Muziek / Algemeen / Artiesten waar je een gruwelijke hekel aan hebt
zoeken in:
0
[Roel]
geplaatst: 10 februari 2008, 12:48 uur
@ Silver/orbit: sorry maar ik vind hem echt nie zo goed, dat kan ook liggen aan mijn haat jegens de duitse taal 

0
geplaatst: 11 februari 2008, 10:41 uur
Achjah, de meeste mensen gaan al een hekel krijgen aan Rammstein alleen om t feit dat ze Duits zijn... Ik luister er bijna nooit naar (mijn jongere broer wel, die metal/rock fanaat is), maar ik moet wel zeggen dat ze goeie kwaliteit leveren, ik vind dat ze vooral instrumentaal erg goed zijn.
Anyway, muziek waar ik hekel aan heb:
-Rihanna
-Mika
-Pussycat Dolls
-Dat spaanse jochie met zn ping pong song >.>
-Al die stereotypische RnB/Hip-Hop nep-gangstah's (te zielig voor woorden)
-Bijna alles wat uit Amerika komt (commercieel)
-De meeste Nederlandse artiesten (vind ze vaak zo amateuristisch overkomen...)
-eigenlijk zo'n beetje elke gemiddelde top40 plaat xD
Steeds als ik een blik werp op de Nederlandse top40 sterft ik een beetje van binnen. (ok, misschien iets overdreven, maarjah you get the idea)
Anyway, muziek waar ik hekel aan heb:
-Rihanna
-Mika
-Pussycat Dolls
-Dat spaanse jochie met zn ping pong song >.>
-Al die stereotypische RnB/Hip-Hop nep-gangstah's (te zielig voor woorden)
-Bijna alles wat uit Amerika komt (commercieel)
-De meeste Nederlandse artiesten (vind ze vaak zo amateuristisch overkomen...)
-eigenlijk zo'n beetje elke gemiddelde top40 plaat xD
Steeds als ik een blik werp op de Nederlandse top40 sterft ik een beetje van binnen. (ok, misschien iets overdreven, maarjah you get the idea)
0
geplaatst: 11 februari 2008, 18:57 uur
Pink Floyd , Beatles, Rolling Stones, Led Zeppelin, Who, Doors enz.
0
geplaatst: 11 februari 2008, 20:39 uur
(Doors Engels???)
Maarre.... Waar ik een absolute gruwelijke hekel aan heb:
1. Phil Collins
2. Mark Knopfler (& Dire Straits)
Alles wat Knopfler heeft gemaakt is afschuwelijk, op één ding na:
Het produceren van het nummer Blind Willie McTell van Bob Dylan.
Gruwelijk mooi nummer!
Maarre.... Waar ik een absolute gruwelijke hekel aan heb:
1. Phil Collins
2. Mark Knopfler (& Dire Straits)
Gruwelijk mooi nummer!
0
geplaatst: 11 februari 2008, 20:48 uur
Hij inderdaad ook!
Mijn vader is fan van hem...

En ook van Genesis maar dan wel het latere commerciele werk van Genesis...

0
WernerGSF
geplaatst: 11 februari 2008, 21:17 uur
Xel schreef:
Alles wat Knopfler heeft gemaakt is afschuwelijk!
Alles wat Knopfler heeft gemaakt is afschuwelijk!
iets met: alles, scheren, één kam..
0
max en joep
geplaatst: 12 februari 2008, 08:51 uur
Ik heb geloof ik een hekel aan Britpop.
Dus, eigenlijk een hekel aan die te hippe, te alternatieve, graatmagere, gitaarrockerige, semi-intellectuel doenerige flapdrollen.
Van die sukkels met altijd van dat domme haar en bijna altijd een Engels accent, ook als ze helemaal niet uit Engeland komen.
Bands als Radio Head, Artic Monkeys, Blur, Supergrass enzo.
Dus, eigenlijk een hekel aan die te hippe, te alternatieve, graatmagere, gitaarrockerige, semi-intellectuel doenerige flapdrollen.
Van die sukkels met altijd van dat domme haar en bijna altijd een Engels accent, ook als ze helemaal niet uit Engeland komen.
0
geplaatst: 12 februari 2008, 20:46 uur
rihanna, phil collins, tom waits
nederlandstalige muziek, behalve spinvis
nederlandstalige muziek, behalve spinvis
0
Odelay
geplaatst: 12 februari 2008, 22:45 uur
max en joep schreef:
Radiohead is verkeerd gespeld.

