Muziek / Algemeen / Artiesten waar je een gruwelijke hekel aan hebt
zoeken in:
0
dutch2
geplaatst: 4 juni 2005, 00:37 uur
Volgens mij ben ik hier de enige die geen echte hekel aan dat nummer heeft 
Het zou misschien kunnen dat jullie het nummer al leerden kennen toen jullie (bij wijze van spreken) nog in de wieg lagen. Op het moment dat jullie bewust naar muziek gingen luisteren was Hotel California eigenlijk al behang, doodgedraaid. Ik heb zoiets met Satisfaction van de Stones.
Ik kan me nog goed herinneren dat ik Hotel California voor de eerste keer hoorde (in 1976 of zoiets) en ik was zwaar onder de indruk (net als bijna alle serieuze muziekliefhebbers in die tijd). Fijn intro, mooie melodie, aardige solo, intrigerende tekst. Omdat ik het inmiddels al veel te vaak heb gehoord gaat het nummer nu ook langs me heen. Maar een hekel, nou nee.

Het zou misschien kunnen dat jullie het nummer al leerden kennen toen jullie (bij wijze van spreken) nog in de wieg lagen. Op het moment dat jullie bewust naar muziek gingen luisteren was Hotel California eigenlijk al behang, doodgedraaid. Ik heb zoiets met Satisfaction van de Stones.
Ik kan me nog goed herinneren dat ik Hotel California voor de eerste keer hoorde (in 1976 of zoiets) en ik was zwaar onder de indruk (net als bijna alle serieuze muziekliefhebbers in die tijd). Fijn intro, mooie melodie, aardige solo, intrigerende tekst. Omdat ik het inmiddels al veel te vaak heb gehoord gaat het nummer nu ook langs me heen. Maar een hekel, nou nee.
0
geplaatst: 4 juni 2005, 13:16 uur
Het hele beleid van Sky Radio is gabaseerd op dat niet-irriteren principe. Sky Radio laat een groep Nederlanders naar nummers luisteren en de enige vraag die ze moeten beantwoorden is "Irriteert dit nummer U?". De nummers die als het minst irritant uit de bus komen vormen de playlist van Sky Radio. Vandaar dat een ballad van Britney Spears er wel doorheen glipt, maar I'm a slave 4u bijvoorbeeld niet.
0
geplaatst: 4 juni 2005, 13:23 uur
[kortdoordebocht]
Alles aan dat nummer stuit mij tegen de borst. Ik kan er eigenlijk niet echt een goede reden voor bedenken, maar ik vind het gewoon verschrikkelijk.
Het is rockmuziek voor bejaarden.
Het is muziek voor mensen die het liefst muziek luisteren op hun 5.1 surround system omdat ze het zo grappig vinden dat de ene gitaar linksachter hun zit en de andere rechtsvoor.
Het is muziek die Henny Huisman op zet als ie uit zijn dak wil gaan.
Het is muziek voor mensen die Budweiser goed bier vinden.
Het is muziek die volgens Balkenende nog net binnen de normen en waarden grens valt.
Het is muziek voor mensen die op koopzondag naar een woonboulevard gaan terwijl ze eigenlijk helemaal niks nodig hebben.
[/kortdoordebocht]
0
geplaatst: 4 juni 2005, 13:30 uur
[kortdoordebocht]
Het is muziek voor mensen die het liefst muziek luisteren op hun 5.1 surround system omdat ze het zo grappig vinden dat de ene gitaar linksachter hun zit en de andere rechtsvoor.
...
Het is muziek die volgens Balkenende nog net binnen de normen en waarden grens valt.
....
Het is muziek voor mensen die op koopzondag naar een woonboulevard gaan terwijl ze eigenlijk helemaal niks nodig hebben.
[/kortdoordebocht]
Wel, "Hotel California" vind ik best te pruimen, ik hoor het niet te vaak. Waarschijnlijk daarom.
Maar gemaster schrijft hier een paar regels die ik met gaarnte mag lezen

Ergernis leeft toch meestal een paar levendige zinnen op. Bij deze geïllustreerd door onze gemaster

0
dutch2
geplaatst: 4 juni 2005, 14:59 uur
gemaster schreef:

