Muziek / Algemeen / Last.fm (Audioscrobbler)
zoeken in:
0
geplaatst: 25 augustus 2008, 19:38 uur
Louis2703 schreef:
Beetje vreemd, ik ben nu al een tijdje aan het scrobblen, alleen komt er op mijn profiel al 3 uur geen track meer bij.... Hebben meer dat?
Beetje vreemd, ik ben nu al een tijdje aan het scrobblen, alleen komt er op mijn profiel al 3 uur geen track meer bij.... Hebben meer dat?

Wordt vanzelf weer bijgeschreven, heb het wel vaker gehad.
En heb er nu ook last van trouwens.
0
geplaatst: 14 november 2008, 19:30 uur
Ik heb sinds een tijdje ook Last.fm.. manog niet echt ar ik moet toch toegeven dat ik wat heb ontdekt via Last.fm. Met MuMe heb ik toch het meeste van mijn smaak al te pakken gekregen blijkbaar 
Ach... het zal ook nog wel komen

Ach... het zal ook nog wel komen
0
geplaatst: 14 december 2008, 17:05 uur
Ik zit nu bijna weer 3 maanden op Last Fm met m'n laatste username Dunnemin. Toen ik me hier ooit aanmelde was dat Korter. Ben nu al m'n cd's stuk voor stuk aan het scrobblen, Ben ik nog wel een tijdje mee bezig. Hopelijk gaat Last Fm niet verloren. Ik las op een blog dat er 30 mensen zijn ontslagen door eigenaar CBS.
http://www.techcrunch.com/2008/12/11/layoffs-at-lastfm-confirmed-where-else-are-heads-rolling-at-cbs/
http://www.techcrunch.com/2008/12/11/layoffs-at-lastfm-confirmed-where-else-are-heads-rolling-at-cbs/
0
Kingsnake
geplaatst: 12 februari 2009, 11:45 uur
Ik heb een vraag...
Hoe kan je van één artiest bijv. een heel album luisteren of bijv. alleen naar één artiest luisteren?
Ik zie weleens bij mensen in hun profiel achter elkaar nummers afkomstig van bijv. één album staan...
Hoe kan je van één artiest bijv. een heel album luisteren of bijv. alleen naar één artiest luisteren?
Ik zie weleens bij mensen in hun profiel achter elkaar nummers afkomstig van bijv. één album staan...
0
fastpulseboy
geplaatst: 12 februari 2009, 11:56 uur
Kingsnake schreef:
Ik heb een vraag...
Ik heb een vraag...
???
uhm...gewoon een heel album luisteren?
dan scrobbeld ie dat............
0
Kingsnake
geplaatst: 12 februari 2009, 11:58 uur
fastpulseboy schreef:
???
(quote)
???
Ik snap het niet....
Ik kan alleen bijv. als ik op een band klik, luisteren naar die radio en dan hoor ik de similar artist.
0
geplaatst: 12 februari 2009, 11:59 uur
Gewoon muziek draaien, dan registreert het programmaatje dat. Je luistert dan dus niet via de website, al zijn er ook wel albums te streamen via last.fm
0
fastpulseboy
geplaatst: 12 februari 2009, 12:01 uur
ah nu snap ik het.
idd, niet via de site maar zelf muziek draaien. Wel ff de plugin aanzetten.
idd, niet via de site maar zelf muziek draaien. Wel ff de plugin aanzetten.
0
Kingsnake
geplaatst: 12 februari 2009, 12:03 uur
Ik zie al hoe het komt.
Ik heb op kantoor last.fm (de website) als zijnde radio aanstaan.
Het is niet geoorloofd plug-ins ed te downloaden.
Dus ik zal het toch op deze wijze moeten blijven doen.
Thuis draai ik gewoon elpees/ceedees/mp3's, daar heb ik geen last.fm voor nodig.
thanx anyway
Ik heb op kantoor last.fm (de website) als zijnde radio aanstaan.
Het is niet geoorloofd plug-ins ed te downloaden.
Dus ik zal het toch op deze wijze moeten blijven doen.
Thuis draai ik gewoon elpees/ceedees/mp3's, daar heb ik geen last.fm voor nodig.
thanx anyway
0
geplaatst: 12 februari 2009, 16:03 uur
Sommige artiesten uploaden hun albums op Last.FM (bv. Reptile71). Dan kun je gewoon een nummer aanklikken en afspelen.
