Muziek / Algemeen / Last.fm (Audioscrobbler)
zoeken in:
0
geplaatst: 5 november 2015, 00:16 uur
E-Clect-Eddy schreef:
Was er op Last.fm ergens een link gedeeld? Ik kan hem in elk geval niet googlen.
Was er op Last.fm ergens een link gedeeld? Ik kan hem in elk geval niet googlen.
Volgens mij werd er inderdaad een link gedeeld die ik toen direct heb opgeslagen. Maar nu krijg ik nergens meer een melding van en ik kan het nu ook nergens meer terug vinden.
0
geplaatst: 5 november 2015, 16:47 uur
Ik krijg vanaf nu de optie voorgeschoteld: ADD EVENT
meteen maar uitproberen
Nu ook de optie EDIT bij events beschikbaar YES!
Overigens is de website van Last.fm erg traag op dit moment, waarschijnlijk vanwege de de uitrol van deze wijzigingen.
meteen maar uitproberenNu ook de optie EDIT bij events beschikbaar YES!
Overigens is de website van Last.fm erg traag op dit moment, waarschijnlijk vanwege de de uitrol van deze wijzigingen.
0
geplaatst: 5 november 2015, 17:04 uur
Kritiek onder voorbehoud, want kan door traagheid Last.fm website nog niets echt testen.
Jammer dat er nu 4 verschillende tabbladen zijn bij een event waardoor je soms dus 4x een save moet doen om 1 event te wijzigen.
Ook moet je pagina telkens opnieuw opgebouwd worden, wat dus meer netwerkverkeer veroorzaakt maar ook de servers van Last.fm meer belast, lijkt me geen slimme zet.
De optie ADD EVENT bij artiest ontbreekt volgens mij nog, althans ik zie die knop nog nergens.
Jammer dat er nu 4 verschillende tabbladen zijn bij een event waardoor je soms dus 4x een save moet doen om 1 event te wijzigen.
Ook moet je pagina telkens opnieuw opgebouwd worden, wat dus meer netwerkverkeer veroorzaakt maar ook de servers van Last.fm meer belast, lijkt me geen slimme zet.
De optie ADD EVENT bij artiest ontbreekt volgens mij nog, althans ik zie die knop nog nergens.
0
geplaatst: 5 november 2015, 17:11 uur
...lijkt erop dat de uitrol ongedaan wordt gemaakt. Bij mij is na een eerste edit alle opties verdwenen met betrekking tot het toevoegen van concerten ...argh
0
geplaatst: 5 november 2015, 17:16 uur
Het lijkt erop dat slechts de optie om bestaande concerten te wijzigen wordt uitgerold en de optie om concerten toe te voegen op dit moment (nog) niet wordt aangeboden... wordt teruggedraaid.
Erg jammer.
Erg jammer.
0
geplaatst: 5 november 2015, 17:49 uur
Geeft in ieder geval aan dat ze er op dit moment effort insteken, en dat de optie hopelijk bij de update van aankomende woensdag definitief wordt uitgerold. Mag ook wel na een paar maanden wachten..
0
geplaatst: 5 november 2015, 18:24 uur
Okay, de optie om een concert toe te voegen (Add new event) staat dus ALLEEN onder het kopje EVENTS op je/mijn profiel / hoofdpagina.
Ik kon geen titel meegeven aan een event gegeven maar heb er wel één voor Chantal Acda toe kunnen voegen.
Ik kon geen titel meegeven aan een event gegeven maar heb er wel één voor Chantal Acda toe kunnen voegen.
0
geplaatst: 5 november 2015, 18:34 uur
Zojuist ook even geprobeerd, maar heb makkelijk een concert kunnen toevoegen
Ik hoop nog wel dat ze bij events een zoekfunctie gaan toevoegen zodat je makkelijk al bestaande events kan vinden van een artiest. Nu moet je naar de pagina van de artiest gaan en dan naar het kopje events.
Ik hoop nog wel dat ze bij events een zoekfunctie gaan toevoegen zodat je makkelijk al bestaande events kan vinden van een artiest. Nu moet je naar de pagina van de artiest gaan en dan naar het kopje events.
0
geplaatst: 5 november 2015, 18:38 uur
Het is nog buggy, heb net een concert met meer dan 3 acts proberen toe te voegen maar ik kreeg een spontane page-refresh en moest alle artiesten weer opnieuw toevoegen.
0
geplaatst: 6 november 2015, 12:54 uur
Jammer, dat je niet meteen van af de artiestenpagina en concert kan toevoegen, scheelt weer een handeling en beter om potentiële typo's te vermijden bij artiesten met lastige namen zoals Guns N' Roses, die hebben tientalen profielen met elk een fout variatie op hun naam.
