Muziek / Algemeen / Artiesten waar je een gruwelijke hekel aan hebt
zoeken in:
0
geplaatst: 22 november 2008, 16:33 uur
Rhythm & Poetry schreef:
maar dan ook gewoon alles hè
Zelf heb ik een grote hekel aan artiesten die met vocorders werken zoals Kanye West, T-Pain en Lil Wayne. Verder vind ik Nederlandstalig geneuzel (Nick & Simon, Jan Smit, Wolter Kroes etc.) een verschrikking.
Ondanks dat ik niks met metal en veel rockvormen heb kan ik niet zeggen dat ik daar zo'n grote hekel aan heb.
(quote)
maar dan ook gewoon alles hèZelf heb ik een grote hekel aan artiesten die met vocorders werken zoals Kanye West, T-Pain en Lil Wayne. Verder vind ik Nederlandstalig geneuzel (Nick & Simon, Jan Smit, Wolter Kroes etc.) een verschrikking.
Ondanks dat ik niks met metal en veel rockvormen heb kan ik niet zeggen dat ik daar zo'n grote hekel aan heb.
Nederlandstalig geneuzel? Is het zo'n ramp dat er in de Nederlandse taal gezongen word? Het gaat toch om de melodie/flow/kracht/dat soort dingen in de stem dan te taal waarin gezongen/gerapt/gegrunt wordt? Er zijn toch genoeg Nederlandstalige artiesten die toch zeker kwaliteit leveren? Al helemaal in jouw genre dacht ik.
0
geplaatst: 22 november 2008, 16:49 uur
Sorry ik bedoel het 'schlager/levenslied' gedeelte, door die acts er achter te zetten leek het mij wel duidelijk genoeg
. In 'mijn genre' vind ik de spoeling wat dun als het gaat om nederlandstalige muziek. Oké er zijn acts als 0118-vier, Typhoon, KGV, NuClear Family etc. die ik wel goed vind maar al met al is het wat magertjes.
. In 'mijn genre' vind ik de spoeling wat dun als het gaat om nederlandstalige muziek. Oké er zijn acts als 0118-vier, Typhoon, KGV, NuClear Family etc. die ik wel goed vind maar al met al is het wat magertjes.
0
geplaatst: 22 november 2008, 16:49 uur
Als wij het over Nederlandstalige muziek hebben denken velen automatisch aan Frans Bauer, Jan Smit en co omdat wij ermee worden doodgegooid op de radio. Zelf hou ik er ook niet van, toch niet van schlagers in het algemeen maar er is ook veel goede Nederlandstalige muziek van o.a. Boudewijn De Groot, Stef Bos, Frank Boeijen, Gorky, Doe Maar ... dus niet alle Nederlandstalige muziek over dezelfde kam scheren.
Net als Rhythm & Poetry hou ik ook niet van artiesten die met vocoders of autotune werken, in welk genre dan ook.
Net als Rhythm & Poetry hou ik ook niet van artiesten die met vocoders of autotune werken, in welk genre dan ook.
0
geplaatst: 22 november 2008, 17:24 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Sorry ik bedoel het 'schlager/levenslied' gedeelte, door die acts er achter te zetten leek het mij wel duidelijk genoeg
. In 'mijn genre' vind ik de spoeling wat dun als het gaat om nederlandstalige muziek. Oké er zijn acts als 0118-vier, Typhoon, KGV, NuClear Family etc. die ik wel goed vind maar al met al is het wat magertjes.Iki begrijp wel dat je dat bedoelde hoor
Het was alleen de manier waarop je het bracht.
0
Johny Favourite
geplaatst: 26 november 2008, 20:53 uur
Acda & De Munnick
Ik weet niet zeker of ik de naam van die tweede papzak goed geschreven heb, maar wat heb ik een godsgruwelijke rothekel aan de pseudo-spitsvondige, net iets te zelfgenoegzaam pretentieuze kleinku(ns)tteksten met gezapige akoestische begeleiding.
Ik weet niet zeker of ik de naam van die tweede papzak goed geschreven heb, maar wat heb ik een godsgruwelijke rothekel aan de pseudo-spitsvondige, net iets te zelfgenoegzaam pretentieuze kleinku(ns)tteksten met gezapige akoestische begeleiding.