0
Adrenal
geplaatst: 8 maart 2009, 21:08 uur
Als ik mijn iPod synchroniseer, worden de nieuwe iTunes nummers er wel opgezet maar er komt geen bericht meer van Last.FM welke nummers ik op mijn iPod heb geluisterd en welke ze moeten scrobblen... Als ik gewoon een nummer op iTunes luister, wordt dat wel automatisch gescrobbled. Ik heb de scrobbler al eens opnieuw geïnstalleerd en er kwam een bericht dat hij een iPod herkend had, maar scrobblen kwam er niet van. Wat kan ik doen?
0
geplaatst: 8 maart 2009, 21:42 uur
Heb je 'always confirm ipod scobbles' bij options aangevinkt?
Ik heb sinds een paar weken 'Give more Feedback' ook aangevinkt. Dan komt hij met een melding, wanneer je nummers kunt scrobblen als je je ipod aansluit. Met deze optie aangevinkt lijkt hij het wel beter te doen bij mij.
Anders kun je ook nog handmatig scrobblen via menu help, diagnostics, tabblad ipod scrobbling. knop scrobble ipod. Maar dat werkt bij mij niet meer. Dan herkent last.fm geen ipod.
Ik heb sinds een paar weken 'Give more Feedback' ook aangevinkt. Dan komt hij met een melding, wanneer je nummers kunt scrobblen als je je ipod aansluit. Met deze optie aangevinkt lijkt hij het wel beter te doen bij mij.
Anders kun je ook nog handmatig scrobblen via menu help, diagnostics, tabblad ipod scrobbling. knop scrobble ipod. Maar dat werkt bij mij niet meer. Dan herkent last.fm geen ipod.
0
geplaatst: 8 maart 2009, 22:34 uur
Oh jammer. Heb je die laatste versie van de client?
Heb je ook de nieuwste versies van de plug-in? Via Tools, plug-in kun je ze controleren voor updates.
Of je kunt je Ipod verwijderen en weer toevoegen via de client. Via opties, clear user associations knop. En dan je ipod weer aansluiten.
Anders kun je nog naar het forum gaan van last.fm:
Last.fm Client Support
Bij mij werkt het ook niet altijd 100%.
Heb je ook de nieuwste versies van de plug-in? Via Tools, plug-in kun je ze controleren voor updates.
Of je kunt je Ipod verwijderen en weer toevoegen via de client. Via opties, clear user associations knop. En dan je ipod weer aansluiten.
Anders kun je nog naar het forum gaan van last.fm:
Last.fm Client Support
Bij mij werkt het ook niet altijd 100%.
0
Adrenal
geplaatst: 9 maart 2009, 19:42 uur
Na bijna alles te proberen werkt het nog steeds niet. Jammer.
0
Nicci
geplaatst: 5 mei 2009, 21:25 uur
In Muziek > Algemeen > "musical compatibility" op Last.Fm is vaak erg hoog!:
Het valt me op dat de "musical compatibility" de laatste tijd erg hoog is. Je hebt één of twee artiesten gemeen en er wordt gegooid met 'Very High' of bij een paar meer al snel 'Super'. De realiteit is meestal dat je een aantal voorliefdes deelt, maar niet meer dan dat. Het komt vaak voor dat ik de eerste 10 van zijn 'Top Artists' niet heb, laat staan draai en dat er toch een 'Very High' uitslag is . . .
Vreemd. Herkennen jullie dit? Dit onwaarschijnlijk onbelangrijke probleem weet me te storen!
Het valt me op dat de "musical compatibility" de laatste tijd erg hoog is. Je hebt één of twee artiesten gemeen en er wordt gegooid met 'Very High' of bij een paar meer al snel 'Super'. De realiteit is meestal dat je een aantal voorliefdes deelt, maar niet meer dan dat. Het komt vaak voor dat ik de eerste 10 van zijn 'Top Artists' niet heb, laat staan draai en dat er toch een 'Very High' uitslag is . . .
Vreemd. Herkennen jullie dit? Dit onwaarschijnlijk onbelangrijke probleem weet me te storen!

