MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Artiesten waar je een gruwelijke hekel aan hebt

zoeken in:
Queen

MDV schreef:
(quote)

Eh? Vindt de Nederlandse massa de toppers echt goed? Ik dacht dat iedereen het als een grote grap zag.

Volgens mij ziet de Nederlandse massa muziek vooral als een wegwerp-product. En binnen die zienswijze vallen de toppers naar mijn mening ook. Moet je maar eens opletten naar de argumenten van mensen die dat soort muziek leuk vinden. Gewoon lekker meezingen want iedereen kent het toch wel, lekker makkelijk toch? De Nederlanders die muziek als een kunstvorm (ja ja ) kunnen waarderen hebben natuurlijk niets met de toppers.

Bij welke bands/artiesten hebben jullie de neiging meteen de radio uit te zetten, bloemkool in je oren te proppen of andere drastische maatregelen te nemen. En kom nu niet met Frans Bauer of Ski-hut muziek, ik heb het over muziek die over het algemeen wel goed gevonden wordt.

Hij is goed. Hij is origineel. Hij is vaak verrassend. Hij schrijft prachtige nummers.
Hij mag boeiend zijn , maar hij bereikt mij nog steeds niet ; het is die stem van hem:
Tom Waits.
Sorry , Tom .

Excuus, had de openings post niet gelezen.

In dat geval noem ik The Killers maar.

Mordor
Ik moet dan denken aan 13 in een dozijn indie bandjes. Te denken valt aan: Pigeon detectives, Kooks, Razorlight en consorten.

Ik heb mij vandaag verbaasd over een stuk wat in de krant stond. Het ging over een zogenaamde 'piratenparty'. Een feest waarbij Nederlandstalige muziek centraal staat. Hier komen Jan Smit, Nick en Simon en soortgenoten. In het stuk staat dat deze muziek aan het doorbreken is in Nederland en dat dat een goed iets was.
Ik kan je zeggen dat ik gewoon diep geschokt was. Hoe kan iemand nou zeggen dat Nick en Simon goede muziek maken die meer mensen moeten gaan waarderen.
Maar dus bij artiesten om niet te waarderen. Nick en Simon, Jan Smit, Paul de Leeuw.

Casartelli (moderator)
Bij welke bands/artiesten hebben jullie de neiging meteen de radio uit te zetten, bloemkool in je oren te proppen of andere drastische maatregelen te nemen. En kom nu niet met Frans Bauer of Ski-hut muziek, ik heb het over muziek die over het algemeen wel goed gevonden wordt.

@ Casartelli ; Als dat op mij gericht is heb je duidelijk mijn inleiding niet gelezen.

Casartelli (moderator)
Nuja, dat "in Nederland aan het doorbreken" zal ook nogal meevallen toch? En een sterke (vooral) regionale populariteit hebben dergelijke 'piraten' artiesten altijd al. En zelfs de regio ontstijgend: zo'n programma als "Voor alle fans" van de TROS is nu ook niet iets van het laatste halfjaar.

Sir Spamalot (crew)
The Doors

`

Oh, in dat geval;

Norah Jones (die ongelovelijke zeurstem)
AC/DC (die ongelovelijke krijsstem)
en heb Queen ook nooit echt geweldig gevonden

Nouja, "een hekel hebben" gaat misschien een beetje ver, maar ik vind ze zwaar overschat.

Mordor schreef:
Ik moet dan denken aan 13 in een dozijn indie bandjes. Te denken valt aan: Pigeon detectives, Kooks, Razorlight en consorten.

Dat heb ik nou ook. Ze hebben iets over zich wat ontzettend leeg en gemaakt over komt. Een beetje gekunsteld interessant willen zijn, met zo'n knullig imago er bij. En alle hippe radiozenders slikken het als zoete koek.

Toppunt voor mij is dan altijd Di-rect. Wat walg ik van die gasten!

Een andere (vast vaker gezegd): NICKELBACK. Wanneer die langskomen op de radio krijg ik al kotsneigingen.

Het grappige is dat zelfs de mainstream media een beetje genoeg lijken te hebben van dat stelletje zeikers. D'r staat zelfs een zeer negatieve review in de Spits!

Father McKenzie
The Frans Weber Und Marianne Bauer Rock Explosion's Road Show!

MDV
Thom Yorke. Ik wil best geloven dat hij met Radiohead hele mooie muziek maakt, maar als ik die gast zie en over hem lees hoeft het van mij al niet meer. Naar mannetje. Dave Mustaine ongeveer hetzelfde verhaal.

Nicholas123 schreef:
Het grappige is dat zelfs de mainstream media een beetje genoeg lijken te hebben van dat stelletje zeikers. D'r staat zelfs een zeer negatieve review in de Spits!

