MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Artiesten waar je een gruwelijke hekel aan hebt

zoeken in:
Casartelli (moderator)
LucM schreef:
Straks gaan ze nog beweren dat U2 een prefab-band is.

Als "teren op een oude succesformule zonder iets wezenlijk nieuws toe te voegen" ook een indicator van prefab is, vind ik U2 behoorlijk prefab de laatste tien jaar.

Mwa, tot laten we zeggen Achtung baby vond ik U2 nog te doen, al zal ik er geen CD van kopen, behalve die 2 best of's die ik heb.

Ik kan me meer ergeren aan die hele air van Bono. Loopt ie dag en nacht met een zonnebril op, maar bij een gevoelig nummer gaat ie af, hoe gekunsteld. Bovendien zijn de heren van U2 zo ongeveer de grootste sell-outs ooit, elke video-clip lijkt wel een iPod reclame.

Waar de teksten ooit diepgang hadden en een politiek engagement, is het nu behoorlijk droevig.

Maddox, wellicht bekend, heeft ooit een meesterlijk collumn over de heren geschreven: The eleven worst songs of 2004. - thebestpageintheuniverse.net

Daarnaast ben ik ook geen grote Bruce Springsteen en Eric Clapton fan. Als je een autocue nodig hebt voor je teksten of de blues in Armani pakken staat te spelen ben je gewoon fout.

Dus als hij oude kleren aan had vond je het wel goed?

Idd - wat een mies geneuzel allemaal over Bono en U2. Het is niet mijn vriend, maar die band heeft echt goede muziek gemaakt. En ik kan me voortstellen dat er heel wat vrouwen zijn die liever naar Paul Hewson kijken dan naar Nelis de Jong.

Trouwens sowieso een raar topic dit - als je ziet hoe vaak sommige users dit frequenteren en maar hun gal spuwen, vraag ik me af hoeveel tijd ze überhaupt nog steken in hun favoriete muziek. Maar ja 't kan maar je core business zijn: 'dissen van een ander's fave'. Mijn idee voor al dat ge-dis: users per gediste kolomcentimer laten betalen, Hopla, gaat de site er waarschijnlijk in dubbel opzicht op vooruit.

Omsk schreef:
Hangt het checken van Almond verder nog samen met het overlijden van Grolleman? Dat is tenminste de reden waarom ík de afgelopen dagen zijn werk had opgepikt - in die zin is Grolleman wellicht geslaagd in zijn roeping .

Absoluut
Grolleman was een groot fan en daarom een complete Almond-special op Kink fm ter nagedachtenis aan Grolleman en Tears Run Rings schijnt op een aantal zenders tegelijkertijd gedraaid te zijn.
Tegen de stem van Almond moet je inderdaad kunnen. Hier thuis kan ik het ook maar beter opzetten als ik alleen ben wil ik niet gezeur krijgen 'of die valszingende kerel niet uit mag'
Waarom ik Almond waardeer valt o.a. in het topic 'mijn vraag aan' te lezen.

@Misterfool: ben dan wel benieuwd waar je naar geluisterd hebt eigenlijk (want er zijn zo veel verschillende albums).
Overigens verbaast het me dat jij mij noemt want ik heb juist het idee dat wij elkaars smaak niet echt delen.

Misterfool
ik moet dat even uitleggen. de laatste tijd luisterde ik bijvoorbeeld naar nick cave/peter hammil/scott walker. en wel ja hoor bij al deze personen stond of een review of een opmerking waar ik me altijd prima in kon vinden. bij enkele van deze artiesten stond een aanbeveling voor marc almond. later keek ik jouw top 10 eens door en wel ja daar stond ook Marc Almond.

helaas was het niet zo goed als het bovengenoemde drietal

wat ik van meneer marc almond beluisterd heb

mother fist and her five daughters
heart on snow
the stars we are

overigens bekijk ik vaak, juist de stemmen van mensen van wie ik dacht dat hun smaak radicaal anders is dan de mijne. Waarom omdat daardoor juist andere inzichten in muziek zichtbaar worden en ik pik daarvan een graantje mee. af en toe kom ik onverhoopt op een onverwachtse klassieker. Via(de top 10 van) R&P ken ik bijvoorbeeld nu Atmosphere, via (de top 10 van) onderhond ken ik nu Lapsed en last but not least via(de 5* lijst van) mjuman ken ik sinds gisteren coctau twins.

