MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Artiesten waar je een gruwelijke hekel aan hebt

zoeken in:
Je hebt natuurlijk gelijk dat bands als Smashing Pumpkins en Pearl Jam ook geen zelfspot hadden. Op de een of andere manier erger ik me bij die bands totaal niet daaraan. Dus laten we het er maar op houden dat het feit dat ik een hekel heb aan Nirvana een afwijking van mijn kant is.

Overigens heeft het er ook mee te maken dat ik me altijd kapot ergerde aan al die 'alternatieve' ventjes van 14 die met een Kurt Cobain shirt liepen. Het meeloper gehalte was daar zo groot, ik werd daar misselijk van. Aan de andere kant, ik vond op die leeftijd Queen ook fantastisch en daar ben ik ook op teruggekomen.

gemaster schreef:
Je hebt natuurlijk gelijk dat bands als Smashing Pumpkins en Pearl Jam ook geen zelfspot hadden.

Hola - toen the Smashing Pumpkins in '96 optraden in de "Expo" (da's nabij Gent, Oost-Vlaanderen, België) droeg Billy Corgan een t-shirt waarop te lezen stond Zero. Dat leek me een aardig staaltje van zelfspot, jezelf gelijkschakelen met een soort stripfiguur Klaarblijkelijk droeg hij dat T-shirt gedurende die hele tournee. Maar nog eens: het hoeft niet echt, die zelfspot (alhoewel het een leuk extraatje is ). Popmuziek an sich is ook al een vorm van zelfspot

Dus laten we het er maar op houden dat het feit dat ik een hekel heb aan Nirvana een afwijking van mijn kant is.

Ach, afwijkingen hebben is normaal. Zo maak ik graag videoopnames van dansende marmotten

Overigens heeft het er ook mee te maken dat ik me altijd kapot ergerde aan al die 'alternatieve' ventjes van 14 die met een Kurt Cobain shirt liepen. Het meeloper gehalte was daar zo groot, ik werd daar misselijk van.

Ach, dat is herkenbaar. Veelvuldig die confituuropmerking Jamaar - da's geen alternatieve muziek! moeten aanhoren (ik geloof dat ook ik als dertienjarige dat gewraakte zinnetje in de mond nam ).

En Queen is voor mij nog steeds een fantastische groep. Over zelfspot gesproken

JonnieBrasco
Zachary Glass schreef:

Popmuziek an sich is ook al een vorm van zelfspot

Eigenlijk wel!

gemaster schreef:

Overigens heeft het er ook mee te maken dat ik me altijd kapot ergerde aan al die 'alternatieve' ventjes van 14 die met een Kurt Cobain shirt liepen. Het meeloper gehalte was daar zo groot, ik werd daar misselijk van. Aan de andere kant, ik vond op die leeftijd Queen ook fantastisch en daar ben ik ook op teruggekomen.

Ik vind dat juist vertederend. Op je veertiende hoor je mee te lopen, te snuffelen, te onderzoeken, je te uiten, van gedachten te veranderen enz. Je zit middenin je bepaling van smaak. Ik kan me daar niet aan ergeren. Ik vind het lief. En als ze een nirvana-shirt dragen heb ik zo'n idee van: Ach, ze zijn op de goede weg.

Je hoort inderdaad van gedachten te veranderen, maar je hoort NIET mee te lopen. Ik heb echt een broertje dood aan mensen zonder eigen mening die met alle winden meewaaien. En zo voelde het bij de ventjes die met een zwarte Nirvana trui liepen. Als je dan eens vroeg welk album ze het beste vonden, dan bleek dat ze eigenlijk alleen de hits van Nevermind kenden. Maargoed, ik loop natuurlijk weer lekker te generaliseren over de Nirvana fans, dus laat ik het hier maar bij houden

Yak
Jochies van 14 met een Dinosaur Jr.-shirt, dié zijn pas cool.

Ik ben een jaar of tien terug naar een Cure-concert geweest, we waren met z'n vieren en hadden allemaal een Cure-shirt aan (ben al m'n hele leven groot bewonderaar). We werden een beetje lacherig aangekeken door twee meiden, met zo'n blik van: 'haha, kijk die eens fan spelen'. Zelf waren ze volledig in het zwart, met rode lippenstift en fikse haardos .

Wat ik maar wil zeggen: natuurlijk zijn er 'meelopers', maar dat kun je aan een t-shirtje niet afzien en ik kies dan ook meestal voor de insteek van Starbright Boy en vind 't wel schattig allemaal.

gemaster schreef:

Ik heb echt een broertje dood aan mensen zonder eigen mening die met alle winden meewaaien.