Wat me eigenlijk wel steekt bij Nickelback is dat ze in het begin best veelbelovend klonken. How You Remind Me vond ik, in de tijd van uitkomen, echt wel een redelijk goede single. Maar bij het beluisteren van die cd viel het me eigenlijk al op. En daarna met al die opvolg-singles werdt het me pijnlijk duidelijk.

azra schreef:
Ik heb mij vandaag verbaasd over een stuk wat in de krant stond. Het ging over een zogenaamde 'piratenparty'. Een feest waarbij Nederlandstalige muziek centraal staat. Hier komen Jan Smit, Nick en Simon en soortgenoten. In het stuk staat dat deze muziek aan het doorbreken is in Nederland en dat dat een goed iets was.
Ik kan je zeggen dat ik gewoon diep geschokt was. Hoe kan iemand nou zeggen dat Nick en Simon goede muziek maken die meer mensen moeten gaan waarderen.
Maar dus bij artiesten om niet te waarderen. Nick en Simon, Jan Smit, Paul de Leeuw.

Ik heb de hoop al lang geleden opgegeven. En in mijn omgeving voel ik me vreemd en onbegrepen wat betreft mijn muzieksmaak. Op m'n werk wordt door sommigen zelfs gezegd dat ik geen muzieksmaak heb en krijg ik soms de hoogste ruzie als ik me in de buurt van de radio begeef. Ja, het is erg...

Nicholas123 schreef:
(quote)

Volgens mij ziet de Nederlandse massa muziek vooral als een wegwerp-product. En binnen die zienswijze vallen de toppers naar mijn mening ook. Moet je maar eens opletten naar de argumenten van mensen die dat soort muziek leuk vinden. Gewoon lekker meezingen want iedereen kent het toch wel, lekker makkelijk toch? De Nederlanders die muziek als een kunstvorm (ja ja ) kunnen waarderen hebben natuurlijk niets met de toppers.

Ik vind de naam 'Toppers' op zich al je reinste vorm van pure, walgelijke zelfverheerlijking. Het moest verboden worden zoiets los te laten op de mensheid. En dan ook nog eens dat gekissebis in de media door die Geer en Goor... Wat een stel onuitstaanbare oude wijven zijn het toch! Opzouten met die hap en snel een beetje!!

Ik was erg blij toen ik gister hoorde dat Coldplay er volgend jaar mee stopt. Elk nummer klinkt voor mij hetzelde en ik vind Cris Martin een zelfingenomen zeikerd. Het spijt mij alle Coldplayfans maar als er iets is behalve u2 dat ik zwaar overschat vindt dan is het wel coldplay

Ja, en ze gaven ook aan dat ze ooit nog eens in het voorprogramma van Take That willen optreden

beaster1256
paris en britney , maar ja, dat zijn geen artiesten , verder heb ik altijd een beetje een afkeer gehad aan simply red ( die hucknall ) , ub 40 ( wereldrecord zaaaaagen ) het gedrag van fred mercury , al wat leunt naar hiphop en rap , james hetfield , nederlandse en duitse schlagers , the cats , osmonds , en dan ook al die boybands , allemaal h.....'s

Father McKenzie
da's heel wat ergernis op een hoopje gegooid, beaster1256.... Ik probeer of ik ook aan een dergelijk lijstje geraak;

Het merendeel van de huidige modepoppetjes in de hitparade, genre Britnie Spiersen, Rie-janna's, Gwennen Stefaaanies, Avrillen Lavignes; kortom uiterlijk vertoon en patserijen zonder inhoud. Verpakking zonder inhoud bij wijze, ofwel; een drol met een strikje rond....
verder alle slechte schlagerzangers die niets doen dan coveren, zoals in België die vreselijke Jo Vally die de kroon spant wat mij betreft, maar ook Helmoet Lotto, Ik-heb-je-duizend-maal-bestolen-trien Laura Lien (sorry ik schrijf hun namen opzettelijk konte-verkeerd, ze verdienen niet beter).
Verder de Koos Albersen en Gordons en Ticket-to-the-tropics-Geraard Zooling (hij had al làng weg moeten wezen naar de tropen!), Rene Fröbels en consoorten, die zelfvernoemde "toppers" van jewelste.... màn wat is dat zum kotsen...

Verder zowat 95 procent van de vuilbakkenmuzak die sinds de nineties in de hitparades woont..... vreselijke evolutie, vreselijke devaluatie van begrip "muziek". Video killed the radiostar, nietwaar...

Verder erger ik me kapot aan jonge verkopertjes in platenzaken die als je iets komt vragen van The Byrds, The Doors of The Who, kijken alsof het dondert in Keulen en "euh" gewijs hun neus optrekken, dan denk ik; jochie ga toch met je knikkers spelen....

