MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Artiesten waar je een gruwelijke hekel aan hebt

zoeken in:
Lin
Misterfool schreef:
joanna newsom. die stem

Inderdaad, als nagels over een schoolbord

Eén van de mooiste stemmen die ik ken.

U was me net voor...

Lin
Hahaha, gelukkig zijn er altijd mensen die het wel kunnen waarderen. Ik heb met Joanna Newsom hetzelfde als met Antony... apart, ik geloof het talent ook wel maar de stemmen zijn niet aan me besteed... krijg er op een verkeerde manier kippevel van.

Ik citeer even mezelf bij Ys (4 juli 2009) - dat houdt het gesprek gaande:

Mjuman schreef:
Dit was niet mijn ding - muzikaal interessant, maar die stem; associaties met piepkrijtjes, nagels over griffels, Sigur(d) zonder Ros.

De cd bewijst nu elders zijn diensten. Nogmaals: muzikaal zeker, maar die stem

Maar alles is relatief - ik ken mensen die hun woonkamer vol hebben staan met meuk van Mickey Mouse; en dat zijn gewone mensen (ok ze gaan als Mickey en Minny met carnaval).

Lin schreef:
Hahaha, gelukkig zijn er altijd mensen die het wel kunnen waarderen. Ik heb met Joanna Newsom hetzelfde als met Antony... apart, ik geloof het talent ook wel maar de stemmen zijn niet aan me besteed... krijg er op een verkeerde manier kippevel van.

Dat kan. Heb absoluut geen hekel aan Antony, maar daar kan ik ook niet echt naar luisteren. Jammer, want muzikaal is het wel iets voor mij...

herman schreef:
(quote)

Dat kan. Heb absoluut geen hekel aan Antony, maar daar kan ik ook niet echt naar luisteren. Jammer, want muzikaal is het wel iets voor mij...

Mijn lief heeft de cd laatst voorgelegd aan haar zangleraar, een bariton, en die was merkbaar onder de indruk.

Mjuman schreef:
ik ken mensen die hun woonkamer vol hebben staan met meuk van Mickey Mouse

Maar wat kan ie pianospelen, nietwaar?

sxesven
Misterfool schreef:
joanna newsom. die stem

Je bedoelt natuurlijk:

joanna newsom. die stem

En dan in een ander topic ook.

Celine Dion bij Oprah Winfrey

Misterfool
sxesven schreef:
(quote)

Je bedoelt natuurlijk:

joanna newsom. die stem

laten we het zo zeggen. het is een prachtige jongedame met veel talent.
de techniek van een stem vind ik volstrekt onbelangerijk.
de meest technische stemmen vind ik vaak oerlelijk(beyoncé bijvoorbeeld) en sommige stemmen met weinig techniek(robert smith bijv) raken me diep. Joanna newsom heeft weinig techniek althans ik hoor het niet en dat is ook niet erg. haar stem ligt mij echter zo ongemakkelijk dat ik de emoties van de muziek niet proef en dat kan nooit de bedoeling zijn. heb nu het debuut en opvolger Ys op 2* sterren staan. Niet totaal kut maar het doet me ook vrij weinig.

Kingsnake
Ik heb geen idee over wie jullie het hebben
Ben er blij om waarschijnlijk.

Kingsnake schreef:
Ik heb geen idee over wie jullie het hebben
Ben er blij om waarschijnlijk.

'k zou me geen zorgen maken.

sxesven schreef:
(quote)

Je bedoelt natuurlijk:

joanna newsom. die stem

Ik vind het ook één van de meest mooie en orginele zangeressen die ik ken!

Ja die Joanna...het schijnt dat de nog uit te komen cd beter te doen is maar die vorige hoort wat mij betreft bij de verschrikkelijkste dingen ooit door mij gehoord. Samen met die Aeroplane plaat en Funeral. Alle 3 hooggewaardeerde titels alhier waarbij de stem mijn spaarzame haren tot ongekende hoogte doet rijzen. Kennelijk de categorie love it or hate it platen. Wonderlijk fenomeen toch.

De zang van Joanna Newsom ... daar had ik het in eerste instantie moeilijk mee, idem met de zang bij Arcade Fire en Neutral Milk Hotel alsook Tom Waits. Maar uiteindelijk weet ik hun stemmen te waarderen, ik geloof dat het een kwestie van wennen is.
Een zangers die ik verschrikkelijk vind ik Ke$ha (niet alleen de zang maar ook de muziek).

Eigenlijk hoort dat meer in dit topic.
Muziek >> Algemeen >> Zangstemmen

Ke$ha heeft inderdaad een verschrikkelijk geluid. Ik vond die eerste single eerst nog een guilty pleasure, maar dat stemgeluid ging me steeds meer tegen staan. Jammer dat die Rihanna/Katy Perry-tendens navolgers achterlaat...

Ik heb een gruwelijke hekel aan Simply Red.
De liedjes, de stem... verschrikkelijk.
Radiohead kan ik overigens ook niet uitstaan.