0
geplaatst: 6 november 2015, 15:52 uur
systeem is nog buggy m.b.t. concerten toevoegen, zojuist is er eentje verdwenen nadat ik op de SAVE knop klikte. De website is bovendien wederom traag vandaag.
nog een bug: Op mijn events pagina staan concerten van december NA die van concerten in 2016!!
nog een bug: Op mijn events pagina staan concerten van december NA die van concerten in 2016!!
0
geplaatst: 6 november 2015, 18:49 uur
E-Clect-Eddy schreef:
Bij mij ook ja.
Ik heb ook maar concerten toegevoegd waar ik bij was maar die door alle gedoe nu niet op de site stonden (Editors in Paard van Troje bijvoorbeeld). Aangezien ik het ook als een database beschouw van waar ik allemaal geweest ben...
0
geplaatst: 6 november 2015, 19:49 uur
Nog een voorbeeld, voor tweede keer toegevoegd:
The Empty Hearts
is gewoon op site Last.fm te vinden via deze link maar niet gekoppelde aan die van de bands...
bug gerapporteerd bij LFM
The Empty Hearts
is gewoon op site Last.fm te vinden via deze link maar niet gekoppelde aan die van de bands...
bug gerapporteerd bij LFM
0
geplaatst: 7 november 2015, 12:07 uur
Nog een bug gerelateerd aan events toevoegen.
Als je alles hebt ingevuld wat je wil / moet invullen en dan kiest om het aan te maken (rode knop: create event) komt het soms voor dat je een foutmelding krijgt: iets in de lijn van dat het niet gelukt is om het event aan te maken. Dit is in elke geval soms niet waar, m.a.w. een false-positive, event is wel degelijk aangemaakt en als je nog eens op de rode knop klikt dan wordt een duplicaat gemaakt.
Krijg je die foutmelding dan is het slim om een nieuw tabblad te openen in je browser en eerst bij de desbetreffende artiest controleren of het event er staat of niet, voor je nog eens saved. Ook deze is bij Last.fm aangemeld als bug.
Als je alles hebt ingevuld wat je wil / moet invullen en dan kiest om het aan te maken (rode knop: create event) komt het soms voor dat je een foutmelding krijgt: iets in de lijn van dat het niet gelukt is om het event aan te maken. Dit is in elke geval soms niet waar, m.a.w. een false-positive, event is wel degelijk aangemaakt en als je nog eens op de rode knop klikt dan wordt een duplicaat gemaakt.
Krijg je die foutmelding dan is het slim om een nieuw tabblad te openen in je browser en eerst bij de desbetreffende artiest controleren of het event er staat of niet, voor je nog eens saved. Ook deze is bij Last.fm aangemeld als bug.
0
geplaatst: 9 november 2015, 18:12 uur
En nog een nieuw bug, helemaal geen nieuw event / foutmelding bij aanmaak event. Page 404
0
geplaatst: 10 november 2015, 13:27 uur
En opnieuw een volgend bug. Op artiest pagina zijn dus bepaalde events niet zichtbaar, maar worden wel zichtbaar op het moment dat er een nieuw event wordt toegevoegd, die dan dus een duplicaat oplevert (die niet verwijdert kan worden).
Irritant want ik voeg gemiddeld dagelijk 1 a 2 events toe en dat is dus nu vaak erg zinloos vanwege al die bugs.
Irritant want ik voeg gemiddeld dagelijk 1 a 2 events toe en dat is dus nu vaak erg zinloos vanwege al die bugs.
0
geplaatst: 10 november 2015, 23:00 uur
E-Clect-Eddy schreef:
En opnieuw een volgend bug. Op artiest pagina zijn dus bepaalde events niet zichtbaar, maar worden wel zichtbaar op het moment dat er een nieuw event wordt toegevoegd
En opnieuw een volgend bug. Op artiest pagina zijn dus bepaalde events niet zichtbaar, maar worden wel zichtbaar op het moment dat er een nieuw event wordt toegevoegd
Ik heb dit volgens mij net ook gehad, zo'n 5 concerten toegevoegd van een band, maar toen ik na het toevoegen keek bij de events zag ik niet de events die ik had toegevoegd.
0
geplaatst: 10 november 2015, 23:23 uur
VladTheImpaler schreef:
Ik heb dit volgens mij net ook gehad, zo'n 5 concerten toegevoegd van een band, maar toen ik na het toevoegen keek bij de events zag ik niet de events die ik had toegevoegd.
(quote)
Ja, vaag gedoe daar. Heb ook geen work-around gevonden, zoeken op venue kan niet en vroeger kon je op die manier misschien wel iets zien.
