Muziek / Algemeen / Last.fm (Audioscrobbler)
zoeken in:
0
geplaatst: 2 oktober 2015, 00:59 uur
Mensen gaan er best ver in
Maar heb het ook getekend, al zal het niet veel uitmaken.
Maar heb het ook getekend, al zal het niet veel uitmaken.
0
geplaatst: 10 oktober 2015, 10:06 uur
Ik heb ook getekend. Ik gebruik Last.fm tegenwoordig nog amper. En als ik er nog eens naartoe surf, stoor ik me al direct...
0
geplaatst: 10 oktober 2015, 10:19 uur
Bij de nieuwe last.fm vind ik een van de grootste toevoegingen toch wel dat je eindelijk terug in de tijd kan en je ook echt toegang hebt tot al die gegevens die over de jaren zijn verzameld.
Ook vind ik de Top artist en Top songs lijsten er een stuk beter uitzien dan die rare tegeltjes van de oude last.fm.
Wel mis ik het overzicht van concerten in de buurt.
Petitie niet getekend, zou het zonde vinden als ze alles volledig terugdraaien. Site is op sommige punten namelijk verbeterd naar mijn idee.
Ook vind ik de Top artist en Top songs lijsten er een stuk beter uitzien dan die rare tegeltjes van de oude last.fm.
Wel mis ik het overzicht van concerten in de buurt.
Petitie niet getekend, zou het zonde vinden als ze alles volledig terugdraaien. Site is op sommige punten namelijk verbeterd naar mijn idee.
0
geplaatst: 10 oktober 2015, 11:43 uur
dumb_helicopter schreef:
Ik heb ook getekend. Ik gebruik Last.fm tegenwoordig nog amper. En als ik er nog eens naartoe surf, stoor ik me al direct...
Mee eens, ik zit er aan te denken om me daar uit te schrijven.
0
geplaatst: 10 oktober 2015, 13:12 uur
Ik merk sowieso dat het erg stil is op last.fm. Voorheen had ik er nog levendige gesprekken, leerde ik users kennen, maar dat is allemaal over.
0
geplaatst: 10 oktober 2015, 14:32 uur
Ik denk NIET dat de oude Last.fm ooit terug zal komen. Ik verwacht eerder dat CBS de boel gaat verkopen en dan lijk Spotify de meest waarschijnlijke kandidaat.
Als Last.fm zelfstandig of als onderdeel van CBS zou doorgaan dan kan je je (betalende) gebruikers niet zo behandelen als ze tot nu toe gedaan hebben met de radicale omgooi naar een beta-site. Je wil dat die mensen blijven (betalen) en dus aan je website gebonden blijven en dat lukt niet met de werkwijze van de afgelopen 6 weken. Die erg klantonvriendelijk over komt.
Er is blijkbaar geld om de website een re-design te geven maar blijkbaar niet genoeg om dat snel te doen of dat achter de schermen voor te bereiden, en dat dan ineens als een bug-vrij product aan te bieden. Dan denk ik dat CBS dit zelf financiert en dat er nog geen deal is met een nieuwe eigenaar, tenslotte als Spotify al de nieuwe eigenaar is dan zou ik verwachten dat er meer geld beschikbaar is, en dus sneller een beter product wordt aangeboden. Het kan natuurlijk ook zijn dat het veel kleinere Deezer de nieuwe eigenaar wordt en die heeft mogelijk minder geld beschikbaar voor een re-vamp van Last.fm.
Als je zoveel trouwe Last.fm gebruikers tegen je in het harnas jaagt dan zal dat consequenties hebben voor de rendabiliteit van je website. Als je je daar weinig aan stoort zoals dat nu het geval lijkt is dat men bij CBS/LAST.fm denkt dat er later veel meer gebruikers (terug) of erbij komen. Vandaar dat ik denk dat Last.fm een toekomst bij een andere eigenaar is het verschiet ligt. Het is theoretisch ook mogelijk dat CBS met zijn eigen streaming service komt maar dat verwacht ik niet. Tenzij er een nieuwe niche markt of verdienmodel bedacht is, is een mogelijkheid maar acht ik niet waarschijnlijk. Er zijn al (te) veel concurrerende streaming-sites met vergelijkbare product.
Ik zie de make-over van Last.fm dus vooral als een eigenaar die zijn huis opknapt om die vervolgens te verkopen. Vooralsnog lijkt men aan te geven dat alle oude features terug zullen keren maar dat alleen niet duidelijk is hoe lang dat gaat duren.