0
geplaatst: 15 juni 2005, 16:59 uur
hekel aan
trijntje oosterhuis
do
within temptation
limp bizkit
en krijg steeds meer een hekel aan U2
trijntje oosterhuis
do
within temptation
limp bizkit
en krijg steeds meer een hekel aan U2
0
geplaatst: 28 juni 2005, 12:21 uur
Ik ben dus alergisch voor Tom Waits, ik baal er ook van want als je smaak hebt dan houd je van meneer Waits. Ik kan er niets aan doen, ik hoor een dronken lallende man en kan hem niet serieus nemen. Muziek maken is net als acteren, als ik het geloof vind ik het al vaak goed.
Coldplay vind ik heftig overgewaardeerd, klinkt lekker hoor, op de achtergrond.
Veel amerikaanse bandjes zijn na hun eerste goeie album de essentie van muziek maken kwijt geraakt, het plezier!
Coldplay vind ik heftig overgewaardeerd, klinkt lekker hoor, op de achtergrond.
Veel amerikaanse bandjes zijn na hun eerste goeie album de essentie van muziek maken kwijt geraakt, het plezier!
0
geplaatst: 28 juni 2005, 14:15 uur
lomp bizkit , linkin park , good charlotte , blink 182 , will smith , 50 cent , da game , avril lavigne , britney spears , christina aguiwhatever , nelly x1000 , de nieuwe moby , thof van commerce, backstreet boys , blue, destiny's child , beyonce , natalia , p diddy , black eyed peas ( behalve de eerste cd ), star academy shit , brahim , daniel powter , milk inc , lasgo , mariah carey , gwen stefani , crazy frog , stash , justin timberlake , snoooop , gay z , j-lo , al die eendagsvliegjes in de r&b en hiphop scene waar ik de moeite niet voor ga nemen om hun namen vanbuiten te leren , the rasmus , kane , tiesto , groepjes die bestaan uit een kerel achter een keyboard en een grietje met een micro zonder aansluiting en een oerdomme , platte housebeat , abn , hoobastank , staind , nickelback , evanesence , tupac , fatman scoop , little john , usher , krezip , papi sanchez , die domme , kortstondige andre hazes hype ... enzovoort ...
0
geplaatst: 28 juni 2005, 18:09 uur
Mooi gedreven stukje van Knowledge. Hierin ook een van mijn irritaties, gisteren weer pardoes en onaangekondigd op mijn TV-scherm verschenen:
Mariah Carey.
Mariah Carey.
0
Sietse
geplaatst: 28 juni 2005, 18:20 uur
Om toch weer eens terug te komen op The Eagles, ik had al laten weten dat ik Hotel California niet meer kan aanhoren. Nou dat is nog steeds zo, maar werkelijk genoeg vind ik nummers zoals Desperado dan weer wel lekker in het gehoor liggen. Het is misschien een beetje slijmerig, maar zeker niet slecht en vervelend. Toch raar zoiets heh...
0
geplaatst: 28 juni 2005, 19:14 uur
Ik erger me eigenlijk zelden aan muziek/muzikanten, laat staan dat ik er een gruwelijke hekel aan heb. Ik zet het gewoon af, zorg ervoor dat het überhaupt weinig kans heeft om langs te komen of heb medelijden met de artiesten in kwestie.
Bovengenoemde Mariah Carey heeft een heel traject bij mij afgelegd: van irritant tot gedoogd, van licht gerespecteerd tot medelijden. Dat is nog altijd interessanter dan de extréémst pijnlijke dingen: hoek Vengaboys.
Klassiekers, te veel gehoorde platen, leer ik uiteindelijk wel weer beluisteren. Ik hoor Meat Loaf en Eagles nog steeds niet gráág. Maar me eraan ergeren, daar heb ik gewoon geen zin in. Jaartje top 100 aller tijden overslaan - of tegenwoordig: top 2000 de laatste paar uur skippen - doet wonderen
.
Bovengenoemde Mariah Carey heeft een heel traject bij mij afgelegd: van irritant tot gedoogd, van licht gerespecteerd tot medelijden. Dat is nog altijd interessanter dan de extréémst pijnlijke dingen: hoek Vengaboys.
Klassiekers, te veel gehoorde platen, leer ik uiteindelijk wel weer beluisteren. Ik hoor Meat Loaf en Eagles nog steeds niet gráág. Maar me eraan ergeren, daar heb ik gewoon geen zin in. Jaartje top 100 aller tijden overslaan - of tegenwoordig: top 2000 de laatste paar uur skippen - doet wonderen
.
0
geplaatst: 1 juli 2005, 23:17 uur
Kane, Radiohead, Kosheen, Krezip, 50ct, Ali B enz
o ja en het hele genre rap / hip hop kan me ook gestolen worden.
o ja en het hele genre rap / hip hop kan me ook gestolen worden.
0
geplaatst: 1 juli 2005, 23:21 uur
Missy Elliot.
Dat draait m'n zus altijd keihard. Ze danst op dat soort muziek, maar Missy Elliot is het ergst van allemaal. Heb verder helemaal geen hekel aan hip-hop e.d., vind het zelf af en toe heel gaaf. Maar die stem... en die geluidjes soms.. nee, bah. Ik haat dat.
Dat draait m'n zus altijd keihard. Ze danst op dat soort muziek, maar Missy Elliot is het ergst van allemaal. Heb verder helemaal geen hekel aan hip-hop e.d., vind het zelf af en toe heel gaaf. Maar die stem... en die geluidjes soms.. nee, bah. Ik haat dat.
0
geplaatst: 4 juli 2005, 19:59 uur
Nog veel belangrijker:
Keane en Saybia.
En Muse eigenlijk ook wel, maar daar kan ik nog wel eens naar luisteren.
Keane en Saybia.
En Muse eigenlijk ook wel, maar daar kan ik nog wel eens naar luisteren.
0
geplaatst: 5 juli 2005, 10:18 uur
knowledge schreef:
lomp bizkit , linkin park , good charlotte , blink 182 , will smith , 50 cent , da game , avril lavigne , britney spears , christina aguiwhatever , nelly x1000 , de nieuwe moby , thof van commerce, backstreet boys , blue, destiny's child , beyonce , natalia , p diddy , black eyed peas ( behalve de eerste cd ), star academy shit , brahim , daniel powter , milk inc , lasgo , mariah carey , gwen stefani , crazy frog , stash , justin timberlake , snoooop , gay z , j-lo , al die eendagsvliegjes in de r&b en hiphop scene waar ik de moeite niet voor ga nemen om hun namen vanbuiten te leren , the rasmus , kane , tiesto , groepjes die bestaan uit een kerel achter een keyboard en een grietje met een micro zonder aansluiting en een oerdomme , platte housebeat , abn , hoobastank , staind , nickelback , evanesence , tupac , fatman scoop , little john , usher , krezip , papi sanchez , die domme , kortstondige andre hazes hype ... enzovoort ...
Volgens mij ben je sneller klaar als je opscrijft wat je wel leuk vind

