MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Artiesten waar je een gruwelijke hekel aan hebt

zoeken in:
stuart
Heeft België niet zulke artiesten, Bennerd....

Uh, maar ik heb niets tegen Nederlandse muziek, hoor. Spinvis, Bauer (nee, niet Frans), Coparck, Roosbeef, Ayreon, The Gathering, Gert Emmens, Ron Boots, Floris, Pete Philly etc. en van wat langer geleden The Dutch, Bram Vermeulen & De Toekomst, Earth & Fire, Gruppo Sportivo, Solution, Nits, Cloud Nine, Tent, Mo, Media etc. etc. worden hier veel gedraaid.
Mij valt op dat nou net die middelmatige tot slechte NL-bands alle aandacht krijgen. Terwijl acts die wel een eigen stijl hebben, vernieuwend zijn en zich niets aantrekken van trends nooit de aandacht krijgen die ze wel verdienen. Als je nu naar de bands luistert die 3FM tot Serious Talent heeft gebombadeerd hoor je weer van die nietszeggende bandjes die het niveau "aardig schoolbandje" nog niet ontgroeid zijn (Rigby, Valerius etc).
Waarom hoor je nooit op de NL radio iets van bv. Ayreon of The Gathering voorbij komen terwijl die acts wereldwijd lachend 100.000en albums verkopen? En Anouk die alleen in NL een deuk in een pakje boter kan slaan hoeft maar een scheet op plaat te zetten en het is "fantastisch! geweldig!"

Daar ben ik het helemaal mee eens, maar dat vind ik eigenlijk van alle muziek die je op de radio hoort, in elk genre is er wel iemand die beter is en mooie muziek maakt maar die hoor je dan weer niet op de radio.

Ravenous schreef:
(quote)

Ik vind het opmerkelijk dat ongeveer hetzelfde groepje mensen (de zogenaamde liefhebber van 'real screamo', de 'ervaren luisteraar', de 'serieus muziekliefhebber' of weet ik veel wat) As The Roots Undo zo hoog heeft zitten. Net of je dat album dan niet slecht mág vinden, gezien ik nog maar weinig mensen ben tegengekomen waar ik op doelde die de band een kans gaven en het niet geweldig vonden. Maar dit is natuurlijk imo. Misschien zit ik er wel volledig langs.

Ik snap het wel, ik heb dat ook wel eens bij bepaalde platen. Probleem is dat het meer een gevoel is. Waarschijnlijker is echter dat al die mensen de beterffende plaat écht goed vinden.

Ravenous
Ik kan de The Decemberists trouwens niet uitstaan. Ken dan wel alleen hun laatste album maar die vind ik dan ook echt heel vies. Snap totaal niet wat mensen daar in zien, saaiste en meest niets zeggende album dat ik dit jaar heb gehoord.

Nou, dan zou ik het album daarvoor ook eens proberen, want wat betreft hun laatste ben ik het helemaal met jou eens, maar die daarvoor vind ik wel weer geweldig.

U2, Queen, Oasis, Tenacious D. En nog veul meer.

Tenacious D is inderdaad vervelend.

Oasis.

Frostyx
Ik haat Jan Smit.

Ik kan hem als persoon totaal niet uitstaan. Verschrikkelijk over het paard getild ventje. Is ook totaal niet goed geweest dat ie als kind al zo bekend was. Dat krijg je wel vaker met kindsterretjes. Dat stukje zelfrelativering wat de meeste mensen hebben ontbreekt, waardoor ze gaan rondlopen alsof de wereld om hun draait.

Maar goed, verder is het noemen van artiesten als Jan Smit natuurlijk niet echt nuttig in dit topic omdat je hier weinig tegenspraak zult krijgen. Bekijk de eerste post maar eens.

Frostyx
O sorry Nicholas, ik heb inderdaad niet goed gelezen, ik haat ook Lil Wayne, al zijn sommigen nummers wel goed, maar de meeste niet, hij is veel te commercieel en onverstaanbaar.