Het bijwerken van wiki's is sinds donderdag weer mogelijk, jammer dat de beloofde editing van events nog niet mogelijk is. Dat is de feature die ik nog het meeste mis, suggesties voor concerten alsmede het kunnen bekijken / beheren van mijn concertagenda. Alle alternatieven (op andere sites / apps) vind ik bagger. Hoop dat dit in de komende weken eindelijk weer terug komt, plus de terugkeer van (stemmen op) suggesties voor aanpassing van misspelde artiestennamen en songtitles.
Als Last.fm zelfstandig of als onderdeel van CBS zou doorgaan dan kan je je (betalende) gebruikers niet zo behandelen als ze tot nu toe gedaan hebben met de radicale omgooi naar een beta-site. Je wil dat die mensen blijven (betalen) en dus aan je website gebonden blijven en dat lukt niet met de werkwijze van de afgelopen 6 weken. Die erg klantonvriendelijk over komt.
Er is blijkbaar geld om de website een re-design te geven maar blijkbaar niet genoeg om dat snel te doen of dat achter de schermen voor te bereiden, en dat dan ineens als een bug-vrij product aan te bieden. Dan denk ik dat CBS dit zelf financiert en dat er nog geen deal is met een nieuwe eigenaar, tenslotte als Spotify al de nieuwe eigenaar is dan zou ik verwachten dat er meer geld beschikbaar is, en dus sneller een beter product wordt aangeboden. Het kan natuurlijk ook zijn dat het veel kleinere Deezer de nieuwe eigenaar wordt en die heeft mogelijk minder geld beschikbaar voor een re-vamp van Last.fm.
Als je zoveel trouwe Last.fm gebruikers tegen je in het harnas jaagt dan zal dat consequenties hebben voor de rendabiliteit van je website. Als je je daar weinig aan stoort zoals dat nu het geval lijkt is dat men bij CBS/LAST.fm denkt dat er later veel meer gebruikers (terug) of erbij komen. Vandaar dat ik denk dat Last.fm een toekomst bij een andere eigenaar is het verschiet ligt. Het is theoretisch ook mogelijk dat CBS met zijn eigen streaming service komt maar dat verwacht ik niet. Tenzij er een nieuwe niche markt of verdienmodel bedacht is, is een mogelijkheid maar acht ik niet waarschijnlijk. Er zijn al (te) veel concurrerende streaming-sites met vergelijkbare product.
Ik zie de make-over van Last.fm dus vooral als een eigenaar die zijn huis opknapt om die vervolgens te verkopen. Vooralsnog lijkt men aan te geven dat alle oude features terug zullen keren maar dat alleen niet duidelijk is hoe lang dat gaat duren.
Het bijwerken van wiki's is sinds donderdag weer mogelijk, jammer dat de beloofde editing van events nog niet mogelijk is. Dat is de feature die ik nog het meeste mis, suggesties voor concerten alsmede het kunnen bekijken / beheren van mijn concertagenda. Alle alternatieven (op andere sites / apps) vind ik bagger. Hoop dat dit in de komende weken eindelijk weer terug komt, plus de terugkeer van (stemmen op) suggesties voor aanpassing van misspelde artiestennamen en songtitles.
0
woordenaar
geplaatst: 11 oktober 2015, 18:56 uur
aERodynamIC schreef:
Ik merk sowieso dat het erg stil is op last.fm. Voorheen had ik er nog levendige gesprekken, leerde ik users kennen, maar dat is allemaal over.
Van een site die ik een paar keer per dag bezocht, naar een site die ik een enkele keer perk week bezoek. En dan nog niet kunnen vinden waar ik voor kwam. Dat is de dood in de pot.Ik merk sowieso dat het erg stil is op last.fm. Voorheen had ik er nog levendige gesprekken, leerde ik users kennen, maar dat is allemaal over.
0
geplaatst: 13 oktober 2015, 10:03 uur
Gaan ze niet gewoon terug naar de essentie? Het lijkt nu nog vooral te gaan om het registreren van beluisterde tracks, en daarbij wat statistiekjes van te maken. Het was naar mijn idee ook eerst bijna een op zichzelf staand social network. Natuurlijk, deze grote vernieuwing had veel beter gemanaged moeten worden en er missen inderdaad nog wel enkele features, zoals het bewerken van titels en albumcovers. Maar zo vind ik het nog niet eens zo heel erg. Ik vind wel waar ik voor kwam: statistiekjes en lijstjes van mijn beluisterde muziek.
0
geplaatst: 13 oktober 2015, 10:16 uur
aERodynamIC schreef:
Idem. Zelfs mijn vriendin heb ik daar leren kennen.

0
geplaatst: 13 oktober 2015, 15:08 uur
Voor nu mis ik gewoon nog de events, het zoveel als je wilt neerzetten in je about me en ook het automatische verversen van je recent tracks.