Aan de volgende bands heb ik geen hekel, vind zelfs een deel van hun muziek wel mooi, maar ik wil maar al te graag ´kanttekeningen´ bij hen plaatsen:
Pearl Jam: Ik hoor op Ten mooie dingen, maar ook van die soli waar niet of nauwelijks over nagedacht lijkt te zijn, en hele stukken waar echt mooie, intrigerende etc. dingen ontbreken. Eddie Vedder wil nog wel eens een beetje ´te gepassioneerd´ overkomen. Ik zou misschien nog wel meer dingen over Ten kunnen zeggen, maar hier laat ik het bij. Ik heb ook wel mooie dingen van andere PJ-albums gehoord, maar bij bijv. Dissident heb ik zoiets van: Het is veilige muziek. Heb ik wel bij meer van Pearl Jam. Dat Ten weer hoger staat dan Nevermind, is ronduit belachelijk.
Bij de bovenste tien van de top-250 hier op MuMe staan twee albums van Pink Floyd: Dark side of the moon en Wish you were here. In de Top-100 allertijden van Oor, samengesteld aan de hand van lijstjes van 100 Nederlandse popkenners, staat geen een PF-album in de hele lijst. Vraagt Oor ´het publiek´ om een lijstje in te zenden, op basis daarvan wordt een album top-zoveel allertijden samengesteld...en warempel: PF staat met minstens 1 album bij de bovenste tien! Opmerkelijk toch? Wil het popjournaille niet toegeven dat...Nou, was Pink Floyd in de jaren ´70 niet vaak wat gezapig en niet met super veel kwaliteiten op het gebied van o.m. compositie en de mate waarin een eigenzinnig karakter naar voren komt, was PF in de jaren ´70 niet vaak wat gelikt?
Let op alle vraagtekens. Ben niet erg zeker van m´n zaak.
Ik ken heel wat van PF jaren ´70 dat ik mooi vind maar...waarom niet meerdere keren bijv. Beatles, Radiohead of David Bowie in de top-250? Ik denk dat ik het hen eerder gun.
0
geplaatst: 12 februari 2008, 23:18 uur
Ik heb echt een schijthekel aan die opgepompte schietschijf van een 50cent. Hij noemt zich rapper, maar het enige wat ie doet is tekstjes oplezen. En zelfs dát kan-ie nog niet eens..
Dat hij daar zo ontiegelijk veel geld voor krijgt, vind ik een grote schande. Een stuiver is wat mij betreft al te veel. Puur weggegooid geld.
Dat hij daar zo ontiegelijk veel geld voor krijgt, vind ik een grote schande. Een stuiver is wat mij betreft al te veel. Puur weggegooid geld.
0
geplaatst: 13 februari 2008, 01:32 uur
max en joep schreef:
Radiohead heeft in jouw opsomming weinig te zoeken

Verder sluit ik me aan bij wat Odelay hierboven zegt... bands met een mainstream en veilig geluid scoren wel erg vaak hoog vergeleken bij wat meer uitdaging.
0
geplaatst: 13 februari 2008, 13:06 uur
@ orbit: Dat is doorgaans de definitie van mainstream: dat de massa het goed vindt. En ja dat zijn idd vaak pop- en rockbandjes met een herkenbare sound, dat houdt je niet tegen, meeste mensen vinden bands als King Crimson en Velvet Underground al herrie, laat staan echt experimentele bands. Maar wat betreft Pink Floyd ben ik het niet geheel met Odelay eens. Tuurlijk klinkt PF redelijk gelikt t.o.v. bands als VDGG en Gentle Giant, dat is ook de reden PF miljoenen platen wereldwijd verkocht en die andere 2 bands alleen bij een betrekkelijke kleine groep fans scoorden. Wat ik zeggen wil is dat het, helaas, vaak zo is dat een band enige concessies moet doen aan haar sound om commercieel succesvol te worden. Maar in de top 100 van de OOR staan genoeg bands die gelikter zijn dan Pink Floyd, dus ik denk dat het gewoon interessantdoenerij is...
0
geplaatst: 13 februari 2008, 14:47 uur
In de top100 die ik kan vinden staat PF nog redelijk binnenboord met Dark side of The Moon op nummer 48
Ik weet niet over welke lijst van oor dit gaat? Verder vind ik oor het grootste flutblad ooit gemaakt, dus de waarde daarvan is sowieso 0,000 
Ik weet niet over welke lijst van oor dit gaat? Verder vind ik oor het grootste flutblad ooit gemaakt, dus de waarde daarvan is sowieso 0,000 
0
geplaatst: 13 februari 2008, 15:28 uur
Xel schreef:
Gruwelijk mooi nummer!
Gruwelijk mooi nummer!
Je bedoelt die man die ooit enige betekenis had voor de popmuziek maar eigenlijk vooral zingt als een verkouden schaap? Die Bob Dylan bedoel je? Een keer live gezien maar voor geen goud nog een keer. Oorverdovend saai en eentonig.
Over afschuwelijk gesproken.
0
geplaatst: 13 februari 2008, 22:00 uur
donot schreef:
Ik heb echt een schijthekel aan die opgepompte schietschijf van een 50cent. Hij noemt zich rapper, maar het enige wat ie doet is tekstjes oplezen. En zelfs dát kan-ie nog niet eens..
Op zijn albums rapt hij ook dat hij alleen maar rapt om geld te verdienen en die sukkels geven nog geld aan hem uit ook

0
Improve
geplaatst: 19 februari 2008, 14:52 uur
Hier een lijstje met artiesten/bands die naar mijn mening totaal geen echtheid overbrengen via de muziek, het komt in iedergeval op mij erg geforceerd en zeikerig over.
James Blunt - best ernstig
Coldplay
Kane
Dream Theater
Phil Collins
The Beatles
Krezip
Within Temptation
Dj Tiësto
Bon Jovi
Sean Paul
James Brown
R. Kelly
Marvin Gaye
Maroon 5
En op een paar uitzonderingen na is het toch vooral de wansmaak die ik in deze genres tref: Trance, Emo, r'n'b, hip hop.
James Blunt - best ernstig
Coldplay
Kane
Dream Theater
Phil Collins
The Beatles
Krezip
Within Temptation
Dj Tiësto
Bon Jovi
Sean Paul
James Brown
R. Kelly
Marvin Gaye
Maroon 5
En op een paar uitzonderingen na is het toch vooral de wansmaak die ik in deze genres tref: Trance, Emo, r'n'b, hip hop.
0
Improve
geplaatst: 19 februari 2008, 14:58 uur
Reijersen schreef:
dit meen je niet?>
(quote)
dit meen je niet?>Toch wel.
Ik vind zijn muziek zo geforceerd blij dat het me eigenlijk alleen maar irriteert.
0
Improve
geplaatst: 19 februari 2008, 15:02 uur
Reijersen schreef:
dit meen je niet?>
(quote)
dit meen je niet?>Je lijst geeft me trouwens nog wat inspiratie.
0
geplaatst: 19 februari 2008, 15:14 uur
* denotes required fields.