Muziek / Algemeen / Artiesten waar je een gruwelijke hekel aan hebt
zoeken in:
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 22 januari 2010, 14:14 uur
Abba en Queen vind ik ook vreselijk, hoewel de nummers op zich niet slecht in elkaar steken.
Nirvana vind ik geweldig. Cobain kon dan wel nauwelijks gitaar spelen (zo kan je 50% van de bands wel afrekenen), maar hij was creatief met akkoorden en melodieen. Daarnaast had hij, vind ik, een erg mooie stem, en treffende teksten.
Nirvana vind ik geweldig. Cobain kon dan wel nauwelijks gitaar spelen (zo kan je 50% van de bands wel afrekenen), maar hij was creatief met akkoorden en melodieen. Daarnaast had hij, vind ik, een erg mooie stem, en treffende teksten.
0
geplaatst: 22 januari 2010, 14:23 uur
herman schreef:
John Mayer heeft nog wel een paar aardige nummers, maar ik ben het verder helemaal met je eens.
John Mayer heeft nog wel een paar aardige nummers, maar ik ben het verder helemaal met je eens.
Zodra hij zijn softe hitjes gaat zingen is het wel en kwijlebal maar deze jongen kan wel bijzonder goed gitaarspelen moet ik zeggen. In dat opzicht hoop ik dat hij nog leuke dingen gaat doen.
0
geplaatst: 22 januari 2010, 14:29 uur
De muziek van Abba en Queen vind ik briljant, al komt daar soms wel kitsch bij te pas (ik heb geen enkel probleem met goede kitsch zoals bv. ook Mika).
Kurt Cobijn was technisch niet zozeer onderlegd maar moet het hebben van emotie en inderdaad treffende teksten en sterke melodieën. Dit in tegenstelling tot postgrungebands als Creed en vooral Nickelback die in grunge verpakte lucht brengen: veel gebrul, weinig inhoud.
Kurt Cobijn was technisch niet zozeer onderlegd maar moet het hebben van emotie en inderdaad treffende teksten en sterke melodieën. Dit in tegenstelling tot postgrungebands als Creed en vooral Nickelback die in grunge verpakte lucht brengen: veel gebrul, weinig inhoud.
0
Kingsnake
geplaatst: 22 januari 2010, 14:29 uur
Ik vind ABBA en Nirvana ook niks.
Echter vind ik Queen weer de bom!
Echter vind ik Queen weer de bom!

0
Misterfool
geplaatst: 22 januari 2010, 14:32 uur
queen vind ik eigenlijk erg goed
nirvana alleen in utero
abba de laaste twee albums
nirvana alleen in utero
abba de laaste twee albums
0
geplaatst: 22 januari 2010, 15:44 uur
Running On Empty schreef:
Zodra hij zijn softe hitjes gaat zingen is het wel en kwijlebal maar deze jongen kan wel bijzonder goed gitaarspelen moet ik zeggen. In dat opzicht hoop ik dat hij nog leuke dingen gaat doen.
(quote)
Sterker nog, hij heeft misschien wel de beste bassist ter wereld in zijn band (qua popmuziek dan).
0
geplaatst: 22 januari 2010, 15:54 uur
herman schreef:
Sterker nog, hij heeft misschien wel de beste bassist ter wereld in zijn band (qua popmuziek dan).
(quote)
Virtuoos kunnen spelen is nog steeds geen garantie voor het schrijven van goede liedjes

0
geplaatst: 22 januari 2010, 16:01 uur
Uiteraard, zie bv. Dream Theater.
Goede muzikanten, maar ik vind het persoonlijk niet om aan te horen.
0
geplaatst: 22 januari 2010, 16:05 uur
herman schreef:
Ik snap ook niet waarom mensen het 'progressief' noemen. Al die cds klinken al vanaf begin jaren 90 hetzelfde. (al heb ik er in geen jaren meer één gehoord gelukkig).
0
Misterfool
geplaatst: 22 januari 2010, 16:29 uur
Ik had het volgende laast. ik zie aerodynamic redelijk vaak positieve berichten posten bij albums die ik vaak erg gaaf vind. keek zijn top 10 eens door. kende het meeste al. slechts een artiest was mij onbekend
marc almond
weet gelijk waarom ik hem niet eerder kende. echt vreselijk kitsch. begrijp me niet verkeerd ik ben een liefhebber van goede kitsch(queen,meatloaf) als het maar leuk is om naar te luisteren. maar ik kan zijn stem niet hebben. echt vreselijk
@pom progressief rock betekend al jaren niet meer vernieuwende rock. maar meer een soort grootse bombastische vorm van rock soms met klassieke invloeden en vaak met nummers die ruim over de 10 minuten grens gaan.
marc almond
weet gelijk waarom ik hem niet eerder kende. echt vreselijk kitsch. begrijp me niet verkeerd ik ben een liefhebber van goede kitsch(queen,meatloaf) als het maar leuk is om naar te luisteren. maar ik kan zijn stem niet hebben. echt vreselijk

