Muziek / Algemeen / Artiesten waar je een gruwelijke hekel aan hebt
zoeken in:
0
Kingsnake
geplaatst: 20 mei 2010, 12:13 uur
Bekende bands:
Radiohead
Coldplay
Supertramp
REM
U2
Beegees
Dire Straits
Hiphoppers:
Eminem
Snoopy Dogg
Fiddy Cent
R&B:
Shakira
Beyoncé
Sugarbabes
Rihanna
Nederpop:
Jan Smit
Toppertjes
Danny de Munk
Blöf
Krezip
Metal:
Manowar
Cradle of Filth
Rammstein
Valt wel mee toch, kan alles eigenlijk wel waarderen. Ik word alleen zo moe van die overgewaardeerde artiesten, die als ze niet kapot-gemarketeerd waren, nog best aardig waren. Maar neen, nu heb ik er een hekel aan. Echt!
Radiohead
Coldplay
Supertramp
REM
U2
Beegees
Dire Straits
Hiphoppers:
Eminem
Snoopy Dogg
Fiddy Cent
R&B:
Shakira
Beyoncé
Sugarbabes
Rihanna
Nederpop:
Jan Smit
Toppertjes
Danny de Munk
Blöf
Krezip
Metal:
Manowar
Cradle of Filth
Rammstein
Valt wel mee toch, kan alles eigenlijk wel waarderen. Ik word alleen zo moe van die overgewaardeerde artiesten, die als ze niet kapot-gemarketeerd waren, nog best aardig waren. Maar neen, nu heb ik er een hekel aan. Echt!
0
geplaatst: 20 mei 2010, 13:30 uur
Moderne R&B. Die lijkt totaal niet meer op de oude, maar het wordt wel R&B genoemd.
0
geplaatst: 20 mei 2010, 13:34 uur
Ben ik het ook niet mee eens. Zijn gewoon allemaal pop. Beyoncé is dan misschien nog nèt R&B.
Momenteel heb ik de grootste hekel aan Ke$ha.
Momenteel heb ik de grootste hekel aan Ke$ha.
0
geplaatst: 20 mei 2010, 14:58 uur
Mariah Carey : 
Waarom kan ze nooit een liedje rechtuit zingen ? Elke noot komt zo geforceerd uit haar mond dat ik bij elke noot braakneigingen heb.

Waarom kan ze nooit een liedje rechtuit zingen ? Elke noot komt zo geforceerd uit haar mond dat ik bij elke noot braakneigingen heb.
0
Zoeff
geplaatst: 20 mei 2010, 20:38 uur
The Baseballs of hoe maak je een slecht nummer nog slechter.
0
geplaatst: 21 mei 2010, 09:57 uur
Tjah rockabilly is heel eventjes weer in de mode, dus tappen uit dat vaatje maar!
0
geplaatst: 21 mei 2010, 14:30 uur
Gruwelijke hekel is teveel gezegd maar met deze artiesten moet je niet bij mij afkomen:
Milk Inc.
Limp Bizkit
Kane
Scooter
Rihanna
Ke$ha
Nickelback
Yoko Ono
Pussycat Dolls
Tokio Hotel
Milk Inc.
Limp Bizkit
Kane
Scooter
Rihanna
Ke$ha
Nickelback
Yoko Ono
Pussycat Dolls
Tokio Hotel
0
geplaatst: 21 mei 2010, 20:12 uur
Zoeff schreef:
True that, maar om het dan zo inspiratieloos te doen...
True that, maar om het dan zo inspiratieloos te doen...
Tjah als je de keuze hebt tussen veel geld of iets eigen doen, is voor velen natuurlijk de keus rap gemaakt...
0
Misterfool
geplaatst: 21 mei 2010, 20:34 uur
tegenwoordig krijg je die keuze niet. je hebt geld nodig om je eigen ding te doen
0
geplaatst: 21 mei 2010, 23:55 uur
Ik wil niet storen in jullie discussie maar wat betreft het onderwerp:
Vooral omhoog gevallen blaaskaken en kikkers.
Ken je dat programma van Birgit, gister was het weer er weer op, niet om aan te zien, opgedirkte dellen die nog niet niet weten hoeveel 1+1 is maar zich wel heel wat voelen, om van te kotsen, en zij hebben nog stemrecht ook .
Artiesten met veel te veel poen om hands die altijd door hun begeleiders in de watten zijn gelegd, maar van niets weten wat er in de wereld speelt als ze er maar opgedirkt uitzien, ghgkjshdfeuch......
Van dat soort artiesten ga ik over m'n nek.
Vooral omhoog gevallen blaaskaken en kikkers.
Ken je dat programma van Birgit, gister was het weer er weer op, niet om aan te zien, opgedirkte dellen die nog niet niet weten hoeveel 1+1 is maar zich wel heel wat voelen, om van te kotsen, en zij hebben nog stemrecht ook .
Artiesten met veel te veel poen om hands die altijd door hun begeleiders in de watten zijn gelegd, maar van niets weten wat er in de wereld speelt als ze er maar opgedirkt uitzien, ghgkjshdfeuch......