0
LocoHermano
geplaatst: 26 november 2008, 22:09 uur
Gruwelijke hekel:
katie melua
editors
supertramp
norah jones
evanescence
james blunt
Hekel:
steve miller band
alanis morrisette
within temptation
the kooks
razorlight
over het algemeen kut, maar af en toe een aardig nummer:
no doubt
live
blof
de dijk
u2
kaiser chiefs
acda + de munnik
foo fighters
Bedroevend slecht, maar wel een lekker wijf:
Shania Twain
Suf:
Keane
Kane
the Killers
katie melua
editors
supertramp
norah jones
evanescence
james blunt
Hekel:
steve miller band
alanis morrisette
within temptation
the kooks
razorlight
over het algemeen kut, maar af en toe een aardig nummer:
no doubt
live
blof
de dijk
u2
kaiser chiefs
acda + de munnik
foo fighters
Shania Twain
Suf:
Keane
Kane
the Killers
0
geplaatst: 26 november 2008, 23:18 uur
LocoHermano schreef:
Hier zou je een toplijst van kunnen maken en dan staat shania twain echt niet in mijn top 10
0
geplaatst: 27 november 2008, 09:48 uur
Johny Favourite schreef:
Acda & De Munnick
Acda & De Munnick
Ik zou het niet beter kunnen omschrijven. En dan is er nog een overtreffende trap: Veldhuis & Kemper.
0
Johny Favourite
geplaatst: 27 november 2008, 11:27 uur
tnf schreef:
Ik zou het niet beter kunnen omschrijven. En dan is er nog een overtreffende trap: Veldhuis & Kemper.
(quote)
Die twee klonen van A&DM zijn inderdaad lachwekkend, epigonisme zonder enige schaamte en met nog minder talent.
0
Nicci
geplaatst: 27 november 2008, 16:47 uur
Zolang muziek eerlijk is, erger ik me niet. Op het moment dat muziek iets pretendeert te zijn wat het niet is, erger ik me. Gerard Jolink c.s. kan ik dus wel verdragen, maar Radiohead (om maar iets te noemen) niet.
0
geplaatst: 27 november 2008, 17:18 uur
Nicci schreef:
Zolang muziek eerlijk is, erger ik me niet. Op het moment dat muziek iets pretendeert te zijn wat het niet is, erger ik me. Gerard Jolink c.s. kan ik dus wel verdragen, maar Radiohead (om maar iets te noemen) niet.
Helemaal mee eens.
0
geplaatst: 27 november 2008, 17:19 uur
Haha, ik wist dat jij Radiohead ging noemen 
En je hebt verder wel een punt met pretenties.. de vraag is soms in hoeverre iets pretenties heeft, of in hoeverre die pretenties er door luisteraars worden ingestopt. Bij Radiohead ben ik het wel met je eens dat het behoorlijk wat pretenties van zichzelf heeft.

En je hebt verder wel een punt met pretenties.. de vraag is soms in hoeverre iets pretenties heeft, of in hoeverre die pretenties er door luisteraars worden ingestopt. Bij Radiohead ben ik het wel met je eens dat het behoorlijk wat pretenties van zichzelf heeft.
0
Nicci
geplaatst: 27 november 2008, 17:56 uur
Ik zat nog te dubben, zal ik Radiohead noemen . . .
Hoe dan ook: ook een van mijn favorieten Prince heeft een periode gehad dat ik hem niet meer serieus kon nemen en ergernis de kop op stak. Je hebt inderdaad een punt: soms dichten luisteraars dingen toe aan muziek die er helemaal niet zijn en lijkt het pretentieuzer dan het is.
Hoe dan ook: ook een van mijn favorieten Prince heeft een periode gehad dat ik hem niet meer serieus kon nemen en ergernis de kop op stak. Je hebt inderdaad een punt: soms dichten luisteraars dingen toe aan muziek die er helemaal niet zijn en lijkt het pretentieuzer dan het is.
0
Nicci
geplaatst: 27 november 2008, 17:59 uur
Dat wil ik geloven. Ik zie dat je Saxon in je top 10 hebt. Daar heb ik vrij weinig mee, maar die band pretendeert helemaal niets, behalve dat ze lekkere hardrock willen maken. En zo hoort het.
0
beaster1256
geplaatst: 27 november 2008, 21:56 uur
waar ik ook het schijt aan heb zijn die r&b sukkelaars en dan denk ik vooral aan beyonce , en mary j blige en die andere trut carey , ze hebben volgens mij prachtige stemmen om echte really deep soul te zingen , maar altijd dat gekweel , verdomme t'is gelijk ze 78 orgasmes tegelijk in hun strot krijgen , nee ik kan er niet tegen , heb wel eens die mary j blige een waanzinnig nummer horen zingen in later with jools holland , ze leefde echt mee en ging meer de soul toer op , het publiek veerde direct op en wist , hier horen we iets speciaals , maar ik heb een cd van haar en t'is weer r&b meets hip hop beats , walgelijk
0
geplaatst: 27 november 2008, 22:02 uur
.....en je hoort die orgasmes voortdurend op bijna alle radiozenders. Voor mij de reden om bijna niet naar populaire radiozenders te luisteren.
0
geplaatst: 28 november 2008, 15:22 uur
Zangeressen als Celine Dion, Mariah Carey en in mindere mate Mary J. Blige en Alicia Keys zijn vocaal gewoon klasse, maar het is de productie van hun muziek waartegen ik bezwaar heb. Hun muziek wordt gladgestreken tot die zgn. R&B (die naam alleen al!) voor het grote publiek waardoor de soul wordt weggezogen. Moesten ze in de jaren '60 of '70 hebben geleefd, stonden ze op vrijwel gelijke voet met bv. Aretha Franklin (wiens recente albums ook weinig meer met soul vandoen hebben).
