Muziek / Algemeen / Artiesten waar je een gruwelijke hekel aan hebt
zoeken in:
0
liejanne
geplaatst: 1 augustus 2005, 21:22 uur
dr zitten wel wat artiesten tussen die andere mensen goed vinden..
maar ook een hoop standaard rotzooi.. daar moet ik je gelijk in geven..
maar ook een hoop standaard rotzooi.. daar moet ik je gelijk in geven..
0
geplaatst: 2 augustus 2005, 10:41 uur
dutch2 schreef:
Sad, but not very true. Ik vrees dan dat je in de verkeerde bakken van de cd-shop kijkt. Naar mijn idee wordt er tegenwoordig net zoveel mooie en interessante muziek gemaakt als vroeger, alleen moet je het wel weten te vinden.
En wat vroeger betreft, je wilt niet weten hoeveel rotzooi er in die tijd uitkwam. Minstens zoveel als nu.
Sad, but not very true. Ik vrees dan dat je in de verkeerde bakken van de cd-shop kijkt. Naar mijn idee wordt er tegenwoordig net zoveel mooie en interessante muziek gemaakt als vroeger, alleen moet je het wel weten te vinden.
En wat vroeger betreft, je wilt niet weten hoeveel rotzooi er in die tijd uitkwam. Minstens zoveel als nu.
Ja, je hebt gelijk. Ik bedoel met name wat er op de radio gedraaid wordt. Dus je zou kunnen zeggen dat ik de juiste zenders zou moeten opzoeken. Helaas staat op mijn werk vaak de 'meest neutrale zender' aan (helaas geen KINK ofzo), en dan hoor je de hele dag die inspiratieloze eenheidsworst...
Maar je hebt gelijk dat er zeker nog wel goede muziek wordt gemaakt tegenwoordig. Je moet alleen eerst een hoop rotzooi 'opzij schuiven' voor je die vindt in de cd-winkel.
Vroeger werd zeker ook rotzooi gemaakt, maar toen was het - voor mijn gevoel althans - tenminste nog authentieke troep. Toen kwam er nog enige creativiteit aan te pas zal ik maar zeggen...
0
geplaatst: 2 augustus 2005, 10:50 uur
Uit het lijstje van christinafan zou ik een paar namen toch echt willen schrappen. De volgende artiesten leveren mijns inziens WEL een relevante bijdrage aan de muziekgeschiedenis:
*michael jackson (hij mag dan wel verknipt zijn, hij heeft wel degelijk geniale popliedjes afgeleverd in zijn hoogtijdagen, daar kun je niet omheen)
*foo fighters (al was het alleen maar vanwege de kwaliteiten van muzikale duizendpoot Dave Grohl)
*moby (een van de betere in zijn genre)
*the beatles (dit ga ik niet eens beargumenteren)
*u2 (momenteel wel een beetje overhyped, maar ook dit behoeft geen commentaar)
*coldplay (zie U2)
*muse (muziek zit gewoon heel goed in elkaar)
*elvis (zie Beatles)
*elton john (je moet ervan houden, maar deze man doet wel alles helemaal zelf: componeren, tekst schrijven, instrumenten bespelen etc)
*simply red (moet je ook van houden, maar op basis van het verleden geef ik ze het voordeel van de twijfel)
*novastar (getuige de eerste twee albums beschikt deze jongen over heel veel talent)
*lenny kravitz (op basis van zijn eerste 3 albums krijgt hij het voordeel van de twijfel... laatste jaren wel naar een bedenkelijk niveau afgezakt)
*moloko (een van de betere groepen in het genre en fantastische live-reputatie)
*michael jackson (hij mag dan wel verknipt zijn, hij heeft wel degelijk geniale popliedjes afgeleverd in zijn hoogtijdagen, daar kun je niet omheen)
*foo fighters (al was het alleen maar vanwege de kwaliteiten van muzikale duizendpoot Dave Grohl)
*moby (een van de betere in zijn genre)
*the beatles (dit ga ik niet eens beargumenteren)
*u2 (momenteel wel een beetje overhyped, maar ook dit behoeft geen commentaar)
*coldplay (zie U2)
*muse (muziek zit gewoon heel goed in elkaar)
*elvis (zie Beatles)
*elton john (je moet ervan houden, maar deze man doet wel alles helemaal zelf: componeren, tekst schrijven, instrumenten bespelen etc)
*simply red (moet je ook van houden, maar op basis van het verleden geef ik ze het voordeel van de twijfel)
*novastar (getuige de eerste twee albums beschikt deze jongen over heel veel talent)
*lenny kravitz (op basis van zijn eerste 3 albums krijgt hij het voordeel van de twijfel... laatste jaren wel naar een bedenkelijk niveau afgezakt)
*moloko (een van de betere groepen in het genre en fantastische live-reputatie)
0
dutch2
geplaatst: 2 augustus 2005, 10:55 uur
BenicioDelToro schreef:
Vroeger werd zeker ook rotzooi gemaakt, maar toen was het tenminste - voor mijn gevoel althans - tenminste nog authentieke troep. Toen kwam er nog enige creativiteit aan te pas zal ik maar zeggen...
