MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Artiesten waar je een gruwelijke hekel aan hebt

zoeken in:
Eminem, wat een walgelijk creatuur is dat toch.

Maar niet zo erg als Kid Rock (die schiet me nu opeens zo te binnen, nu het over white trash gaat )

tnf
-Celine Dion (wat een vreselijk suffe muziek en dito image, dat ze technisch erg goed zingt kan het helaas niet compenseren)
-Marco Borsato ('Binnen' vond ik zijn laatste leuke single, en die komt uit 1999...)
-Maud (met die saaie 'ik doe maar gewoon, dan doe ik al gek genoeg'-uitstraling, al even saaie liedjes, en emotieloze kakstem)
-Mariah Carey (alles lijkt fake aan dat mens)
-Volumia! of Xander de Buisonje solo (ronduit slaapverwekkend en in het geval van het liedje 'Afscheid' zelfs zeer irritant)
-Lange Frans & Baas B (slimme marketing in plaats van muziek, en 'het land van' is zelfs mijn meest gehaatte plaat ooit)
-Ali B (altijd dezelfde blije grijns en domme nummers)
-Klubbheads + zijprojectjes onder 100.000 verschillende namen (platter kan dance bijna niet gemaakt worden)

De harde waarheid is dat je deze hele lijst overal om je heen hoort. Als je de radio uit laat hoor je het wel in de supermarkt, of kom je een tv-optreden of zo tegen.
Ik houd sowieso van het fenomeen radio (vooraf uitgezochte mp3's achter elkaar afdraaien in de bus/trein vind ik zo kil, net alsof je je van de wereld afsluit), en in de ether is er tegenwoordig alleen nog maar mainstream. Waar ook de lijst hierboven in verwerkt zit. Dus ontwijken is lastig, tenzij je op een plek zit waar je naar internetradio kunt luisteren.

shappy1010
ZERO schreef:
Wat ik raar vind is dat hier toch wel héél degelijke artiesten tussen staan, die vaak alleen aangehaald lijken te worden omdat ze succesvol zijn.

Ik kan me echt niet inbeelden hoe je pakweg Radiohead wél goed vind en EEN GRUWELIJKE HEKEL (want dat is de naam van dit topic!) hebt aan Coldplay. Dat je Coldplay een flauw afkooksel vind, ok. Dat je Coldplay minder vind dan Radiohead, ook ok. Dat je ze zelfs niet goed vind, dat kan er ook nog in. Maar dat je er een gruwelijke hekel aan hebt? Dan moet je je toch is afvragen waarom je Radiohead eigenlijk goed vind... Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook een grote Radioheadfan en vind Coldplay ook een stuk minder goed. Maar het woord GRUWELIJKE HEKEL is hier niet op zijn plaats vind ik... Achja, mijn mening...

Helemaal mee eens, ik snap soms ook de haat niet tussen nauw aan elkaar verwante artiesten. Heeft wel vaak te maken met populariteit, als iets vaak gedraait wordt op de radio krijgen de alternatiefjes onder ons al snel zoiets van "hmm het kan toch niet zo goed zijn want de massa vind het leuk". Deze post is hier een mooi voorbeeld van:

Mart schreef:
Maar Coldplay wordt echt zo vaak op de radio gedraaid dat ik er echt een hekel aan heb gekregen ..

Ik houd sowieso van het fenomeen radio (vooraf uitgezochte mp3's achter elkaar afdraaien in de bus/trein vind ik zo kil, net alsof je je van de wereld afsluit)

Het kan toch juist fijn zijn even je eigen wereldje te creeren?

Precies. Dat vind ik ook juist zo fijn aan een mp3 speler: ik zit even in mijn eigen wereldje dat voor niemand toegankelijk is.

Overigens vind ik het wel irritant als ik andere mensen zie luisteren naar muziek in de trein/bus en ik zelf geen muziek heb. Dan denk ik: 'waarom gaan we niet gezellig met zijn allen kletsen tijdens de reis?' Maarja als ik dan zelf weer muziek op heb en een oud vrouwtje spreekt me aan dan denk ik: 'Mens het interesseert me geen reet wat je zegt......'

Pink Floyd! Ik vind ze saai

Omayyad

Alleen dark side of the moon, en another brick in the wall vind ik goed naar de rest kan ik niet zo goed luisteren

Mojo Pin
O ja The Rolling Stones kan ik niet uitstaan.

