MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Artiesten waar je een gruwelijke hekel aan hebt

zoeken in:
Whitney Houston
Marco Borsato
Alain Clark
50 Cent
Maria Mena
Oasis

en over het algemeen alle gladde, emotieloze, geprefabriceerde, commerciële (pop)muziek

Titmeister schreef:
en over het algemeen alle gladde, emotieloze, geprefabriceerde, commerciële (pop)muziek

Zo'n beetje alle Stock, Aitken & Waterman produkties van de tweede helft van de jaren tachtig kan ik inderdaad echt niet aanhoren.

Sir Spamalot (crew)
Het zijn wel geen artiesten (letterlijk en figuurlijk) maar zo van die voetballiederen als de Rode Duivels zich ergens voor kwalificeren: zoals onze absolute topper (braak braak) "De Rode Duivels gaan naar Spanje". Als ik dit nog eenmaal hoor, dan wordt ik kompleet gek.

"De Rode Duivels gaan naar Spanje" van Will Tura (1982) is natuurlijk niet meer relevant maar roept toch nostalgische gevoelens op als wij zien wat de huidige Rode Duivels ervan terecht brengen tegenover die ploeg in 1982.

Titmeister schreef:

Volledig mee eens. De Stock, Aitken & Waterman producties in de tweede helft van de jaren tachtig waren daar het begin van, nadien werd het alsmaar erger.

Sir Spamalot (crew)
The Doors: overroepen tot en met.

tangmaster
Borsato, zo'n over het paard getilt ventje.

Pastichio Rocker
Queen. Overgewaardeerde carnavalsband. Heb eens slaande ruzie gehad op een verjaardag met een oom die hier fan van is. Oh ja, en ook nog een user op MovieMeter die uit z'n plaat ging toen ik zei dat die baggermuziek bij Highlander de film verpestte

Sir Spamalot (crew)
Speelt nu op de radio: Britney Spears

tangmaster schreef:
Borsato, zo'n over het paard getilt ventje.

Helemaal mee eens , de beste man weet zelf niet eens waar hij over zingt , totaal gevoelloos , wat `n enorme kaffer.

dix
Jeetje, iemand die anno 2008 het woord 'kaffer' nog durft te gebruiken.

dix schreef:
Jeetje, iemand die anno 2008 het woord 'kaffer' nog durft te gebruiken.

Kan dat tegenwoordig niet meer ?
Wat voor woord moeten we nu dan gebruiken ?

dix
We hebben geen kolonieën meer, dus koloniale scheldwoorden zijn inderdaad een beetje not-done.

Het enige ontwikkelingsgebied dat we nog meetorsen is Limburg, dus ik stel voor dat je de term 'Limbabwaan' gebruikt als je iemand als onderontwikkeld wilt wegzetten.

dix schreef:
We hebben geen kolonieën meer, dus koloniale scheldwoorden zijn inderdaad een beetje not-done.

Het enige ontwikkelingsgebied dat we nog meetorsen is Limburg, dus ik stel voor dat je de term 'Limbabwaan' gebruikt als je iemand als onderontwikkeld wilt wegzetten.

Marco is volgens mij geen Limburger , toch .
Gelukkig ben ik er ook geen , want ik heb liever `n hamburger dan `n limburger want die is niet te vreten.

Misterfool
eeh ff een lijstje maken
John lennon(veelst te brafe muziek slaaaaaaapverwekend)
Yoko ono(totaal geen mooie muziek)
gilmour(te braaf)
alle nederlandse artiesten(marco borsato,,hazes,fransje bauer)
madonna
rihanna
britney spears
jojo
captain beefheart
disturbed.

en natuurlijk alle rapmuziek

mischien off topic maar de beatles vind ik persoonlijk echt overgewaardeerd. ik kom bij hun album vaak niet verder dan 3.5 of 4 sterren(2 voor het werk voor saint peppers)en eenmaal 5 sterren. een goede band ja. legendarisch voor mij niet.

Casartelli (moderator)
Misterfool schreef:
alle nederlandse artiesten(marco borsato,,hazes,fransje bauer)

dat zijn ze inderdaad bijna allemaal

@ Misterfool
"Braaf" is het laatste wat in mij komt bij het beluisteren van John Lennon (al vind ik lang niet alles van hem solo goed). De albums "Plastic Ono Band" en "Imagine" al eens gehoord? Alles behalve slaapverwekkend. Yoko Ono kan volgens mij ook niet zingen, maar daar zijn velen het over eens.

Alle Nederlandstalige artiesten? Ken je in dat genre alleen Marco Borsato, André Hazes en Frans Bauer? Luister eens naar Boudewijn De Groot, Frank Boeijen, Bram Vermeulen, Robert Long, Stef Bos, Spinvis, Doe Maar, Eva De Roovere, Gorky ...

Je scheert ook alle rap over dezelfde kam. Natuurlijk is er veel slechte rapmuziek, maar er zijn beslist ook goede rapartiesten (Kanye West, Nas, Dr. Dre, Beastie Boys).

"Overgewaardeerd" wordt te pas en te onpas gebruikt wanneer iets je niet zint. The Beatles zijn nu éénmaal de meest legendarische en invloedrijke band ooit. Al vind ik die Beatlemania ook overtrokken, maar hun songs en albums waren destijds baanbrekend en staan nu nog steeds als een huis.