Van dat soort artiesten ga ik over m'n nek.
0
geplaatst: 22 mei 2010, 09:04 uur
'Hekel' is misschien niet het juiste woord, ik geef de voorkeur aan 'antipathie' voor dat deel van de R&B-scene die met fancy lyrics en video's het idee-de indruk verkopen dat het gaat om de 'heftige' dingen als sex, maffiososhit en dure sieraden. Daarbij is het ook nog eens 'hot' om oude songs te sampelen. Such a waste of so much money...........
0
geplaatst: 22 mei 2010, 11:19 uur
Toch leuk dat er nog minder bekende artiesten bestaan die wel een hart voor hun muziek hebben...
Vroeger walgde ik van hiphop en rap, omdat ik enkel die TMF-zooi kende, waar het alleen maar ging over geld en bitches. Tot de moment dat ik hier verzeild raakte, en artiesten als Cunninlynguists, Masta Ace, JMT en atmosphere leerde kennen. Als je als commerciële artiest muziek maakt dat alle stereotiepe teksten mijd, heb je volgens mij een gat in de markt.
Vroeger walgde ik van hiphop en rap, omdat ik enkel die TMF-zooi kende, waar het alleen maar ging over geld en bitches. Tot de moment dat ik hier verzeild raakte, en artiesten als Cunninlynguists, Masta Ace, JMT en atmosphere leerde kennen. Als je als commerciële artiest muziek maakt dat alle stereotiepe teksten mijd, heb je volgens mij een gat in de markt.
0
geplaatst: 24 mei 2010, 20:11 uur
Van die Lady Gaap Gaap
(en de manier waarop die tante ,geheel ten onrechte, wordt opgehemeld )word ik de laatste tijd ook steeds agressiever.
(en de manier waarop die tante ,geheel ten onrechte, wordt opgehemeld )word ik de laatste tijd ook steeds agressiever.
0
geplaatst: 24 mei 2010, 21:45 uur
pompompom schreef:
Van die Lady Gaap Gaap
Van die Lady Gaap Gaap
(en de manier waarop die tante ,geheel ten onrechte, wordt opgehemeld )word ik de laatste tijd ook steeds agressiever. Niet erg, hier kan je erover praten! Ik merk dat ik gaandeweg steeds meer eraan gewend raak. Misschien zegt dat ook iets over hoe we platgewalst worden.
Wat mij steeds meer irriteert, zijn allerlei lieden in je nabije omgeving die je kond doen van wat er op de X-factor etc. gebeurt - het was toch mijn keuze om juist niet te kijken?
0
geplaatst: 25 mei 2010, 09:01 uur
Ik ben gestopt met het mij te ergeren aan artiesten.
Dat komt omdat ik álles wat neigt tot uitzenden van vreselijke muziek volledig negeer.
Hele ritsen namen 'nieuwe' populaire artiesten gaan al jaren volledig aan mij voorbij. Lady Ga Ga? Nog nooit iets van gehoord. Mariah Carey? Idem.
Ik heb geloof ik wel drie zenders Nederlandstalige pulp, Oranje TV en vergelijkbare rotzooi. Muziek en artiesten die direkt leiden tot een bloeddruk van 200, het moet zo'n beetje de ergste muzieksoort zijn die er bestaat. Negeren.
En dat negeren kan gemakkelijk, ik laat me ook zeker niet platwalsen. Als er in de huiskamer moet worden gekeken naar de X-factor: ik trek mij terug in mijn eigen vertrekken en mijn muziek, ik heb genoeg.
In de auto? Eigen cd's.
Het kan gebeuren dat je nieuwe artiesten die wel iets boeiends hebben te melden in eerste instantie mist: niets aan te doen. Bovendien, veel interessant nieuws kom ik ook niet echt meer tegen, de hele muziekcultuur is volledig in elkaar gestort. Tina Turner verzorgt op haar 70e nog één van de meest sensationele live-concerten van het jaar.
Hitlijsten stellen al jaren niets meer voor, artistiek niet en in commerciële zin wordt er nog nauwelijks iets van verkocht. De muziekindustrie ligt op zijn reet. Dus waarom dit nog volgen?
Ten slotte dan de boeiende vraag: hoe komt het dat je vanuit het verleden dan toch alles van de George Baker selection kent? Dat komt dan omdat toen radio (Hilversum III) een veel centralere plaats in ons leven innam en omdat de programmamakers (ook van de piratenschepen tot ze werden opgeheven) er veel beter in slaagden om zonder veel ego-tripperij een interessante samenstelling van hun programma's te maken.
De George Baker selection werd je tegelijkertijd verkocht met Steve Harley, Earth & fire en Status quo, toen wisten ze nog hoe dat moest.
Dat komt omdat ik álles wat neigt tot uitzenden van vreselijke muziek volledig negeer.
Hele ritsen namen 'nieuwe' populaire artiesten gaan al jaren volledig aan mij voorbij. Lady Ga Ga? Nog nooit iets van gehoord. Mariah Carey? Idem.