Authentieke troep, dat is nog eens mooie omschrijving voor die toenmalige muziek Vroeger werd zeker ook rotzooi gemaakt, maar toen was het tenminste - voor mijn gevoel althans - tenminste nog authentieke troep. Toen kwam er nog enige creativiteit aan te pas zal ik maar zeggen...

Ik weet niet of het vroeger creatiever was, maar ik geloof wel dat muziek toen wat ambachtelijker was. Om muziek te maken moest je toen toch echt een instrument bespelen. Nu is dat niet meer zo en dat is misschien wel een gemis.
Het zou trouwens goed kunnen dat men over twintig jaar heel vertederd kijkt naar de commerciele muziek van deze tijd omdat er dan helemaal geen mensenhanden meer aan te pas komen.
0
geplaatst: 2 augustus 2005, 10:56 uur
tjah ieder heeft zen smaak he:p wat ik opnoemde hoor ik gewoon niet graag.
0
geplaatst: 2 augustus 2005, 21:21 uur
Nee, dat is gewoon een pooier met een rooie pet en Theo-en-Thea-tandjes in.
0
geplaatst: 3 augustus 2005, 10:29 uur
tomthumb schreef:
(quote)
en een ontzettend monotoon stemgeluid! er zijn echt wel betere rappers te bedenken...!
0
geplaatst: 14 augustus 2005, 15:13 uur
Voor mij is dat Bonny Tyler en dan vooral het nummer Total eclipse of the heart.
En verder vind ik piano man van Billy Joel onuitstaanbaar, hij heeft verder wel aardige nummers gemaakt.
En verder vind ik piano man van Billy Joel onuitstaanbaar, hij heeft verder wel aardige nummers gemaakt.
0
geplaatst: 14 augustus 2005, 15:36 uur
BenicioDelToro schreef:
Elton John heeft vrijwel geen van zijn teksten zelf geschreven. Dat is iets waar hij niet goed in is. Het gros van zijn teksten is geschreven door Bernie Taupin.
0
geplaatst: 15 augustus 2005, 16:32 uur
starbright boy schreef:
Elton John heeft vrijwel geen van zijn teksten zelf geschreven. Dat is iets waar hij niet goed in is. Het gros van zijn teksten is geschreven door Bernie Taupin.
(quote)
dat wist ik niet. hoe dan ook, hij heeft meer muzikaliteit in zijn kleine teen dan het gros van de lui die zich tegenwoordig artiest noemen in hun hele lijf.
0
erwku
geplaatst: 16 augustus 2005, 14:06 uur
Artiestenn die ik persoonlijk overschat vind:
U2: niet slecht, maar beste band allertijden?
The Doors: Goede band niet meer
Stone Roses: Kan iemand mij uitleggen waarom die eerste plaat van hun zo goed is?
The Clash: Punkrommel
Queen: goede band, meer niet.
CCR: tja,.goede band meer niet
Meatlof: wat een ellende
Kane vind ik echt troep,
Rap, en al die homy(hoe schrijf je dat) muziek moderne rockbands en house ed, vind ik bijna per definitie troep,
U2: niet slecht, maar beste band allertijden?
The Doors: Goede band niet meer
Stone Roses: Kan iemand mij uitleggen waarom die eerste plaat van hun zo goed is?
