Muziek / Algemeen / Last.fm (Audioscrobbler)
zoeken in:
0
Sietse
geplaatst: 17 juli 2008, 20:35 uur
grootste probleem vind ik zelf de profiel pagina en ook profiel van groepen is het wat minder.
De andere pagina's zoals charts, artiesten pagina's vind ik wel een vooruitgang. Het laden van de charts gaat ook iets sneller...
Library vind ik iig wel erg tof, zelfs een erg goede toevoeging.
Nu hoop ik alleen nog dat er een knop "paint it black" komt, want ik vind dat rood maar niets...ik wil weer mijn zwarte pagina terug.
De andere pagina's zoals charts, artiesten pagina's vind ik wel een vooruitgang. Het laden van de charts gaat ook iets sneller...
Library vind ik iig wel erg tof, zelfs een erg goede toevoeging.
Nu hoop ik alleen nog dat er een knop "paint it black" komt, want ik vind dat rood maar niets...ik wil weer mijn zwarte pagina terug.
0
mathieudc
geplaatst: 17 juli 2008, 21:14 uur
Ik verschoot mij een ongeluk toen ik het voor het eerst zag. Eens uitproberen, ziet er niet slecht uit maar zo iets nieuws is altijd even wennen. 

0
geplaatst: 17 juli 2008, 21:20 uur
Het is allemaal even wennen, maar ik denk dat op de lange termijn dit wel zal bevallen. Alles ziet er nieuw uit en sommige dingen zijn wat moeilijker terug te vinden. Ik heb ook nog niet alle pagina's kunnen bekijken, omdat ook bij mij de site wat traag loopt. Grote verbeterpunten vind ik het feit dat je nu kunt zien welke tracks je als 'Loved' hebt aangevinkt - iets wat ik persoonlijk niet kon terugvinden in de oude versie. Ook kun je nu zien hoeveel en waar je shouts hebt achtergelaten bij artiesten, tracks, of andere users. Verder oogt het allemaal net iets 'classier'. Overigens kunnen lijstjes-liefhebbers hun hart niet op: Loved-lijstjes, Shout-lijsten en je kunt zelfs van 7 dagen tot de laatste 12 maanden bekijken welke artiesten je allemaal hebt afgespeeld. Daar kan ik wel een tijdje zoet mee zijn! Liberary oogt heel sexy, maar heeft naar mijn mening weinig kloten. Het is leuk om te zien welke artiesten je 'in je bibliotheek hebt' maar ik denk dat ik in de praktijk weinig bij andere mensen in hun bibliotheek ga kijken.
De charts laden nu redelijk snel en ogen overzichtelijk. Nadeel vind ik dat er niet meer staat wanneer de laatste update was (dus wanneer 'ie gescrobbled heeft). Of zou die dat nu daadwerkelijk per dag bij gaan houden?
Al met al ben ik best te spreken over de nieuwe look van Last.Fm.
De charts laden nu redelijk snel en ogen overzichtelijk. Nadeel vind ik dat er niet meer staat wanneer de laatste update was (dus wanneer 'ie gescrobbled heeft). Of zou die dat nu daadwerkelijk per dag bij gaan houden?
Al met al ben ik best te spreken over de nieuwe look van Last.Fm.

0
mathieudc
geplaatst: 17 juli 2008, 21:27 uur
Even gekeken, ziet er inderdaad goed uit maar hopelijk doen ze wat aan de performance want die ligt toch écht te laag, als ze die kunnen verbeteren zal het wel in orde zijn.
edit: Blijkbaar zijn er een paar servers weggevallen, vandaar te traagheid. Yepz, dan ben ik ook wel tevreden!
edit: Blijkbaar zijn er een paar servers weggevallen, vandaar te traagheid. Yepz, dan ben ik ook wel tevreden!

0
Sietse
geplaatst: 17 juli 2008, 21:28 uur
Hij zou real-time het bij moeten houden. Of dat echt zo is weet ik nog niet, maar ik ga het in de gaten houden...