0
geplaatst: 5 mei 2009, 21:37 uur
Dat herken ik, en ik stoor me er ook aan. Soms is je compabiliteit heel hoog met mensen waar je muzikaal helemaal niet compatible wilt zijn!
0
geplaatst: 5 mei 2009, 21:44 uur
Ik heb het ook gemerkt, en ja, ook ik stoor me daaraan. Maarja, niet veel aan te doen, behalve bij Last.fm zelf klagen.
0
geplaatst: 31 mei 2009, 18:37 uur
De luisterpaal van 3voor12 is nu ook te scrobblen via luisterpaal.fm. 

0
Ravenous
geplaatst: 6 juli 2009, 15:51 uur
Dat scrobblen met de iPod werkt bij mij ook voor geen ene meter. Heel soms, volgensmij gewoon random, geeft ie aan dat ie tracks heeft gevonden om te scrobblen, maar meestal niet. 'always confirm iPod scrobbles' enzo staat aangevinkt maar het werkt nog steeds niet. Jammer dan.
0
Ravenous
geplaatst: 31 augustus 2009, 20:20 uur
hmm nu werkt het al een tijdje verdacht goed. het blijkt hem in de laatste versie van last.fm te zitten, heb een tijd terug een oudere versie gedownload en het werkt nu goed. terug van vakantie heeft ie meer dan 1000 nummers gevonden, leuk hoor. anyway, who cares!
0
geplaatst: 26 november 2009, 13:35 uur
Last.fm pakt helemaal geen scrobbles meer bij mij. Er staat wel now playing, maar hij wordt niet opgeslagen als het nummer is afgelopen
Iemand hetzelfde probleem??
Iemand hetzelfde probleem??
0
geplaatst: 28 maart 2010, 18:47 uur
Last.fm scrobbelt mijn iPhone zeer merkwaardig: meestal elke track 4 keer en soms nog meer dan dat (enkele keer wel eens tien keer 1 track).
Iemand een idee hoe je dit kunt verhelpen?
Mijn iPod scrobbelt ie helemaal niet of heel soms en dan nummers van meer dan een jaar terug of zo
Iemand een idee hoe je dit kunt verhelpen?
Mijn iPod scrobbelt ie helemaal niet of heel soms en dan nummers van meer dan een jaar terug of zo

0
geplaatst: 29 maart 2010, 10:17 uur
Ik zou aERodynamIC willen aanraden om je Ipod eens op een andere manier te scrobblen. Ik heb geen Ipod/phone dus geen idee hoe dit gaat, maar nu gebruik je de officiele last.fm app neem ik aan? Of het gaat via Itunes(wat ik ook niet ken)? Maar probeer eens het programma Zenses eens of zoek andere manieren. want die zijn er vast.
En misschien werkt het dan beter.
En misschien werkt het dan beter.
0
_Lynn_
geplaatst: 12 april 2010, 18:42 uur
Weet er iemand hoe je de tracks die Last.fm niet wil scrobbelen (omdat er geen ID3 tag ofzo is) wél kunt laten scrobbelen? Is erg irritant...
0
geplaatst: 12 april 2010, 21:07 uur
De ID3-informatie van die mp3's invullen. Of was dat een té makkelijk antwoord? 

0
geplaatst: 21 april 2010, 12:04 uur
Kunnen jullie ook op last.fm komen? Bij mij doet de site het niet.
* denotes required fields.