Father McKenzie
Alle kwijlzangeressen die zogenaamde "Arrenbie" maken, die zingen niet, die rekken hun uithalen, en dat is puur gekwijl.
Qua slechte smaak echt het toppunt voor mij!
Ergste voorbeelden Mariah Carey, Whitney Houston en die fu**in' Mary J. Blige...... te vreselijk voor woorden, en zeker voor mijn oren.

Mariah Carey, Whitney Houston, Mary J. Blige ... ze willen té nadrukkelijk laten horen hoe goed ze kunnen zingen en na een tijd verveelt mij dat ook, ik reken ze ook niet tot mijn favorieten, hoe technisch goed ze ook zijn.
Nog erger vind ik zangeressen die pretenderen goed te zingen (met behulp van autotune) maar dat niet kunnen (Rihanna, Katy Perry, Ke$ha).

Father McKenzie
ja, er is zoveel rotzooi op de markt tegenwoordig, en dan had ik Tokyo Hotel, Krezip en consoorten nog niet eens genoemd....

Benno
Wat een hoop nadelige berichten over Mariah Carey. Haar reken ik nog tot de meest fatsoenlijke zangeressen die er rond lopen - hoewel zij haar beste tijd al wel heeft gehad. Ik denk dat de tijd in haar voordeel gaat spreken. Net zoals met Donna Summer is gebeurd (ik begreep in ieder geval van mijn vader dat bij haar vocale kwaliteiten ook vele vraagtekens geplaatst zijn toentertijd).

Father McKenzie
Donna Summer was een goeie zangeres, en die kwijlde niet zo.

Die lange uithalen aan het einde om te laten horen hoe geweldig kan ik toch zingen... waar ook LucM het over heeft, dat staat mij ontzèttend tegen de borst. Neen Carey is te vreselijk voor woorden.

Wil je echt hele goede technisch perfecte zangeressen horen die met echte soul, met ECHTE BEZIELING zingen?
Aretha Franklin, Carly Simon, Ella Fitzgerald en nog ouder; Billie Holiday. Zo'n vreselijke trien als Carey komt nog niet aan de tenen van de echt goede zangeressen die ik kom op te noemen.

Het is ook maar een mening, en wel de mijne. Niemand moet het daar mee eens zijn, en ik heb ook de waarheid niet in pacht, net zoals niemand die heeft hoor, maar allez, ik wou het wel eens kwijt, het kan zo'n deugd doen....

Ik stoor me niet meer aan een bepaalde artiest, maar naar de copy-paste artiesten. Ze zien en klinken perfect hetzelfde als de vorige, alleen een andere naam.
Waar blijft de band die dit alles eens een schop onder hun achterste geeft en een schokgolf teweegbrengt die al die zielloze personages verwijdert?

(en nu we het hier enkele maanden over brian hadden, die ramp is gelukkig van de ene dag op de andere compleet opgelost, of zo lijkt het toch?)

Bryan Adams bedoel je? Nee, ook niet meer gehoord, en gelukkig maar!

Whitney en Carey... absoluut mee eens. Dat hysterische vogelgezang aan het einde van Mariah's Emotion, ik vraag me eigenlijk echt af wat dat voor moet stellen. Moet het doorgaan voor 'mooi'? Ik geloof het echt niet...

Ik neem aan dat Fake_World het had over Brian Johnson.

Joren999 schreef:

Jeps, brian van Ier sie Daar sie

LucM schreef:
Mariah Carey, Whitney Houston, Mary J. Blige ... ze willen té nadrukkelijk laten horen hoe goed ze kunnen zingen en na een tijd verveelt mij dat ook, ik reken ze ook niet tot mijn favorieten, hoe technisch goed ze ook zijn.
Nog erger vind ik zangeressen die pretenderen goed te zingen (met behulp van autotune) maar dat niet kunnen (Rihanna, Katy Perry, Ke$ha).

Mary J. Blige vind ik daar toch wel bovenuit steken, heeft mooie nummers gemaakt met George Michael (As) en Bono (One). Die laatste vind ik beter dan het origineel, ze geeft het nummer veel meer kracht mee. Family Affair vind ik ook nog wel leuk.

Met die andere zangeressen heb ik ook niet heel veel, al zitten er af en toe wel leuke hitjes tussen.

Mary J. Blige vind ik ook stukken beter dan Mariah Carey en Whitney Houston. One is er inderdaad beter door geworden. As heb ik dan weer wat minder mee, wijkt me te weinig van het origineel af. Maar Family Affair is een erg fijn nummer ja!

Trouwens, volgens mij kán Katy Perry wel best aardig zingen, al komt dat er niet helemaal uit door de muziek die ze maakt er niet helemaal uit. Voor zover ik kan horen althans. Zelfde geldt bijvoorbeeld voor Lady Gaga, die kan ook prima zingen.

Joren999 schreef:

Fake_world schreef:
(quote)

Jeps, brian van Ier sie Daar sie

Ja, Brian klinkt misschien als een dood schaap, ouwe kwaaie heks, Indiaan met rokerslongen, minder als Bon Scott etc. etc. Ik vind dat de man altijd maar klappen krijgt en dat z'n stem juist tof bij AC/DC's muziek past en het is ook tof dat de band nog steeds bestaat daardoor.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:46 uur

geplaatst: vandaag om 14:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.