Ik mis nu al wel al mijn erg leuke greasemonkey scripts waarmee ik mijn hele last.fm site had gepimpt.
Ik mis nu al wel al mijn erg leuke greasemonkey scripts waarmee ik mijn hele last.fm site had gepimpt.
0
geplaatst: 17 juli 2008, 22:26 uur
Die shoutbox zuigt echt. Helemaal onderaan de pagina, veel te groot ook.
0
geplaatst: 18 juli 2008, 01:42 uur
Ik vind het ook niet echt een verbetering. Niet overzichtelijk en veel te veel wit. Nu kon de vorige lay out ook wel een stuk beter (ik kon bv. nooit snel mijn radio vinden), maar wat meer houvast zou wel fijn zijn. Nu lijkt alles in het luchtledige te hangen.
0
geplaatst: 18 juli 2008, 11:53 uur
Het ziet er niet uit en het lijkt een stuk onoverzichtelijker. Aan dat laatste zal je wel wennen, aan dat eerste niet vrees ik.
0
handsome_devil
geplaatst: 18 juli 2008, 12:23 uur
herman schreef:
Ik vind het ook niet echt een verbetering. Niet overzichtelijk en veel te veel wit. Nu kon de vorige lay out ook wel een stuk beter (ik kon bv. nooit snel mijn radio vinden), maar wat meer houvast zou wel fijn zijn. Nu lijkt alles in het luchtledige te hangen.
ik las ergens dat dat wit opgevuld gaat worden met nieuwe features. even afwachten dus. verder deel ik de mening dat het onoverzichtelijk is en vind ik die library overbodig. ik heb nu wel van mijn top15 artiesten een top50 gemaakt, maar ik moet nu een half uur naar beneden scrollen voro ik eindeiljk bij mn shoutbox ben
zo onhandig 
0
geplaatst: 18 juli 2008, 12:34 uur
Maar als je bovenaan op 'shouts' klikt, autoscrollt ie meteen naar je shouts. Dat is dan wel weer handig...
0
geplaatst: 18 juli 2008, 18:24 uur
Op het dashboard had je voorheen een lijstje met concerten die mensen in je friends list recentelijk aan hun agenda hadden toegevoegd. Rete handig, maar kan 'm nergens meer vinden. Iemand?
0
geplaatst: 18 juli 2008, 20:41 uur
Menu 'events' op je profielpagina. En dan friend's events.
Het is alleen geen lijst van recentelijke toevoegingen, maar events gesorteerd op datum.
Het is alleen geen lijst van recentelijke toevoegingen, maar events gesorteerd op datum.
0
geplaatst: 18 juli 2008, 20:51 uur
Osiris Apis schreef:
Is inderdaad niet wat ik bedoel. Die lijst was er voorheen ook al (alleen toen zelfs in meer geavanceerde vorm door ook concerten er in te zetten van artiesten waar je veel naar luistert bijvoorbeeld), maar niet echt handig voor dagelijks gebruik. Heb echt geen zin om steeds al die pagina's bij langs te moeten lopen! Het mooie aan dat lijstje op het dashboard was dat je in één oogopslag kon zien wat de meest recente toevoegingen waren. Maakte het "concerttips" topic hier op MuMe ook een beetje overbodig.
0
geplaatst: 24 juli 2008, 18:26 uur
Ik heb mezelf gedelete.
Die rommel wilde weer niet meer scrobblen voor de zoveelste keer, de vorige keren kreeg ik het opgelost, nu niet meer.
En ik vind het ook niet zo'n fantastisch programma, het begon een beetje als een verplichting te voelen om muziek via mijn computer af te spelen.
Zo gaat het altijd wat met die nieuwe computerdingen.
Het lijkt allemaal prachtig maar het brengt weer last met zich mee(vandaar de naam "last" fm).
Die rommel wilde weer niet meer scrobblen voor de zoveelste keer, de vorige keren kreeg ik het opgelost, nu niet meer.
En ik vind het ook niet zo'n fantastisch programma, het begon een beetje als een verplichting te voelen om muziek via mijn computer af te spelen.
Zo gaat het altijd wat met die nieuwe computerdingen.