@pom progressief rock betekend al jaren niet meer vernieuwende rock. maar meer een soort grootse bombastische vorm van rock soms met klassieke invloeden en vaak met nummers die ruim over de 10 minuten grens gaan.
0
geplaatst: 22 januari 2010, 16:54 uur
Hangt het checken van Almond verder nog samen met het overlijden van Grolleman? Dat is tenminste de reden waarom ík de afgelopen dagen zijn werk had opgepikt - in die zin is Grolleman wellicht geslaagd in zijn roeping
.
.
0
Misterfool
geplaatst: 22 januari 2010, 18:44 uur
nee sorry ik had tot zijn overlijden nog nooit van grolleman gehoord. ik luister naast de jaarlijkse top 2000 ook geen radio
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 22 januari 2010, 19:01 uur
Running On Empty schreef:
(quote)
Hij moet inderdaad niet gaan kreunen.. uh zingen...
0
geplaatst: 22 januari 2010, 21:16 uur
Kane en Anouk is toch wel het dieptepunt (of moet ik zeggen hoogtepunt?)
0
geplaatst: 29 januari 2010, 18:14 uur
In Genres > Rock > Slechtste rockband van het moment:
Wat vind je de meest slechte rockband van het moment die alleen maar commerciele troep maakt?
Voor mij All Time Love, dat is echt verschrikkelijk, zo'n vervormde stem precies zoals alle andere, geen variatie in alle partijen en een tekst geschreven door een koe ofzo.
YouTube - All Time Low - "Weightless" Hopeless Records
Volgens mij kun je deze muziek gillendemeidenrock noemen ofzo
Wat vind je de meest slechte rockband van het moment die alleen maar commerciele troep maakt?
Voor mij All Time Love, dat is echt verschrikkelijk, zo'n vervormde stem precies zoals alle andere, geen variatie in alle partijen en een tekst geschreven door een koe ofzo.
YouTube - All Time Low - "Weightless" Hopeless Records
Volgens mij kun je deze muziek gillendemeidenrock noemen ofzo
0
geplaatst: 29 januari 2010, 23:29 uur
Rihanna
Laatst zag ik ze een award krijgen voor "best verkopende artiest van het jaar" sinds wanneer is geld belangrijk om muziek te maken en jezelf te uiten? wel leuk meegenomen ok...
En het valt ook teveel op dat ze met elke clip weer iets meer en meer bloot gaat, en precies doet wat haar pr-machine wil:-p
Laatst zag ik ze een award krijgen voor "best verkopende artiest van het jaar" sinds wanneer is geld belangrijk om muziek te maken en jezelf te uiten? wel leuk meegenomen ok...
En het valt ook teveel op dat ze met elke clip weer iets meer en meer bloot gaat, en precies doet wat haar pr-machine wil:-p
0
geplaatst: 29 januari 2010, 23:41 uur
Dan heb je clip van haar laatste single, Russian Roulette, niet gezien. Mooie, stijlvolle clip!
0
geplaatst: 30 januari 2010, 09:54 uur
Fake_world schreef:
En het valt ook teveel op dat ze met elke clip weer iets meer en meer bloot gaat
En het valt ook teveel op dat ze met elke clip weer iets meer en meer bloot gaat
nou... was het maar wat meer zoals bij S.O.S, tegenwoordig lijkt het juist helemaal nergens meer op

0
geplaatst: 30 januari 2010, 19:53 uur
freitzen schreef:
nou... was het maar wat meer zoals bij S.O.S, tegenwoordig lijkt het juist helemaal nergens meer op
(quote)
dat is echt het enige liedje dat ik van haar beetje smaak:)
0
geplaatst: 30 januari 2010, 20:01 uur
Je weet dat het halve nummer hiervan is gejat?

