAG! Of is dat nu vanavond alleen?
alleen TRAAG! Of is dat nu vanavond alleen?
Erg traag ja. En ik moet vaak een pagina refreshen om hem goed te laden.
* denotes required fields.