Het lijkt allemaal prachtig maar het brengt weer last met zich mee(vandaar de naam "last" fm).
0
Sietse
geplaatst: 24 juli 2008, 22:59 uur
is maar net hoe je het ervaart. Ik heb nl. nooit problemen met die site.
Ja soms duurt het ff voor dat muziek wordt toegevoegd die is gespeeld...maar dat kan wel wachten hoor.
Over de concerttips...volgens mij moet dat nog gaan werken, want er staat wel iets op je "dashboard" voor concerttips.
Ja soms duurt het ff voor dat muziek wordt toegevoegd die is gespeeld...maar dat kan wel wachten hoor.
Over de concerttips...volgens mij moet dat nog gaan werken, want er staat wel iets op je "dashboard" voor concerttips.
0
geplaatst: 24 juli 2008, 23:17 uur
Ik ben dat hele fuckin' dashboard kwijt, waar is dat nu? Eerst zat er rechtsboven zo'n linkje dashboard, dat is er nu niet meer.
0
SelmaDuim
geplaatst: 24 juli 2008, 23:18 uur
Je moet nu naar de home om een soortgelijk iets te kunnen zien als het dashboard.
0
geplaatst: 24 juli 2008, 23:26 uur
SelmaDuim schreef:
Je moet nu naar de home om een soortgelijk iets te kunnen zien als het dashboard.
Gevonden, thx!
0
sxesven
geplaatst: 25 juli 2008, 01:52 uur
Klopt inderdaad, alleen helaas geen spoor meer van de reply tracker. Natuurlijk is er nu dat Recent Activity spul, maar dat werkt toch een slag anders. Die reply tracker mis ik behoorlijk.
0
geplaatst: 11 augustus 2008, 16:37 uur
Ik heb al een tijdje een probleem met Last.fm in combinatie met Foobar2000. Ik zal even een voorbeeld gebruiken, bij het nummer Clint Eastwood van Gorillaz heb ik bij de Album Artist Gorillaz staan en bij de Artist Name Gorillaz (Ft. Del Tha Funkee Homosapien) en zo heb ik het bij al m'n nummers met featurings, bij gewoon Artist staat ie met featurings en bij Album Artist zonder. Alleen het probleem is: Last.fm gebruikt de artist die bij Artist Name staat en ik wil juist dat ie die bij Album Artist pakt. Want als ik Clint Eastwood luister wil ik dat er een play bij Gorillaz erbij komt, en niet bij Gorillaz (Ft. Del Tha Funkee Homosapien). Snappen jullie het een beetje? Nou wil ik dus weten of dat kan en hoe...
0
geplaatst: 11 augustus 2008, 16:40 uur
De featuring (tussen haakjes) achter de titel van het nummer vermelden.
0
geplaatst: 11 augustus 2008, 16:46 uur
Ja die oplossing kon ik zelf ook nog wel bedenken. Maar dat wil ik dus niet... ik wil de featuring gewoon bij artist hebben. Daar hoort het tenslotte bij, en dat staat ook stukken beter naar mijn mening, ook voor bijvoorbeeld Now Playing op msn.
0
geplaatst: 12 augustus 2008, 20:31 uur
Wat maakt de volgorde nou uit? Dat het nummer goed wordt gescrobbled vind ik belangrijker dan het uiterlijk.
0
Sietse
geplaatst: 12 augustus 2008, 21:16 uur
Osiris Apis schreef:
Wat maakt de volgorde nou uit? Dat het nummer goed wordt gescrobbled vind ik belangrijker dan het uiterlijk.
0
geplaatst: 17 augustus 2008, 13:51 uur
Tja... ik vraag alleen of jullie er een oplossing voor weten, en voor de rest hoef ik geen commentaar op hoe ik het wil, want daar heb ik niks aan.
0
geplaatst: 25 augustus 2008, 19:24 uur
Beetje vreemd, ik ben nu al een tijdje aan het scrobblen, alleen komt er op mijn profiel al 3 uur geen track meer bij.... Hebben meer dat?
* denotes required fields.