0
geplaatst: 13 oktober 2015, 15:21 uur
Ik kom er ineens achter dat ik mijn rapportjes niet meer terug kan vinden. Of hoe heten die dingen, die textfiles die je zelf aan kon maken. In de oude versie stonden ze rechtsonderin. Iemand die het weet waar ze nu staan?
edit: pfiew! gevonden!
edit: pfiew! gevonden!
0
geplaatst: 13 oktober 2015, 16:07 uur
Tom Traubert schreef:
Gaan ze niet gewoon terug naar de essentie? Het lijkt nu nog vooral te gaan om het registreren van beluisterde tracks, en daarbij wat statistiekjes van te maken.
Gaan ze niet gewoon terug naar de essentie? Het lijkt nu nog vooral te gaan om het registreren van beluisterde tracks, en daarbij wat statistiekjes van te maken.
En net dat is zo onoverzichtelijk geworden. Hoezo maar een handvol artiesten op je eigen pagina? Ik vond de tekstlijsten net zo handig. En de library was heerlijk bladeren.
0
geplaatst: 22 oktober 2015, 13:29 uur
Mijn events zijn zojuist weer verschenen op mijn profile pagina, maar toevoegen en bewerken van events is nog niet mogelijk. Dat was voor een maand geleden al aangekondigd... hoop dat dit nu eindelijk eens weer mogelijk wordt.
0
geplaatst: 22 oktober 2015, 14:30 uur
E-Clect-Eddy schreef:
Mijn events zijn zojuist weer verschenen op mijn profile pagina, maar toevoegen en bewerken van events is nog niet mogelijk. Dat was voor een maand geleden al aangekondigd... hoop dat dit nu eindelijk eens weer mogelijk wordt.
Gelukkig maar. Inderdaad nog lang niet compleet maar hopelijk gaat dat ook niet lang meer duren. Ik blijf dit een prettig overzicht vinden. Zodra het mogelijk is snel up to date maken.
0
geplaatst: 22 oktober 2015, 16:17 uur
Dat was eerder op de middag nog mogelijk maar nu ligt de website voor een deel van de gebruikers, inclusief mijzelf, op zijn g*t.
0
geplaatst: 22 oktober 2015, 16:19 uur
aERodynamIC schreef:
Gelukkig maar. Inderdaad nog lang niet compleet maar hopelijk gaat dat ook niet lang meer duren. Ik blijf dit een prettig overzicht vinden. Zodra het mogelijk is snel up to date maken.
(quote)
Ik kijk knarsetandend toe... en hoop het beste. Elke keer als de website niet laad, spookt het door mijn hoofd dat het misschien wel nooit meer laad.

0
geplaatst: 22 oktober 2015, 21:08 uur
Vanmiddag heeft de website inderdaad een update gehad: Website and API update - 22nd October | Last.fm Support Community - getsatisfaction.com
Iedere twee weken wordt de website geupdate. Helaas vaak kariger dan gehoopt.
Iedere twee weken wordt de website geupdate. Helaas vaak kariger dan gehoopt.
0
geplaatst: 23 oktober 2015, 19:08 uur
Ook shouts ontbreken nog bij de events en welke andere gebruikers er heen gaan en of je vrienden gaan.
Ben ook blij dat een aantal zaken dat ik in feedback en klachten heb neergelegd bij LFM opgepakt gaan worden. De eerste feedback van Last.fm op mijn feedback.
Het is inderdaad een karige update... maar ben blij met elke vooruitgang.
Ben ook blij dat een aantal zaken dat ik in feedback en klachten heb neergelegd bij LFM opgepakt gaan worden. De eerste feedback van Last.fm op mijn feedback.
Het is inderdaad een karige update... maar ben blij met elke vooruitgang.
0
geplaatst: 3 november 2015, 15:11 uur
Polletje over hoe wij de nieuwe site zoal ervaren:
Online Survey Software | Qualtrics Survey Solutions - cbs.az1.qualtrics.com
0
Onweerwolf
geplaatst: 3 november 2015, 17:19 uur
Gretz schreef:
Gaat niet echt over de nieuwe site maar over last.fm in het algemeen, zo lijkt.
0
geplaatst: 3 november 2015, 17:22 uur
Onweerwolf schreef:
(quote)
Klopt, maar je hebt wel de mogelijkheid om klachten te ventileren over de nieuwe site. Als veel mensen dat doen gaan ze misschien eens luisteren.
0
Onweerwolf
geplaatst: 3 november 2015, 17:26 uur
Gretz schreef:
Klopt, maar je hebt wel de mogelijkheid om klachten te ventileren over de nieuwe site. Als veel mensen dat doen gaan ze misschien eens luisteren.