0
geplaatst: 28 november 2008, 15:38 uur
Zangeressen als Celine Dion, Mariah Carey en in mindere mate Mary J. Blige en Alicia Keys zijn vocaal gewoon klasse
Bedoel je dat niet andersom?
0
Misterfool
geplaatst: 3 december 2008, 20:56 uur
ja jongens nu kan ik eindelijk eens mijn hart luchten
allereerst alle idioten die ooit met idols mee gedaan hebben
vervolgens alle foute gangsterrap idioten
gentle giant omdat ik gewoon te vaak op die kt band gewezen word. jezus het is dan wel prog maar van het allerslechtse caliber
ten slotte alle nederlandse "volk"zangers
vergeet ik niet iets. O JA de o zo populaire brillemans met zijn o zo lelijk japans schreeuwerik die een ware cult status hebben bij sommige leden.
heerlijk gewoon eens dat gezegd te hebben
allereerst alle idioten die ooit met idols mee gedaan hebben
vervolgens alle foute gangsterrap idioten
gentle giant omdat ik gewoon te vaak op die kt band gewezen word. jezus het is dan wel prog maar van het allerslechtse caliber
ten slotte alle nederlandse "volk"zangers
vergeet ik niet iets. O JA de o zo populaire brillemans met zijn o zo lelijk japans schreeuwerik die een ware cult status hebben bij sommige leden.
heerlijk gewoon eens dat gezegd te hebben
0
Nicci
geplaatst: 3 december 2008, 21:29 uur
die knakker die tegenwoordig bij 'de wereld draait door' de gesprekjes aan het eind van de maand aan elkaar mag plakken met 'toepasselijke' liedjes vind ik erg irritant. Hoe goed hij het ook bedoeld: hij kan er niks van.
Hoe heet die figuur eigenlijk?
0
geplaatst: 3 december 2008, 21:40 uur
Nicci schreef:
die knakker die tegenwoordig de gesprekjes aan het eind van de maand aan elkaar mag plakken met 'toepasselijke' vind ik erg irritant. Hoe goed hij het ook bedoeld: hij kan er niks van.
die knakker die tegenwoordig de gesprekjes aan het eind van de maand aan elkaar mag plakken met 'toepasselijke' vind ik erg irritant. Hoe goed hij het ook bedoeld: hij kan er niks van.
Waar hebben we het hier precies over?
0
Nicci
geplaatst: 3 december 2008, 23:01 uur
Bij de 'wereld draait door' bedoel ik. Even aangepast.
0
Johny Favourite
geplaatst: 3 december 2008, 23:15 uur
Nicci schreef:
die knakker die tegenwoordig bij 'de wereld draait door' de gesprekjes aan het eind van de maand aan elkaar mag plakken met 'toepasselijke' vind ik erg irritant. Hoe goed hij het ook bedoeld: hij kan er niks van.
die knakker die tegenwoordig bij 'de wereld draait door' de gesprekjes aan het eind van de maand aan elkaar mag plakken met 'toepasselijke' vind ik erg irritant. Hoe goed hij het ook bedoeld: hij kan er niks van.
Ja, verschrikkelijk. Dat guitige lachje na alles wat hij zegt, is ongetwijfeld charmant bedoeld, maar wekt de indruk dat moeders navelstreng bij het verlaten haar buikholte zijn hersentjes gedurende minimaal enkele minuten van bloedtoevoer afgesneden heeft. Maar dat is natuurlijk bezijdens het punt, zijn nasale zangstem kan mij ook allerminst bekoren.
0
fastpulseboy
geplaatst: 3 december 2008, 23:53 uur
idd!
wat een vreselijk nep nerdy zeikerdje is die gast zeg!
En die mensen allemaal maar met een stalen gezicht het serieus nemen....
om te kotsen!
wat een vreselijk nep nerdy zeikerdje is die gast zeg!
En die mensen allemaal maar met een stalen gezicht het serieus nemen....
om te kotsen!
0
Nicci
geplaatst: 4 december 2008, 11:17 uur
Toch zie ik af en toe iemand die z'n best moet doen om z'n gezicht in de plooi te houden. Ik geloof dat als ik daar zou zitten, ik m'n lachen niet kon inhouden. Vals tot en met!
0
geplaatst: 4 december 2008, 11:55 uur
Voorgaande posten kan ik goed begrijpen. Ik zag Fonz minder lucky bezig tijdens een Johnny Cash Tribute en hij was op 1 na het slechtst. Henk Koorn van Hallo Venray was slecht qua zang en gitaarspel, hoe sympathiek het ook bedoeld was het ging niet zo best. Erwin Nijhoff en Inge Bonthond(Bonbita,s) maakten de avond weer goed.
* denotes required fields.