0
geplaatst: 5 juli 2005, 18:35 uur
denk ik eigenlijk helemaal niet ...er bestaan nog andere groepen dan diegene die je op top of the pops te zien krijgt 

0
geplaatst: 9 juli 2005, 21:30 uur
Ik bedenk me net nog een band waar ik een hekel aan heb: Guns n' Roses en natuurlijk heb ik dan ook een hekel aan Velvet Revolver.
0
geplaatst: 9 juli 2005, 21:56 uur
Waarom als ik vragen mag? Ik was vroeger echt fan van GnR, nu een stukje minder(je wordt toch ouder en wijzer enzo), maar het debuutalbum blijft toch iets om je vingers bij af te likken.
0
geplaatst: 10 juli 2005, 22:05 uur
Ik heb trouwens geen hekel aan Hotel California, maar ik vind het wel SCHANDALIG!!! dat het boven Child In Time staat in de Top 2000 van 2004.
ahahahahhahahhhh!!!!
(reactie Deep Purple
)
ahahahahhahahhhh!!!!
(reactie Deep Purple
)
0
geplaatst: 19 juli 2005, 17:11 uur
Ben ik het al wéér eens met Ward. De eerste die deze noemt sinds mijn post op 12 mei.
0
geplaatst: 22 juli 2005, 17:03 uur
Cradle of Filth en dat soort agressieve )@(~*#~$*)$#&_#~ verwanten.
0
geplaatst: 22 juli 2005, 23:08 uur
Persoonlijk kan ik niet tegen muziek van Prince. Fantastische artiest, supertalentvol, eigen geluid, erg veel invloed, maar ik kan er eenvoudigweg niet naar luisteren. In de jaren '80 al nooit begrepen waarom Purple Rain zo populair is. Vre-se-lijk.
Gelukkig valt over smaak niet te twisten.
Over geloof trouwens ook niet maar toch slaan ze ze elkaar de hersens in. OK, genoeg nu, ik moet hier mee ophouden
Gelukkig valt over smaak niet te twisten.
Over geloof trouwens ook niet maar toch slaan ze ze elkaar de hersens in. OK, genoeg nu, ik moet hier mee ophouden

0
geplaatst: 23 juli 2005, 00:01 uur
Persoonlijk kan ik niet tegen de muziek van Prince. Afgrijselijke artiest, ontegenzeglijk talentvol, eigen geluid, weinig invloed, en ik kan er eenvoudigweg niet naar luisteren. 

0
geplaatst: 23 juli 2005, 00:25 uur
Ik vind al die girl bands en vooral boy bands afschuwelijk. Ik wil ze niet eens bij naam noemen, want dat is overbodige informatie die mijn hersenpan niet mag binnendringen. Verder is Elton John een muzikant (weliswaar wereldberoemd) die mij nooit heeft weten te boeien. Te geforceerde muziek.
0
geplaatst: 23 juli 2005, 00:27 uur
Dan zou dit je nog eens kunnen verbazen:
http://www.musicmeter.nl/?album=9243
http://www.musicmeter.nl/?album=9243
0
geplaatst: 24 juli 2005, 15:05 uur
Haar solowerk is echt verschrikkelijk. Alleen Hollaback Girl vond ik wel leuk.
* denotes required fields.