Kingsnake
Eurythmycs

Kingsnake schreef:
Eurythmycs

Volgens mij kan je beter een nieuw topic starten: artiesten die ik wel leuk vind - jouw lijstje wordt erg lang. Zeker ambtenaar: beroepslijstjesmaker

dix
Kingsnake schreef:
Eurythmycs

die kan ik niet

Als je gaat zeuren over een spelfout, typ dan zelf tenminste ook goed. 'Eurythmics' en 'die ken ik niet'. Zo en nu weer verder met het topic.

Ik denk dat dat een woordgrapje van dix was...

Kingsnake
Eurythmics is niet eens een woord.
Geen wonder dat ik even niet weet hoe het geschreven moest worden. Ik heb ook geen referentiekader, want ik heb niets van ze.

@Mjuman:

voorlopig:
- Kingsnake77’s Library - 606 Artists in total (Last.FM)
- http://www.musicmeter.nl/user/26957/votes/

Het is een verbastering van eurhythmic(s). Niet dat het uitmaakt verder.

Kingsnake schreef:
Eurythmics is niet eens een woord.
Geen wonder dat ik even niet weet hoe het geschreven moest worden. Ik heb ook geen referentiekader, want ik heb niets van ze.

@Mjuman:

voorlopig:
- Kingsnake77’s Library - 606 Artists in total (Last.FM)
- http://www.musicmeter.nl/user/26957/votes/

Het was ook een grap - een aantal dislikes deel ik (maar ik loop er minder mee te koop) een aantal niet (maar dan ga ik nog niet aan mezelf twijfelen); ik verbaas me alleen over je ijver op het punt van dislikes.

Aan de andere kant maakt me dat wel nieuwsgierig naar je likes (Öresund... bijv) - maar ja ik ben niet van de (snoei)harde rock.

Kingsnake
Ik ben al helemaal niet van de snoei harde rock.

Is maar een klein deel van mijn smaak.
Verder houd ik veel van folk, psychedelica, hiphop, symfo, drum&bass, new-age, blues, jazz, fusion en wat metal.

Is maar hoe de wind staat.
En de laatste tijd staat de wind een beetje richting psychedelische rock.

Hou alleen niet zo van bubblegum-pop, slechte muziek en baggermuziek.

Niemand houdt van slechte muziek, Kingsnake, maar het is wat je onder slechte muziek verstaat. Je houdt niet van snoeiharde rock maar wel van metal.

Kingsnake
LucM schreef:
Niemand houdt van slechte muziek, Kingsnake, maar het is wat je onder slechte muziek verstaat. Je houdt niet van snoeiharde rock maar wel van metal.

Wat metal.
Ik heb een tijdje naar metal geluisterd (vnl tegen mn zin in) en daar is wat van blijven hangen. Annihilator en Helloween vind ik gaaf. Uit de Hardcore vind ik meer leuk; bijv. Biohazard, Madball en Suicidal Tenencies. Harde rock vind ik meestal te simpel. Stonerrock en sludge vind ik weer wel helemaal de bom. En Motorhead is mijn all-time favoriet, no matter what.
Punk vind ik over het algemeen helemaal niets. Numetal is om te huilen zo slecht vind ik dat. Die hele Korn, Rammstein, Slipknot-kindermetal kan ik ook niet aan. En progmetal (op 1 of 2 na) vind ik keiharde bagger.
Bluesrock, fusion en southern rock zijn zeventiger jaren rock-stijlen (die ook nu nog vele goede bands opleveren) waar ik een hele blije Snake van wordt, maar garagerock moet ik niks van hebben.
Psychedelische en spacerock daar gaat de laatste jaren mijn voorkeur het meest naar uit. Dit laatse voortvloeiend uit mijn kinderliefde voor symfonische rock -tegenwoordige progrock genoemd-.
Wat ik dan ook weer leuk vind is de folkrock (Al Stewart of CSN & Y) en soms zet ik wel eens een fijne AOR-plaat op van bijv. Journey of Foreigner.

Verduidelijkt dat een beetje de boel?

En slechte muziek vind ik gewoon niet goed.