Als je op, pak 'm beet, je zeventiende nog met alle winden meewaait dan begrijp ik je gevoel best wel. Maar kom op zeg: Op je veertiende hoort een beetje meelopen gewoon bij de leeftijd, uitzonderingen daargelaten.

-Frans Bauer, Marianne Weber.
- Bands als remixcrew en die zielige lui die summer en winterjam maken. Goedkope, gejatte, baggerproducties.
-Al die nep dj's die een poppie nummertje uit de jaren tachtig of negentig gebruiken om een hitje te scoren (een beat of een hi-hat eronder en klaar is kees).
-Alles van Idols, Rivals en al die talentenzooi uit de hele wereld

MarkFish schreef:

-Frans Bauer, Marianne Weber.
- Bands als remixcrew en die zielige lui die summer en winterjam maken. Goedkope, gejatte, baggerproducties.
-Al die nep dj's die een poppie nummertje uit de jaren tachtig of negentig gebruiken om een hitje te scoren (een beat of een hi-hat eronder en klaar is kees).
-Alles van Idols, Rivals en al die talentenzooi uit de hele wereld

No shit, en van de (hier) kwalitatief hoogaangeschreven artiesten?
Of ben je zo'n meewaaier, die alles wat er hier in de top100 staat goed vindt?

Het lijkt mij interessanter om te weten waarom bepaalde users bij een hoogaangeschreven staand album laag stemmen, dan wie er allemaal Frans Bauer en Marianne Weber haters zijn.

Julio Iglesias
Pet shop boys

Ik denk dat iedereen hier Julio Iglesias slecht vind... Kom eens met iets verrassends!

Ik heb bijvoorbeeld een hekel aan sommige dingen van Counting Crows en Blof. Toen die twee ook samen een nummer opnamen, werd mijn walgplaat pur sang dan ook geboren...

Dustyfan
Nee hoor. Ik vind Julio Iglesias helemaal niet slecht. Verrassend he? Dat er mensen bestaan met een andere smaak dan jij?

Ik stel dan maar een ban voor

Dat je daar zomaar voor durft uit te komen, Dusty. Het feit dat er maar 1 keer de moeite is genomen een album van Julio toe te voegen (en dat daarma 1 iemand meer dan 0,5 op heeft gestemd) leek me wel genoeg zeggen...

Ik heb er ook niet zo'n hekel aan. Ken alleen geen albums van hem volgens mij.

Dustyfan
Ik zal er eens kijken wanneer ik wat meer tijd heb om daar wat aan te doen

UB40

Dustyfan
Inderdaad, Aurum. Wat een vreselijke, saaie braakmuziek maakt die band. En alles klinkt hetzelfde.

Daar ben ik het niet mee eens. Hun vroege dingen klinken toch een stuk leuker dan de bagger van 1989 en daarna.

dutch2
Ik ben het wel met Herman eens. De vroege UB40 was een bandje dat met politiek bewuste teksten en eenvoudige, enthousiaste reggae hele leuke dingen deed. Wat precies is misgegaan weet ik niet maar je kunt het verval wel aflezen aan de titels van hun hits. Van 'Food for Thought' naar 'Red, Red Wine'. Ik bedoel maar.

Krezip!!!

Scooter...
Kan die vent [en muziek] niet uitstaan!

HammerHead schreef:
En kom nu niet met Frans Bauer of Ski-hut muziek, ik heb het over muziek die over het algemeen wel goed gevonden wordt.

*zucht*

u2
nirvana
spinvis
lightning bolt
the shaggs

ok gooi de knuppel in het hoenderhok...en maak me hier niet populair.

Ik kan Joanna Newsom niet uitstaan....

en maak me hier niet populair.

Valt wel mee denk ik, of ben ik de enige die zoiets heeft van: wie?

BoordAppel schreef:

(quote)

Valt wel mee denk ik, of ben ik de enige die zoiets heeft van: wie?

Er zijn een aantal mensen hier op de site die haar behoorlijk briljant vinden.

Dustyfan
Joanna Newsom? Nog nooit van gehoord....

Edit: Net even een paar minimale stukjes van gehoord. Ik denk dat ik het daar maar bij laat...

Heb er ook niet al teveel van gehoord, maar dat lijkt me ook weer zo'n duidelijk voorbeeld van Je haat het of je vind het geniaal.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:50 uur

geplaatst: vandaag om 03:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.