(quote)
Nou, ik betwijfel het. Ik heb al zoveel petities, polls en klachten op hun social media sites voorbij zien komen..
Anyway;
"What do you think of the new last.fm?"
o Perfect
o Good
o Could be better
o meager
o useless
x Volstrekt kut
o Don't care
0
geplaatst: 4 november 2015, 17:52 uur
Gretz schreef:
Die link is gekoppeld aan een account user otjaah... Dus mogelijk dat iedereen die deze link gebruikt om in te vullen de voorgaande overschrijft...
0
geplaatst: 4 november 2015, 17:56 uur
E-Clect-Eddy schreef:
Die link is gekoppeld aan een account user otjaah... Dus mogelijk dat iedereen die deze link gebruikt om in te vullen de voorgaande overschrijft...
(quote)
Hmm, dat zou heel maf zijn als het webtechnisch zo werkt. Ik denk dat de last.fm server gewoon kijkt wie er op dat moment ingelogd is. Dus als je onder je eigen account bent ingelogd gaat het denk ik gewoon goed.
0
geplaatst: 4 november 2015, 18:10 uur
Gretz schreef:
Hmm, dat zou heel maf zijn als het webtechnisch zo werkt. Ik denk dat de last.fm server gewoon kijkt wie er op dat moment ingelogd is. Dus als je onder je eigen account bent ingelogd gaat het denk ik gewoon goed.
(quote)
Deze tweede link is anders dan je originele link, de eerste link even aangeklinkt en in webadres zit gewoon user account verwijzing naar otjaah...
Ik neem aan dat om de objectiviteit (en dus waarde) van elk ingevulde enquête te garanderen zou elk link een originele url moeten hebben (mij vermoeden). Dus die willekeurige cijfers en letter reeks die in de url zit creëert volgens mij een unieke uitslag die samen met de gegevens worden opgeslagen. Die random reeks zou je, volgens mij, pas moeten krijgen op het moment net voor je die enquête wil invullen. Ik vermoed dus door het gebruik van de link dat de ingevulde gegevens elkaar overschrijven. Zekerheid is pas te verkrijgen op het moment dat iemand andere via Last.fm de enquête voorgeschoteld krijgt en wel (of niet) die reeks krijgt "SV_e3b7GCRjT7jKzIh?Q_CHL", als die reeks telkens anders is dan zijn waarschijnlijk je eigen gegevens overschreven door iedereen die na je die link heeft gebruikt.
Ik heb hem ook gehad maar dan direct van Last.fm.
0
geplaatst: 4 november 2015, 18:20 uur
Welke reeks krijg jij dan E-Clect-Eddy? Ook SV_eDNBioPDohcGiVv of een andere random reeks? In het laatste geval zal die specifieke reeks wel voor mij zijn bedoeld, maar dan zou ik het nog raar vinden dat je voor iemand anders kunt stemmen. Ik neem aan dat er wel meer mensen zijn die de link delen.
0
geplaatst: 4 november 2015, 22:13 uur
Gretz schreef:
Welke reeks krijg jij dan E-Clect-Eddy? Ook SV_eDNBioPDohcGiVv of een andere random reeks? In het laatste geval zal die specifieke reeks wel voor mij zijn bedoeld, maar dan zou ik het nog raar vinden dat je voor iemand anders kunt stemmen. Ik neem aan dat er wel meer mensen zijn die de link delen.
In de links die jij deelt staat telkens "SV_e3b7GCRjT7jKzIh?Q_CHL" , er stond ook een vermelding van een user account en zelfs een cookie-ID in. Ik ben geen expert van deze enquête software, ik kijk alleen vanuit mijn achtergrond als IT-er naar de link en zie wat me opvalt. Ik heb de enquête dagen geleden ingevuld en kan me niets meer herinneren van die link anders had ik zekerder kunnen zijn van mijn stelling. Ik weet wel dat ik na het invullen deze enquête niet meer voorgeschoteld kreeg dus kan men waarschijnlijk ergens bijhouden dat ik hem reeds heb ingevuld. Misschien cookie op mijn PC of op de server bij het enquête bedrijf? wie weet? Maar als ze dat weten dan zou ik niet dit formulier nog eens mogen of kunnen invullen of er minstens voor gewaarschuwd worden, lijkt me. Ook om te voorkomen dat 100x een formulier wordt ingevuld door één en dezelfde persoon want dan heb je gegevens verzameld die een accuraat beeld geven. Of misschien dat die dus 100x wordt overschreven... eigenlijk zou je dat bedrijf qualtrics moeten benaderen met een vraag over het delen van de link.
Was er op Last.fm ergens een link gedeeld? Ik kan hem in elk geval niet googlen.
* denotes required fields.