Down_By_Law
Ik reken de commerciele rotzooi van nu (Aguillera, Kane, Rihanna, Timbaland, Timberlake etc.) niet eens mee. De volgende artiesten worden wél door 'serieuze' muziekliefhebbers gewaardeerd, en ik heb een gruwelijke hekel aan ze allemaal:

* Coldplay
* Radiohead
* Metallica
* Sex Pistols
* Arctic Monkeys
* Golden Earring (alleen al voor 'Twilight Zone')
* Boudewijn de Groot
* Fleet Foxes (sound gejat van CSNY en Beach Boys, en toch nog gewaardeerd worden alsof het iets nieuws is? Daarnaast erg slaapverwekkend)
* Lucky Fonz III (kan niet zingen en ik ben niet overtuigd van zijn nummers)
* Ryan Adams (zoveelste Dylan-wannabe zonder eigen sound)

ik kan nog wel even doorgaan, maar dit zijn de belangrijkste

Kingsnake
Down_By_Law schreef:
Ik reken de commerciele rotzooi van nu (Aguillera, Kane, Rihanna, Timbaland, Timberlake etc.) niet eens mee. De volgende artiesten worden wél door 'serieuze' muziekliefhebbers gewaardeerd, en ik heb een gruwelijke hekel aan ze allemaal:

* Coldplay
* Radiohead
* Metallica
* Sex Pistols
* Arctic Monkeys
* Golden Earring (alleen al voor 'Twilight Zone')
* Boudewijn de Groot
* Fleet Foxes (sound gejat van CSNY en Beach Boys, en toch nog gewaardeerd worden?)
* Lucky Fonz III (kan niet zingen en ik ben niet overtuigd van zijn nummers)
* Ryan Adams (zoveelste Dylan-wannabe zonder eigen sound)

ik kan nog wel even doorgaan, maar dit zijn de belangrijkste

Word! Helemaal mee eens.

Alleen Boudewijn en de Earring vind ik weer wel leuk.

Stijn_Slayer
Boudewijn de Groot is geweldig, al komt dat grotendeels door Lennaert Nijgh. Toch zeker een van de beste Nederlandse artiesten. Voor de rest ben ik het er wel mee eens.

Kingsnake schreef:
Numetal is om te huilen zo slecht vind ik dat. Die hele Korn, Rammstein, Slipknot-kindermetal kan ik ook niet aan.

Met Numetal heb ik ook niets en sommige bands die onder 'postgrunge' gerekend worden zoals Creed en Nickelback kunnen mij ook worden gestolen. Van AOR hou ik ook niet echt hoewel sommige bands daarin wel klasse hebben zoals Toto. En bands die enkel pure noise brengen interesseren mij ook niet.
De andere vormen van rock hoor ik wel graag, de prille rock'n roll in de jaren '50, de beat in de jaren '60, folkrock, psychedelica, bluesrock, countryrock, symfonische rock, hardrock en/of metal, de glamrock in de jaren '70, de daaropvolgende (post)punk en new wave, grunge, britpop ...
Boudewijn de Groot vind ik trouwens één van de grootste muzikanten van Nederland.

Stijn_Slayer
Precies Luc!

Kingsnake schreef:
(quote)

....

[Zet strijd om nu metal verder]

De bands die je noemt zijn inderdaad gemakkelijk te bestempelen als kinderachtig, maar je zou even bands als Downthesun, Spineshank, Coal Chamber, Otep (!!) en Five Finger Death Punch moeten beluisteren.

Die zijn al pakken minder kinderachtig en gewoon veel beter uitgewerkt dan jouw voorbeelden (enkel Slipknot dan, maar dat blijft een persoonlijke favoriet).

Ik zou dit eigenlijk aan iedereen willen vragen, aangezien die bands altijd dé voorbeelden zijn voor nu metal, en er onder die mainstreamlaag best wel prachtige bands zitten, die het kinderachtige imago niet waard zijn. Ik krijg best het sch*t aan die onderwaardering.

[Stopt weer voor een tijdje met strijd om nu metal]

Zo, en nu de rest van je bericht eens lezen

lambf
Kingsnake schreef:
Harde rock vind ik meestal te simpel en Motorhead is mijn all-time favoriet

huh

Gast
geplaatst: vandaag om 11:46 uur

geplaatst: vandaag om 11:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.