MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Last.fm (Audioscrobbler)

zoeken in:
Nian schreef:
Ik beluister dat met iTunes en Last.fm scrobbelt dit allemaal perfect.
Met iTunes heb ik nog nooit problemen gehad.

Maar kijk maar, dit is gesorteerd op "Laatste keer". Hij zou 71 scrobbles moeten hebben, maar vindt er dus maar 20.

(afbeelding)

Het heeft toch niks te maken met het feit dat ik eerst mijn iPod synchroniseer en hem dan eruit haal als hij klaar is? Hij synchroniseert toch vanaf iTunes, niet vanaf mijn iPod?

When this error occurs, the Last.fm Scrobbler can't find a certain track in your iTunes Library and will give you this message: "Com Error: Com couldn't get file path for XXX - XXX - Result Code: S_FALSE"

To find out if you have missing or double tracks in your iTunes library, please do the following in iTunes: go to File > Library and choose to "Consolidate Library".
This will group all the audio files in the default folder and delete any duplicate track.

Van dit probleem heb ik ook last. Echter ga ik niet al mijn muziek ordenen naar de iTunes map. Ik heb momenteel idioot veel muziek en dan staat a) heel veel muziek er dubbel op en b) is het niet geordend, zoals ík het wil.

Nicci
Of hij het via de iPod goed doet, heb ik nooit zo exact gecheckt. Ik zal er eens op letten.

Flauwe berichten verwijderd.

Magick1
Raken jullie nu op last.fm? werkt hier precies niet

Nicci
Niet van harte, maar hij doet het wel.

Kom er ook moeilijk op.
Bovendien toont het al bijna twee dagen niet meer mijn laatst gescrobbelde tracks.
In de audioscrobbler worden ze wel goed bij gehouden.
Ik neem aan, dat als Last.fm weer optimaal werkt, die tracks ook worden mee genomen.

Die worden normaal gezien wel meegenomen dan.

bro
De Ipod scrobbler doet het goed.
Tenminste als je je Ipod op z'n minst eens per twee weken aan je pc aansluit (enkel de plays van de laatste twee weken worden bijgehouden)
En mits je geen muziek verwijderd of aanpast uit je itunes die je beluisterd hebt op je ipod. Die worden dan simpelweg niet teruggevonden, logischerwijze. Aangepaste nummers worden dan ook als 'nieuwe' nummers op je iPod gezet, terwijl de versies met de vorige gegevens op je iPod gelijktijdig verwijderd worden.

En die onzichtbare scrobbels worden inderdaad meegenomen. Dit wil gewoon zeggen dat er ergens een foutje zit in het verbinden van je software met de site. Maar de nummers worden dan voor twee weken offline bijgehouden. Dus ze verschijnen binnenkort dan ook gewoonweg bij je 'recently plays' als je je pc heropstarten. Hierdoor kan de software opnieuw een frisse start nemen bij het verbinden met de site. Handmatig is dit niet mogelijk vermoed ik. Tenzij misschien je je internet verbinding even verbreekt en opnieuw verbindt. Nog nooit geprobeerd. Maar normaal gezien hoef je je daar geen zorgen om te maken. Meestal gebruik je je lastfm software wel meer dan eens per twee weken

bro schreef:
Handmatig is dit niet mogelijk vermoed ik.

scrobbler>help>diagnostics>reconnect

Klopt als een bus, heb m'n pc opnieuw opgestart en de scrobbels van de laatste twee dagen zijn er nu keurig bij opgeteld.

Edit: de optie van Gajarigon was natuurlijk ook een mogelijkheid geweest.

Bedankt in ieder geval allebei.

Als je dat probleem vaker hebt en je het wilt voorkomen: eerst internetconnectie maken, dan pas muziek beginnen spelen. Althans, dat is bij mij wat er misloopt.

Als ik muziek afspeel op iTunes, wordt dat raar genoeg niet meer op m'n account meegenomen.
Dat scrobbleprogrammaatje geeft wel aan dat ik muziek luister, maar mijn account op Last.fm niet..

Probeer dit eens:

Gajarigon schreef:
(quote)

scrobbler>help>diagnostics>reconnect

Normaal gezien zitten de tracks nog in je scrobbler, maar heeft de site ze gewoon nog niet opgeslagen.

Ah, geweldig. Danku.

Ondanks alle tips scrobblet mijn lastfm audioscrobbler nog niet alle nummers van mijn ipod nano. Reconnect, sync, scrobblen werkt maar gedeeltelijk en niet altijd. :-S

Heb je gekeken of de tracks wel gescrobbled worden op je profiel maar niet in je scrobbler zelf? Dus niet in het last.fm-programma, maar wel op de site.

Volgens mij is dat niet het geval, ik zie wel op mijn itunes staan dat ze zijn afgespeeld. Als ze zouden zijn verwerkt in het programma, had PJ Harvey bovenaan moeten staan in de afgespeelde artiesten en nummers. Dat is nu niet het geval...

En de iPod scrobbler slaat weer eens op hol. Ik had mijn iPod aangesloten, maar nog niet gesynchroniseerd. Blijkbaar gaat last.fm gelijk al zoeken en doet hij dat daarna niet meer, want hij kwam maar met één nummer (het nummer dat ik toen aan het luisteren was) en na synchroniseren van mijn iPod gebeurde er niks.

Toen ik handmatig gaan scrobblen (via Diagnostics) en zie het resultaat: cvandorresteijn’s Music Profile – Users at Last.fm
(laatste 7 dagen):
1 Supertramp – Fool's Overture 41
2 Don McLean – American Pie 27
3 Eagles – Witchy Woman 19
3 Golden Earring – Twilight Zone 19
5 Dire Straits – It Never Rains 18

Hulp nodig. Een weekje geleden iTunes-10 gedownload, maar nu scrobblet Last.fm mijn nummers niet meer. Hoe moet ik instellen dat ik een nieuwe afspeler (of hoe je dat ook noemt) heb gedownload?

Bij Tools > Get plugin.

Combinatie Itunes (windows computer), Isproggler versie 1.2.0 en mijn Ipod gaat altijd goed. Ik mis geen nummer in mijn last fm statistieken.

Ik krijg de scrobbler niet meer werkend en de website ligt er sinds gisteren ook uit. Meer mensen met dit probleem?

Nee, bij mij werkt het prima eigenlijk...

Sir Spamalot (crew)
Idem in Oostende.

Ook hier werkt het prima.

Hier ook op en top.

Ik ben er achter dat het aan het internet thuis ligt (Arnhem). Op de universiteit Utrecht doet alles het prima. Maar ik kan ook niet op de website, wat ik nog wel het raarste vind.

Cookies verwijderen?

Gast
geplaatst: vandaag om 15:10 uur

geplaatst: vandaag om 15:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.