MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Last.fm (Audioscrobbler)

zoeken in:
BBcode werkt nu ook op de hoofdpagina van artiesten.

Weet iemand of ze nu ook werken op je eigen profilepagina? wil de mijn daar nog even niet op testen.

eightynine schreef:

Zoiets zouden ze ook moeten doen met jaar van uitbrengen.

hoe bedoel je?

Dat je kan instellen dat in de library enkel albums getoond worden in de door jouw geselecteerde jaren van uitbrengen.

eightynine schreef:
Dat je kan instellen dat in de library enkel albums getoond worden in de door jouw geselecteerde jaren van uitbrengen.

Dat kan toch ook!? Ik heb even op albums tap geklikt en vervolgens via icoontje van kalender een datum opgegeven en dan zie gewoon een lijst van albums en bijbehorende scrobbles.

Ik denk dat eightynine bedoelt dat hij wil zien wanneer hij albums die in bijvoorbeeld 1985 zijn uitgekomen, gescrobbled heeft.

Check! Inderdaad! Simpel voorbeeld; alleen de albums en aantal scrobbles tonen van albums uit 2015. Handig voor het eindejaarslijstje... maar bijvoorbeeld ook leuk welk albums uit de jaren 90, of of, nja. dat idee.

wizard schreef:
Ik denk dat eightynine bedoelt dat hij wil zien wanneer hij albums die in bijvoorbeeld 1985 zijn uitgekomen, gescrobbled heeft.

eightynine schreef:
Check! Inderdaad! Simpel voorbeeld; alleen de albums en aantal scrobbles tonen van albums uit 2015. Handig voor het eindejaarslijstje... maar bijvoorbeeld ook leuk welk albums uit de jaren 90, of of, nja. dat idee.

Het lijkt me ook wel een goed idee, denk echter dat het te veel werk is om dat gedaan te krijgen. Heel veel albums komen in diverse versies uit en krijgen dan ook nog eens foute spellingen mee in de naam daarvan bv: remastered , remastered edition, Deluxe, Deluxe version, Deluxe edition, Spotify Edition etc

Artiesten die actief zijn op Last.fm kunnen daar natuurlijk bij helpen maar die zullen daar wel op gewezen moeten worden. Een ander hulpmiddel zou zijn om albums te auto-correcten/redirecten, vraagt om inzet van actieve gebruikers + medewerkers van LFM.

Op de korte termijn verwacht ik die mogelijkheid niet maar misschien als ze de meeste oude features hebben teruggebracht dat ze dan tijd erin willen steken. Vragen staat vrij, en wie weet als er veel verzoeken komen van vele gebruikers dat ze er eerder aan willen beginnen, dan in elk geval uitzoeken of het (eenvoudig/goedkoop) mogelijk is.

Raar dat de albumhoezen wel correct verschijnen bij 'top albums' maar diezelfde hoezen vaak niet verschijnen bij 'recent tracks'.

JSPR_G schreef:
Raar dat de albumhoezen wel correct verschijnen bij 'top albums' maar diezelfde hoezen vaak niet verschijnen bij 'recent tracks'.

Mij ook opgevallen. Heb dat ook gemeld bij Last.fm, er is een vreemd soort auto-correction of auto-redirection actief die bepaalde nummers koppelt aan bepaalde albums. Heb dit vooral bij remixes van nummers of nummers met een suffix als: (naam remix), (into), (outro) etc.

Ben blij dat ondanks dat de laatste update al weer weken terug was er nog steeds gewerkt wordt aan het oplossen van bugs.

Sommige zijn binnen een dag en een enkele zelfs binnen een paar uur opgelost/aangepast.

Heerlijk dat je nu in je luistergeschiedenis op een specifieke periode kunt zoeken.
http://puu.sh/mghff/fab177d80a.png. Dat je gewoon voortaan altijd terug kunt vinden naar welke artiesten je bijvoorbeeld tijdens je zomervakantie van 2013 het meest luisterde of welke nummers je het vaakst afspeelde in de lente van 2014.

Inderdaad heel erg handig!

Zitten hier en daar nog wat presentatie bugs in maar gelukkig worden die snel opgepakt als ze doorgegeven zijn.

Grote problemen bij Last.fm, laatste 2 dagen steeds trager laden en nu geheel onbereikbaar.