En verder inderdaad wat Herman zegt, daarom noemde ik haar laatste single.
0
geplaatst: 2 februari 2010, 17:24 uur
Wat ik ook ontzettend triest vind is dat steeds meer 'artiesten' stemvervormers gebruiken. Moet dat mooi klinken of zo? Ik zie de schoonheid er niet in.
Kijk, het was leuk en gimmicky toen Kraftwerk er mee kwam in de jaren 70, en het kan leuk zijn als het wordt verwerkt in sommige nummers, maar kom op, welk mens met een beetje smaak kan het (nuchter) langer dan 2 minuten uithouden met het irritante gejengel van bijvoorbeeld Akon
Kijk, het was leuk en gimmicky toen Kraftwerk er mee kwam in de jaren 70, en het kan leuk zijn als het wordt verwerkt in sommige nummers, maar kom op, welk mens met een beetje smaak kan het (nuchter) langer dan 2 minuten uithouden met het irritante gejengel van bijvoorbeeld Akon
0
geplaatst: 2 februari 2010, 17:56 uur
J0ttem schreef:
Wat ik ook ontzettend triest vind is dat steeds meer 'artiesten' stemvervormers gebruiken.
Wat ik ook ontzettend triest vind is dat steeds meer 'artiesten' stemvervormers gebruiken.
Ja, ik haat het ook bij al die goregrindbands...
0
geplaatst: 2 februari 2010, 18:04 uur
nog hatelijker is die stemvervormer die nu 'in' is in de rapscene zoals Lil wayne enzo het gebruiken. Klinkt echt alsof ze hun muziek opzettelijk ziekelijk kut willen maken
0
geplaatst: 3 februari 2010, 08:48 uur
bennerd schreef:
(quote)
hehe, dan kan ik er juist wél om lachen

0
MrGuitar240
geplaatst: 3 februari 2010, 13:38 uur
U2
.
Sorry maar ik word pissig van Bono. Het geluid spreekt me niet aan en de songs ook niet...
.Sorry maar ik word pissig van Bono. Het geluid spreekt me niet aan en de songs ook niet...
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 3 februari 2010, 14:37 uur
Een onnatuurlijk en gefabriceerd geluid heeft U2 inderdaad...
0
geplaatst: 3 februari 2010, 14:50 uur
Straks gaan ze nog beweren dat U2 een prefab-band is. Ik vind U2 oprechter klinken dat zowat alle top-40-acts.
Het voortdurend gebruik van stemvervormers wat vooral wordt toegepast in die R&B (Akon bv.), daar heb ik ook een hekel aan.
Het voortdurend gebruik van stemvervormers wat vooral wordt toegepast in die R&B (Akon bv.), daar heb ik ook een hekel aan.
0
geplaatst: 3 februari 2010, 14:58 uur
U2 gebruikt live wellicht stemvervormers (om de valse noten eruit te halen), dat is weer wat anders. 
Liever een goede prefab-artiest dan een slechte 'oprechte'...

Liever een goede prefab-artiest dan een slechte 'oprechte'...
0
geplaatst: 3 februari 2010, 15:27 uur
Op de albums Achtung Baby, Zooropa en Pop komt af en toe een stemvervormer bij te pas, maar niet op andere albums en ook niet live. Ook bands als Kraftwerk, Electric Light Orchestra en zelfs the Beatles een keer (Lady Madonna) maakte gebruik van stemvervormer omdat het bij het nummer paste.
Waar ik tegen ben is het misbruik ervan om vocale mankementen te camoufleren (zoals Akon, Flo Rida, Ke$ha). Zelf hoor ik ook liever goede prefab zolang ze maar aanstekelijke songs brengen en zichzelf niet au serieus nemen (Spice Girls bv., soms zelfs Lady Gaga) dan artiesten die meer pretenderen dan ze werkelijk brengen en dat emotieloos doen (Kane, Nickelback, Milk Inc).
Waar ik tegen ben is het misbruik ervan om vocale mankementen te camoufleren (zoals Akon, Flo Rida, Ke$ha). Zelf hoor ik ook liever goede prefab zolang ze maar aanstekelijke songs brengen en zichzelf niet au serieus nemen (Spice Girls bv., soms zelfs Lady Gaga) dan artiesten die meer pretenderen dan ze werkelijk brengen en dat emotieloos doen (Kane, Nickelback, Milk Inc).
* denotes required fields.