0
geplaatst: 12 november 2015, 13:46 uur
Okay, eindelijk de oorzaak gevonden van het bug waardoor sommige aangemaakte events niet zichtbaar zijn op de profiel pagina's van artiesten. Zit hem in de auto-correctie van de artiest naam. Als je een artiest invoert dan moet je de schrijfwijze aanhouden van Last.fm dan vind er (waarschijnlijk) geen auto-correctie plaats . Voorbeeld: dus geen kim wilde invoeren maar Kim Wilde. Zag het pas toen ik events toevoegde waar ik zowel met als zonder hoofdletters artiesten toevoegden.
Is doorgegeven aan Last.fm, nu maar hopen dat ze dit snel oppakken. Daarmee zou in elk geval één van diverse bugs m.b.t. aanmaak events opgelost worden, in elk geval is er een work-around.
Is doorgegeven aan Last.fm, nu maar hopen dat ze dit snel oppakken. Daarmee zou in elk geval één van diverse bugs m.b.t. aanmaak events opgelost worden, in elk geval is er een work-around.
0
geplaatst: 19 november 2015, 18:11 uur
Nieuwe update van de site vandaag en nu kan ik niet meer scrobblen vanaf Deezer 
Afwachten of de scrobbles nog later toegevoegd worden van dat wat ik eerder heb geluisterd.
Probleem met hoofdlettergevoeligheid van artiesten naam bij event aanmaken lijkt opgelost, maar 2 andere er voor in de plaats. Spontane page-refresh bij artiest toe voegen, zonder iets toe te voegen. en op eerste tabblad als ik geen tijd invoer dan kan ik niet verder met aanmaken event
Edit: scrobbles komen met vertraging binnen van Deezer

Afwachten of de scrobbles nog later toegevoegd worden van dat wat ik eerder heb geluisterd.
Probleem met hoofdlettergevoeligheid van artiesten naam bij event aanmaken lijkt opgelost, maar 2 andere er voor in de plaats. Spontane page-refresh bij artiest toe voegen, zonder iets toe te voegen. en op eerste tabblad als ik geen tijd invoer dan kan ik niet verder met aanmaken event

Edit: scrobbles komen met vertraging binnen van Deezer
0
geplaatst: 19 november 2015, 19:41 uur
E-Clect-Eddy schreef:
Nieuwe update van de site vandaag
Nieuwe update van de site vandaag
Afbeeldingen van albumhoesjes wel weer terug naast de meest recente scrobbles....
0
geplaatst: 19 november 2015, 20:57 uur
Poles Apart schreef:
Afbeeldingen van albumhoesjes wel weer terug naast de meest recente scrobbles....
(quote)
Alleen jammer dat er nog geen ontbrekende afbeeldingen kunnen worden toegevoegd.
Een aantal links erbij op profiel zoals die van je favorieten.
Moet de rest nog even doorspitten wat de wijzigingen zijn en wat ze voor mij betekenen.
0
geplaatst: 19 november 2015, 20:58 uur
De tussentijdse problemen met instabiliteit van de website na de meest recente update (vandaag) lijken voorbij.
0
geplaatst: 20 november 2015, 09:41 uur
Geweldige update van Last.fm. Eindelijk zijn de albumhoezen terug naast je recente scrobbles, en kan je je top artists, albums en tracks weer weergeven in een lange lijst. Had natuurlijk veel eerder moeten gebeuren maar ben er toch blij mee. 

0
geplaatst: 20 november 2015, 11:40 uur
Je kunt ook weer een aantal aanpassingen doen aan hoe je profielpagina eruit ziet, hoeveelheid recente scrobbles, hoeveelheid top artiesten, hoeveelheid top album en hoeveelheid top tracks. Is jammer dat bij top albums je maar 3 opties hebt met album hoezen, meer albums kan wel maar dan alleen als lijst zonder hoezen, zelfs niet in miniatuur.
Ik zal ze een voorstel doen om van max 8 top album (met hoezen) tenminste uit te breiden naar 16. Het is zo'n kale bedoening anders daar op de website. Heb al geklaagd dat er te veel lege witte ruimte op de website is.
Ik zal ze een voorstel doen om van max 8 top album (met hoezen) tenminste uit te breiden naar 16. Het is zo'n kale bedoening anders daar op de website. Heb al geklaagd dat er te veel lege witte ruimte op de website is.
0
woordenaar
geplaatst: 20 november 2015, 17:24 uur
Ach, er ontbreken zo achterlijk veel hoezen, en er worden zoveel hoezen verkeerd afgebeeld... Doe mij maar een lijstje.
* denotes required fields.