Omayyad
kooks schreef:
Alleen dark side of the moon, en another brick in the wall vind ik goed naar de rest kan ik niet zo goed luisteren

Wel eens het oudere werk (van vóór Dark Side Of The Moon) geprobeerd? Wat je er ook van vindt, ik kan dat namelijk moeilijk saai vinden (dit in tegenstelling met het materiaal wat de band zonder Waters heeft gemaakt).

ja dat is waar, (over waters) ik vind dat hij een coole stem heeft

Ik vind zijn stem hot!

Mojo Pin
Is dat een liefdesverklaring aan het adres van Roger Waters, KampF?

Nou, kooks zegt cool, ik zeg hot, dat maakt het wel lauw of niet!

Tokiohotel bedacht ik me net.
Daar heb ik zeer zeker een gruwelijke hekel aan.

Alle commerciele dance en hip hop scheisse

ZERO schreef:
Wat ik raar vind is dat hier toch wel héél degelijke artiesten tussen staan, die vaak alleen aangehaald lijken te worden omdat ze succesvol zijn.

Da's nu precies wél de bedoeling van dit topic. Dat de meesten hier een hekel hebben aan het gros van de top-40 muziek is totaal geen nieuws natuurlijk.

Ik wil juist weten waarom iemand een hekel heeft aan een over het algemeen hoog aangeschreven artiest.

HammerHead schreef:

Ik wil juist weten waarom iemand een hekel heeft aan een over het algemeen hoog aangeschreven artiest.

Dan komen we toch weer terug bij Prince

tnf
HammerHead schreef:
(quote)

Da's nu precies wél de bedoeling van dit topic. Dat de meesten hier een hekel hebben aan het gros van de top-40 muziek is totaal geen nieuws natuurlijk.

Ik had het bij mijn eigen lijstje van gehaatte artiesten wel toegelicht, WAAROM ik ze zo verschrikkelijk vind. Maar het heeft er niets mee te maken dat het toevallig top 40-acts zijn. Dat maakt me geen reet uit, goede muziek is goede muziek. Hooguit wordt de toch al aanwezige haat versterkt omdat ik het te vaak hoor.

Een plaat verandert niet als 'ie op nummer 1 komt, alleen de reacties van ánderen op de betreffende plaat. --> a) meelopers die het nog veel leuker gaan vinden, en b) mensen die zich er juist tegen af gaan zetten omdat ze persé uniek willen zijn.

shappy1010

Een zeer gerenomeerde en revolutionaire artieste inderdaad.

Wellicht bedoelt KampF deze Paris?

Damn wat haat ik bon jovi.Ik moet echt schijten wanneer ik Bon Jovi hoor of zie.

Dan zat je eind jaren '80 zeker aan de diarree....

Ik heb eigenlijk vrij weinig met het huidige R & B genre.
Het is eigenlijk tenenkrommend om te constateren dat deze naam feitelijk niet eens slaat op R & B. Er wordt in dit genre zoveel gejat, dat zelfs inderdaad de benaming ervoor niet origineel is.
Muziek op hoodzakelijk uiterlijk vertoon gebaseerd, gouden kettingen, dikke auto's, g#@le chicks......
Er zal echt wel een muzikaal hoogtepunt tussen zitten, maar dat is (voor mij) moeilijk te vinden, en valt dan zeker niet onder de noemer R & B.
R & B behoord een dampende bluesband te zijn met knetterende brass erin.
Geen elektronische beat met wat gehijg erin .
Bovenstaande is wel een persoonlijke opvatting mijnzerzijds, en ik kan mij voorstellen dat niet iedereen het hiermee eens is....

Ik sluit me hier helemaal bij aan en erger me mateloos aan al die inwisselbare niggas waar je met name op The Box niet aan kunt ontkomen

Mojo Pin
Had ik IOS al genoemd?

Mojo Pin schreef:
Had ik IOS al genoemd?

Geen idee, maar anders noem je hem toch gewoon nog een keer. Ik word er ook niet vrolijk van.

Michael Buble en wel om deze reden: Hij heeft een cd uitgebracht met de titel. Michael Buble and Frank Sinatra the greatest jazz voices of all time.

Dat kan toch niet en als je al gaat opscheppen noem Frank Sinatra eerst.

Of sta ik hier alleen in? Ik zeg op de brandstapel die gast.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:41 uur

geplaatst: vandaag om 11:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.