Heb ook de indruk dat er iets mis gegaan is en gedeeltelijke back-up is gedaan. Kreeg gisteren oude, verwijderde shouts weer voorgeschoteld, overigens al de 10e keer in de afgelopen maanden dat die shouts verschijnen.

E-Clect-Eddy schreef:
Grote problemen bij Last.fm, laatste 2 dagen steeds trager laden en nu geheel onbereikbaar.

Heb ook de indruk dat er iets mis gegaan is en gedeeltelijke back-up is gedaan. Kreeg gisteren oude, verwijderde shouts weer voorgeschoteld, overigens al de 10e keer in de afgelopen maanden dat die shouts verschijnen.
Ah, ik dacht al dat het aan mij lag dat Last.fm zo traag is. Ik stoor me trouwens nog steeds aan het ontbreken van veel cover art.

De traagheid lijkt weer voorbij.

Ja, die ontbrekende cover art is inderdaad erg jammer, alsmede dat ze vaak heel klein zijn en al dan niet een grote play-button erop hebben wat het alleen maar lelijk maakt. De website is duidelijk steeds meer bedoelt voor mensen die vanaf hun mobiel de site bezoeken.

Heb er meerdere keren negatieve feedback over gegeven, over de grote lege witte ruimtes overal op de site, ze hebben daar nu iets aan gedaan bij de luistergeschiedenis maar dat is voorlopig maar een kleine stap in de goede richting.

Lijkt een nieuw bug, na het luisteren van een track genaamd "Unknown" slaat Last.fm door en geeft nu aan dat ik nooit naar muziek heb geluisterd maar ondertussen wel 521.887 scrobbles aangeeft.

Heeft iemand dit ook gehad onlangs, of hebben er meer nu problemen met info op hun profiel pagina?

Magick1
Ik kan mijn scrobbles en charts niet zien momenteel.

There was a problem fetching Magick1's top artists.

Bij mij was het probleem vandaag weer verdwenen maar kwam heel kort weer terug in de loop van de middag.

Zo te zien komt er mogelijk vandaag een update uit, waarschijnlijk gerelateerd aan events/concerten want die zijn op die moment nergens meer zichtbaar.

Ook de aanbevelingen (met daarin verwijzingen naar concerten) zijn leeg.

EDIT: loos alarm, was ook niet verstandig om zo iets op donderdag namiddag te doen.

Ze hebben blijkbaar wel een update willen uitvoeren maar er zitten waarschijnlijk nog bugs in die niet eerder opgemerkt zijn!?

Eén bug is nieuw, bij het bekijken van stats van een album/track is niets grafisch te zien in de settings: All Time, 365 dagen, 180 dagen en 90 dagen. Alleen als ze op 30 dagen of 7 dagen worden ingesteld zie je scrobbles vertaald naar de balken in een grafiek.

Onweerwolf
Klopt het dat je nog steeds geen nieuwe events kan toevoegen?

Events kan je al sinds een tijdje weer toevoegen.

Onweerwolf schreef:
Klopt het dat je nog steeds geen nieuwe events kan toevoegen?

Reeds een maand of zo weer mogelijk alleen kunnen er geen nieuwe locaties / zaal / venue toegevoegd worden maar dan kan je evengoed een event aanmaken.

Vandaag had ik weer de indruk dat ze update overwogen want op mijn profiel pagina vond weer een en andere plaats maar toch niks. Dus maar weer afwachten.

Er is trouwens een bug met tags dat onderzocht wordt, bij diverse artiesten ontbreken die namelijk geheel of gedeeltelijk.

Onweerwolf
E-Clect-Eddy schreef:
(quote)

Reeds een maand of zo weer mogelijk alleen kunnen er geen nieuwe locaties / zaal / venue toegevoegd worden maar dan je evengoed een event aanmaken.

Kun je me uitleggen hoe ik dat moet doen dan? Ik zie nergens een 'create event' knop oid.

Ga naar events rechtsboven, en dan zie je weer rechts Add Event staan.

Onweerwolf
VladTheImpaler schreef:
Ga naar events rechtsboven, en dan zie je weer rechts Add Event staan.

Aha! Thnx!

Ik was altijd gewend om naar een bandpagina te gaan en dan bij de events te kijken of het event al bestond. Op die pagina stond dan ook altijd een 'create new event' button maar die is dus nu weg.

De oude manier was een stuk gemakkelijker.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:18 uur

geplaatst: vandaag om 09:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.