Ik heb geloof ik wel drie zenders Nederlandstalige pulp, Oranje TV en vergelijkbare rotzooi. Muziek en artiesten die direkt leiden tot een bloeddruk van 200, het moet zo'n beetje de ergste muzieksoort zijn die er bestaat. Negeren.
En dat negeren kan gemakkelijk, ik laat me ook zeker niet platwalsen. Als er in de huiskamer moet worden gekeken naar de X-factor: ik trek mij terug in mijn eigen vertrekken en mijn muziek, ik heb genoeg.
In de auto? Eigen cd's.
Het kan gebeuren dat je nieuwe artiesten die wel iets boeiends hebben te melden in eerste instantie mist: niets aan te doen. Bovendien, veel interessant nieuws kom ik ook niet echt meer tegen, de hele muziekcultuur is volledig in elkaar gestort. Tina Turner verzorgt op haar 70e nog één van de meest sensationele live-concerten van het jaar.
Hitlijsten stellen al jaren niets meer voor, artistiek niet en in commerciële zin wordt er nog nauwelijks iets van verkocht. De muziekindustrie ligt op zijn reet. Dus waarom dit nog volgen?
Ten slotte dan de boeiende vraag: hoe komt het dat je vanuit het verleden dan toch alles van de George Baker selection kent? Dat komt dan omdat toen radio (Hilversum III) een veel centralere plaats in ons leven innam en omdat de programmamakers (ook van de piratenschepen tot ze werden opgeheven) er veel beter in slaagden om zonder veel ego-tripperij een interessante samenstelling van hun programma's te maken.
De George Baker selection werd je tegelijkertijd verkocht met Steve Harley, Earth & fire en Status quo, toen wisten ze nog hoe dat moest.
0
geplaatst: 25 mei 2010, 11:47 uur
Beter had ik het niet kunnen verwoorden musician! TMF en MTV zap ik voorbij, de radio staat in de auto vaak op Veronica, dat is nog enigszins te pruimen, maar vaker gaat er een bandje op (jaja, old school) met eigen muziek. Thuis draai ik sowieso alleen maar CD's. Ik ken het gros van de artiesten in de top 40 niet eens, en dat houd ik graag zo. Er wordt heus nog wel degelijke muziek gemaakt tegenwoordig, maar zeer ver van de mainstream.
0
geplaatst: 25 mei 2010, 12:57 uur
musician schreef:
In de auto? Eigen cd's.
In de auto? Eigen cd's.
De presentatie van alle ether-zenders is al jaren hondsberoerd. Ergens begin jaren '90 moest er zo nodig het besluit worden gemaakt dat alles 'horizontaal' moest, dwz: Niet meer elke dag een andere omroep -dus: een ander geluid- op de radio. Om het kort samen te vatten: Alles moest zo saai en voorspelbaar mogelijk worden, en ik moet zeggen dat ze daar met verve in zijn geslaagd. De term 'horizontaal' staat wat dat betreft gelijk aan 'morsdood'.

0
geplaatst: 25 mei 2010, 13:01 uur
is het ook niet dat naarmate je ouder wordt, je er steeds minder aan ergert?
0
geplaatst: 25 mei 2010, 13:26 uur
Fake_world schreef:
Zou ik niet zo durven zeggen. Dat is iets voor ieder voor zich.
Maar ik snap er geen bal van dat variatie moet wijken voor saaiheid. Ieder weldenkend mens is toch tegen zoiets? Daarnaast hebben veel mensen ook de keuze niet om bepaalde radiozenders te negeren vanwege werk.
0
LocoHermano
geplaatst: 25 mei 2010, 13:33 uur
musician schreef:
In al die jaren nog nooit iets van Mariah Carey gehoord? Of je naam is Catweazle, of je zit een gigantische partij uit je nek te kletsen.
0
geplaatst: 25 mei 2010, 14:14 uur
Ik kan musician wel begrijpen, de commerciële muziek of hitparadepop stelt heden ten dage weinig voor, maar via de radio of TV wordt er wel mee geconfronteerd, gewild of niet.
Waarom George Baker Selection nu nog gekend en gedraaid wordt heeft wel een reden. Natuurlijk was dat destijds (jaren '70) retecommercieel maar George Baker had tenminste een heel eigen sound met melodieën die in je hoofd blijven hangen en meezingbare teksten. Daar is bij de huidige idolen nauwelijks sprake van, het is alsmaar kopiëren en herkauwen. Kleurloosheid is het kenmerk van vele (vooral R&B)-idolen.
Waarom George Baker Selection nu nog gekend en gedraaid wordt heeft wel een reden. Natuurlijk was dat destijds (jaren '70) retecommercieel maar George Baker had tenminste een heel eigen sound met melodieën die in je hoofd blijven hangen en meezingbare teksten. Daar is bij de huidige idolen nauwelijks sprake van, het is alsmaar kopiëren en herkauwen. Kleurloosheid is het kenmerk van vele (vooral R&B)-idolen.
* denotes required fields.