MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Artiesten waar je een gruwelijke hekel aan hebt

zoeken in:
Hoeveel artiesten hebben wel geen andere naam aangenomen om beter te kunnen "scoren".

Celine Dion

michael jackson
marco borsato
k-otic
sita

Wat is er mis met Dire Straits?? :S Geweldige gitaarmuziek! Beter is er niet

Het is middle of the road muziek. Een aantal van hun nummers zijn wel goed, maar het overgrote deel kan beter in de supermarkt gedraaid worden.

Erger me zelden aan muziek maar Gwen Stefani mag van mij doodvallen. Wat een verschrikkelijke single zeg. If I was a rich girl, je BENT een rich girl! Stom wijf. En die foeilelijke clip er ook nog bij, wat een belachelijke pakjes trekt ze aan zeg. Bah.

Yak
Kan ik me ook kapot aan ergeren. Zo'n Madonna die dan zingt Am I gonna be a star?, houdoe he.

Nijd of jaloezie ?

Ga hier dezelfde opmerking maken als op Moviemeter, waarom moet alles wat iemand zingt persoonlijk genomen worden ? Al even irritant als mensen die in elke scene een statement van de regisseur zien.

BoordAppel schreef:

Erger me zelden aan muziek maar Gwen Stefani mag van mij doodvallen. Wat een verschrikkelijke single zeg. If I was a rich girl, je BENT een rich girl! Stom wijf. En die foeilelijke clip er ook nog bij, wat een belachelijke pakjes trekt ze aan zeg. Bah.
Ontzettende bagger inderdaad, vanaf de eerste seconden al duidelijk. Ik mag haar totaal niet meer door haar laatste (of eerste) 2 singles.

Onderhond schreef:

waarom moet alles wat iemand zingt persoonlijk genomen worden ?

Precies, de gemiddelde zangeres zingt in de loop van 8 cd's over tientallen liefdes, terwijl ze misschien al jaren samen is met haar eerste serieuze vriendje. Hoor je toch ook niemand over?

Komt daar nog eens bij dat meer dan de helft van die delletjes niet eens hun teksten zelf schrijven, maar enkel hun stem en imago lenen aan een nummer.

Onderhond schreef:

waarom moet alles wat iemand zingt persoonlijk genomen worden

Hoeft ook niet. En in dit geval zou het ook helemaal nergens op slaan als ze nog meent wat ze zingt ook. Vind het toch een beetje jammer, alsof ze bedoeld: kijk mij eens, ik heb lekker dus wel geld.

Maar goed, al zong ze iets heel anders, een kutnummer blijft het .

Onderhond schreef:

waarom moet alles wat iemand zingt persoonlijk genomen worden

Ik ken genoeg artiestes die ik persoonlijk wel zou nemen...

John Doe schreef:
(quote)
Ontzettende bagger inderdaad, vanaf de eerste seconden al duidelijk. Ik mag haar totaal niet meer door haar laatste (of eerste) 2 singles.

De nieuwe single is een groeiplaatje hoor. Ik vind het wel een leuk nummer. En die eerste single was fantastisch! Een van de beste popsingles van 2004 (met Freestylers, Kelis en Mylo).

De nieuwe single is megahit bij 3FM en dat staat vrijwel altijd op thuis. Ik kan je melden dat het geen groeiplaatje is .
Een van de beste popsingles van 2004 (met Freestylers, Kelis en Mylo).

Dat vind ik een belediging voor de Freestylers, Kelis en Mylo .

Sorry, ik luister geen radio (en zeker geen 3FM). Ik hoor dat nummer alleen maar als ik hem zelf op zet.

Onderhond schreef:

Nijd of jaloezie ?

Ga hier dezelfde opmerking maken als op Moviemeter, waarom moet alles wat iemand zingt persoonlijk genomen worden ? Al even irritant als mensen die in elke scene een statement van de regisseur zien.

Don't be fooled by the rocks that I got
I'm still, I'm still Jenny from the block

Juffrouw Lopez, nou sorry hoor! Dat kan ik niet anders dan persoonlijk nemen. Een film is fictie, ook zo bedoeld, muziek dient uit het hart te komen.

Ik word inmiddels gek van Maroon 5.

erwku
yes,

Traveling wilsburry's,...

briljante muziek, bagger naam

moviefreak#1
Schnappi
Men2B
Raffish
Boris
DJ Tiësto
Maroon5
Ali B
Brace
50 Cent
Beyoncé
Mario
.... ach het zijn er zoveel ....

Dustyfan
pfff.. teveel om op te noemen inderdaad. Maar wat me spontaan te binnen wil schieten...