Alle Duitse schlagers, ja, beaster dàt deugt inderdaad van geen kanten, die Dennie Christian hadden ze al lang naar Marsupilamiland moeten catapulteren....
Al die vreselijke a-muzikale rappers met hun wansmakelijke kledij; kettingen en misplaatste petten, spuuglelijke sportschoenen, màn I fuckin' hate it, al die jeanetten van "Boysbands", miljaardedzjuu er is toch stront op de wereld losgelaten.
Willem Vermandere wist het al te zingen in het lied "Onnozelen Brol", er IS inderdaad véél al dan niet goedbedoelde rotzooi om je dood aan te ergeren.

maar ik concentreer me eigenlijk toch liever op muziek waar ik goede vibes van krijg....

Ajuu!

Helemaal mee eens, maar dient wat mij betreft nog door een categorie aangevuld te worden.
Ik zet bijvoorbeeld de radio onmiddellijk op een andere zender als nachtegaaltjes als Mariah Carey en Celine Dion of zangvogeltjes van gelijke strekking hun eerste noten verspreiden. Ik kan dit gewoonweg niet aanhoren, om maar te zwijgen van de vele minder getalenteerde R & B "artiesten" van tegenwoordig die met hun trillende en overslaande stemmetjes de hitparade bestormen.

Ik verwijs nog eens naar mijn bericht van 28 april. Ik heb aan geen enkel artiest een hekel, maar erger mij aan die rotzooi die de laatste 15 jaar de hitlijsten bevuilt.
Op de eerste plaats al die platte housedreunen (Crazy Frog en co, Scooter, Da Boy Tommy en al die Thunderdome CD's). Ook lege zoutloze pulp waar het enkel draait rond de verpakking (Rihanna, Pussycat Dolls, Paris Hilton, Milk Inc ...) en vele schlagers (Jo Vally, Frans Bauer ...).
'Postgrunge' bands als Kane en Nickelback die de rock zo saai mogelijk proberen maken mogen van mij ook vertrekken evenals vele hedendaagse rappers als 50 Cent, waar het enkel gaat om het stoere imago.
Van de meeste R&B hou ik ook niet vanwege te gelikt, al zijn er talentvolle artiesten in dit genre.

LucM schreef:

Yoko Ono : vreemd dat zij hier nog niet vermeld is. Heb je haar ooit horen zingen? Daarmee vergeleken is Edith uit de serie "Allo Allo" een wereldzangeres.

Tja, vocaal is Yoko Ono echt een lichtgewicht hoewel er goede songs in haar repertoire zitten. Maar het pluspunt bij Yoko Ono is tenminste dat haar vocalen op plaat staan zoals ze in werkelijkheid zijn, hoe slecht ook. Bij veel huidige artiesten worden vocale mankementen door allerlei productietrucs (autotune) weggemoffeld.

Father McKenzie
heicro schreef:
Helemaal mee eens, maar dient wat mij betreft nog door een categorie aangevuld te worden.
Ik zet bijvoorbeeld de radio onmiddellijk op een andere zender als nachtegaaltjes als Mariah Carey en Celine Dion of zangvogeltjes van gelijke strekking hun eerste noten verspreiden. Ik kan dit gewoonweg niet aanhoren, om maar te zwijgen van de vele minder getalenteerde R & B "artiesten" van tegenwoordig die met hun trillende en overslaande stemmetjes de hitparade bestormen.

Die soort KWELERS was ik even vergeten, ik wou dat ik ze voorgoed kon vergeten; vreselijk gezeik, inderdaad; Whitney Houston, Mariah Carey, Céline Dion, het ergste van het ergste!

Aan Mariah Carey erger ik mij vooral aan haar verwaande imago (al kan ze goed zingen), temeer omdat wat ze de laatste 10 jaar heeft uitgebracht niet al te best is. Jennifer Lopez (die ik een stuk minder vind) is ook al zo iemand die denkt de wereld aan haar voeten te hebben.
Je kunt ook de gebroeders Gallagher van Oasis verwaandheid verwijten, vele nummers van hen zijn echt klasse.

beaster1256 schreef:
paris en britney , maar ja, dat zijn geen artiesten , verder heb ik altijd een beetje een afkeer gehad aan simply red ( die hucknall ) , ub 40 ( wereldrecord zaaaaagen ) het gedrag van fred mercury , al wat leunt naar hiphop en rap , james hetfield , nederlandse en duitse schlagers , the cats , osmonds , en dan ook al die boybands , allemaal h.....'s

Zet Anouk er nog bij en we zijn het helemaal eens.

beaster1256 schreef:
al wat leunt naar hiphop en rap

maar dan ook gewoon alles hè

Zelf heb ik een grote hekel aan artiesten die met vocorders werken zoals Kanye West, T-Pain en Lil Wayne. Verder vind ik Nederlandstalig geneuzel (Nick & Simon, Jan Smit, Wolter Kroes etc.) een verschrikking.

Ondanks dat ik niks met metal en veel rockvormen heb kan ik niet zeggen dat ik daar zo'n grote hekel aan heb.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:31 uur

geplaatst: vandaag om 19:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.