LocoHermano
Mjuman schreef:
Idd - wat een mies geneuzel allemaal over Bono en U2. Het is niet mijn vriend, maar die band heeft echt goede muziek gemaakt. En ik kan me voortstellen dat er heel wat vrouwen zijn die liever naar Paul Hewson kijken dan naar Nelis de Jong.

Trouwens sowieso een raar topic dit - als je ziet hoe vaak sommige users dit frequenteren en maar hun gal spuwen, vraag ik me af hoeveel tijd ze überhaupt nog steken in hun favoriete muziek. Maar ja 't kan maar je core business zijn: 'dissen van een ander's fave'. Mijn idee voor al dat ge-dis: users per gediste kolomcentimer laten betalen, Hopla, gaat de site er waarschijnlijk in dubbel opzicht op vooruit.

Wat een gezanik. Als je iets helemaal ruk vindt, mag je het in dit topic kwijt, prima toch? Er zal ook vast een plek op MuM zijn waar je tot in de lengte van dagen de hielen kunt likken van die wandelende zonnebril. Met de groeten van (held) Brian Johnson

Zanger AC/DC haalt uit naar Bono en Geldof | nu.nl/muziek | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

LucM schreef:
Zelf hoor ik ook liever goede prefab zolang ze maar aanstekelijke songs brengen en zichzelf niet au serieus nemen (Spice Girls bv., soms zelfs Lady Gaga) dan artiesten die meer pretenderen dan ze werkelijk brengen en dat emotieloos doen (Kane, Nickelback, Milk Inc).

Wat is er eigenlijk prefab aan Lady Gaga?

LocoHermano schreef:
(quote)

Wat een gezanik. Als je iets helemaal ruk vindt, mag je het in dit topic kwijt, prima toch? Er zal ook vast een plek op MuM zijn waar je tot in de lengte van dagen de hielen kunt likken van die wandelende zonnebril. Met de groeten van (held) Brian Johnson

Zanger AC/DC haalt uit naar Bono en Geldof | nu.nl/muziek | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Zanik - alsof jouw bijdragen altijd zo onderbouwd zijn en hout snijden; tsjonge. Dit ging over users die hier ieder posten en maar blijven swaffelen over één artiest - lekker spannend en belangrijk!

En is er nou helemaal niets anders creatief & negatiefs te bedenken dan altijd dat eeuwige gezeik over Bono, Lady Gaga en wie ik veel wie nog meer - man, man wat een simpel geneuzel - come on engage your brain bits en slijp je potlood!

LocoHermano
Mjuman schreef:
Dit ging over users die hier ieder posten en maar blijven swaffelen over één artiest - lekker spannend en belangrijk!

Lekker belangrijk wat jouw mening is over hun gezeik. Dit topic is blijkbaar bedoeld om je gal te spuwen over bepaalde artiesten. Laat de mensen die dat willen 'hun ding doen' en blijf zelf lekker weg als je je daaraan stoort.

Misterfool schreef:
nick cave/peter hammil/scott walker

Opmerkelijk: een Nick Cave zingt nu ook niet bepaald altijd zuiver (en ook die hoef ik niet te draaien als ik niet alleen thuis ben). Scott Walker en Peter Hammill zijn vaak gecoverde artiesten door Almond en liggen zeker ook in dezelfde lijn.
Allemaal heb ik ze trouwens erg hoog zitten.
En die reviews? Waren die van mijn hand? Want dan kan het best zo zijn dat deze namen in 1 stuk verwerkt zaten ja

Mijn lijstje:

