Muziek / Algemeen / Artiesten waar je een gruwelijke hekel aan hebt
zoeken in:
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 6 juli 2010, 08:02 uur
hoi123 schreef:
Nu even een artiest die niet voor de hand ligt:
Nu even een artiest die niet voor de hand ligt:
Dat was eigenlijk precies het idee van het topic, ja...
0
geplaatst: 6 juli 2010, 08:39 uur
Weet ik, maar in de berichten voor me noemden ze artiesten/bands op die nogal voor de hand lagen.
0
geplaatst: 6 juli 2010, 09:22 uur
Als je R.E.M. gladde zeikmuziek noemt ben ik benieuwd wat je zoal van ze kent. Mensen die slecht geïnformeerd zijn en er toch een scherpe mening op na willen houden staan bij mij niet bepaald hoog aangeschreven.
0
geplaatst: 6 juli 2010, 09:52 uur
Ik moet eerlijk zeggen dat ik alleen Automatic for the People en Green van ze ken, maar die vind ik echt niet goed.
0
Skinny Fists
geplaatst: 6 juli 2010, 11:03 uur
Nick en Simon
Lady Gaga
Justin Bieber
Jordy van Loon
Sigur Ros
Lady Gaga
Justin Bieber

Jordy van Loon

Sigur Ros

0
Skinny Fists
geplaatst: 6 juli 2010, 11:34 uur
Luisterd goed weg, en de stem van Freddy is geweldig.
0
geplaatst: 6 juli 2010, 11:36 uur
Dat het goed wegluisterd hoeft natuurlijk nog niet te betekenen dat het ook goed wegluistert.
0
geplaatst: 6 juli 2010, 12:49 uur
hoi123 schreef:
Nu even een artiest die niet voor de hand ligt: R.E.M. Vreselijk gladde zeikmuziek naar mijn mening. Ben ik de enige hier?
Nu even een artiest die niet voor de hand ligt: R.E.M. Vreselijk gladde zeikmuziek naar mijn mening. Ben ik de enige hier?
Nee hoor, zeker hun ballades mogen van mij die typering krijgen. De uptempo nummers zijn vaak wat beter, maar over het algemeen vind ik het een vrij kleurloze, saaie band, waarvan ik niet snap dat zulke grote massa's ermee weglopen...
0
geplaatst: 6 juli 2010, 13:20 uur
Titmeister schreef:
Nee hoor, zeker hun ballades mogen van mij die typering krijgen. De uptempo nummers zijn vaak wat beter, maar over het algemeen vind ik het een vrij kleurloze, saaie band, waarvan ik niet snap dat zulke grote massa's ermee weglopen...
(quote)
Ik heb dat ook met Live. Volgens mij is Live ook alleen wereldberoemd in Nederland en omtreken.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 6 juli 2010, 13:21 uur
Ik loop weg met R.E.M. omdat het al veertien albums lang een gevarieerde band is (hoewel de laatste drie wat minder) die me in veel gedaanten weet te raken met ogenschijnlijk simpele muziek met vaak net een stukje mystieke verrassing. Daarnaast vind ik Michael Stipe een geweldige zanger en vermoed ik dat waardering daarmee eigenlijk valt of staat. De band 'kleurloos' of 'glad' noemen, komt me echter wat vreemd voor.
0
geplaatst: 6 juli 2010, 13:49 uur
Kan zijn dat de stem van Stipe je niet ligt, maar de band is wel degelijk gevarieerd qua muziek ja. Verder met Casartelli eens natuurlijk 

0
geplaatst: 6 juli 2010, 13:57 uur
Michael Stipe vind ik juist een prachtige stem hebben en R.E.M. heeft inderdaad diverse paden bewandeld. Maar ja, ieder zijn smaak ...
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 6 juli 2010, 14:07 uur
Ik houd ook niet zo van R.E.M. (vind vooral de frontman een poser), maar het is geen slechte band. Alleen mijn ding niet.
0
geplaatst: 6 juli 2010, 14:55 uur
Ik heb ook niet gezegd dat het een slechte band is, ik zou hem zelf ook niet in dit topic hebben gezet, aangezien ik er geen gruwelijke hekel aan heb (vind een aantal nummers best aardig). De zang van Michael Stipe ligt mij idd niet, verder is kleurloos niet hetzelfde als niet gevarieerd. Dat is R.E.M. idd wel, maar dat neemt niet weg dat ik het gros van hun nummers vrij kleurloos vind klinken, ik houd toch denk ik van iets meer spanning in muziek...
0
Misterfool
geplaatst: 6 juli 2010, 16:59 uur
John lennon, solo wel te verstaan
maar dat was wel bekend.
maar dat was wel bekend.
0
geplaatst: 6 juli 2010, 17:05 uur
musicfriek schreef:
Kan zijn dat de stem van Stipe je niet ligt, maar de band is wel degelijk gevarieerd qua muziek ja. Verder met Casartelli eens natuurlijk
Ik ook.

Wat ik ook vreemd vind, is Sigur Ros noemen terwijl je een Godspeed You Black Emperor!-avatar hebt. Alsof die muziek zover uiteen ligt.
0
geplaatst: 6 juli 2010, 17:10 uur
herman schreef:
Ik ook.
Wat ik ook vreemd vind, is Sigur Ros noemen terwijl je een Godspeed You Black Emperor!-avatar hebt. Alsof die muziek zover uiteen ligt.
(quote)
Ik ook.

Dat lijkt me wel ja, met name qua zang.
0
geplaatst: 7 juli 2010, 08:36 uur
En niet alleen dat. Wat mij betreft is het een verschil van dag en nacht.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 7 juli 2010, 09:35 uur
Kos schreef:
Inderdaad. Exact de reden waarom ik Sigur Ros ook niet trek.
* denotes required fields.