Jan Smit en dat soort zangertjes, maar vooral aan van die stoffige rockmuziek van bijvoorbeeld Kane of Nickelback. Het is soms niet eens dat het zo heel slecht is maar het is zeker ook nergens interresant of mooi. Het verveelt me gewoon enorm om er naar te luisteren, dan luister ik vaak nog liever naar een beetje foute catchy popdeuntjes.

Kane en Nickelback zijn bands die technisch gezien wel goed kunnen spelen, maar hun muziek vind ik zo vervelend, kleurloos en weinig origineel.

Casartelli (moderator)
't Is gewoon rock voor beginners...

Misterfool
LucM schreef:
@ Misterfool
"Braaf" is het laatste wat in mij komt bij het beluisteren van John Lennon (al vind ik lang niet alles van hem solo goed). De albums "Plastic Ono Band" en "Imagine" al eens gehoord? Alles behalve slaapwekkend. Yoko Ono kan volgens mij ook niet zingen, maar daar zijn velen het over eens.

Alle Nederlandstalige artiesten? Ken je in dat genre alleen Marco Borsato, André Hazes en Frans Bauer? Luister eens naar Boudewijn De Groot, Frank Boeijen, Bram Vermeulen, Robert Long, Stef Bos, Spinvis, Doe Maar, Eva De Roovere, Gorky ...

Je scheert ook alle rap over dezelfde kam. Natuurlijk is er veel slechte rapmuziek, maar er zijn beslist ook goede rapartiesten (Kanye West, Nas, Dr. Dre, Beastie Boys).

"Overgewaardeerd" wordt te pas en te onpas gebruikt wanneer iets je niet zint. The Beatles zijn nu éénmaal de meest legendarische en invloedrijke band ooit. Al vind ik die Beatlemania ook overtrokken, maar hun songs en albums waren destijds baanbrekend en staan nu nog steeds als een huis.

om ff weerwoord te mogen geven. 1 ik heb bijde albums van lennon gehoord en ja ik vind het nog steeds slaapverwekend.

twee mijn opmerking over nederlandse muziek was meer over de jaren 90 en 00 niet over de jaren 70/60 daar zijn natuurlijk goede artiesten te vinden.

3 rap is en blijft voor mij enorm slechte muziek met het muzikale niveau van een ukkie. gewoon(vaak nog niet eens) poëtische teksten opnoemen kan iedereen.

en over de beatles zei ik dat ik het PERSOONLIJK overgewaardeerd vond. dat ze muziekgeschiedenis schreven/schrijven staat vast. maar goed abba schrijft ook muziekgeschiedenis en om dat nou mooie muziek te vinden.

gewoon(vaak nog niet eens) poëtische teksten opnoemen kan iedereen.

Nee, dat kan niet iedereen. Dat is blijkbaar nogal een hardnekkig misverstand bij sommige mensen.

Nou, op dat punt ben ik het dan wel met mijn halve naamgenoot eens. Ik hoor ook wel eens gemier over iemand met een zogenaamd geweldige 'flow' die staat te 'spitten' en dan denk ik; dat kan toch elke boerenlul?

@ Misterfool
Ook nu zijn er goede Nederlandstalige artiesten (Gorky, Spinvis, Eva De Roovere, Yevgueni). Ik ben geen rapliefhebber, maar ga daarom niet alle rap slecht noemen.
Zowel the Beatles als Abba hebben muziekgeschiedenis geschreven en ik vind het allebei heel mooie muziek.

otherfool schreef:
Nou, op dat punt ben ik het dan wel met mijn halve naamgenoot eens. Ik hoor ook wel eens gemier over iemand met een zogenaamd geweldige 'flow' die staat te 'spitten' en dan denk ik; dat kan toch elke boerenlul?

Dan heb je dus echt geen flauw benul waar je het over hebt. Of je hebt nog nooit een goede rapper gehoord natuurlijk.

Zodra je dat uit je hoofd kan zonder stotteren praten we wel verder.

Misterfool
otherfool schreef:

blijkbaar zijn we bijden nog niet eens zo heel foolisch

Misterfool
@"BoordAppel"

Zodra je dat uit je hoofd kan zonder stotteren praten we wel verder.[/quote]

ik vind jouw muziek nog steeds niks aan en volgens mij kan iedereen dat. mooi zingen en toch nog vernieuwend zijn is een ander verhaal

edris.
Jou proberen op andere gedachten te brengen heeft blijkbaar totááááál geen zin.

en volgens mij kan iedereen dat

Upload maar een videootje naar YouTube waar jij dat stuk uit je hoofd doet, dan praten we verder. Tot die tijd doe ik je gewoon af als een onwetende die geen flauw idee heeft waar hij over praat, goed?

Het is nu juist deze instelling dat mensen zijn gaan rappen die het nooit hadden moeten doen.

Misterfool
BoordAppel schreef:
(quote)

Upload maar een videootje naar YouTube waar jij dat stuk uit je hoofd doet, dan praten we verder. Tot die tijd doe ik je gewoon af als een onwetende die geen flauw idee heeft waar hij over praat, goed?

Het is nu juist deze instelling dat mensen zijn gaan rappen die het nooit hadden moeten doen.

het verschil tussen deze mensen en zogenaamd goede rappers als de wu tang clan vind ik eigenlijk nogal klein. Maar goed laten we maar weer ontopic gaan aan welke artiesten hebben jullie een gruwelijke hekel.

als het maar niet pink floyd is

Alles van Pink Floyd.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:49 uur

geplaatst: vandaag om 03:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.