Frans Bauer, Jan Smit en al die troep
Al die mislukte RnBers zoals die Iyaz ofzo, is precies hetzelfde als al die andere, zelfde geluid, zelde vervormde stem, zeflde mislukte liefdeliedjes.
-All Time Low, Nickelback, Fall Out Boy, en al die wijvengilmuziek! :Q
-Britney Spears, die kan echt niet zingen. :Q
Bijna alle commerciele muziek, dus. :Q
Dancemuziek van die trutjes zoals Inna is ook niet om aan te horen. :Q

Al die commerciele muziek is allemaal zo makkelijk te verteren en die teksten zijn zooo slecht zonder enkele emotie. Maarja, de mensen die top40 luisteren enzo die hebben nog nooit andere muziek gehoord dus dan weet je ook niet beter. Er zijn dan ook denk ik weinig mensen die alternatieve muziek hebben gehoord en daarna weer commerciele prut gingen luisteren.

Trouwens die Rihanna, eerst ook prut maar haar laatste album is wel veel beter dan de andere, zit tenminste emotie in.

Paul McCartney

Henjo schreef:

Er zijn dan ook denk ik weinig mensen die alternatieve muziek hebben gehoord en daarna weer commerciele prut gingen luisteren.

Trouwens die Rihanna, eerst ook prut maar haar laatste album is wel veel beter dan de andere, zit tenminste emotie in.

meestal vinden mensen die naar top40 muziek luisteren juist alternatieve muziek kut het is denk ik gewoon een kwestie van smaak en sommige(eigenlijk super veel) mensen houden nou eenmaal van die top 40 muziek

Kingsnake
Mjuman schreef:

nee hoor, perfect topic, dan zie je mij niet posten mij Michael Jackson, The Beatles, Britney Spears, Metallica, MEatloaf, Dire Straits, Eagles en Abba to name but a few.

Andere users zou je het kwalijk moeten nemen dat ze albumtopics vervuilen met hun gekanker.

Waar ik ook een hekel aan heb, al die halfzachte nu-metal bandjes die denken dat ze goede rapcore kunnen neer zetten (Limp Bizkit, Linkin Park, Korn). Nee luister dan UDS, Downset, Deftones, Biohazard.

Kingsnake schreef:
... Nee luister dan UDS, Downset, Deftones, Biohazard.

Als Biohazard en Downset je liggen, raad ik je aan eens naar Furious Styles - Life Lessons te luisteren. Een rasechte kruising tussen hardcore en rap.

Kingsnake schreef:
nee hoor, perfect topic, dan zie je mij niet posten mij Michael Jackson, The Beatles, Britney Spears, Metallica, MEatloaf, Dire Straits, Eagles en Abba to name but a few.

Andere users zou je het kwalijk moeten nemen dat ze albumtopics vervuilen met hun gekanker.

Waar ik ook een hekel aan heb, al die halfzachte nu-metal bandjes die denken dat ze goede rapcore kunnen neer zetten (Limp Bizkit, Linkin Park, Korn). Nee luister dan UDS, Downset, Deftones, Biohazard.

Je blijft jezelf alleen ZO VAAK herhalen dat ik de neiging krijg om naar de draaitafel te lopen en iets anders op te zetten. Ik ken je tekst onderhand uit mijn hoofd, wees eens creatief

Kingsnake
Mjuman schreef:
(quote)

Je blijft jezelf alleen ZO VAAK herhalen dat ik de neiging krijg om naar de draaitafel te lopen en iets anders op te zetten. Ik ken je tekst onderhand uit mijn hoofd, wees eens creatief

Waarom zou ik creatief zijn?
Ben maar een simpele ziel met voorspelbaar gedrag.
En een vaste collectie met gehate artiesten

Tevens heb echt een hekel aan Marilyn Manson (als artiest, ken de persoon niet)

Kingsnake schreef:
Waarom zou ik creatief zijn?
Ben maar een simpele ziel met voorspelbaar gedrag.
En een vaste collectie met gehate artiesten

Tevens heb echt een hekel aan Marilyn Manson (als artiest, ken de persoon niet)

Dat leest prettiger - ik hou van Grumpy (old) men's posts, maar dan graag een beetje variatie - dat breekt het werk een beetje. Overigens heb ik ook een hekel aan Britney Spears, Christina Aguilera en Pink - al kan de tweede best aardig zingen.