- Celine Dion
- Whitney Houston
- Annie Lennox
- Swans
- Captain Beefheart
- (ex-)Idols- deelnemers
- Mariah Carrey
- Bryan Adams
- Modern Talking
- Heintje
- Jantje Smid
- BZN
- Koos Alberts
- Andre Hazes
- Gerard Joling
- enz. enz. enz....

HammerHead schreef in de eerste post:
En kom nu niet met Frans Bauer of Ski-hut muziek, ik heb het over muziek die over het algemeen wel goed gevonden wordt.

En dan bedoel ik dus hier op MuMe, dat lijstje van jou geldt denk ik voor het gros van de users hier.

Dustyfan
Sorry hoor, ik zie dit topic net voor het eerst en heb het niet eerst helemaal doorgelezen...

En, weet jij veel of er misschien ook liefhebbers van Frans Bauer en/of skihut-muziek de site bezoeken?
Overigens had ik de term 'skihut-muziek' nog niet eerder gehoord, maar ik ben dan ook nog nooit wezen skieën.

gemaster schreef
Nirvana: Al dat zelfmedelijden zonder ook maar een spoortje van zelfspot

aERodynamIC schreef Ik dacht altijd dat ik de enige was die dat vond. Maar de muziek blijf ik echt geweldig vinden. Helaas dus van dat zielige gedoe (maak dan verdorie geen cd's als je het allemaal zo erg vindt, blijf spelen in je garage voor je buren).

't Is wel een tijdje geleden, maar dat er geen zelfspot aanwezig is bij Nirvana - dat moet ik toch ten zeerste tegenspreken . Laten we 'ns luisteren naar Heart-Shaped Box:

"Hey wait! I've got another complaint"

of luisteren we naar het begin van "In Utero":

"Teenage angst has paid off well" ...

Dat lijken me toch wel ernstige staaltjes van zelfspot

Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen Nirvana kenner ben(nadat ik hun 'meesterwerk' had beluisterd vond ik het wel genoeg), maar op mij kwam de band over als té serieus. Zelfs Dave Grohl was een depressief drummertje ten tijde van Nirvana. Later bleek ie een lekkere poppy rocker met een goed gevoel voor humor. Zo zie je maar weer wat een verderfelijke invloed meneer Cobain op mensen heeft.

Tsja, dat krijg je met oppervlakkig luisteren. Ik vind het in ieder geval totale onzin. Niet lelijk bedoeld verder.

Ik zeg al, ik ben geen Nirvana kenner, dus jullie kunnen best gelijk hebben. Ik heb alleen geen zin om Nirvana te luisteren, dus ik zal altijd wel een beetje deze mening houden. Sorry!

Kan ik me voorstellen, ik heb ook niet veel behoefte om nog eens naar albums te gaan luisteren waar ik niet veel in hoorde. Maar zelfs jouw vergelijking met Foo Fighters vind ik al onterecht. Voordat die band al vele grappige clipjes maakte was er al bijvoorbeeld de clip van In Bloom van Nirvana. Buiten dat waren Nirvana en Kurt in interviews vaak juist ontzettend grappig. Ik durf zelfs wel de stelling aan dat Nirvana veel meer humor en zelfspot had dan bijna alle tijdgenoten en navolgers. (Meer dan bijvoorbeeld Pearl Jam, Smashing Pumpkins, Stone Temple Pilots, Alice in Chains....) Ik denk dat dat wijdverbreide misverstand vooral ontstaan is omdat Kurt Cobain zelfmoord pleegde en Eddie Vedder bijvoorbeeld niet.

starbright boy schreef:

Ik denk dat dat wijdverbreide misverstand vooral ontstaan is omdat Kurt Cobain zelfmoord pleegde en Eddie Vedder bijvoorbeeld niet.

Ik heb het niet zo voor hypotheses; maar wat herr SB poneert kietelt mijn verbeelding

Kurt Cobain had net zo goed geen zelfmoord kunnen plegen. Je hoort soms wel 'ns: "Het was zijn lot" - maar dat vind ik dus je reinste nonsens. Sommige dingen gebeuren gewoon. Zo gruwelijk simpel is het, denk ik

Zou Nevermind de klassieker geworden zijn die het nu is zonder Cobains zelfgekozen einde? Ik denk van wel, de kwaliteit van die plaat was reeds opgemerkt voor de daad

Terug naar Pearl Jam; ik pieker me suf om één nummer met zelfspot op te diepen ... maar ik vind het niet. Nu dat devalueert niet meteen mijn appreciatie voor Pearl Jam; het is altijd min of meer een "no-nonsense" groep geweest. En da's best mooi

Gast
geplaatst: vandaag om 01:56 uur

geplaatst: vandaag om 01:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.