MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Last.fm (Audioscrobbler)

zoeken in:
sxesven
Werkt hier gewoon, wel een beetje traag.

Hij doet het hier nu ook weer goed, zal wel aan de site zelf hebben gelegen.

In Muziek > Algemeen > Muziekmap:

Blijkbaar ziet de muziekverdeling van lastFM er alsvolgt uit:

(afbeelding)

Op de site: sixdegrees kan je die afbeelding hierboven in het héél groot zien, en je kan er ook wat in rondneuzen. Leuk om te zien hoe sommige genres een eigen eilandje vormen (fascistische punkmuziek bevindt zich ironisch genoeg helemaal links).

Er valt misschien niet zo veel te discussiëren, maar veel plezier er mee.

Ik heb een vraagje. Ik luister heel veel nummers via mijn iPod maar als ik deze aansluit op de computer zegt last.fm dat er geen nummers zijn gevonden om te scrobbelen. Ik zag hierboven de vraag ook al een keertje voorbij komen maar bij mij geeft last.fm dus wel de melding dat er geen nummers zijn gevonden (terwijl ze wel gescrobbeld worden als ik ze in iTunes beluister). Iemand een idee wat er mis is?

Je kunt ook je ipod laten scrobbelen in de last.fm client via menu help.> diagnostics, tabblad ipod scrobbling, knop scrobble ipod. Misschien werkt hij dan wel?

Dat werkt ook niet, maar in ieder geval bedankt!

In De Site > Algemeen > last.fm map:

(even gezocht en nog teruggevonden, sorry als dit al ergens blijkt te lopen!)

Getipt op MM, maar meer van toepassing hier. Last.fm heeft een geweldig leuk appje uit waarbij hun hele database gemapped wordt (als een muziekwereldkaart).

Daarbij kan je opzoek gaan naar artiesten of op basis van je eigen username kijken wel gebied je zelf zo'n beetje inpalmt (redelijk basic, maar toch).

Enjoy: Reconstructing the structure of the world-wide music scene with last.fm - sixdegrees.hu

In Muziek > Algemeen > Muziek bijhouden:

Ik heb vandaag last.fm geprobeerd, maar dat werkt voor geen meter. Zijn er ook andere programma's waarmee je bij kan houden wat je die week/maand/jaar geluisterd hebt?

sxesven
Eh, ja, last.fm.

Last.fm werkt prima, wat is je probleem?

Kos
chevy93 schreef:
Zijn er ook andere programma's waarmee je bij kan houden wat je die week/maand/jaar geluisterd hebt?

Word?

sxesven
Kladblok!

Maar serieus, wat gaat er precies mis bij last.fm?

Arrie schreef:
Last.fm werkt prima, wat is je probleem?
Er klopt helemaal niks van. Als ik mijn iPod synchroniseer, wordt het er niet bij opgeteld. Als je op mijn profiel kijkt, staan er nummer die ik nog nooit beluisterd heb. Waar ik überhaupt nog nooit van gehoord heb.

Ook zou ik Hold The Line het meest beluisterd moeten hebben? Ja, inclusief live-uitvoeringen.

Tja, iPods zijn sowieso een ramp, dat heb ik allang opgegeven.

Geen idee hoe het komt dat er nummers tussenstaan die je nooit beluisterd hebt. En, als je niet wilt dat ie die live-uitvoeringen meetelt, moet je ze even taggen met (Live @ Timboektoe oid) erachter. In ieder geval de tag even aanpassen.

Bij mij scrobbelt last.fm de iPod ook niet terwijl mijn iPhone weer wel wordt meegenomen (en dat ging soms ook helemaal fout doordat hij 1 gedraaid nummer dan ineens 12 keer of zo registreerde).

Lijstjes via last.fm zijn sowieso verneukeratief,
Artiesten die veel kortere nummers hebben zouden veel populairder zijn volgens last.fm dan artiesten met langere nummers.
Als je dus een album draait met 17 korte nummers is dat al snel hoger in je lijsten te vinden dan eentje waar er 8 op staan met langere tracks.
Zegt dus weinig of je dat album ook inderdaad meer hebt gedraaid of dat je dat blijkbaar ook beter vindt.

Het idee is verder natuurlijk wel aardig.

(En nooit je partner aan de muziekknoppen laten zitten: ik schrik wel eens van Laura Pausine of Céline Dion in mijn playlists ).

Arrie schreef:
En, als je niet wilt dat ie die live-uitvoeringen meetelt, moet je ze even taggen
En is de enige manier daarvoor om de naam te veranderen?

