MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Artiesten waar je een gruwelijke hekel aan hebt

zoeken in:
Kingsnake
herman schreef:
(quote)

Als jij zegt dat iemand vroeger niet spoorde kun je reactie verwachten.

Klopt.
Maar die user reageerde weer op iets dat ik al eerder zei, betreffende hitparademuziek en de waarde van die liedjes.
Ik had ook het idee dat hij er op uit was, om zo'n reactie krijgen.
Kan het natuurlijk mis hebben.

Maar goed. Laten we lekker housen op de Vengaboys.

Ah, zo ver had ik niet terug gekeken. Vengaboys is trouwens van na 2 Unlimited ed. Dus ik sla het housen even over.

Ravenous
trebremmit schreef:
Dat heb je goed gezien, of voel je je persoonlijk aangesproken?

Nee hoor, leek me vrij duidelijk wat ik bedoelde. Als je het over slap, emotieloos en saai hebt..

Tja niet iedereen voelt zich aangetrokken tot indie/britpop geneuzel, maar goed vat het niet te zwaar op, ik overdrijf hier een beetje omdat de topictitel daarom vraagt, ik respecteer ieders smaak.

Ravenous
haha, ik zal er niet wakker van liggen maat.

Ik denk wel eens dat ik een hekel heb aan werkelijk álle moderne (dus niet Boudewijn de Groot o.i.d.) Nederlandstalige artiesten . Maar ik ken ze natuurlijk niet allemaal dus voor GOEDE Nederlandstalige muziek houd ik me aanbevolen. Overige muziek die ik niet trek: Keane (ja ik bedoel echt Keane, niet Kane, hoewel dat ook kut is natuurlijk ), Di-Rect...en aan Coldplay heb ik niet per se een hekel maar ik vind er gewoon helemaal niks aan en hun nummers doen me niets. Ook vind ik de stem van Chris Martin ronduit lelijk. Van Radiohead word ik ook niet warm of koud, al hoor ik het wel liever dan Coldplay. Verder heb ik nog nooit hip-hop gehoord die ik goed vond . Ook hiervoor houd ik me aanbevolen.

Zo, dat lucht even op .

LocoHermano
LocoHermano schreef:
Pink

Een vrouw die zich presenteert als 'het alternatief' met street-credibility en punk-attitude, terwijl ze veilige 13 in een 12-liedjes voorschotelt.

Weerzinwekkend.

Ik zou hier graag Anastacia aan toe willen voegen. Ik word nog liever wakker in een vallei vol met krolse katten.

Kingsnake
Skyradio. En zowat alles wat daar voorbij komt.

En oh ja: shockrock (of hoe je het ook wil noemen). Rock die muzikaal oninteressant is en alleen maar bedoeld is om 'gave' liveshows, clips, kledij te showen etc.

Ik noem: Alice Cooper, Marilyn Manson, Rammstein, Rockchick, etc.

Het is allemaal zo simplistisch en kinderlijk. En dan zeggen voorstanders: "De liveshows zijn geweldig en de videoclips etc.".

Ik geef daar helemaal niet om. Ik wil goede muziek gvd. Geen mannen in vrouwenkleren met make-up die tussen het vuurwerk, levensgrote fallussen etc. staan te hupsen.
Videoclips hebben mij nooit geboeid.

Alice Cooper heeft in zijn beginperiode tenminste nog een aantal goede nummers uitgebracht (na zijn comeback stelde hij wel niets meer voor), met Marilyn Manson (die op de eerste plaats wil choqueren) heb ik ook niets.
En naar Skyradio luister ik nooit. En ook niet naar Q-music en MNM, die louter commerciële radiozenders hoeven voor mij ook niet.

Kingsnake
LucM schreef:
Alice Cooper heeft in zijn beginperiode tenminste nog een aantal goede nummers uitgebracht (na zijn comeback stelde hij wel niets meer voor), met Marilyn Manson (die op de eerste plaats wil choqueren) heb ik ook niets.
En naar Skyradio luister ik nooit. En ook niet naar Q-music en MNM, die louter commerciële radiozenders hoeven voor mij ook niet.

Dan zal ik eens Alice Cooper uit zn begintijd, proberen.
AL heb ik ook niet veel met glamrock.

Skyradio, tsja, kantoor hè
In de pauze, met mn mp3-speler een rondje lopen, houdt de zelfmoordneigingen in bedwang.

Stijn_Slayer
Killer, School's Out en Billion Dollar Babies zijn wel klasse albums.

Tegenwoordig wil Alice Cooper een beetje populair doen en staat hij daar met een emo backing band een hoop industrial herrie te maken. Dat staat eigenlijk gelijk aan Marilyn Manson dus....

Rammstein heb ik ook nooit serieus genomen.

Gelukkig neemt Rammstein zichzelf ook niet serieus..

Ravenous
LocoHermano schreef:

Pink

Een vrouw die zich presenteert als 'het alternatief' met street-credibility en punk-attitude, terwijl ze veilige 13 in een 12-liedjes voorschotelt.

Weerzinwekkend.

haha, inderdaad, met haar 'fuck you ik doe lekker waar ik zin in heb en heb schijt aan alles', wat een onzin, ze speelt elke keer toch weer mooi in op de mainstream.

Vandaag voor de tweede keer een Jack Johnson-album uit moeten zitten. Wat een verschrikkelijke zouteloze bocht zeg. En dan zeggen sommige mensen dat je van Joy Division depri wordt...