wijsneus
Sinds die reclame voor ......... (iets met energie, meen ik) heb ik een hekel aan Frnas Bauer. Gelukkig kreeg hij in het consumentenprogramma Radar de Loden Loeki uitgereikt !

van dik hout ............

mijn god wat een loser muziek , het ene nummer is nog erger dan het andere ....

stil in mij , wil je mijn held zijn , mijn houten hart. man wat een crap

martin buitenhuis is de grootste droplul van het land

Zorin
Ik heb nergens echt een gruwelijke hekel aan, maar sommige muziek vind ik wel 'enigszins vervelend' en dan luister ik er niet meer naar door een bepaalde 'handeling' te plegen; ben ik bijv. in de supermarkt en er schalt muziek uit de boxen , dan ga ik iets zoeken(ook al heb ik het niet nodig) waarvan ik niet direct weet waar het ligt , zodat ik mijn volle aandacht bij het te vinden produkt heb en de muziek niet meer tot me doordringt.

P.S. ligt het produkt reeds in het winkelmandje voor de muziek is afgelopen en ik wil het toch niet hebben, breng ik het daarna terug in de schappen (als ik het dan nog vinden kan )

MIKA is erg vervelend.

Kingsnake
Ik zag een reclame over een schaatser genaamd Sven Kramer (of zoiets). Er werd reclame gemaakt over die schaatser zijn rug voor een ringtone van walgelijk carnavalesque nummer, iets met Numero Uno in de titel.

Ook vervelend is een liedje van een kerel, over een zachte G en een harde L.

Wat een held is die Brain Johnson. Hij zegt precies wat ik denk. Zo zit het ook met dat hele gedoe rondom giro 555. In feite was het een perfecte gelegenheid om als artiest jezelf te promoten. Terwijl ze onze zakken lichter maken. Ja want het volk betaald wel. In plaats van eedat je een hele uizending met poes pas regelt kun je net zo goed het geld sturen naar het ontwikkelings hulp. En trouwens die Giel kan best een ton missen.

Giel

Kingsnake schreef:
Ik zag een reclame over een schaatser genaamd Sven Kramer (of zoiets). Er werd reclame gemaakt over die schaatser zijn rug voor een ringtone van walgelijk carnavalesque nummer, iets met Numero Uno in de titel.

Ook vervelend is een liedje van een kerel, over een zachte G en een harde L.
Ben jij mij wanneer ik slaapwandel? Hier erger ik me dus ook kapot aan. Samen met die New Kids ringtones. Jamba moet doood.

LocoHermano schreef:
(quote)

Ik vind het best zwak van Brian om dat te doen.
Als je zelf een muzikant bent moet je geen andere muzikanten gaan afzeiken. Blijf je verstand gebruiken en doe waar je het best in bent, zou ik zeggen.

New Kids: Een stel handige jongens die het gat der debiliteit, het gat dat de Macarenas, Ketchup Songs en Boten Anna's achterlieten, trachten te dichten door humor te her-definiëren naar aapmensen-niveau om zo gemakkelijk te scoren.

LucM schreef:

Het voortdurend gebruik van stemvervormers wat vooral wordt toegepast in die R&B (Akon bv.), daar heb ik ook een hekel aan.

Heeft die vent überhaupt een stem?
Ik kan me haast niet voorstellen dat een normaal mens een stem kan hebben die dat ge-autotunede gekwaak enigszins benaderd. Het lijkt wel of het voor 100% uit een computer komt!

Stijn_Slayer schreef:
Cobain kon dan wel nauwelijks gitaar spelen (zo kan je 50% van de bands wel afrekenen), maar hij was creatief met akkoorden en melodieen.

Minstens de helft van al die creatieve akkoorden en melodieën zijn rechtstreeks geplunderd van allerlei punk/rockbands uit het verleden.

Misterfool
joanna newsom. die stem

Stijn_Slayer
Ik vind Newsom inderdaad ook niet zo.

Vrouwonvriendelijk avondje jongens?

Gast
geplaatst: vandaag om 13:05 uur

geplaatst: vandaag om 13:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.