Arrie schreef:
Tja, iPods zijn sowieso een ramp, dat heb ik allang opgegeven.
Mijn iPod is één van de beste aankopen die ik heb gedaan. Werkt altijd, gaat niet kapot, en is supermakkelijk te gebruiken.

aERodynamIC schreef:

Lijstjes via last.fm zijn sowieso verneukeratief,
Artiesten die veel kortere nummers hebben zouden veel populairder zijn volgens last.fm dan artiesten met langere nummers.
Als je dus een album draait met 17 korte nummers is dat al snel hoger in je lijsten te vinden dan eentje waar er 8 op staan met langere tracks.
Zegt dus weinig of je dat album ook inderdaad meer hebt gedraaid of dat je dat blijkbaar ook beter vindt.

Normalisr: Time-based charts of your last.fm music data

En ja, gewoon even de naam aanpassen, Chevy.
En ik vind iPods ook wel leuk, op twee dingen na: muziek erop zetten (mede door het verschrikkelijke iTunes) en dus het scrobblen.

Op mijn i-Pod gaat het prima met scrobbelen. Weet je zeker dat je die tracks nooit hebt beluisterd? (Misschien een broer of zus op jouw computer)

Ik denk dat dat gekomen is, doordat ik wat met My Recommentdations heb lopen kloten.

Maar het gaat voornamelijk om het scrobbelen met mijn iPod, via mijn iPod beluister ik 90% van wat ik beluister.

Ik had iets gelezen over dat je iPod op automatisch synchroniseren moet staan, maar dat staat hij al.. Ook had ik iets gelezen over scrobbelen met iTunes 7 en 8. Ik heb 10.0, misschien dat hij daar niet mee werkt?

Yeuh, werkt!

Dit moest ik doen:
Go into Tools/Option/iPod - clear user associations. Play a couple songs on your ipod as a test, and then re-connect again. Give it at least 15 minutes, sometimes the scrobbles don't appear instantaneously. Also make sure the "always confirm" scrobble is checked so you can verify things.

Geweldige tool, zou enkel nog geweldiger zijn als het 'lastige' artiestennamen (bv. met een ! erin) zou kunnen verwerken, want dat doet 'ie voorlopig niet.

Jammer ook dat ie alleen maar de top 50 kijkt. Bij mij staat A Silver Mt. Zion daar bv. net buiten, terwijl ie qua speeltijd waarschijnlijk in de top 10 hoort.

Maar verder wel een fijne tool.

Zijn er nog MuMe users die gebruik maken van Zenses om muziek te scrobbelen van je creative zen als alternatief voor de iPods? Theoretisch wel tof, maar praktisch blijkt heb bij mij alleszinds niet te werken...

Zijn er meer die problemen hebben met scrobblen sinds iTunes 10.1.0.54? Na deze upgrade lukt dat namelijk helemaal niet meer.

gd90 schreef:
Zijn er nog MuMe users die gebruik maken van Zenses om muziek te scrobbelen van je creative zen als alternatief voor de iPods? Theoretisch wel tof, maar praktisch blijkt heb bij mij alleszinds niet te werken...

Jep. Werkt bij mij perfect. Welke versie gebruik je? Ik gebruik Zenses Beta 2. Had daarvoor een andere versie die het bij mij ook niet goed deed.

madmadder schreef:

Jep. Werkt bij mij perfect. Welke versie gebruik je? Ik gebruik Zenses Beta 2. Had daarvoor een andere versie die het bij mij ook niet goed deed.

Ja ik gebruik inderdaad Zenses Beta 2.
als ik Zenses open doe staat er heel lang "loading.... "maar krijg voor de rest niets...
Hoe lang moet je normaal gezien wachten voor die loading weg is?

Bij mij doet ie dat een paar seconden. Maar als je File, Find Devices doet, werkt het dan niet?

Gallow
Pfff zelfs je mp3 speler wordt gescrobbeld, nergens meer veilig voor je dagelijkse portie guilty pleasure. Nu nog een add die de liedjes bijhoud die je in je hoofd hebt en ik kan helemaal gaan onderduiken.

aERodynamIC schreef:
Zijn er meer die problemen hebben met scrobblen sinds iTunes 10.1.0.54? Na deze upgrade lukt dat namelijk helemaal niet meer.

ja ik. Heb je al een oplossing kunnen vinden?

leander?
Ja, hier doet hij ook heel moeilijk. Scrobbelt alleen muziek die ik op mijn pc draai en heel af en toe krijg ik de muziek van mijn mp3 speler erop..

Gast
geplaatst: vandaag om 01:26 uur

geplaatst: vandaag om 01:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.