De hier bovengenoemde Pink vind ik trouwens ook niet veel aan, maar die heeft nog wel een paar aardige singles. Het is in mijn optiek ook meer muziek voor tienermeisjes.

Jack Johnson is inderdaad wel kanshebber allround slaapverwekken.

Misterfool
jack johson heeft wel een gaaf nummer geschreven
Sitting, Waiting, Wishing

Casartelli (moderator)
In dezelfde categorie: John Mayer. Je had toen even zo'n hele golf van die bloedeloze 'singer-songwriters'.

Aquila
Oh, hier moest ik mijn hart ook eindelijk eens luchten. Gelukkig luister ik vrijwel alleen naar mijn stereo en iPod met eigen CD's, dus ik hoor dergelijke ellende alleen als er toevallig ergens een radio aanstaat (in het winkelcentrum of zo)...

Bløf - recentelijk op 1 als meest verschrikkelijk aller tijden, zelfs pas een supermarkt verlaten waar het aanstond, ik kon het gewoon niet aanhoren. En een keer op een cursuslocatie waar dat in de eetzaal te horen was gevraagd of ze iets anders wilden opzetten (dat deden ze gelukkig ).

Verder:
Simply Red (vreselijke zeurstem)
Phil Collins
UB40 (vreselijke zeurstem)
Acda & De Munnik
Meat Loaf (die zie ik liever acteren)
Cranberries (vreselijke zeurstem)
Queen

Dat zijn denk ik wel de allerergsten.

Casartelli schreef:
In dezelfde categorie: John Mayer. Je had toen even zo'n hele golf van die bloedeloze 'singer-songwriters'.

Gatverdamme ja, daar kots ik ook op. Helaas moet ik op mn werk naar radio 3 luisteren en daar draaien ze die rommel nog vaak ook.

Verder natuurlijk:

KANE
Lady Gaga
Anouk
Bløf
Lily Allan
KANE
KANE

o ja, had ik KANE al genoemd?

Eigenlijk kots ik op alle top40/popmuziek. Hoe er mensen zijn die van zulke ongeinspireerde rotzooi zonder diepgang kunnen houden is me een raadsel.

pompompom schreef:

Eigenlijk kots ik op alle top40/popmuziek. Hoe er mensen zijn die van zulke ongeinspireerde rotzooi zonder diepgang kunnen houden is me een raadsel.

Om eens muziek zonder diepgang te horen?

pompompom schreef:

Verder natuurlijk:

KANE
Lady Gaga
Anouk
Bløf
Lily Allan
KANE
KANE

o ja, had ik KANE al genoemd?

Ik wil graag KANE, Anouk en Bløf nog even toevoegen.

Misterfool
rihanna en beyonce missen ook nog in het lijstje

ja, en dan voeg ik Jason Mraz toe, vooral in combinatie met de al even slechte Colbie Caillat.

Tja waar moet ik beginnen.. Zie dat veel al genoemd is, Kane en dat soort flutbandjes. Uiteraard haren daar ook gasten als Jantje Smit, Frans Bauer en al die lamlendige volkszangers bij. Verder heb ik een gruwelijke hekel aan Muse. Herrie met een verschrikkelijk irritante zeikstem en nadat ik hoorde dat ze op hun laatst album nogal boos waren en dat aan de wereld moetsen laten horen lag ik helemaal dubbel..

Casartelli schreef:

John Mayer heeft nog wel een paar aardige nummers, maar ik ben het verder helemaal met je eens. Ray Lamontagne vind ik ook niet zo best. Een soort 'verantwoordde' versie van Maroon 5.

Kingsnake
Toch ken ik merendeel van genoemde artiesten niet. Ben ik blij om, me dunkt.

Ik vind Fiddy Cent en Eminem en dat soort rap wel walgelijk.

Wat ik van Ray Lamontagne heb gehoord vind ik wel erg goed, de vergelijking met Maroon 5 (eerder een veredelde boysband) ontgaat mij volledig. Van Jack Johnson heb ik iets via YouTube beluisterd en het kan mij niet boeien.

@pompompom
Specifieke top-40 muziek bestaat niet. Natuurlijk ben ik het volledig met je eens dat er veel rommel in de hitlijsten staat maar daarom niet alles over dezelfde kam scheren (Lily Allen bv. vind ik erg goed).

Kingsnake
Linkin Park.

Wat een ongelooflijke prut.
Ongeloofwaardige rockmuziek voor tieners zonder eigen identiteit

Pastichio Rocker
Abba, Queen en Nirvana.

De eerste is een songfestivalband die beter op het songfestival had kunnen blijven, de tweede een kitscherige carnavalsband en de derde een ontzettend overgewaardeerde zeikrockband met een depressieve junk aan het roer. Gelukkig heeft het niet al te lang mogen duren: werd knettergek van al die lui die beweerden dat Cobain een genie was. Rot toch op. Derderangs artiest.

Abba, Queen en Nirvana vind ik net geweldige bands (hoewel, Queen heeft in de jaren '80 wel enkele mindere albums uitgebracht).
Het door Kingsnake vernoemde Linkin Park, daar ben ik ook geen fan van maar Limp Bizkit vind ik nog een stuk erger.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:29 uur

geplaatst: vandaag om 09:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.