The Clash: Punkrommel
Queen: goede band, meer niet.
CCR: tja,.goede band meer niet
Meatlof: wat een ellende
Kane vind ik echt troep,
Rap, en al die homy(hoe schrijf je dat) muziek moderne rockbands en house ed, vind ik bijna per definitie troep,
0
geplaatst: 17 augustus 2005, 02:53 uur
erwku schreef:
Lekker bekrompen.
0
geplaatst: 20 augustus 2005, 14:37 uur
inderdaad... en erg jammer voor je. er zitten best wat lekkere appels tussen
0
geplaatst: 20 augustus 2005, 14:42 uur
maar dat lijstje van cristinafan is echt te gek.
niet van u2 houden? dat kan ik me nog voorstellen, daar hebben ik ook vaak genoeg discussies over gevoerd...
geen fan van michael jackson? dat kan ik mij ook nog voorstellen
maar dan ook nog... the beatles? zucht...
de hele lijst staat inderdaad vol met afschuwelijke artiesten, maar het is net alsof er de vraag bij hoort: "Welke 10 artiesten horen niet in dit rijtje thuis?"
niet van u2 houden? dat kan ik me nog voorstellen, daar hebben ik ook vaak genoeg discussies over gevoerd...
geen fan van michael jackson? dat kan ik mij ook nog voorstellen
maar dan ook nog... the beatles? zucht...
de hele lijst staat inderdaad vol met afschuwelijke artiesten, maar het is net alsof er de vraag bij hoort: "Welke 10 artiesten horen niet in dit rijtje thuis?"
0
geplaatst: 20 augustus 2005, 14:52 uur
Ik houdt ook niet van The Beatles (een gruwelijke hekel is overdreven), maar het is wel voornamelijk nikszeggende liedjespop/rock voor mij. Ieder zo z'n ding he.
0
geplaatst: 20 augustus 2005, 23:58 uur
Dat begin ik me ook af te vragen

Bij mij is alle rapmuziek zowieso troep, wat een vreselijk irritant genre is dat toch. Echt níks vind ik goed van die muziekstijl.
0
geplaatst: 21 augustus 2005, 11:15 uur
avdj schreef:
Bij mij is alle rapmuziek zowieso troep, wat een vreselijk irritant genre is dat toch. Echt níks vind ik goed van die muziekstijl.
Dat idee had ik ook, tot ik "Original Pirate Material" van The Streets hoorde, dit album staat nu in mijn top-10. Heb trouwens verder inderdaad maar bar weinig rap gehoord die ik goed vind!
0
geplaatst: 21 augustus 2005, 17:26 uur
als de flow er lekker in zit en aan de beat aandacht is besteeds dan kan t best lekker zijn.
0
geplaatst: 27 augustus 2005, 16:33 uur
Hillary Duff. Mooi kind maar wat een slechte muziek, zeg. Jessica Simpson zou ook andere songwriters moeten zoeken. Slechter dan dit kan het niet meer worden.
0
geplaatst: 27 augustus 2005, 16:46 uur
Ik heb een hekel aan de typische commerciële muziek ( Vooral Hip Hop en RnB dan) en ook aan 'The Chemical Brothers'.
0
geplaatst: 27 augustus 2005, 16:52 uur
Ik heb ook een hekel aan Tiësto. Hij komt niet op mijn TV, hoor.
0
geplaatst: 27 augustus 2005, 17:15 uur
Nog niet vaak genoeg genoemd: Bon Jovi. Wat een verschrikkelijk waardeloze 13-in-een-dozijn kutmuziek maken die gasten zeg. En dat al meer dan 20 jaar!
0
geplaatst: 27 augustus 2005, 17:22 uur
BoordAppel schreef:
Nog niet vaak genoeg genoemd: Bon Jovi. Wat een verschrikkelijk waardeloze 13-in-een-dozijn kutmuziek maken die gasten zeg. En dat al meer dan 20 jaar!
Eens, behalve dat ik ze 20 jaar geleden ten tijde van Slippery When Wet en New Jersey toch wel cool vond.
Whooohoooooo, Living on a prayer!

* denotes required fields.